Μετάβαση στο περιεχόμενο

Μόρφωση ζευκτών


 

Recommended Posts

Και εγώ υπέρ ζυγώματος, είναι λογικό άνοιγμα. Όσον αφορά τη συμμετρία, εγώ θα ακολουθούσα τυπικό πλαίσιο, για λόγους απλότητας της κατασκευής. Σκέψου πως θα πατάνε οι τεγίδες και τα οριζόντια αντιανέμια στα ζυγώματα, όλα θα είναι μη-συμμετρικά, χάνεις και την έννοια της προκατασκευής σε τέτοια κτίρια, ειδικά αν δεν έχει αρχιτεκτονικές απαιτήσεις στις όψεις κλπ. Κάθε αντιανέμιο θα έχει διαφορετικό μήκος, οι τεγίδες δε θα πατούν σωστά στο άνω πέλμα της δοκού, ταλαιπωρία χωρίς λόγο. Εκτός αν υπάρχουν λόγοι, τότε αλλάζει...

 

Αν πάλι θέλεις δικτύωμα, η συμμετρία είναι μονόδρομος. Δε θα υπάρχει τίποτα τυπικό...

Link to comment
Share on other sites

Δεν υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος λόγος, απλά επειδή για άνοιγμα 25μ, θα πρέπει να μπουν μεγάλες διατομές HEA, η λύση με δικτυώματα μου φαινόταν πιο ελαφριά. Αλλά όντως μετά μπερδεύεται πολύ το θέμα. Η περίπτωση του μη συμμετρικού δικτυώματος θα εξασφάλιζε μια τυποποιήση εφόσον το δικτύωμα θα ήταν συμμετρικό στο μικρότερο άνοιγμα (21,73μ)και θα άρχιζε να μεγαλώνει από το τέλος της πλευράς Β. Το υπόλοιπο τμήμα θα παρέμενε ίδιο σε κάθε επανάληψη. Το δικτύωμα δεν θα είχε τριγωνικό σχήμα. Στο σημείο που θα πάταγε στα υποστηλώματα θα υπήρχε ορθοστάτης του οποίου το ύψος θα άλλαζε, ώστε να πατάνε οι τεγίδες καλά. Δεν έχω δει όμως μη συμμετρικό ζευκτό. Ευχαριστώ για την βοήθεια.

Link to comment
Share on other sites

Με 25m άνοιγμα για ζύγωμα μπορείς να βάλεις και IPE, δεν είναι απαγορευτικό. Εξαρτάται βέβαια τι θα βγάλει και η ανάλυσή σου. Καλό θα ήταν να κρατηθούν ίδιες κλίσεις για να πατάνε σωστά οι τεγίδες και να πιάνουν σωστά και τα αντιανέμια. Μη συμμετρικό δικτύωμα έχω δει, όταν δούλευα σε εργοστάσιο μεταλλικών κατασκευών και είχε πέσει πολύ βρισίδι... :D :D

Link to comment
Share on other sites

Είχε πέσει βρισίδι από τους κατασκευαστές ή από σένα λόγω της δυσκολίας? Πάντως όντως είναι πολύ σημαντικό να διατηρηθούν ίδιες οι κλίσεις των ζυγωμάτων. Μια λύση θα ήταν να πιάνει σε διαφορετικό ύψος στύλου κάθε δοκάρι. Μπορεί να γίνει όμως στην πράξη?

Link to comment
Share on other sites

Από τον κατασκευαστή, γιατί ζορίζονταν και να το μοντελοποιήσουν στο strucad και στη γραμμή παραγωγής γιατί δεν υπήρχε καμία τυποποίηση και όλα ήταν ξεχωριστά κομμάτια (καμία ομαδοποίηση ως προς τα μήκη).

 

Εγώ στις μεταλλικές είμαι υπέρ της ομαδοποίησης και της τυποποίησης γιατί αυτό είναι και το ατού τους σε σχέση με άλλου είδους κατασκευές. Λογική προκατασκευασμένων στοιχείων. Ταχύτητα παραγωγής, μείωση κόστους (λίγο, αλλά μπορεί και να μετράει), συναρμολόγηση χωρίς παρανοήσεις και μπλεξίματα... Στο τι αποτέλεσμα θέλουμε αρχιτεκτονικά πολλές φορές το διορθώνεις με τις πλαγιοκαλύψεις και τις πλάκες (αν υπάρχουν).

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Όλες οι παλιές κατασκευές ήταν με γωνιακά. Στο πολυτεχνείο δεν ξέραμε τι είναι οι κοίλες διατομές, μόνο γωνιακά θυμάμαι για δικτυώματα.

 

Οι δοκοί σε μεγάλα ανοίγματα δεν είναι πιο οικονομικό να έχουν εξάγωνες ή κυκλικές τρύπες στον κορμό;

 

Εξάγωνες τρύπες κάνεις.Βασικά δεν κάνεις τρύπες αλλά ''κόβεις''

εξαγωνικά π.χ. ένα ΙPE 400 για να δημιουργήσεις π.χ. ένα ΙPE600 ή μάλλον σωστότερα δημιουργείς ένα ΙPE400 με h=600mm αντί 400mm δηλαδή αυξάνεις τη ροπή αδράνειας κατα yy (Iyy).Στο Robot υπάρχει αυτή η επιλογή για να δημιουργήσεις αυτή τη διατομή.Το θέμα είναι αν ο κατασκευαστής μπορεί να κάνει τη συγκόλληση στον κορμό και αν αυτό συμφέρει οικονομικά.Είναι καλή λύση ,στο εξωτερικό που υπάρχει τεχνογνωσία το χρησιμοποιούν.

Για τα ανοίγματα της περίπτωσης (από 21,00μ.-24,80 μ.) μπορεί να χρησιμοποιήσει άνετα απλές ολόσωμες ΙPE.Άντε το πολύ να βάλει και κανένα ελκυστήρα.

Link to comment
Share on other sites

Απαιτείται εσωραφή σε όλο το μήκος των συνδέσεων. Γίνεται, το κάνουν και στην Ελλάδα τα εργοστάσια που θέλουν να δουλεύουν σωστά. Και υπάρχουν τέτοια, τουλάχιστον σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Λάρισα, Βόλο, Κρήτη. Μπορεί η εσωραφή να είναι απαιτητικότερη σε σχέση με την εξωραφή, αλλά αποκαθιστά τη συνέχεια και την αντοχή της διατομής και λόγω των οπών δεν είναι συνεχόμενη και δε δημιουργεί πρόβλημα στα συγκολλόμενα στοιχεία.

Αν η μελέτη το προδιαγράψει ο κατασκευαστής θα το φτιάξει. Μήπως δεν εφαρμόζεται συχνά γιατί δεν υπάρχει και η αντίστοιχη τριβή των μελετητών στην Ελλάδα με τέτοιου είδους δοκούς? (Προσωπικά δεν έχω λύσει ποτέ τέτοια δοκό)

Link to comment
Share on other sites

εγώ πάντως θα έλεγα ότι στην Κρήτη εσωραφές γίνονται μόνο όταν γίνει ειδική συζήτηση έπί του θέματος..

Link to comment
Share on other sites

Απαιτείται εσωραφή σε όλο το μήκος των συνδέσεων. Γίνεται, το κάνουν και στην Ελλάδα τα εργοστάσια που θέλουν να δουλεύουν σωστά. Και υπάρχουν τέτοια, τουλάχιστον σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Λάρισα, Βόλο, Κρήτη. Μπορεί η εσωραφή να είναι απαιτητικότερη σε σχέση με την εξωραφή, αλλά αποκαθιστά τη συνέχεια και την αντοχή της διατομής και λόγω των οπών δεν είναι συνεχόμενη και δε δημιουργεί πρόβλημα στα συγκολλόμενα στοιχεία.

Αν η μελέτη το προδιαγράψει ο κατασκευαστής θα το φτιάξει. Μήπως δεν εφαρμόζεται συχνά γιατί δεν υπάρχει και η αντίστοιχη τριβή των μελετητών στην Ελλάδα με τέτοιου είδους δοκούς? (Προσωπικά δεν έχω λύσει ποτέ τέτοια δοκό)

 

Πόσοι είναι οι πιστοποιημένοι συγκολλητές σε κάθε εργοστάσιο;Υπάρχουν κάποιοι στα πολύ μεγάλα εργοστάσια αλλά αυτά δουλεύουν με μεγάλα έργα ή με δημόσια γιατί η τιμή που δίνουν είναι πολύ μεγαλύτερη από τις μικρές βιοτεχνίες μεταλλικών κατασκευών.

Link to comment
Share on other sites

@ΑΡΗΣ ΧΑΝΙΑ: Προφανώς οι εσωραφές είναι δύσκολες στην εφαρμογή και τα εργοστάσια δεν τις προτιμούν. Αλλά αν τις προδιαγράψεις γιατί να μην τις κάνουν? Αν τις κάνεις σε όλες τις συνδέσεις τότε λογικό θα είναι να διαπραγματευτούν την τιμή. Μπορεί να σου αυξήσουν ελάχιστα την τιμή, εξαρτάται όμως και από την έκταση των εσωραφών. Επίσης μπορεί να σου ζητήσουν αν υπάρχει εναλλακτικός τρόπος σύνδεσης με εξωραφές. Οκ, και αυτοί έχουν εμπειρία, περνούν πολλά από τα μάτια τους, μπορεί να προτείνουν κάποια καλή λύση και να συμφωνήσεις.

 

@spy1551: δεν είναι πολλοί οι πιστοποιημένοι συγκολλητές σε κάθε εργοστάσιο. Αν το εργοστάσιο λειτουργεί βάσει προτύπων (και υπάρχουν τέτοια) τότε οι συγκολλητές που χρησιμοποιεί είναι πιστοποιημένοι, λίγοι όμως πιθανόν 5-10 ανάλογα και με το μέγεθος της εκάστοτε εταιρίας. Αν όμως θέλεις να είσαι και σίγουρος ότι οι συγκολλήσεις έχουν γίνει σωστά, μπορείς να ζητήσεις να γίνουν in-situ έλεγχοι (κάτι που καλύπτει και τον επιβλέποντα!). Δυστυχώς τα μικρότερα εργοστάσια και εταιρίες δεν ακολουθούν συνήθως τέτοιες διαδικασίες...

 

Επίσης θα ήθελα να πω ειδικά για τα μεταλλικά, ότι (χωρίς να έχω οικονομικό συμφέρον) είμαι υπέρ των εταιριών που ακολουθούν διαδικασίες διασφάλισης ποιότητας στη δουλειά τους, όπως επίσης και σε ελέγχους όπως ανέφερα παραπάνω, άσχετα αν είναι τελικά κοστίζει περισσότερο, για δύο λόγους:

1) Διασφαλίζεται ο επιβλέπων για πράγματα που δεν είναι σε θέση να ελέγξει στο εργοτάξιο λόγω της φύσης του υλικού και της προκατασκευής.

2) Διασφαλίζεται ο ιδιοκτήτης για το τι θα του κατασκευάσουν

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.