Μετάβαση στο περιεχόμενο

Δια βίου ευθύνη μηχανικού και διάβρωση


 

Recommended Posts

Σε συνεχεια του τιτλου περι διαβρωσης

 

Ξεκιναω απο τον ΕΚΟΣ 2000

 

Εικονα 1-3.

 

Τωρα κατα FEMA οι κατηγοριες μεταφραζονται ως εξης

 

Κατηγορίες έκθεσης:

 

ΧΟ

Εσωτερικό σκυρόδεμα, χωρίς κίνδυνο διάβρωσης σε πολύ ξηρό περιβάλλον

(συνήθως άοπλο).

 

XC1/XC4

Σκυρόδεμα οπλισμένο που εκτίθεται σε ξηρό/υγρό αέρα και υγρασία, σε επαφή με

νερό, πέδιλα θεμελιώσεων κλπ (με κίνδυνο ενανθράκωσης).

 

XD1/XD3

Σκυρόδεμα οπλισμένο σε επαφή σε νερό που περιέχει χλωριόντα (πλην

θαλασσίων αλάτων), πισίνες, σε επαφή με βιομηχανικό νερό που περιέχει

χλωριόντα, οδοστρώματα, δάπεδα σταθμών αυτοκινήτων, σε επαφή με αντι

παγετικά άλατα κλπ.

 

XS1/XS3

Σκυρόδεμα σε επαφή με χλωριόντα από θαλάσσιο νερό, λιμενικές

εγκαταστάσεις και κατασκευές (στη ζώνη παλίρροιας, κυματισμού κλπ).

 

XF1/XF4

Σκυρόδεμα που εκτίθεται σε κύκλους ψύξης/απόψυξης (τήξης) ενώ είναι υγρό με

ή χωρίς αντι-παγετικά άλατα (de-icing salts), κατακόρυφες επιφάνειες εκτεθιμένες

σε βροχή, καταστρώματα γεφυρών, δρόμοι κλπ.

 

XA1/XA3

Σκυρόδεμα σε χημική προσβολή, από φυσικά εδάφη και υπόγεια ύδατα όπως

θειϊκά (SO4) από 2000 έως 24000 mg/kg στο έδαφος ή 200 έως 6000 mg/l στο

υπόγειο ύδωρ είτε PH=4,0 έως 6,5 κλπ.

 

Ερωτημα ειναι υποχρεωμένος ο μηχανικος να αναγκάσει τον ιδιοκτήτη για επιθεώρηση? Ποιος πληρώνει?

Σχολια?

post-25492-131887235058_thumb.jpg

post-25492-131887235071_thumb.jpg

post-25492-131887235083_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Αν δεν καταφέρουμε να περασουμε ως φιλοσοφία οτι ο μηχανικός είναι τεχνικός σύμβουλος τίποτε άλλο, καήκαμε!

 

ΜΕ το υπάρχον νομικό πλαισιο? Μηπως θα πρέπει να έχουμε και εναν δικηγόρο μαζί μας? Εαν δούμε τον ΚΤΧ2008 τα πραγματα ειναι χειρότερα. Τωρα παμε και στον ΚΑΝΕΠΕ, επιθεωρήση ανα 8-10 χρόνια για ιδιωτικά κτίρια. Ποιος πληρώνει?

Link to comment
Share on other sites

Ο δικηγόρος μου συμβουλευει τα εξης

 

1. Ο μηχανικός θα πρέπει εγγραφος και με υπογραφη, σφραγιδα, να ενημερωσει τον ιδιοκτήτη οτι απαιτείται επιθεώρηση στα στοιχεία α,β,γ,... ανα 8-10 χρόνια με βάση τον ΚΑΝΕΠΕ, ΕΚΟΣ. Αντιγραφο το κραταέι σε θυριδα στην τραπεζα. Το αντιγραφο στελνεται συστημενο. Εαν υπαρχει και δικηγορος, αντιγραφο και σε αυτόν. Η νομικη πλευρά του θεματος. Ο μηχανικος απαιτεί έγγραφη απάντηση εντος 28 ημερών. Εαν δεν απαντηθει, ξαναστέλνουμε το χαρτί αλλη μια φορά. Εαν πάλι δεν απαντηθει τοτε εγγραφη απαντηση στον δικηγόρο ότι ο ιδιοκτήτης δεν ανταποκρίνεται. Εαν ο μη γενετω συμβει κατι τότε η ποινή (λέμε τωρα) ειναι υποβιβασμένη στο 50% (δεν μας παιρνουν αδεια).

 

Ο ιδιοκτητης ειναι υποχρεως για την συντήρηση μετα απο γνωμοδωτηση του μηχανικού. Ο μηχανανικός ειναι υπόχρεως για την επαρκεια και ενημερωση του ιδιοκτητη. Προσοχή. το 1999 υπήρξαν περιπτώσεις που η ασφαλιστική εταιρεία δεν πληρωσε λογω διαβρωσης και ελλειπης συντηρησης. Ο ιδιοκτητης θεωρησε τον μηχανικο υπαιτιο. Το δικαστηριο κατέληξε οτι ο μηχανικός θα επρεπε να εχει ενημερωσει τον ιδιοκτητη μέσω της επιστημονικής του ιδιότητας. Ο μηχανικός πληρωσε 28000Ε σε επισκευές.

 

Το χειρότερο, ο ιδιοκτήτης σου καταστρέφει το ονομα.

Link to comment
Share on other sites

Η διάβρωση είναι μόνο ένας από τους παράγοντες κινδύνου που μπορεί να προκαλέσει αστοχία μιας κατασκευής.

 

Το ερώτημα ".. ειναι υποχρεωμένος ο μηχανικος να αναγκάσει τον ιδιοκτήτη για επιθεώρηση? Ποιος πληρώνει? " , πώς τίθεται; Δηλαδή αναφερόμαστε σε νέα κατασκευή ή σε υφιστάμενη; Η ανάγκη ελέγχου πώς προέκυψε ;

 

Σε κάθε περίπτωση ο κύριος του έργου καλεί έναν ειδικό (τον μηχανικό εν προκειμένω) και του αναθέτει κάτι συγκεκριμένο (μία μελέτη, ή μία μελέτη+επίβλεψη, ή τέλος μία μελέτη+κατασκευή+επίβλεψη).

 

Η δια βίου ευθύνη για κάτι είναι πολύ αόριστο πράγμα, και παρότι αναφέρεται σε αρκετές διατάξεις νόμων, τελικά είναι κάτι που διαπιστώνεται κατά περίπτωση από τα δικαστήρια. Ας μην αναλωθούμε στο αν μας φορτώνουν (οι νόμοι) ευθύνες που πιθανόν δεν έχουμε.

 

Νομίζω ότι το ερώτημα έχει να κάνει με την ιδαιτερότητα της διάβρωσης, δηλαδή ότι υπάρχει πάντα, έστω και σε μικρό μέγεθος, και ότι είναι δύσκολο να εκτιμηθεί από την αρχή το μέγεθός της, και ότι η επίδρασή της είναι πάντα προσθετική (κάτι σαν την ραδιενέργεια ένα πράγμα :smile: )

Link to comment
Share on other sites

Συμφωνο οτι η διάβρωση ειναι μονο ενα κομμάτι. Το κακό ειναι οτι ειναι δυναμικό. Τωρα ποιος μας υποχρεώνει. Και ο ΚΤΧ και ον ΚΑΝΕΠΕ οταν βγει. Προσπαθησα να δωσω την νομικη βάση. Τι γίνετε στην πραξη ειναι αλλο θεμα. Με 70% του δομικού πλούτου πριν το 85 το προβλημα ειναι μεγάλο. Οι ασφαλιστικες εταιρείες το ξερουν, εχουμε επισης πινακες τρωτοτητας που το αναφερουν. Δεν τηρειται τιποτα (εκτος ψαγμενων ιδιωτων) εαν γινει το κακο τι κάνουμε?

 

Στο ποιος πληρώνει? Ο ιδιοκτητης (κατα τον νόμο ειναι ο υπευθυνος της συντηρησης). Ο μηχανικός συμβουλευει και κρατάει σε αρχειο την συμβουλη για καθε ενδεχομενο.

Link to comment
Share on other sites

4. Περιορισμοί από τις Ασφαλιστικές Εταιρείες.

ΑΡΙΘΜΟΣ ΑΣΦΑΛ. χχχχχχ , ΣΕΛΙΔΑ 17,

1.4. ΤΜΗΜA Ι - ΥΛΙΚΕΣ ΖΗΜΙΕΣ

1.4.1. ΕΚΤΑΣΗ ΤΗΣ ΚΑΛΥΨΗΣ

Η Εταιρεία συμφωνεί με το ασφαλιζόμενο πως αν κατά τη διάρκεια ισχύος της παρούσας Ασφαλιστικής Σύμβασης, τα ασφαλισμένα αντικείμενα ή μέρος αυτών υποστούν μία απρόοπτη και ξαφνική φυσική απώλεια ή ζημία από οποιαδήποτε αιτία (εκτός από αυτές που ειδικά εξαιρούνται), ώστε να απαιτείται επισκευή ή αντικατάσταση, η Εταιρεία θα αποζημιώνει το Λήπτη της Ασφάλισης / Ασφαλισμένο κατά επιλογή της είτε καταβάλλοντας το αντίστοιχο ποσό της ζημίας είτε αντικαθιστώντας ή επισκευάζοντας το αντικείμενο που ζημιώθηκε……… κινδύνου και μέχρι το όριο που αναγράφεται στο Ασφαλιστήριο.

1.4.2. ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΞΑΙΡΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΤΜΗΜAΤΟΣ Ι

Η Εταιρεία δεν ευθύνεται για:

α. την απαλλαγή που αναφέρεται στην Ασφαλιστική Σύμβαση, η οποία βαρύνει το Λήπτη

της Ασφάλισης / Ασφαλισμένο για κάθε περίπτωση.

β. κάθε είδους αποθετική ή επακόλουθη ζημία, συμπεριλαμβανομένων ποινών, απωλειών

λόγω καθυστέρησης και ανεπάρκειας απόδοσης, απώλειας σύμβασης και ποινικών ρητρών.

γ. απώλεια ή ζημία που οφείλεται σε λανθασμένο σχέδιο.

δ. δαπάνες αντικατάστασης, επισκευής ή επιδιόρθωσης ελαττωματικού υλικού και / ή

κακοτεχνίας. Η εξαίρεση αυτή περιορίζεται στα αντικείμενα που επηρεάζονται άμεσα, οι

απώλειες όμως και οι ζημίες στα ορθώς εκτελούμενα αντικείμενα, οι οποίες προέρχονται

από ατύχημα που οφείλεται σε αυτό το ελαττωματικό υλικό και / ή κακοτεχνία, θα

καλύπτονται.

ε. απώλεια ή ζημία που οφείλεται σε συνηθισμένη χρήση (φθορά), διάβρωση, σκωρίαση,

οξείδωση, επιδείνωση που οφείλεται σε αχρησία και συνήθεις ατμοσφαιρικές συνθήκες.

στ. απώλεια ή ζημία που οφείλεται σε μηχανική και ……….. , αστοχία, θραύση ή ……..

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.