Μετάβαση στο περιεχόμενο

Engineering News

Members
  • Περιεχόμενα

    1
  • Εντάχθηκε

  • Τελευταία επίσκεψη

1 Ακόλουθος

Τελευταίοι επισκέπτες προφίλ

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Engineering News's Achievements

Newbie

Newbie (1/15)

0

Φήμη στην κοινότητα

  1. Την αναστολή έκδοσης οικοδομικών αδειών στην περιοχή βορείως του Ελαιώνα του Δήμου Αθηναίων και ειδικότερα στην περιοχή του αρχαιολογικού άλσους της Ακαδημίας Πλάτωνος, αποφάσισε το υπουργείο Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής. Η περιοχή αυτή, η οποία καταλαμβάνει 55 περίπου οικοδομικά τετράγωνα, τέθηκε σε καθεστώς αναστολής έκδοσης οικοδομικών αδειών για ένα έτος. Σχετικές εισηγήσεις είχε καταθέσει το δημοτικό συμβούλιο του Δήμου Αθηναίων, το 2009, με σκοπό τη μελέτη αναθεώρησης του οικείου σχεδίου πόλης για την ανάπλαση και την ορθολογική οργάνωση της πολυσήμαντης για την πόλη της Αθήνας περιοχής της Ακαδημίας Πλάτωνος. Πηγή:in.gr
  2. Ηλικία 23.000 ετών έχει τείχος στην είσοδο του σπηλαίου της Θεόπετρας, τέσσερα χιλιόμετρα από την Καλαμπάκα Θεσσαλίας. Η χρονολόγηση του λιθοσωρού - τείχους, που έγινε στα εργαστήρια του «Δημόκριτου» με τη μέθοδο της Οπτικής Φωταύγειας, έδειξε πως είναι το αρχαιότερο μέχρι σήμερα γνωστό τεχνικό έργο στον ελλαδικό χώρο και πιθανόν παγκοσμίως. Η ηλικία του συμπίπτει απόλυτα με την ψυχρότερη περίοδο της τελευταίας παγετώδους εποχής. Πηγή:kathimerini.gr
  3. Μικρά «εργοστάσια» ηλεκτροπαραγωγής από... σκουπίδια θα μπορούσαν να αποτελέσουν οι ελληνικοί ΧΥΤΑ, αλλά σε σύνολο 45 λειτουργούντων, μόνο σε τρεις ανακτάται το βιοαέριο για αυτόν το σκοπό. Πρόκειται για τους ΧΥΤΑ Άνω Λιοσίων (23,5 MWe), Ταγαράδων (5 ΜWe) και Βόλου (1,3 MWe), όπως ανέφερε ο επίκουρος καθηγητής ΑΠΘ, Α. Καραγιαννίδης, μιλώντας σε προσυνεδριακή ημερίδα του Τεχνικού Επιμελητηρίου Κεντρικής Μακεδονίας (ΤΕΕ/ΤΚΜ), εν όψει της HELECO 2011. «Τα περιθώρια για ανάκτηση ενέργειας από το βιοαέριο των ΧΥΤΑ πρέπει να εξαντληθούν», πρόσθεσε ο κ. Καραγιαννίδης. Υπενθύμισε ότι η Ελλάδα αποτελεί τη μοναδική χώρα στην ΕΕ των παλαιότερων 15 κρατών-μελών, που δεν διαθέτει μονάδα αποτέφρωσης αστικών στερεών απορριμμάτων (ΑΣΑ) για ενεργειακή αξιοποίηση: ακόμη και η Ιρλανδία, που επίσης υστερούσε, απέκτησε πέρσι τη δική της τέτοια μονάδα. Πρόσθεσε ότι η διάθεση των ΑΣΑ σε ΧΥΤΑ είναι ακόμη η επικρατούσα μέθοδος διάθεσης στην Ελλάδα, κάτι που δεν μπορεί να συνεχιστεί, καθώς η ΕΕ πιέζει για την εκτροπή των συγκεκριμένων απορριμμάτων από τους ΧΥΤΑ. Μέχρι σήμερα, στην Ελλάδα έχουν κατασκευαστεί μόνον πέντε μονάδες βιολογικής επεξεργασίας απορριμμάτων, εκ των οποίων τέσσερα εργοστάσια μηχανικής ανακύκλωσης και κομποστοποίησης απορριμμάτων (ΕΜΑΚ) και ένα βιοξήρανσης. Κατά τον κ. Καραγιαννίδη, τα εμπόδια για την κατασκευή μονάδων καύσης ΑΣΑ με ενεργειακή αξιοποίηση στην Ελλάδα παραμένουν πολλά, όπως ιστορικά και πολιτικά αίτια, αλλά βασικό είναι και το χαμηλό «τέλος εισόδου/πύλης» στους ΧΥΤΑ. «Όσο τα τέλη πύλης για τους ΧΥΤΑ παραμένουν χαμηλά (10-37 ευρώ/τόνο) και χωρίς άλλη παρέμβαση, η ενεργειακή αξιοποίηση δεν θα είναι ανταγωνιστική», κατέληξε. Μιλώντας στην ίδια εκδήλωση, ο πρόεδρος του Συμβουλίου Ενεργειακής Αξιοποίησης Αποβλήτων «ΣΥΝΕΡΓΕΙΑ», δόκτωρ Ευστράτιος Καλογήρου, σημείωσε ότι σήμερα στην Ευρώπη λειτουργούν 432 μονάδες παραγωγής ενέργειας από σκουπίδια (WTE, «Waste-to-energy») και 600 παγκοσμίως. Το 2007 στην Ευρώπη αποτεφρώθηκαν 65 εκατ. τόνοι απορριμμάτων, υποκαθιστώντας 6 - 35 εκατ. τόνους ορυκτών καυσίμων, ενώ παρήχθησαν 26 εκατ. MWh ηλεκτρικής ενέργειας για 12 εκατ. κατοίκους. Χαρακτηριστικό είναι ότι με την καύση ενός τόνου απορριμμάτων εξοικονομείται ένας τόνος λιγνίτη. Εξάλλου, την εκτίμηση ότι η ρύπανση από διάφορα απόβλητα και μπάζα στο νομό Θεσσαλονίκης έχει ξεπεράσει κάθε όριο, λόγω ανύπαρκτης αστυνόμευσης, αλλά και γενικότερης ανυπαρξίας ολοκληρωμένου νόμου και σχεδίου δράσης για την πάταξη του φαινομένου, διατύπωσε η Δ. Μάτσικα, εκπρόσωπος της εταιρίας «Ανακύκλωση Αδρανών Υλικών Μακεδονίας ΑΕ», η οποία έχει πελάτες όπως το Μετρό, ενώ διαχειρίζεται τα ογκώδη απόβλητα πολλών δήμων. Χάρη στη διαχείριση των ογκώδων αποβλήτων, οδηγείται στον ΧΥΤΑ Μαυρορράχης μόνον ένα πολύ μικρό υπόλειμμα αυτών (μόλις το 3% των συνολικά διαχειριζόμενων υλικών). «Με αυτόν τον τρόπο, η διάρκεια λειτουργίας του ΧΥΤΑ θα επιμηκυνθεί πολύ», σημείωσε η κα Μάτσικα, σύμφωνα με την οποία τα υλικά που παράγονται από την ανακύκλωση των αδρανών είναι άριστης ποιότητας και έχουν κόστος περίπου στο 60% των πρωτογενών. Παράλληλα, με την ανακύκλωση μπαζών πιστεύεται ότι μπορεί να εξοικονομηθεί το 30% των πρωτογενών πόρων, που αντλούνται σήμερα από το φυσικό περιβάλλον. Πηγή:kathimerini
  4. Μείωση της τάξεως του 14,2% σημείωσε η οικοδομική δραστηριότητα το 2009, βάσει του αριθμού των αδειών που εκδόθηκαν, καθώς η οικοδομή παραμένει σε τροχιά βαθιάς ύφεσης, παρασύροντας προς τα κάτω τις τιμές των ακινήτων. Το Δεκέμβριο του 2009, ο όγκος της ιδιωτικής οικοδομικής δραστηριότητας σημείωσε πτώση 22,3% σε 4.304,7 χιλιάδες κυβικά μέτρα, έναντι 5.542 χιλιάδων κυβικών μέτρων το Δεκέμβριο 2008. Σύμφωνα με την Εθνική Στατιστική Υπηρεσία, η επιφάνεια μειώθηκε κατά 16,3% ενώ ο αριθμός των αδειών που εκδόθηκαν από τις Πολεοδομίες της χώρας μειώθηκε κατά 3,1%. Οι μεγαλύτερες μειώσεις του οικοδομικού όγκου καταγράφηκαν στις περιφέρειες της δυτικής Μακεδονίας (74,2%), Ιονίων νήσων (44,8%), Θεσσαλίας (44,6%), δυτικής Ελλάδας (40,6%) και Πελοποννήσου κατά 35%. Η μόνη περιφέρεια της χώρας στην οποία παρουσιάστηκε αύξηση του όγκου της ιδιωτικής οικοδομικής δραστηριότητας ήταν η Αττική (+5,5%). Την περίοδο Ιανουαρίου - Δεκεμβρίου 2009, ο όγκος της ιδιωτικής οικοδομικής δραστηριότητας μειώθηκε κατά 27,6% σε 46.924,5 χιλιάδες κυβικά μέτρα. Η επιφάνεια μειώθηκε κατά 25,4% και οι άδειες μειώθηκαν κατά 14,3%. Στο σύνολο του 2009, ο όγκος της ιδιωτικής οικοδομικής δραστηριότητας μειώθηκε σε όλες ανεξαρτήτως τις περιφέρειες της χώρας, με τις μεγαλύτερες μειώσεις να καταγράφονται σε κεντρική Μακεδονία (42,1%), βόρειο Αιγαίο (39,2%), κεντρική Μακεδονία (37,4%), νότιο Αιγαίο (35,8%) και Θεσσαλία (34,6%). Πηγή: in.gr
  5. Ένας υπεργολάβος είχε ανέβει σήμερα το πρωί σε γερανό στο εργοτάξιο που βρίσκεται στο Πολιτιστικό Συνεδριακό Κέντρο Ηρακλείου στην οδό Πλαστήρα και απειλούσε να θέσει τέλος στη ζωή του γιατί όπως ανέφερε δεν τον πληρώνουν για την δουλειά που έχει κάνει προκειμένου να πληρώσει το προσωπικό που απασχολεί. «Δεν θέλω προσωπικά χρήματα. Θέλω χρήματα για να πληρώσω το προσωπικό μου, τους εργαζόμενους που έχω. Υπάρχει εργαζόμενος που είναι οικογενειάρχης με παιδί με ειδικές ανάγκες και δεν τον έχω πληρώσει 3 μήνες» δήλωσε ο ίδιος. Στην οδό Πλαστήρα που είχε κλείσει για αρκετή ώρα έσπευσαν υπηρεσιακοί παράγοντες από το δήμο, εκπρόσωποι του ΕΚΗ, ενώ άνδρες της ΕΜΑΚ και της αστυνομίας προσπαθούσαν να πείσουν τον εργολάβο να κατέβει Ακολούθως ο αντιδήμαρχος κ. Κώστα Μαμουλάκης που πήγε στο εργοτάξιο δεσμεύτηκε ότι θα του καταβληθούν τα χρήματα και μετά τη δέσμευση αυτή ο υπεργολάβος κατέβηκε από το γερανό. Να σημειώσουμε τέλος ότι εργαζόμενοι στο εργοτάξιο επισκέφθηκαν χθες το δήμαρχο Ηρακλείου Γιάννη Κουράκη, ζητώντας του να παρέμβει προκειμένου να πάρουν τα χρήματα που τους οφείλει η εργολήπτρια εταιρεία. Πηγή: kathimerini.gr
  6. Σύσταση ειδικών εταιρειών που θα αμείβονται από την εξοικονόμηση της κατανάλωσης Tον δρόμο για τη δημιουργία μιας νέας αγοράς στην οποία θα δραστηριοποιούνται Eπιχειρήσεις Eνεργειακών Yπηρεσιών (EEΥ) ανοίγει το σχέδιο νόμου που κατέθεσε χθες στη Bουλή η ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής (YΠEKA) για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης κατά την τελική χρήση ενέργειας. Στη νέα αυτή αγορά, η ΔEH και η ΔEΠA όπως και οι ιδιωτικές εταιρείες στη λιανική αγορά ηλεκτρισμού θα είναι οι πρώτες που θα δραστηριοποιηθούν, καθώς το νομοσχέδιο προβλέπει υποχρεωτική εκ μέρους τους παροχή ενεργειακών υπηρεσιών έναντι ανταγωνιστικής τιμής. Προβλέπει επίσης υποχρεωτική διάθεση νέων μετρητών σε κάθε νέα σύνδεση ή αντικατάσταση παλαιάς, που να καταγράφει ακριβή στοιχεία για την πραγματική κατανάλωση ενέργειας. Σύμφωνα με το νομοσχέδιο, φυσικά ή νομικά πρόσωπα θα μπορούν να παρέχουν ενεργειακές υπηρεσίες ή και άλλα μέτρα βελτίωσης της ενεργειακής απόδοσης στις εγκαταστάσεις ή το κτίριο του τελικού καταναλωτή, αναλαμβάνοντας χρηματοοικονομικό κίνδυνο. Οι EEY θα πληρώνονται από το οικονομικό όφελος που θα προκύπτει για τον πελάτη τους από τη μείωση του κόστους για ενεργειακή κατανάλωση μετά την υλοποίηση των παρεμβάσεων που θα προτείνουν. Tο νομοσχέδιο προβλέπει και τη δυνατότητα εισόδου χρηματοδότη στις EEY. Bασικός πελάτης των νέων αυτών εταιρειών θα είναι σε πρώτη φάση το Δημόσιο και ο ευρύτερος δημόσιος τομέας, καθώς το νομοσχέδιο προβλέπει σειρά υποχρεωτικών παρεμβάσεων ενεργειακής αναβάθμισης για τα δημόσια κτίρια, τα αυτοκίνητα των δημοσίων υπηρεσιών και τις προμήθειες Δημοσίου και ευρύτερου δημοσίου τομέα. Tα σημαντικότερα μέτρα που όπως προβλέπεται θα προωθηθούν με κοινές υπουργικές αποφάσεις των συναρμοδίων υπουργών, αφορούν τα εξής: 1. Σταδιακή υποχρεωτική εφαρμογή συστήματος ενεργειακής διαχείρισης σε όλους τους οργανισμούς. 2. Eλάχιστες απαιτήσεις ενεργειακής απόδοσης για τις προμήθειες του Δημοσίου και των φορέων του ευρύτερου δημοσίου τομέα, χρησιμοποιώντας κατά περίπτωση, τη μεθοδολογία ελαχιστοποίησης του κόστους κύκλου ζωής των προμηθευόμενων ειδών. Oι απαιτήσεις αφορούν τουλάχιστον την αγορά νέου εξοπλισμού με αποδοτική κατανάλωση ενέργειας σε όλες τις καταστάσεις λειτουργίας καθώς και την κατάσταση αναμονής και την αντικατάσταση ή αναβάθμιση υφιστάμενου εξοπλισμού. Oι αντίστοιχες προμήθειες εξοπλισμού που δεν συμφωνούν με τις προδιαγραφές και τα πρότυπα που θα αναφέρει προβλεπόμενη υπουργική απόφαση, δεν θεωρούνται δημόσια δαπάνη, δεν εκκαθαρίζονται και δεν ενταλματοποιούνται από τις αρμόδιες Yπηρεσίες Δημοσιονομικού Eλέγχου. 3. Kατά την αγορά, εκμίσθωση ή ανέγερση νέων κτιρίων, καθίσταται υποχρεωτική η χρήση φυσικού αερίου (όταν υπάρχει δίκτυο), καθώς και η σταδιακή εγκατάσταση κεντρικών θερμικών ηλιακών συστημάτων ή άλλων τεχνολογιών AΠE καθώς και η χρήση ενεργειακά αποδοτικών συστημάτων φωτισμού. 4. Θεσπίζεται Kανονισμός προμηθειών για τα οχήματα δημόσιας χρήσης όλων των κατηγοριών, που βασίζεται σε κατάλογο προδιαγραφών ενεργειακά αποδοτικών οχημάτων. 5. Θεσπίζεται διαδικασία για την υποχρεωτική ποσόστωση καθαρών οχημάτων, όπως ηλεκτρικά, υβριδικά, φυσικού αερίου, βιοκαυσίμου, υδρογόνου, στις δημόσιες υπηρεσίες. Της Xρυσας Λιαγγου Πηγή: kathimerini.gr
  7. Το Ε΄ Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας με την υπ΄ αριθμ. 24/2010 γνωμοδότησή του έκρινε παράνομο το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος που αφορά στην έγκριση πολεοδομικής μελέτης επέκταση τμήματος της πολεοδομικής ενότητας εκατέρωθεν της Λεωφόρου Αλίμου του Δήμου Αλίμου Αττικής, στο τέρμα της οδού Ζαλόγγου. Το ίδιο σχέδιο ΠΔ είχε κριθεί παράνομο από το ΣτΕ και το έτος 2008 με την υπ΄ αριθμ. 119/2008 γνωμοδότηση του Ε΄ Τμήματος. Το 2008 κρίθηκε παράνομο, με αφορμή την οριοθέτηση υδατορέματος που υπάρχει στην εν λόγω περιοχή. Οι πολεοδομικές ρυθμίσεις, όπως αναφέρεται στη γνωμοδότηση, έγιναν κατόπιν αιτήματος δύο ιδιοκτητών ακινήτων προς τον Δήμο Αλίμου. Το ΣτΕ αναφέρει στη γνωμοδότησή ότι «ο καθορισμός των όρων δόμησης και των χρήσεων γης πρέπει να υπαγορεύονται από πολεοδομικά κριτήρια, δηλαδή να αποβλέπουν στην αρτιότερη πολεοδομική διαρρύθμιση της πόλης και στη διαμόρφωση όρων λειτουργίας της και συνθηκών διαβίωσης των κατοίκων με τους οποίους να εξυπηρετούνται οι κοινές ανάγκες από απόψεως, ιδίως, υγιεινής, ασφάλειας, οικονομίας, κυκλοφορίας και αισθητικής». Η γνωμοδότησή του ΣτΕ καταλήγει ότι «η προτεινόμενη πολεοδομική ρύθμιση αποκλίνει, όσον αφορά τον καθορισμό του βασικού όρου δόμησης, ήτοι της αρτιότητας των οικοπέδων, από τον κανόνα που ισχύει για την υπόλοιπη εντός σχεδίου περιοχή εκατέρωθεν της Λ. Αλίμου, η απόκλιση δε αυτή επέλεγη με κριτήριο την υφιστάμενη πραγματική κατάσταση και συγκεκριμένα ενόψει του αριθμού και του μεγέθους των υφιστάμενων ιδιοκτησιών στην περιοχή ένταξης». Κατά συνέπεια το σχέδιο κρίνεται παράνομο καταλήγει το ΣτΕ. Πηγή: kathimerini.gr
  8. «Πρωτοφανή» και «υπερβολικά σκληρά» χαρακτηρίζει το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας τα οικονομικά μέτρα που ανακοινώθηκαν από την κυβέρνηση. Οπως εκτιμά, η αύξηση του ΦΠΑ θα μειώσει ακόμα περισσότερο τον τζίρο της αγοράς, ενώ θα οδηγήσει στην ταχύτερη κατάρρευση τον τομέα των κατασκευών, που ήδη αντιμετωπίζει πρόβλημα. «Τα μέτρα δεν φαίνεται να απευθύνονται στην πραγματική οικονομία, ούτε θα ανακυκλωθεί μέσα στη χώρα ο πλούτος που θα παράγουν», ανέφερε χθες ο πρόεδρος του ΤΕΕ κ. Γιάννης Αλαβάνος. Οπως εκτίμησε, η κυβέρνηση θα έπρεπε να λάβει μέτρα για την ενίσχυση της οικοδομής, υποστηρίζοντας ότι «αν καταρρεύσει ο κατασκευαστικός τομέας, θα καταρρεύσει πιο γρήγορα η οικονομία». Ως παράδειγμα κακού χειρισμού της αγοράς αυτή την περίοδο, το ΤΕΕ ανέφερε την περίπτωση του Κτηματολογίου. «Υπάρχουν δεσμευμένοι πόροι, αλλά δεν έχουν προχωρήσει οι εργασίες, πράγμα αδιανόητο». Το Τεχνικό Επιμελητήριο εξέφρασε την αντίθεσή του στις επικείμενες τροποποιήσεις του Γενικού Οικοδομικού Κανονισμού για το θέμα των ημιυπαίθριων. «Ηδη έχει δημιουργηθεί πρόβλημα με την ανάκληση μόνο της “τακτοποίησης” των ημιυπαίθριων, αλλά όχι και της τροποποίησης του ΓΟΚ που προέβλεπε η συγκεκριμένη ρύθμιση. Θέση μας είναι ότι δεν μπορεί να γίνονται παρεμβάσεις στον ΓΟΚ χωρίς να είναι πολύ μελετημένες. Πρέπει να υπάρχει ασφάλεια δικαίου», υποστήριξε ο κ. Αλαβάνος. Ο πρόεδρος του ΤΕΕ αναφέρθηκε και στην υπόθεση της πρόσφατης εγκυκλίου του υπουργείου Περιβάλλοντος, που εφαρμόζοντας απόφαση του ΣτΕ απαγόρευσε τη δόμηση σε «τυφλά» οικόπεδα που βρίσκονται μέσα σε μικρούς οικισμούς (κάτω των 2.000 κατοίκων). «Η απόφαση του ΣτΕ ήταν σωστή. Ομως δεν μπορεί να έρχεται ύστερα από 25 χρόνια. Αυτό πρέπει να αλλάξει, πρέπει κάθε νόμος να περνά προληπτικό έλεγχο από το ΣτΕ». Κείμενο προτάσεων Το ΤΕΕ απέστειλε χθες κείμενο προτάσεων στους υπουργούς Οικονομίας, Οικονομικών, Υποδομών και Περιβάλλοντος, για την έξοδο από την οικονομική κρίση. Ανάμεσα σε αυτές είναι η χρησιμοποίηση του ΤΣΜΕΔΕ ως «προσωρινό χρηματοδότη» σε παρεμβάσεις εξοικονόμησης ενέργειας. Τέλος, ο πρόεδρος του ΤΕΕ τοποθετήθηκε σε σχέση με τις πρόσφατες ανακοινώσεις του υπουργείου Περιβάλλοντος για τον Βοτανικό. «Τα σχέδια που ανακοινώθηκαν δεν πληρούν τις προϋποθέσεις που είχε θέσει το ΣτΕ για το εμπορικό κέντρο Βωβού», ανέφερε. Του Γιωργου Λιαλιου Πηγή:kathimerini.gr
  9. Τροποποιείται η διαδικασία υποβολής των τριμηνιαίων Αναλυτικών Περιοδικών Δηλώσεων (ΑΠΔ) προς το ΙΚΑ και καθιερώνεται η υποχρεωτική υποβολή τους μέσω Διαδικτύου, για το σύνολο των εργοδοτών Κοινών Επιχειρήσεων, το Δημόσιο, τα ΝΠΔΔ και τους ΟΤΑ (Α' και Β' βαθμού), για περιόδους απασχόλησης από 1η Ιανουαρίου 2010 και εντεύθεν. Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, καθιερώνεται υποχρεωτική υποβολή Αναλυτικών Περιοδικών Δηλώσεων (ΑΠΔ) Οικοδομοτεχνικών Έργων μέσω Διαδικτύου από εργοδότες που εκτελούν Ιδιωτικά Οικοδομικά Έργα με το σύστημα της αντιπαροχής, Ιδιωτικά Τεχνικά Έργα με ανάθεση ή εργολαβία, καθώς και Δημόσια Έργα με αυτεπιστασία ή με ανάθεση ή εργολαβία στα οποία (Δημόσια Έργα) απασχολούνται περισσότεροι από τρεις εργαζόμενοι. Η υποχρεωτική υποβολή μέσω διαδικτύου ΑΠΔ Οικοδομοτεχνικών Έργων, για όσους έχουν την υποχρέωση αυτή, θα έχει εφαρμογή από απασχολήσεις μηνός Απριλίου 2010 και μετά. Πηγή: in.gr
  10. Στη στελέχωση της Ειδικής Υπηρεσίας Κατεδαφίσεων προχώρησε σήμερα το υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής. Στην ανακοίνωση σημειώνεται ότι οι κύριες αρμοδιότητες της Ειδικής Υπηρεσίας Κατεδαφίσεων είναι ο εντοπισμός αυθαίρετων μέσα στις δασικές εκτάσεις της Ανατολικής Αττικής, που επλήγησαν από τις πυρκαγιές του Αυγούστου 2009 και ο συντονισμός των αρμόδιων υπηρεσιών προκειμένου να εκδοθούν οι σχετικές Πράξεις Κατεδάφισης. Σύμφωνα με την ανακοίνωση, η υπηρεσία θα έχει τη δυνατότητα ακόμη και να προβαίνει αυτεπάγγελτα σε κατεδαφίσεις, εφόσον δεν το πράττουν οι άλλες αρμόδιες υπηρεσίες. Για τους σκοπούς αυτούς το ΥΠΕΚΑ προχωρά στη στελέχωση της Ειδικής Υπηρεσίας Κατεδάφισης, με δώδεκα αποσπασμένους υπαλλήλους (προϊστάμενο, ειδικό επιστημονικό και τακτικό προσωπικό). Πηγή: kathimerini.gr
  11. Με πολλές και σημαντικές αλλαγές θα προχωρήσει η κατασκευή του νέου γηπέδου του Παναθηναϊκού στον Βοτανικό, όπως προκύπτει από τη νέα πρόταση που θα γίνει πράξη με νομοθετική ρύθμιση από το υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής. Συγκεκριμένα εγκρίνεται η κατασκευή εμπορικού κέντρου με συντελεστή δόμησης από 1,6 σε 1,2 (από 70.000 τ.μ. θα πέσει στα 52.800), ενώ απαγορεύει την ανέγερση κλειστού μπάσκετ (κάτι για το οποίο είναι ενήμεροι οι αδελφοί Γιαννακόπουλοι), σε αντίθεση με τις εγκαταστάσεις του Ερασιτέχνη. Αναλυτικά στη συνάντηση της υπουργού Περιβάλλοντος, Τίνα Μπιρμπίλη, με εκπροσώπους της ΓΗΠΕΛ, του Δήμου και της εταιρείας του Μπάμπη Βωβού, αποφασίσθηκε η αύξηση του πρασίνου στην περιοχή με αντίστοιχη μείωση των κατασκευών και των εμπορικών χρήσεων εντός γηπέδου. Οι μειωμένες εμπορικές χρήσεις βέβαια θίγουν τα συμφέροντα της εταιρείας του Μπάμπη Βωβού, που είχε προαναγγείλει αντιδράσεις και ενδεχόμενη διεκδίκηση αποζημίωσης αν δεν ικανοποιηθεί από τις αποφάσεις της Πολιτείας. Μέρος από την ανακοίνωση του Υπουργείου: «Το Υπουργείο Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής αποφάσισε να προωθήσει το πρόγραμμα της διπλής ανάπλασης και να αντιμετωπίσει τα σοβαρά και αλληλεξαρτώμενα προβλήματα που ανέκυψαν στο παρελθόν, προσπαθώντας παράλληλα να διασφαλίσει ότι αυτά δεν θα επαναληφθούν στο μέλλον. Το πρόγραμμα της διπλής ανάπλασης σε σχέση με τα προβλεπόμενα στον ν. 3481/2006 αναθεωρείται ως προς το σχεδιασμό του και την διαδικασία υλοποίησής του, ως εξής: Καταργείται πλήρως το δημοτικό και πολυλειτουργικό κτίριο του Δήμου Αθηναίων. Καταργείται πλήρως το κτίριο καλαθοσφαίρισης του Παναθηναϊκού. Μειώνονται οι εμπορικές χρήσεις του νέου γηπέδου ποδοσφαίρου του Παναθηναϊκού. Η μείωση αυτή αντιστοιχεί στην δόμηση που θα καταλάμβανε το κτίριο καλαθοσφαίρισης του Παναθηναϊκού, το οποίο πλέον καταργείται. Ενσωματώνονται πλήρως στο κτίριο του νέου γηπέδου του Παναθηναϊκού και στο όμορο εμπορικό κτίριο, οι εμπορικές χρήσεις του γηπέδου του Παναθηναϊκού, οι οποίες είχαν σχεδιαστεί εκτός του κελύφους του γηπέδου. Aυξάνονται σε ποσοστό 50% περίπου οι αθλητικές χρήσεις του Ερασιτέχνη Παναθηναϊκού με ταυτόχρονο περιορισμό κατά το ήμισυ της κάλυψης της εγκατάστασης (οι χρήσεις αυτές θα ανέρχονται συνολικά σε 7.500 τμ περίπου). Μειώνεται δραστικά ο συντελεστής δόμησης 1,6 του εμπορικού κτιρίου, με τον προσδιορισμό νέου ανώτατου συντελεστή δόμησης, ο οποίος δεν μπορεί να υπερβαίνει το 1,2. Ο νέος σχεδιασμός των έργων υπαγορεύεται από την ανάγκη απελευθέρωσης του χώρου του γηπέδου του Παναθηναϊκού στην Λεωφ. Αλεξάνδρας και απόδοσής του στην κοινή χρήση. Υπαγορεύεται επίσης από την ανάγκη αναβάθμισης της περιοχής του Βοτανικού, στην οποία μετεγκαθίσταται και το νέο γήπεδο ποδοσφαίρου. Με τον παραπάνω ανασχεδιασμό του προγράμματος της ανάπλασης επιτυγχάνονται τα εξής: · Μειώνεται η συνολική δόμηση του προγράμματος στην περιοχή του Βοτανικού κατά 66.000 τ.μ. περίπου, δηλαδή μειώνεται η προβλεφθείσα με τον ν. 3481/2006 δόμηση κατά ποσοστό 60% περίπου. · Η νέα επιτρεπόμενη δόμηση στην περιοχή του Βοτανικού θα είναι σαφώς μικρότερη από την αρχική δόμηση που είχε υλοποιηθεί πριν από την κατεδάφιση των εργοστασίων της ΕΤΜΑ. · Αυξάνονται οι ελεύθεροι χώροι και οι χώροι πρασίνου κατά 30.000 τ.μ. περίπου, πέραν αυτών που είχαν προβλεφθεί με τον ν. 3481/2006. Για την εφαρμογή του αναθεωρημένου προγράμματος καθορίζονται οι ακόλουθες προϋποθέσεις: Ο Δήμος Αθηναίων παραμένει λόγω αρμοδιότητας ο κύριος φορέας που επισπεύδει το πρόγραμμα ανάπλασης. Η τελική έγκριση του προγράμματος της διπλής ανάπλασης θα γίνει με προεδρικό διάταγμα, το οποίο θα εκδοθεί μετά την ψήφιση στην Βουλή νέας νομοθετικής ρύθμισης και κατ’ εξουσιοδότηση αυτής. Με το προεδρικό διάταγμα θα εξειδικεύονται οι όροι και οι προϋποθέσεις, θα εγκρίνονται οι απαιτούμενες μελέτες και κάθε άλλο αναγκαίο μέτρο, που μπορεί να οδηγήσει στην πραγματοποίηση του προγράμματος της διπλής ανάπλασης με εξοικονόμηση χρόνου και ασφάλεια δικαίου. Απόλυτη χρονική προτεραιότητα θα δοθεί στην έκδοση της οικοδομικής άδειας για την ανέγερση των αθλητικών εγκαταστάσεων του ερασιτέχνη ΠΑΟ στον Βοτανικό και στην ταυτόχρονη κατεδάφιση των υφιστάμενων εγκαταστάσεων στην Λεωφ. Αλεξάνδρας. Το πρόγραμμα θα χρηματοδοτηθεί από πόρους του Δήμου Αθηναίων και από ιδιωτικούς πόρους, χωρίς οικονομική επιβάρυνση του Ελληνικού Δημοσίου. Το Υπουργείο Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής επεξεργάζεται ήδη το τελικό σχέδιο της νομοθετικής ρύθμισης που θα καταθέσει άμεσα στην Βουλή. «Να δώσουμε λύση στο αδιέξοδο» Η Υπουργός Περιβάλλοντος, Τίνα Μπιρμπιλή, στις δηλώσεις μετά το τέλος της συνάντησης, ξεκαθάρισε ότι μέλημα όλων είναι μια κοινή λύση, με απώτερο σκοπό την ανέγερση του γηπέδου. Αναλυτικά οι δηλώσεις της Υπουργού: «Θέλουμε να δώσουμε λύση σε ένα αδιέξοδο, το οποίο διαμορφώθηκε με τη προηγούμενη νομοθετική ρύθμιση και την απόφαση του ΣτΕ για την παύση των έργων στην περιοχή του Βοτανικού. Ο στόχος της ανάπλασης ήταν διττός. Καταρχήν να υλοποιηθεί το όραμα της Διπλής Ανάπλασης και να αποδοθεί η Λεωφόρος Αλεξάνδρας στους κατοίκους της Αθήνας. Δεύτερον και σε ανάλογη προτεραιότητα, να γίνει το νέο γήπεδο του Παναθηναϊκού. Γιατί αθλητισμός και περιβάλλον είναι δύο έννοιες συνυφασμένες μεταξύ τους. Η νέα ρύθμιση που παρουσιάσαμε και η οποία θα κατατεθεί άμεσα στη Βουλή έχει τέσσερις παραμέτρους. Η πρώτη είναι ότι μειώνεται η συνολική δόμηση κατά 66.000 περίπου τετραγωνικά μέτρα, αυξάνεται το πράσινο κατά 30.000 περίπου τετραγωνικά μέτρα. Η δομημένη έκταση είναι μικρότερη σε σύγκριση με την παλαιότερη της περιοχής, η οποία περιλάμβανε και την βιομηχανία της ΕΤΜΑ. Τέταρτο και τελευταίο, μόλις αρχίσουν τα έργα κατασκευής του νέου γηπέδου, θα αρχίσουν ταυτόχρονα τα έργα κατεδάφισης του γηπέδου της Λεωφόρου, έτσι ώστε να διασφαλίσουμε ότι η Διπλή Ανάπλαση θα γίνει. Θέλω να πω επίσης ότι επισπεύδων φορέας του έργου παραμένει ο Δήμος Αθηναίων και θέλω επίσης να τονίσω ότι καταλύτης για τη νομοθετική ρύθμιση που παρουσιάζουμε είναι ο Δήμος της Αθήνας, αφού είναι αυτός που κατά κύριο λόγο υποχώρησε από τον αρχικό του σχεδιασμό. Το πρόγραμμα της Διπλής Ανάπλασης δεν θα γίνει με χρήματα του ελληνικού Δημοσίου, αντίθετα θα φέρει νέες θέσεις εργασίας, διασφαλίζοντας κυρίως το αστικό περιβάλλον στην ήδη επιβαρυμένη πόλη των Αθηνών». Κακλαμάνης: Απαντήσαμε στις Κασσάνδρες Από την πλευρά του, ο Δήμαρχος Αθηναίων Νικήτας Κακλαμάνης, τόνισε: «Ο Δήμος απάντησε στις Κασσάνδρες που έλεγαν ότι είμαστε εμπόδιο για το έργο. Γιατί ήμαστε εμείς που συνεισφέρουμε το περισσότερο χώρο πράσινου αφού δεν θα γίνει το Δημαρχιακό μέγαρο». Πηγή: in.gr
  12. Αποφασισμένο να στηρίξει σε τεχνικό επίπεδο κάθε προσπάθεια αποκατάστασης του σημερινού θλιβερού καθεστώτος και εφαρμογής των βασικών κανόνων Οδικής Ασφάλειας, σε ότι αφορά τις παρόδιες διαφημιστικές πινακίδες, είναι το Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, κατανοώντας απολύτως την ευαισθητοποίηση της κοινής γνώμης και της πολιτείας στο θέμα αυτό. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, το ΠΟΑ/ΤΕΕ παρακολουθεί με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τις συζητήσεις που γίνονται το τελευταίο διάστημα σε επίπεδο φορέων, Κοινοβουλίου, Κυβέρνησης, αλλά και Δικαιοσύνης. Θεωρεί ότι η τελευταία απόφαση του Αρείου Πάγου, με την οποία δικαιώθηκε, μετά από πολύχρονο αγώνα, πατέρας ο οποίος έχασε το παιδί του μετά από πρόσκρουση του οχήματος σε διαφημιστική πινακίδα, λειτουργεί ως καταλύτης για την πλήρη ενεργοποίηση του άρθρου 11 του ΚΟΚ περί Διαφημιστικών πινακίδων και των ποινών που επιβάλλει. Με αφορμή όλα αυτά το ΠΟΑ/ΤΕΕ υπογραμμίζει ορισμένα τεχνικά ζητήματα: - Οι κολώνες στήριξης των διαφημιστικών πινακίδων ανήκουν στα εμπόδια παρά την οδό τα οποία κρίνονται κρίσιμα για την Οδική Ασφάλεια. Σύμφωνα με διεθνείς έρευνες ποσοστό 25?30% των θανατηφόρων ατυχημάτων οφείλονται σε πλευρικά «εμπόδια» που χρήζουν προστασίας. - Στο Υπουργείο ΥΠΟ.ΜΕ.ΔΙ. βρίσκονται στη φάση έγκρισης οδηγίες Συστημάτων Συγκράτησης Οχημάτων (ΟΜΟΕ-ΣΣΟ) επί της οδού, οι οποίες εναρμονίζονται πλήρως με το Ευρωπαϊκό Πρότυπο (ΕΝ1317) και η εφαρμογή των οποίων αναμένεται να έχει σημαντική θετική επίδραση στα τροχαία δυστυχήματα. Το ΠΟΑ/ΤΕΕ προτείνει στο υπουργείο ΥΠΟ.ΜΕ.ΔΙ. την άμεση έγκριση των οδηγιών αυτών και την υποχρεωτική εφαρμογή τους, σε πρώτη φάση, από όσους μελετούν και κατασκευάζουν οδούς οι οποίες ανήκουν στο Διευρωπαϊκό Οδικό Δίκτυο. - Παράλληλα, οι υπηρεσίες συντήρησης του Διευρωπαϊκού Οδικού Δικτύου, στο πλαίσιο των περιοδικών ελέγχων συντήρησης, οφείλουν να προτάξουν την απομάκρυνση των παράνομων διαφημιστικών πινακίδων και την προστασία των χρηστών της οδού έναντι των υφιστάμενων επικίνδυνων πλευρικών εμποδίων. - Κατά το ΠΟΑ/ΤΕΕ, η απλοποίηση του αντίστοιχου άρθρου του ΚΟΚ, περί διαφημιστικών πινακίδων, θα βοηθήσει τις αρμόδιες υπηρεσίες στην ταχεία απομάκρυνση των παράνομων πινακίδων. Η σημαντική αυτή προσπάθεια, παρά το γεγονός ότι θίγει ισχυρά συμφέροντα που επιδιώκουν να συνεχιστεί η εικόνα της τεράστιας αυθαιρεσίας, με τις επικίνδυνες διαστάσεις για οδηγούς και επιβαίνοντες σε οχήματα, πρέπει, κατά το ΠΟΑ/ΤΕΕ, να ολοκληρωθεί, τονίζεται στην ίδια ανακοίνωση. Πηγή: kathimerini.gr
  13. «Ζωντανή» προσπαθεί να διατηρήσει την εκτροπή του Αχελώου το υπουργείο Υποδομών. Ο υφυπουργός κ. Γ. Μαγκριώτης ανακοίνωσε τη συγκρότηση επιτροπής εμπειρογνωμόνων, που θα προτείνει τρόπους προστασίας «της μεγάλης επένδυσης της Πολιτείας», με πρόσχημα... τα περιβαλλοντικά προβλήματα που έχει δημιουργήσει το ημιτελές έργο! Συνοδευόμενος από κομματικό επιτελείο, ο κ. Μαγκριώτης επισκέφτηκε το Σαββατοκύριακο τα «παγωμένα» έργα της εκτροπής στη Συκιά και υπερασπίστηκε «ένα έργο πολύπλευρο, για πολλές χρήσεις και δράσεις». Ο κ. Μαγκριώτης ερμήνευσε την πρόσφατη απόφαση του ΣτΕ ως αντίρρηση μόνο στον τρόπο σχεδιασμού και όχι στη φιλοσοφία του έργου. Και υποσχέθηκε τη συγκρότηση διεθνούς επιτροπής εμπειρογνωμόνων, που θα αξιολογήσει «τα περιβαλλοντικά προβλήματα και τα προβλήματα ασφάλειας» που θα δημιουργήσει όχι η υλοποίηση της εκτροπής... αλλά η ακύρωσή της! Είναι η δεύτερη φορά που το υπ. Υποδομών αντιπολιτεύεται ανοιχτά το υπ. Περιβάλλοντος για το ζήτημα, δηλώνοντας αποφασισμένο να «προστατεύσει» το μέλλον της εκτροπής. Υποθαλάσσια αρτηρία Ανάλογη προσπάθεια αναστροφής κλίματος έκανε το υπ. Υποδομών και στο θέμα της υποθαλάσσιας αρτηρίας της Θεσσαλονίκης, έργο που επίσης έχει δεχθεί δριμεία κριτική για τις εκτιμώμενες επιπτώσεις του. Ο υπουργός κ. Δημ. Ρέππας υποσχέθηκε την ανάθεση μελέτης με διεθνή διαγωνισμό για τον ανασχεδιασμό του έργου, προβάλλοντας τις «απαιτήσεις αποζημίωσης από την πλευρά των αναδόχων, που φθάνουν εκατοντάδες εκατ. ευρώ». Γ. Λιαλιος Πηγή: kathimerini.gr
  14. Κατεδαφίσεις με... 12 υπαλλήλους Σε ένα μήνα πιάνει δουλειά η νεοσύστατη Υπηρεσία Κατεδαφίσεων που θα υπάγεται στην Ειδική Υπηρεσία Επιθεωρητών Περιβάλλοντος και σκοπός της θα είναι ο εντοπισμός και η κατεδάφιση των αυθαιρέτων που θα εντοπίζονται μέσα στις περιοχές που έχουν κηρυχθεί αναδασωτέες. Ωστόσο, όπως αναφέρεται στα «Νέα», η στελέχωση της νέας αυτής υπηρεσίας με 12 υπαλλήλους θεωρείται από πολλούς ως μη επαρκής για τη διάσταση που έχει πάρει το πρόβλημα με τα αυθαίρετα στην Αττική. Παρόμοιο πρόβλημα υπάρχει και με τους 30 επιθεωρητές περιβάλλοντος που είναι υπεύθυνοι για την διεξαγωγή περιβαλλοντικών ελέγχων σε όλη την Ελλάδα. Σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου Περιβάλλοντος, χρειάζονται τουλάχιστον άλλοι τόσοι. Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου, στο στόχαστρο της νέας υπηρεσίας του υπουργείου μπαίνουν τα νέα αυθαίρετα που θα εντοπίζονται στις περιοχές της ΒΑ Αττικής που κάηκαν από τις φωτιές του προηγούμενου καλοκαιριού, ενώ δεν έχει ξεκαθαριστεί ακόμη τι θα γίνει με τα αυθαίρετα που υπάρχουν. Εντός της εβδομάδας θα γίνει η προκήρυξη των θέσεων για τους 12 υπαλλήλους που θα στελεχώσουν τη νέα υπηρεσία και οι οποίοι θα αποσπαστούν από άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου. Επικεφαλής της υπηρεσίας τίθεται ο γενικός επιθεωρητής Περιβάλλοντος, Παναγιώτης Μέρκος. Το πρώτο τριήμερο κάθε μήνα, η Ειδική Υπηρεσία Κατεδαφίσεων θα ενημερώνεται από το Κτηματολόγιο Α.Ε. για όλα τα νέα κτίσματα που θα «ξεφυτρώνουν» στις εκτός σχεδίου περιοχές. Στο μεταξύ, εξακολουθούν να είναι παγωμένες οι οικοδομικές άδειες για τις εκτός σχεδίου περιοχές των δήμων και κοινοτήτων της Βορειοανατολικής Αττικής που επλήγησαν από τις φωτιές του καλοκαιριού. Η διαδικασία έκδοσης νέων αδειών παραμένει παγωμένη από τον περασμένο Οκτώβριο, με απόφαση της υπουργού Περιβάλλοντος, μέχρι να κυρωθούν οι δασικοί χάρτες. Αυτή η διαδικασία, σύμφωνα με δασικούς, αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί έως τον Δεκέμβριο του 2010. Πηγή: in.gr
  15. Εντός ενός μηνός θα υποχρεούται το Δημόσιο να εξοφλεί τα τιμολόγια που παραλαμβάνει, μετά την προσαρμογή στην ελληνική νομοθεσία κοινοτικής οδηγίας που επεξεργάζεται τώρα το υπουργείο Οικονομίας. Αντίστοιχοι περιορισμοί θα ισχύσουν και στις εμπορικές συναλλαγές μεταξύ ιδιωτικών επιχειρήσεων, ενώ για καθυστερήσεις προβλέπονται πρόστιμα και αποζημιώσεις τόσο για τον δημόσιο όσο και τον ιδιωτικό τομέα. Στόχος της συγκεκριμένης πρότασης οδηγίας είναι η διευκόλυνση της ομαλής λειτουργίας της εσωτερικής αγοράς και η προστασία των μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Τα μέτρα αυτά περιλαμβάνονται στη νέα οδηγία που συζητείται αυτή την περίοδο στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή (Οδηγία 2000/35/EC). Στην Ελλάδα, η προσαρμογή με την Οδηγία γίνεται με το Προεδρικό Διάταγμα 166/2003 και για τη διαμόρφωση και εφαρμογή της θα πραγματοποιηθούν επαφές της κυβέρνησης με τους φορείς της αγοράς. Αναλυτικότερα, για τις συναλλαγές με το Δημόσιο εισάγεται πρόταση για την προθεσμία πληρωμής εντός τριάντα ημερών από την ημέρα παραλαβής του τιμολογίου ή της αντίστοιχης απαίτησης για πληρωμή ή από την ημέρα παραλαβής του εμπορεύματος και των υπηρεσιών. Η προθεσμία πληρωμής δεν μπορεί να ξεπερνάει τις 30 ημέρες και όταν αυτό συμβεί, τότε προβλέπονται τόκοι υπερημερίας, σταθερό ποσό αποζημίωσης για έξοδα πληρωμής το ύψος της οποίας έχει δικαίωμα να καθορίσει ο πιστωτής και αποζημίωση στην καθυστέρηση πληρωμής από το Δημόσιο. Η αποζημίωση θα είναι της τάξης του 5% του οφειλόμενου ποσού, χωρίς να παραγράφονται οι οφειλόμενοι τόκοι. Παράλληλα, κατατίθεται πρόταση που θα δίνει το δικαίωμα στον πιστωτή να διεκδικήσει τόκους από το Δημόσιο, κάτι που μέχρι σήμερα χαρακτηριζόταν καταχρηστικός όρος. Μάλιστα, για να διασφαλιστούν όλες οι συναλλαγές, το Δημόσιο θα υποχρεούται να καταβάλλει τόκους για ποσά ακόμη και μικρότερα των 5 ευρώ. Για την προθεσμία των 30 ημερών συμφώνησαν τα περισσότερα κράτη-μέλη της Ενωσης, αλλά για την αποζημίωση κατά 5% η πλειοψηφία διαφώνησε, εκτός από δύο χώρες που υποστήριξαν ότι αυτό θα πρέπει να ισχύσει κατά περίπτωση. Η Ελλάδα διατύπωσε επιφυλάξεις ως προς την αυστηρότητα των μέτρων αυτών, με την αιτιολογία ότι οι δημόσιες αρχές θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα ρευστότητας που θα έχει ως συνέπεια τη μείωση των συναλλαγών, ενώ κρίθηκε εξαιρετικά μικρό το χρονικό διάστημα των 30 ημερών λόγω των χρονοβόρων διαδικασιών που εφαρμόζονται. Ως εκ τούτου, θεωρείται απαραίτητη η λήψη μέτρων που θα διευκολύνουν τις διαδικασίες έγκρισης των πληρωμών. Τέλος, ζήτησαν διευκρινίσεις για τον τρόπο εφαρμογής του 5% στα αναπτυξιακά έργα που πληρώνονται ανάλογα με την πρόοδο των εργασιών, καθώς και αν η αποζημίωση για την καθυστέρηση μιας πληρωμής υπολογιστεί επί του συνόλου του οφειλόμενου ποσού ή επί του ποσού της συγκεκριμένης πληρωμής. Σχετικά με τις ιδιωτικές επιχειρήσεις, η συγκεκριμένη πρόταση-οδηγία επιδιώκει τη ρύθμιση της είσπραξης διοικητικών εξόδων και την αποζημίωση εξόδων που προέκυψαν από καθυστερημένες πληρωμές (άρθρο 4). Επιβάλλονται τόκοι υπερημερίας, αλλά και αξίωση από τον πιστωτή τόκων ακόμη και μικρότερων των 5 ευρώ, ενώ και εδώ θα ισχύσει η προθεσμία εξόφλησης των 30 ημερών. Επιπλέον, καθίσταται δυνατή η παρακράτηση κυριότητας των αγαθών, εφ’ όσον έχει συμφωνηθεί κάτι τέτοιο στη σύμβαση μεταξύ πιστωτή και οφειλέτη. Της Θεοδώρας Λιακοπούλου / [email protected] Πηγή: kathimerini.gr
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.