Εν έτη 2020 όταν όλοι οι άλλοι (Κινέζοι, Ευρωπαίοι, Τούρκοι, Σαουδάραβες) μελετούν και κατασκευάζουν διπλές γραμμές υψηλών ταχυτήτων, δηλαδή 320km/h - 350km/h και κάνουν μελέτες για μελλοντική ενσωμάτωση μαγνητικών τραίνων με 600km/h, εμείς ΞΕΚΙΝΑΜΕ και κάνουμε μελέτες ΜΟΝΗΣ!!! γραμμής μέχρι 200km/h!! Πίσω ολοταχώς για το 1970! Απλά λίγοι. Μάλλον θέλουμε να γίνουμε τριτοκοσμική - αφρικανική χώρα και όχι ευρωπαϊκή.
Όλες οι γραμμές από εδώ και πέρα ΘΑ έπρεπε να μελετώνται και να κατασκευάζονται ως διπλές στα 350km/h (π.χ. Εγνατία, Ιόνια) και η υφιστάμενες θα έπρεπε να προγραμματιστεί να αναβαθμιστούν σε τέτοιες (π.χ. ΠΑΘΕ). Τέτοια έργα ολοκληρώνονται σε βάθος τριαντακονταετίας, αλλά στην χώρα μας ούτε σχεδιασμό αντίστοιχο δεν έχουμε κάνει.
Το κόστος δεν είναι πρόβλημα, γιατί τέτοια έργα δεν γίνονται ταυτόχρονα, αλλά ένα ένα, με σειρά προτεραιότητας, ανάλογα με τις προτεραιότητες που έχουμε θέσει, χρηματοδοτούνται από προγράμματα τύπου ΕΣΠΑ και δίνουν έργο στις κατασκευαστικές εταιρίες, οπότε τα οφέλη είναι πολλαπλά.