Μετάβαση στο περιεχόμενο

ΤΕΕ: «Αναγκαίος ο συστηματικός έλεγχος του οδικού δικτύου της χώρας»


Engineering News

Recommended Posts

Την αναγκαιότητα του συστηματικού ελέγχου του εθνικού και επαρχιακού οδικού δικτύου της χώρας, για να αποτραπούν και άλλες επικίνδυνες κατολισθήσεις και καταπτώσεις, τόνισε το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας (ΤΕΕ). Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, τόσο οι καταπτώσεις στα Τέμπη όσο και το νέο περιστατικό κατολίσθησης στο 19ο χιλιόμετρο της εθνικής οδού Ιωαννίνων - Άρτας, το οποίο προκάλεσε ολιγόωρη διακοπή της κυκλοφορίας στο νευραλγικό εθνικό άξονα της Δυτικής Ελλάδας (6.1.2010), έθεσαν επί τάπητος το ζήτημα του συστηματικού ελέγχου του εθνικού και επαρχιακού οδικού δικτύου της χώρας όχι μόνο, για να αποτραπούν επικίνδυνα γεωλογικά φαινόμενα, αλλά, κυρίως, για να αποφευχθούν αποκλεισμοί περιοχών με εξαιρετικά επαχθείς συνέπειες.

 

Το παρατηρητήριο οδικής ασφάλειας του ΤΕΕ έχει καταγράψει μια σειρά από κρίσιμες θέσεις του οδικού δικτύου, στις οποίες η γεωλογική αστάθεια ή άλλοι σοβαροί παράγοντες μπορεί να οδηγήσουν σε διακοπές της κυκλοφορίας και στη συνεπαγόμενη ανάγκη χρήσης παρακαμπτήριων οδών. Για το λόγο, αυτό καλεί την πολιτεία, μέσω των υπηρεσιών συντήρησης, να ελέγξει τα σημεία αυτά, ταυτόχρονα, όμως, να εντοπίσει τις παρακαμπτήριες οδούς, οι οποίες, σε ένα ενδεχόμενο κατολίσθησης ή κατάπτωσης, με αξιοπιστία και σε ικανοποιητικό επίπεδο οδικής ασφάλειας, θα δεχτούν τους μεγάλους κυκλοφοριακούς φόρτους, που θα προκύψουν. Σημειώνεται ότι το παρατηρητήριο οδικής ασφάλειας, πέρα από τα σημεία που έχει καταγράψει με βάση παλαιότερα περιστατικά, έχει ξεκινήσει, σε συνεργασία με τα περιφερειακά τμήματα του ΤΕΕ, την καταγραφή και άλλων σημείων του εθνικού και επαρχιακού δικτύου, ώστε να υποστηριχθεί το δύσκολο έργο των αρμόδιων υπηρεσιών.

 

Επισημαίνεται ότι, της κατολίσθησης στο 19ο χιλιόμετρο της εθνικής οδού Ιωαννίνων - Άρτας, είχε προηγηθεί στον ίδιο άξονα, στην περιοχή Τερόβου, άλλη κατολίσθηση 09.11.2009, ενώ κατολίσθηση είχε σημειωθεί στις 27.10.2009 και στο γειτονικό εθνικό άξονα Πρέβεζας - Ηγουμενίτσας, στην περιοχή Ριζά. Επίσης, κατολίσθηση σημειώθηκε και στην οδό Ν. Φώκαια - Άφυτος, της χερσονήσου της Κασσάνδρας, στις 20.12.2009, φαινόμενο που συνεχίστηκε, ως σήμερα.

 

Τα περιστατικά αυτά επιβάλλουν τον έλεγχο των επίφοβων θέσεων, την άρση της επικινδυνότητας, με παράλληλη εξεύρεση και άμεση βελτίωση της οδικής ασφάλειας παρακαμπτήριων οδών, για διασφάλιση της επικοινωνίας όλων των περιοχών. Με βάση τα στοιχεία, που διαθέτει το παρατηρητήριο οδικής ασφάλειας, τα σημεία που πρέπει άμεσα να διερευνηθούν είναι: Ν.Ε.Ο. Κορίνθου - Πατρών, τμήμα Αιγίου - Πατρών, θέση Παναγοπούλα / Ε.Ο. Ιωαννίνων - Άρτας, περιοχή Ηπειρωτικών Τεμπών / Ε.Ο. Θεσσαλονίκης - Σερρών, περιοχή Λαχανά / Ε.Ο. Πρέβεζας - Ηγουμενίτσας, περιοχή Λυγιάς - γέφυρα Δέσπως / Ε.Ο. Λαμία - Καρπενήσι - Αγρίνιο (α. περιοχή Μακρακώμης, β. περιοχή Ανατολικής και Δυτικής Φραγκίστας, γ. περιοχή Παρακαμπυλίων (Άγιος Βλάσσης)). Οι περιοχές β και γ ανήκουν στο τμήμα Γέφυρα Επισκοπής - Αγρίνιο, ενώ η περιοχή α ανήκει στο τμήμα Καρπενήσι-Γέφυρα Επισκοπής / Ε.Ο. Λιβαδειάς - Άμφισσας, είσοδος Δελφών - Κασταλία Πηγή. Θέση δυσμενής, λόγω του αρχαιολογικού χώρου, με εμπλοκή του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ) / Ε.Ο. Λαμίας - Άμφισσας, τμήμα Θερμοπύλες - Άμφισσα στη χιλιομετρική θέση 51.

 

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, μεγαλύτερος αριθμός επίμαχων σημείων εντοπίζεται στο επαρχιακό οδικό δίκτυο, συνολικού μήκους περίπου 33.000 χιλιομέτρων, η συντήρηση του οποίου ανήκει στις νομαρχιακές αυτοδιοικήσεις. Ήδη, από το Νοέμβριο, σε ορεινά, κυρίως, τμήματα έχουν ενεργοποιηθεί κατολισθήσεις, με επιπτώσεις τοπικού χαρακτήρα και όχι μόνο.

 

Πηγή:kathimerini.gr

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Βρε καλώς τα τα παιδιά...

το ΤΕΕ τώρα ξύπνησε ? Δηλαδή κατόπιν εορτής ? Και όχι μόνο το ΤΕΕ, έπρεπε να γίνει πρώτα κάτι από το αρμόδιο υπουργείο...αλλά τι λέω...εδώ είναι Ελλαδιστάν...

 

Επίσης καλά θα κάνει το αρμόδιο υπουργείο να κάνει και ελέγχους της καταλληλότητας των δρόμων και να αρχίσει να κλείνει εταιρίες στην περίπτωση που δεν κάνουν συντήρηση... και όχι μόνο να πληρώνουμε διόδια...

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.