Μάλλον ξεχνάτε ότι μηχανικός είναι κάποιος κύριος/α που μηχανεύεται μηχανές. Φυσικά και στις μηχανές περιλαμβάνονται και τα κτίρια για τα οποία την κατασκευή ρυθμίζει το ΤΕΕ μαζί με την άκαρδη πολεοδομία. Αλλά μήπως ξεχνάτε ότι όταν ανακαλύψουμε μια νέα μηχανή την βιομηχανοποιούμε και την εμπορευόμαστε σαν προϊόν. Δες για παράδειγμα την μηχανή που λέγετε αυτοκίνητο. Κάποιοι λίγοι το σχεδιάζουν και πολύ περισσότεροι το παράγουν και το εμπορεύονται και το συντηρούν. Βέβαιος όλοι σχεδόν το χαιρόμαστε. Αν τώρα θέλουμε στην Ελλάδα να φτιάξουμε αυτοκίνητα με τον κλασικό τρόπο για κάθε ένα που θα φτιάξουμε θα πρέπει να ζητήσουμε από κάποιο μηχανικό να το σχεδιάσει (copy paste) και στην συνεχεία να αφού το περάσει από την πολεοδομία για αρχιτεκτονικά, στατικά, ηλεκτρολογικά, υδραυλικά και ποιος ξέρει για τι άλλο (ας πούμε για ηλεκτρονικά όπως abs, τηλεπικοινωνιακά όπως ράδιο, παραγωγή ενέργειας για τον κινητήρα (με όλα τα σχετικά από το υπ. Βιομηχανίας), παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας για το δυναμό, περιβαντολογικη μελέτη , χρήση εκρηκτικών για τον προεντατηρα ζώνης ασφάλειας, μεταφορά υγρών καυσίμων για το ρεζερβουάρ, παραγωγή, ατμού υπό πίεση για το κλειστό κύκλωμα ψύξης και ότι άλλο που θα πρέπει να χαίρει έγκρισης για την δανειοδότηση) τότε μετά από 2 -4 το λιγότερο χρόνια θα έπαιρνε άδεια από την σχετική υπηρεσία για να κατασκευαστεί. Μην ξεχνάτε την μίζα (όχι της μηχανής) και τον σχετικό εκβιασμό στο αιτούντα που θα θέλει να οδηγήσει πριν τον θάνατο του. Στην συνέχεια θα έπρεπε να κατασκευαστεί. Εδώ αρχίζουν το δεύτερο δύσκολο κομμάτι της Οδυσσέας γιατί θα πρέπει να βρούμε εργολάβο αυτοκίνητων στον οποίο θα παραδώσουμε τα εγκεκριμένα σχέδια και θα του ζητήσουμε την κατασκευή σε εύλογο χρόνο και ανάλογα με τα χρήματα που θα έχουν μένει από την προηγούμενη διαδικασία. Τέλος αν έχουμε πολιτικό βύσμα είναι σίγουρο ότι θα καταφέρουμε να κυκλοφορούμε στα βαθιά γεράματα μας με καποια άθλια κατασκευή και σίγουρα με ένα τεκνό στο πλάι μας. Λόγο του τεκνού θα τα ξεχάσουμε όλα τα παραπάνω.
Το ίδιο θα έπρεπε να ισχύει για κάθε συσκευή που αγοράζουμε από την ηλεκτραγορα της γειτονιάς.
Ευτυχώς που ο Ικτίνος και ο Καλλικράτης δεν ήταν μέλη του ΤΕΕ και οι Αθηναίοι δεν είχαν εφεύρει την πολεοδομία γιατί μέχρι σήμερα θα παλευαν για την αδειοδοτηση της.
Αν το μυαλό μας δεν κάνει το άλμα που άλλοι λαοί έχουν κάνει τον 15-18 αιώνα θα περιμένουμε τους γερμανούς και το ΔΝΤ να μας σώσει.