Μετάβαση στο περιεχόμενο

Ογκομέτρηση καυσίμων σε πρατήριο


Cortex

Recommended Posts

(edit: Η παρούσα συζήτηση αποτελεί μέρος της συζήτησης "Ανάκτηση ατμών", αλλά λόγω διαφορετικού αντικειμένου αυτονομήθηκε... CostasV)

 

 

καλησπερα

 

δυστυχως το τι γινεται στη πραγματικοτητα απεχει πολυ απο αυτο που θα επρεπε να γινεται

 

εχει βεβαια αμεση σχεση με το πρατηριουχο και το βυτιοφορεα

 

παλιοτερα και πριν αποχωρησουν η BP και η Shell στα πρατήρια τους αναγκαστικά γινόταν ανάκτηση ατμων διοτι αν δε γινοταν ο βυτιοφορεας μπορουσε να μη ξεφορτωσει και να φυγει όπως επίσης αναγκαστικά έμπαινε και η ταμπελίτσα στο πρατήριο ότι δε δουλευει κατά τη διάρκεια της παραλαβής καυσίμου.

 

( Σε ποσα βενζινάδικα έχετε δει το βυτιο να ξεφορτώνει και ταυτόχρονα να δουλευουν οι αντλίες ? )

 

Δυστυχώς επειδή δεν υπάρχει εμπιστοσύνη μεταξύ πρατηριούχου και βυτιοφορεά και να μπει η ανάκτηση ατμών σε λειτουργία υπάρχει περίπτωση ο πρατ. να ζητήσει από το βυτ. να ανοίξει τη βάνα και να βάλει απο κάτω μια λεκάνη να δουν πόσο καύσιμο έμεινε στο διαμέρισμα.

Αν λοιπόν αυτό το διαμέρισμα είναι εκει που γίνεται η ανάκτηση ατμών αυτοί πάλι στην ατμόσφαιρα θα βγουν.

Ειναι δυστυχώς πονεμενη ιστορία και θέλουν τώρα να βάλουν και stage II ( α ρε Ελλαδαρα )

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 40
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

...

Δυστυχώς επειδή δεν υπάρχει εμπιστοσύνη μεταξύ πρατηριούχου και βυτιοφορεά και να μπει η ανάκτηση ατμών σε λειτουργία υπάρχει περίπτωση ο πρατ. να ζητήσει από το βυτ. να ανοίξει τη βάνα και να βάλει απο κάτω μια λεκάνη να δουν πόσο καύσιμο έμεινε στο διαμέρισμα.

 

Το να μην υπάρχει εμπιστοσύνη μεταξύ πρατηριούχου και οδηγού βυτιοφόρου είναι θεμιτό. Για αυτό, σε περιπτώσεις όπου δεν υπαρχει τυφλή εμπιστοσύνη, η επιβεβαίωση ότι παραδόθηκε η σωστή ποσότητα, γίνεται με μετρητή. Αντίθετα, εκεί όπου υπάρχει εμπιστοσύνη, η επιβεβαίωση της ποσότητας γίνεται με ... άνοιγμα της κάνουλας.

 

 

Αν λοιπόν αυτό το διαμέρισμα είναι εκει που γίνεται η ανάκτηση ατμών αυτοί πάλι στην ατμόσφαιρα θα βγουν.

Ειναι δυστυχώς πονεμενη ιστορία ...

Νομίζω ότι η μάνικα επιστροφής συνδέεται με το εκάστοτε διαμέρισμα που αδειάζει. Δηλαδή δεν υπάρχει αποκλειστικά ΕΝΑ διαμέρισμα που γίνεται ανάκτηση ατμών, αλλά οι ατμοί επιστρέφουν στην δεξαμενή που παραδίδει το καύσιμο. Κάνω λάθος;

Link to comment
Share on other sites

Το να μην υπάρχει εμπιστοσύνη μεταξύ πρατηριούχου και οδηγού βυτιοφόρου είναι θεμιτό. Για αυτό, σε περιπτώσεις όπου δεν υπαρχει τυφλή εμπιστοσύνη, η επιβεβαίωση ότι παραδόθηκε η σωστή ποσότητα, γίνεται με μετρητή. Αντίθετα, εκεί όπου υπάρχει εμπιστοσύνη, η επιβεβαίωση της ποσότητας γίνεται με ... άνοιγμα της κάνουλας.

 

 

 

Νομίζω ότι η μάνικα επιστροφής συνδέεται με το εκάστοτε διαμέρισμα που αδειάζει. Δηλαδή δεν υπάρχει αποκλειστικά ΕΝΑ διαμέρισμα που γίνεται ανάκτηση ατμών, αλλά οι ατμοί επιστρέφουν στην δεξαμενή που παραδίδει το καύσιμο. Κάνω λάθος;

 

Το παλαιότερο σύστημα σύμφωνα με το οποίο πρατηριούχος και βυτιοφορέας από κοινού ανεβαίνουν επάνω στο βυτίο για φυσική μέτρηση με βέργα έχει απαγορευτεί (τυπικά) από κάποιες εταιρίες για λόγους ασφαλείας. Μετρητές επάνω στα βυτιοφόρα δν υπάρχουν παρά μόνο η βέργες φυσικής μέτρησης των διαμερισμάτων. Από εκεί και πέρα, έχει ξεκινήσει ο εξοπλισμός των πρατηρίων με μόνιμα συστήματα μέτρησης στάθμης των δεξαμενών τους και μέσω αυτών μπορεί να γίνει ο έλεγχος της παραληφθείσας ποσότητας καυσίμου. Αυτά τα συστήματα δν τα έχουν όλα τα πρατήρια. Σε αυτά ο έλεγχος γίνεται με τον παραδοσιακό τρόπο (βέργα).

 

Η διαδικασία κατά την παράδοση καυσίμου προβλέπει εκτός των άλλων, διακοπή οποιασδήποτε φόρτωσης σε αυτοκινούμενο όχημα όταν γίνεται παραλλαβή καυσίμου.(πάντα μιλάμε για τη συγκεκριμένη πολυεθνική εταιρία η οποία δν κάνει εκπτώσεις σε θέματα ασφαλείας)!

 

Η ανάκτηση ατμών στα βυτιοφόρα επικοινωνεί με όλα τα διαμερίσματα και καταλήγει σε μια έξοδο από όπου γίνεται και η συλλογή των ατμών.

 

Τέλος, το stage II προβλέπει μια διάταξη από πλευράς πρατηρίου (και όχι βυτιοφόρου) αντίστοιχο με την ανάκτηση του βυτιοφόρου όπου επάνω στα πιστόλια των αντλιών (για βενζίνες), θα προσαρμοστεί ειδικός εξοπλισμός (κάτι σαν χωνί), ο οποίος θα αποτελείται από δυο ακροφύσια, το ένα για την παροχή καυσίμου στο ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου και το άλλο για την παραλαβή των ατμών οι οποίοι θα διοχετεύονται στην δεξαμενή του πρατηρίου. Το χωνί αυτό θα είναι ελαστικό, ειδικό για καύσιμο (vaiton) και θα στεγανώνει την τάπα του αυτοκινήτου από την ατμόσφαιρα.

Link to comment
Share on other sites

Μετρητές επάνω στα βυτιοφόρα δν υπάρχουν παρά μόνο η βέργες φυσικής μέτρησης των διαμερισμάτων

Διευκρίνησε σε παρακαλώ. Δεν μπορώ να καταλάβω τι εννοείς "δεν υπάρχουν". Δεν βλέπω καλά;

 

Ευχαριστώ για τις πληροφορίες για το stageII. Εφαρμόζεται σε άλλες χώρες;

Link to comment
Share on other sites

Διευκρίνησε σε παρακαλώ. Δεν μπορώ να καταλάβω τι εννοείς "δεν υπάρχουν". Δεν βλέπω καλά;

 

Ευχαριστώ για τις πληροφορίες για το stageII. Εφαρμόζεται σε άλλες χώρες;

 

Μετρητές επάνω στα βυτιοφόρα για την παράδοση ''λευκών προιόντων'' στα πρατήρια δεν υπάρχουν. Πολλές εταιρίες εξοπλίζουν τα βυτιοφόρα τους με κάποια συστήματα για την αντιμετώπιση της λαθρεμπορίας όπως GPS και ηλεκτρονική σφράγιση διαμερισμάτων των βυτιοφόρων.

 

Για το stage II, από όσο ξέρω και στο εξωτερικό βρίσκεται σε πιλοτικό στάδιο.. Οπότε αναμένουμε για νεότερα...

Link to comment
Share on other sites

Μετρητές επάνω στα βυτιοφόρα για την παράδοση ''λευκών προιόντων'' στα πρατήρια δεν υπάρχουν. ....

 

Δηλαδή, οι μετρητές υπάρχουν στο βυτιοφόρο, αλλά προορίζονται μόνο για πετρέλαια και όχι για βενζίνες; Ομολογώ ότι δεν το ήξερα. Γιατί όχι για βενζίνες;

Link to comment
Share on other sites

Σε αυτό το σημείο να σημειώσω τα εξής:

 

Τα βυτιοφόρα που παραδίδουν καύσιμα σε πρατήρια ΔΕΝ έχουν μετρητές. Μπορεί να έχουν όμως κεντρόφυγγα (με η χωρίς μετρητή) για την παράδοση πετρελαίου σε εμπορικούς πελάτες.

 

Μετρητές έχουν μόνο τα βυτιοφόρα μεταπώλησης πετρελαίου θέρμανσης και κίνησης ιδιωτών.

 

Μετρητές και κεντρόφυγγες υπάρχουν και για βενζίνες, αλλά είναι πανάκριβος εξοπλισμός!!

 

Γ

Link to comment
Share on other sites

Τα βυτιοφόρα που παραδίδουν καύσιμα σε πρατήρια ΔΕΝ έχουν μετρητές. Μπορεί να έχουν όμως κεντρόφυγγα (με η χωρίς μετρητή) για την παράδοση πετρελαίου σε εμπορικούς πελάτες.

Υπάρχει κάτι που εμποδίζει ή απαγορεύει την μέτρηση της παραδιδόμενης ποσότητας πετρελαίου, από ένα βυτιοφόρο σε ένα πρατήριο, με μετρητή;

 

 

Μετρητές έχουν μόνο τα βυτιοφόρα μεταπώλησης πετρελαίου θέρμανσης και κίνησης ιδιωτών.

Οπως λες και παραπάνω, και όπως έχω δει ο ίδιος, υπάρχουν και βυτιοφόρα δημοσίας χρήσης (και όχι μόνο μεταπώλησης πετρελαίου θέρμανσης ή κίνησης, που να είναι ιδιωτικά) που έχουν μετρητές....

 

Μετρητές και κεντρόφυγγες υπάρχουν και για βενζίνες, αλλά είναι πανάκριβος εξοπλισμός!!

Ευχαριστώ για την απάντηση. Δεν το ήξερα ότι δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί ο μετρητής πετρελαίου για βενζίνη.

Link to comment
Share on other sites

Σε κάθε διαμέρισμα ενός βυτιοφόρου οχήματος γίνεται ογκομέτρηση από επιτροπή χημείου - τελωνείου. Αυτή η ογκομέτρηση αντιστοιχεί σε κάποιο ύψος το οποίο μετατρέπεται σε ποσότητα καυσίμου. Έτσι βαθμονομείται η αντίστοιχη βέργα μέτρησης και σφραγίζεται από το τελωνείο. Κατά αυτήν την ένοια όπως καταλαβαίνεις, δεν έχει νόημα η παρουσία μετρητή στο βυτιοφόρο.

 

Στα ΔΧ βυτιοφόρα οχήματα, υπάρχουν μετρητές για την παράδοση πετρελαίου (κίνησης ή θέρμανσης) σε εμπορικούς πελάτες όπως επαγγελματικά σκάφη, βιομηχανίες, βιοτεχνίες κτλ κτλ.

Link to comment
Share on other sites

Σύμφωνοι. Αλλά όταν δεν θα αδειάσει όλο το διαμέρισμα, η μέτρηση με βέργα έχει πολύ υποκειμενικότητα (πλάγιασμο την βέργας, εξάτμιση και απορροή του προϊόντος από την βέργα, χρήση κιμωλίας ή όχι, κατεύθυνση και ένταση φωτισμού, ικανότητα και εμπειρία στην αναγνώριση του ίχνους του καυσίμου,) και διαβάθμιση όχι μικρότερη από 100 λίτρα. Ενώ ο μετρητής έχει υποκειμενικότητα μηδέν, διαβάθμιση 5 λίτρα, μέγιστο σφάλμα (νομίζω) 2% και μέσο σφάλμα (θα έπρεπε) 0%. edit Και να θυμίσω ότι και η βέργα και ο μετρητής φέρουν την ίδια σφραγίδα.

Μιλάω πάντα για την παράδοση τμήματος του διαμερίσματος στον πελάτη πρατηριούχο.

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.