Μετάβαση στο περιεχόμενο

Εσωτερική υποστύλωση σε παλαιό πέτρινο κτίριο


 

Recommended Posts

Συνάδελφοι καλησπέρα,

Είμαι νέος μηχανικός και οι δουλειές μου έχουν να κάνουν κυρίως με ανακατασκευές , επισκευές , εξυγιάνσεις παλαιών πέτρινων κτιρίων .Στα περισσότερα κτίρια που έχω αναλάβει κάποια τμήματα τους έχουν καταρρεύσει.

Η πολεοδομία , σου επιτρέπει την ανακατασκευή τους με την προϋπόθεση ότι αυτά προϋπήρχαν και μπορείς να το αποδείξεις . Σε περίπτωση που θέλεις να προσθέσεις κάποιο νέο τμήμα είσαι υποχρεωμένος σε έλεγχο πεσσών κάτι το οποίο λόγο κόστους και χρόνου θέλω να το αποφύγω .Έτσι συνήθως επιλέγω ανεξάρτητο οικοδομικό σκελετό και όχι φέρουσα τοιχοποιία. οι ερωτήσεις που θέλω να σας καταθέσω είναι οι εξής : α) επιλέγω ορθά τον ανεξάρτητο οικοδομικό σκελετό ; β) αν ναι αυτός να είναι από μπετόν ή από μέταλλο ( σε δυο περιπτώσεις έχω επιλέξει μεταλλικό λόγο του ότι μιλάμε για καστροχωρια είναι δύσκολη η μεταφορά των υλικών και δύσκολα μπορεί να φτάσει η πρέσα να ρίξει) γ) τα κλειδιά (ελκυστήρες ) θα ήταν καλύτερο να τα κολλήσουμε στον μεταλλικό σκελετό ; δ) τα μεσοπατώματα να κατασκευαστούν

από κυματοειδή λαμαρίνα και ελαφρομπετον;

ε) υπάρχει κάποιο βιβλίο που να αναφέρεται αναλυτικά σε επεμβάσεις σε παλαια κτίρια από τοιχοποιία ; ( έχω βρει μονό κάποιες σημειώσεις από κάποια διημερίδα του ΣΠΜΕ).

Link to comment
Share on other sites

Για να γίνω ποιο σαφής στο σημείο που αναφέρω «Η πολεοδομία , σου επιτρέπει την ανακατασκευή τους με την προϋπόθεση ότι αυτά προϋπήρχαν και μπορείς να το αποδείξεις» εννοώ χωρίς στατική επίλυση. Από εκεί και πέρα κάθε τι νέο που κατασκευάζεις πρέπει να καταθέσεις ( εννοείτε ) στατική μελέτη :lol:

Link to comment
Share on other sites

α) όταν το κάνεις αυτό, αλλάζεις την φύση της τοιχοποιίας: απο φέρουσα γίνεται τοίχος πλήρωσης. Απλό κατ' εμέ...

β) Προτιμώ το μέταλλο... Το σκυρόδεμα δεμ μπορείς να το καλουπώσεις, οπότε τουλάχιστο μια πλευρά του υποστυλώματος θα έχει για καλούπι την πέτρα...