Μετάβαση στο περιεχόμενο

Μελέτη ή Κατασκευή για τη νέα μηχανικό και γιατί;


Τινάκι

Recommended Posts

Πρώτα από όλα θα πρέπει να σκεφτείς τι σου αρέσει μελέτη ή κατασκευή. Και η μελέτη έχει ευθύνες, υπάρχει αρχιτέκτονας που έχει πάει στα δικαστήρια επειδή σε σχολείο είχε προδιαγάψει κάγκελο 1.05 και όχι 1.10 και έπεσε ένα παιδάκι.

Η κατασκευή έχει ακόμα πιο πολλές ευθύνες. Για τον Κύριο του Εργου, για τον Μηχανικό που έχει υπογράψει την επίβλεψη στην Ο.Α. , για τον Τεχνικό ασφαλείας, για τον κατασκευαστή, για τον μηχανικό του κατασκευαστή, για τον υπεργολάβο.

Υπάρχουν όμως πάρα πολλοί τρόποι να είσαι καλυμένη και ο πιο ουσιαστικός είναι να κάνεις τη δουλειά σου σωστά.

Αν τηρείς τα μέτρα ασφαλείας και με το γράμμα του νόμου αλλά και με τη λογική σου, αν είσαι εντάξει με το ΚΕΠΕΚ, αν κάποιος εργάτης δεν σε ακούει και κάνεις έγγραφη παρατήρηση στον υπεργολάβο που τον έχει προσλάβει, αν στην συγγραφή υποχρεώσεων των συμφωνητικών με τον κάθε υπεργολάβο φαίνεται ξεκάθαρα η ευθύνη του κάθε μέλους τότε δεν έχεις να φοβάσαι τίποτα. Γιατί σημασία δεν έχει μόνο η ευθύνη αλλά πάνω από όλα να αποφύγεις ένα εργατικό ατύχημα γιατί έχουμε να κάνουμε με τη ζωή κάποιου ανθρώπου που όσο μάγκας και να το παίζει τρόποι να τον προστατεύσεις υπάρχουν.

Δεν θα έπρεπε πραγματικά να σε απασχολεί αυτό, πιο πολύ από όλα θα έπρεπε να σε απασχολεί αν θα σου αρέσει πραγματικά η κατασκευή...

Link to comment
Share on other sites

...πρώτα πας στην κατασκευή για να δείς την πραγματικότητα (ανεξαρτήτου φύλου), μετά πας στην επισκευή για να δείς αυτά που δεν κατάλαβες στην κατασκευή και μετά πας στην μελέτη.

 

Εγώ πάλι είχα την εντύπωση ότι κάποιος θα πρέπει να ξεκινήσει πρώτα από τη μελέτη, το θεωρητικό κομμάτι δηλαδή, και μετά να περάσει στην κατασκευή ώστε να γνωρίζει το γιατί κατασκευάζει έτσι αυτό που κατασκευάζει. Στην Αγγλία ο μελετητής μηχανικός για πάρει το Charteship πρέπει να έχει περάσει ένα ή δύο (δε θυμάμαι καλά) εξάμηνα σε εργοτάξιο. Χωρίς εργοταξιακή εμπειρία δε είσαι καλός μελετητής, μας έλεγαν στο πανεπιστήμιο. Όσο για την επισκευή, είχα την εντύπωση ότι αυτά τα πράγματα είναι μόνο για τους πολύ παλιούς και έμπειρους μηχανικούς - τρομάζω να ασχοληθώ με αυτό.

 

 

 

...εάν εσύ η ίδια ως γυναίκα κάνεις έμφυλες διακρίσεις στο επάγγελμα το οποίο εσύ η ίδια διάλεξες, τότε νομίζω ότι από μόνη σου τοποθετείς τον εαυτό σου σε μία "περίεργη θέση".

 

Δε λέω αυτό. Δεν αισθάνομαι καμία κατωτερότητα. Αλλά μετά που επέστρεψα από Αγγλία πήγα για να πάρω μία γεύση επίσκεψη 2 μέρες σε ένα εργοτάξιο ξενοδοχείου μαζί με έναν παλιό μηχανικό και όταν με είδε το πρωί με full PPE on γυρίζει και λέει για πρώτη κουβέντα (πριν ακόμα το καλημέρα) να μην είμαι φοβητσιάρα και ότι δεν τα χρειάζομαι όλα αυτά, δεν είμαστε μετρό εδώ! Δηλαδή για το συνάδελφο μηχανικό, γυναίκα = φοβητσιάρα, επομένως φαντάζομαι τα συνεργεία προσοχή που επίσης θα δώσουν!

 

...Στο διαταύτα, και το κομμάτι της μελέτης, και το κομμάτι της επίβλεψης έχουν να σου δώσουν πάρα πολλά πράγματα, κι αν με ρωτάς θεωρώ πως συνδυάζοντας και τα δύο τώρα για αρχή θα σου δώσουν μία σφαιρική εικόνα του επαγγέλματος σου, και θα ήταν το ιδανικό.

 

Συμφωνώ και εγώ με αυτό, αυτό θέλω, αλλά κάτι τέτοιο είναι δυνατό σε μικρά μόνο γραφεία που τώρα δεν προσλαμβάνουν. Οι μεγάλες εταιρείες είναι είτε μελετητικές είτε κατασκευαστικές.

 

 

 

...Και ατυχήματα δυστυχώς γίνονται. Θέλει προσοχή και τα μάτια σου δεκατέσσερα. Ε! Ρίξε και καμμιά $%%^$ (χιχιχιχιχιχιχι). Τσάμπα είναι!

 

Δεν είμαι της φωνής εγώ, ούτε της βίας. Αλλά όταν λέω κάτι, το εννοώ! Έτσι όπως το φαντάζομαι, αν κάποιος δεν τηρήσει τα μέτρα ασφαλείας που θα έχω ζητήσει να παρθούν, απλά θα του ζητήσω πολύ ήρεμα να αποχωρήσει! Υπάρχουν και άλλοι ικανοί μάστορες ή εργάτες που θα μπορέσω να βρω, πιστεύω.

 

 

 

...Και η μελέτη έχει ευθύνες, υπάρχει αρχιτέκτονας που έχει πάει στα δικαστήρια επειδή σε σχολείο είχε προδιαγάψει κάγκελο 1.05 και όχι 1.10 και έπεσε ένα παιδάκι.

 

Πω... πω... τραγικό πολύ αυτό με το παιδάκι! :(

 

...Υπάρχουν όμως πάρα πολλοί τρόποι να είσαι καλυμένη και ο πιο ουσιαστικός είναι να κάνεις τη δουλειά σου σωστά.

Αν τηρείς τα μέτρα ασφαλείας και με το γράμμα του νόμου αλλά και με τη λογική σου, αν είσαι εντάξει με το ΚΕΠΕΚ, αν κάποιος εργάτης δεν σε ακούει και κάνεις έγγραφη παρατήρηση στον υπεργολάβο που τον έχει προσλάβει, αν στην συγγραφή υποχρεώσεων των συμφωνητικών με τον κάθε υπεργολάβο φαίνεται ξεκάθαρα η ευθύνη του κάθε μέλους τότε δεν έχεις να φοβάσαι τίποτα. Γιατί σημασία δεν έχει μόνο η ευθύνη αλλά πάνω από όλα να αποφύγεις ένα εργατικό ατύχημα γιατί έχουμε να κάνουμε με τη ζωή κάποιου ανθρώπου που όσο μάγκας και να το παίζει τρόποι να τον προστατεύσεις υπάρχουν.

Δεν θα έπρεπε πραγματικά να σε απασχολεί αυτό, πιο πολύ από όλα θα έπρεπε να σε απασχολεί αν θα σου αρέσει πραγματικά η κατασκευή...

 

Το πιο αισιόδοξο μήνυμα, σε ευχαριστώ πολύ!

Link to comment
Share on other sites

Τινάκι

Θέλω να σε ρωτήσω κάτι .Έχεις δουλέψει καθόλου στην Αγγλία με την ειδικότητα του τίτλου που απόκτησες από εκεί πέραν των δύο εξαμήνων στο εργοτάξιο που αναφέρεις ?

Link to comment
Share on other sites

Όχι, καθόλου, μετά τη σπουδές κατευθείαν πίσω. Αυτά που έγραψα τα γνωρίζω από ενημερώσεις του Institution of Civil Engineers στους φοιτητές, γιατί μου πέρασε από το μυαλό η σκέψη να δουλέψω εκεί λίγο (ή για consultancy ή για contractor) αν και λόγω της κρίσης ήταν λίγοι οι συμφοιτητές μου που βρήκαν αμέσως δουλειά.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Εγω θα το θέσω κάπως διαφορετικά. πρώτα πας στην κατασκευή για να δείς την πραγματικότητα (ανεξαρτήτου φύλου), μετά πας στην επισκευή για να δείς αυτά που δεν κατάλαβες στην κατασκευή και μετά πας στην μελέτη.

 

Επισκέφτηκα πρόσφατα ένα έργο αποκατάστασης οπλισμένου σκυροδέματος λόγω κακοτεχνίας και διάβρωσης, και σας θυμήθηκα. Μάλλον κ. Ροδόπουλε πως πρέπει να ξεκινήσει κάποιος πρώτα από την επισκευή, μετά κατασκευή και μετά μελέτη! Έμαθα και θα μάθω πάρα πολλά που πρέπει να αποφεύγονται, να ελέγχω και να δίνω σημασία σε κατασκευή και μελέτη.

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.