Μετάβαση στο περιεχόμενο

Ιδιοκτησιακό - πολεοδομικό ερώτημα: Νομιμότητα τοποθέτησης αγκυρίων πασσαλοδιαφράγματος σε όμορη ιδιοκτησία


Recommended Posts

Καταρχήν θα ήθελα να καλησπερίσω την κοινότητα και να θέσω το προσωπικό μου πρόβλημα που εκτιμώ ότι είναι κατασκευαστικό και είναι το εξής:

Είμαι ιδιοκτήτης μονοκατοικίας 13χ8 εμβαδού και 20χ15 οικοπέδου.

Στο διπλανό οικόπεδο έχουνε ξεκινήσει εργασίες ανέγερσης 3οροφης οικοδομής και έχουνε ξεκινήσει οι εργασίες θεμελίωσης.

Λόγω του ότι το υπέδαφος έχει αρκετό νερό πρόσεξα ότι έγιναν οι εξής εργασίες στην θεμελίωση της διπλανής οικοδομής:

1) περιμετρικά του οικοπέδου έγινε ''πασαλόμπηξη'' (με γεωτρύπανο περίπου στα 6-8 μέτρα.

2) αφού τελείωσε το συγκεκριμένο έργο έγιναν προεντεταμένες αγκυρώσεις 12 μέτρων περιμετρικά του οικοπέδου

Εκείνο το διάστημα έλλειπα από το σπίτι.

Όταν επέστεψα πρόσεξα ότι στο δικό μου σπίτι όπως και στα γύρω υπήρχαν αρκετές ρωγμές στην τοιχοποιία και διερωτώμαι είναι νόμιμη η αγκύρωση 12 μέτρων σε διπλανά οικόπεδα χωρίς να ειδοποιηθεί κανείς, τις ζημιές στα σπίτια ποιος είναι υπεύθυνος ο κατασκευαστής ή ο ιδιοκτήτης (του έργου που γίνεται)

Αυτές είναι οι απορίες μου και με εκτίμηση

Βασίλης

Link to comment
Share on other sites

1) ''πασαλόμπηξη'' (με γεωτρύπανο περίπου στα 6-8 μέτρα.

2) προεντεταμένες αγκυρώσεις

 

αφου ξερετε και τις προεντεταμενες αγκυρωσεις θαπρεπε να μας πειτε και σε τι βαθος φτασανε, ανα ποσα μετρα εγιναν.,αν εγιναν με συνδυασμο εκτοξευομενου σκυροδεματος,αν ειναι προσωρινες η μονιμες, τι διαμετρο ειχε η οπη για τα αγκυρια κτλ....

Link to comment
Share on other sites

..... διερωτώμαι είναι νόμιμη η αγκύρωση 12 μέτρων σε διπλανά οικόπεδα χωρίς να ειδοποιηθεί κανείς, τις ζημιές στα σπίτια ποιος είναι υπεύθυνος ο κατασκευαστής ή ο ιδιοκτήτης (του έργου που γίνεται)

Αυτές είναι οι απορίες μου και με εκτίμηση

Βασίλης

 

Ναι είναι νόμιμες οι αγκυρώσεις. Με την Ελληνική νομοθεσία, το υπέδαφος του οικοπέδου σας δεν σας ανήκει και ο κατασκευαστής οφείλει να πάρει όλα τα τεχνικώς αναγκαία μέτρα για να προστατέψει τίς παρακείμενες ιδιοκτησίες από τίς επιπτώσεις των εργασιών του. Πολύ περισσότερο δε, καθώς οι ακυρώσεις είναι προσωρινό μέτρο.

Είναι επίσης αστικά υπεύθυνος απέναντί σας για όποιες ζημιές σας προκαλέσουν οι εργασίες του.

Εγώ σε τέτοιες περιπτώσεις πάντα παίρνω φωτογραφίες πρίν αρχίσω και έτσι δεν είχα ποτέ πρόβλημα να συμφωνήσω για το ποιες ζημιές ήταν δική μου ευθύνη.

Link to comment
Share on other sites

Επειδή δεν γνωρίζω όσο θα έπρεπε τη νομοθεσία και βλέπω ότι σου έχουν τύχει παρόμοιες περιπτώσεις... Δεν καταλαβαίνω το εξής:

 

Στο έργο, οι οδηγίες δίνονται από τον επιβλέποντα και οι εργασίες υπαγορεύονται από τη μελέτη... σωστά;

Αν λοιπόν κατά τη τοποθετήση αγκυρίων ή πασαλων η οποία γίνεται με ένα συγκεκριμένο και αντικειμενικά αποδεκτό τρόπο με τα σχετικά μηχανήματα προκληθούν ζημιές.... πώς κατανέμονται οι ευθύνες;

Ο κατασκευαστής = εργολάβος, έχει ένα χειριστή ή υπεργολάβο που έχει όλα τα νόμιμα πιστοποιητικά, δίπλωμα, κλπ...

Ο κατασκευαστής εφαρμόζει τη μελέτη και γίνεται μια ζημιά...

Ο επιβλέπων που "υποχρεώνει" το κατασκευαστή σε μια συγκεκριμένη εργασία;;; Πώς και πόσο ευθύνεται; Πώς διαχωρίζονται οι ευθύνες;

 

Επειδή αναφέρεις ότι ο κατασκευαστής είναι αστικά υπεύθυνος για τις ζημιές που προκαλούν οι εργασίες, πόσο μεταβιβάζονται οι ευθύνες όταν οι εργασίες αυτές είναι απλώς η εφαρμογή της μελέτης και των οδηγιών της επίβλεψης;

 

Δεν αναφέρομαι στη ποσότητα των ζημιών αλλά στην αιτιολόγηση, στη προέλευση... Από τη μελέτη; Από την επίβλεψη; Απλώς ατυχία; Ανικανότητα του οδηγού;

 

Ευχαριστώ εκ των προτέρων για κάθε σου απάντηση.

Link to comment
Share on other sites

……Δεν αναφέρομαι στη ποσότητα των ζημιών αλλά στην αιτιολόγηση, στη προέλευση... Από τη μελέτη; Από την επίβλεψη; Απλώς ατυχία; Ανικανότητα του οδηγού; ..

Ένα-ένα

Ζημιές κατά την διάρκεια της κατασκευής (αλλά και μετά, κατά την ζωή του έργου), μπορεί να υπάρξουν :

α) από λάθος παραδοχές , υπολογισμούς κλπ της Μελέτη,

β) από λάθος ενέργειες, η/και από αμέλεια αυτών που κατασκευάζουν μια σωστή Μελέτη και

γ) κατά την σωστή-σωστότατη εφαρμογή μιας σωστής Μελέτης, από απρόβλεπτους παράγοντες, Θεομηνίες κλπ.

 

…….

Στο έργο, οι οδηγίες δίνονται από τον επιβλέποντα και οι εργασίες υπαγορεύονται από τη μελέτη... σωστά;

Αν λοιπόν κατά τη τοποθετήση αγκυρίων ή πασαλων η οποία γίνεται με ένα συγκεκριμένο και αντικειμενικά αποδεκτό τρόπο με τα σχετικά μηχανήματα προκληθούν ζημιές.... πώς κατανέμονται οι ευθύνες;

Ο κατασκευαστής = εργολάβος, έχει ένα χειριστή ή υπεργολάβο που έχει όλα τα νόμιμα πιστοποιητικά, δίπλωμα, κλπ...

Ο κατασκευαστής εφαρμόζει τη μελέτη και γίνεται μια ζημιά...

Ο επιβλέπων που "υποχρεώνει" το κατασκευαστή σε μια συγκεκριμένη εργασία;;; Πώς και πόσο ευθύνεται; Πώς διαχωρίζονται οι ευθύνες;……

Ο Επιβλέπων δεν κατασκευάζει, το ότι επιβάλει την πλήρη και σωστή εφαρμογή μιάς Μελέτης δεν τον καθιστά υπεύθυνο, ούτε για την ορθότητα της, (εκτός και αν συμβαίνει να είναι και ο συντάξας), ούτε για τον τρόπο εφαρμογής της.

Το έργο το κατασκευάζει ο ιδιοκτήτης, αυτός είναι κατ’ αρχάς υπεύθυνος αστικά προς τρίτους. Ο ιδιοκτήτης μπορεί να κάνει μία ιδιωτική συμφωνία με ένα κατασκευαστή για την κατασκευή της Μελέτης του και με αυτήν την συμφωνία, να του μεταβιβάζει και τις ευθύνες για τους κινδύνους που συνυπάρχουν με την κατασκευή. Μπορεί επίσης ο ιδιοκτήτης να ασφαλίσει το έργο ο ίδιος. Εάν δεν έχει κάνει τίποτα από τα δύο, οι ευθύνες δεν μεταβιβάζονται αυτόματα, ο ιδιοκτήτης πληρώνει τις ζημιές από την τσέπη του και μετά διεκδικεί την ζημιά του από τον εργολάβο.

Όπου λοιπόν υπάρχουν, στοιχειωδώς επαρκή, εργολαβικά συμφωνητικά, με αυτά συνήθως, οι ευθύνες της κατασκευής περνάνε στον εργολάβο. Δεν ξέρω ποτέ να έχει πληρώσει ζημιά ένας χειριστής, εάν το σφάλμα του ήταν μεγαλειώδες, ποινή είναι η απόλυση και τέλος.

 

Στο συγκεκριμένο, επειδή οι εργασίες αντιστηρίξεων είναι εξειδικευμένη εργασία, θεώρησα δεδομένο ότι, ο ιδιοκτήτης την έχει αναθέσει σε εργολάβο, με ένα σωστό συμφωνητικό και για αυτό αναφέρθηκα σε εργολάβο και όχι σε ιδιοκτήτη.

 

Γενικά στην Ελλάδα, στα μικρά ιδιωτικά έργα, υπάρχει ένα κενό ανάμεσα στην Μελέτη και στην εφαρμογή της που λέγεται μέθοδος κατασκευής. Αυτό το κενό δημιουργεί σοβαρά προβλήματα και σε τεχνικά θέματα αλλά και στην αλυσίδα των ευθυνών.

Ελπίζω να βοήθησα κάπως .

Link to comment
Share on other sites

Γενικά στην Ελλάδα, στα μικρά ιδιωτικά έργα, υπάρχει ένα κενό ανάμεσα στην Μελέτη και στην εφαρμογή της που λέγεται μέθοδος κατασκευής. Αυτό το κενό δημιουργεί σοβαρά προβλήματα και σε τεχνικά θέματα αλλά και στην αλυσίδα των ευθυνών.

Ελπίζω να βοήθησα κάπως .

 

Ευχαριστώ για την απάντηση... αυτό που λές για το κενό μεταξύ μελέτης και εφαρμογής είναι πράγματι αλήθεια και σημαντικό αίτιο κακοτεχνιών γενικότερα...

 

Οσο για την ασφάλιση του έργου, να σου πώ, εγώ ΠΑΝΤΑ το κάνω, ακόμη και αν πρόκειται για μια απλή ανακαίνιση!

 

Το γελοίο δε, είναι ότι το μόνο έργο που δεν το έκανα ήταν η ανακαίνιση του γραφειου μου και τελικά, ένα μεγάλο κομμάτι από σοβά και μαρμαροποδιά, έπεσε σε ένα αυτοκίνητο και πλήρωσα 1400 ευρώ από τη τσέπη μου!!!!

Link to comment
Share on other sites

Οι προεντεταμενες αγκυρώσεις ξεκινήσανε από βάθος 2,5 μέτρα, με 20΄γωνία, μήκος 12 μέτρα, διάμετρο περίπου 30 πόντους και σε απόσταση 2-3 μέτρα η κάθε μια. Η απόσταση του σπιτιού μου είναι περίπου 3 μέτρα από την εκκίνηση της αγκύρωσης.

Και μερικές ακόμη ερωτήσεις άμα γνωρίζετε

1) Που μπορώ να βρω την νομοθεσία για τις προεντεταμενες αγκυρώσεις (για να καταλάβω και ο νόμος τι αναφέρει) διότι η πολεοδομία έστειλε χαρτί στον κατασκευαστή του έργου (σε μένα κοινοποίηση) που αναφέρει ότι άμα δεν δώσω την συναίνεση για τις αγκυρώσεις θα του σταματήσει το έργο.

2) Ο ιδιοκτήτης του έργου (είναι εταιρία) μου έστειλε πριν λίγο ''χαρτί'' που λέει ότι αναλαμβάνει την επισκευή όλων των ζημιών χωρίς να τις αναφέρει (αόριστα).

3)Στις ζημιές μέσα είναι και το εξωτερικό βάψιμο του σπιτιού που θα χρειαστεί γιατί θα γίνουν αρκετά μερεμέτια και η αλλαγή της πόρτας διότι δεν κλείνει πλέον (την έχω καρφώσει προσωρινά και έχω είσοδο προς το σπίτι την πόρτα της κουζίνας).

4) Πριν κάνω οτιδήποτε (όπως αύριο θα καλέσω μάστορα για την πόρτα) να καλέσω έναν πολιτικό μηχανικό για να μου κάνει εκτίμηση ζημιών

Το συμπέρασμά μου είναι να κινηθώ δικαστικώς προς τον ιδιοκτήτη του οικοπέδου για αστική ευθύνη.

Link to comment
Share on other sites

Οι κεφαλές των πασσάλων συνδέθηκαν με συνδετήρια δοκό (κεφαλόδεσμο);

Οι πάσαλοι (προφανώς έγχυτοι) είναι αλληλοτεμνόμενοι ή σε απόσταση μεταξύ τους;

Οι αγκυρώσεις έχουν Φέρουσα Ικανότητα 400kΝ ή 600kΝ, και βολβό 4.00m τουλάχιστον με μανίκια και είναι τοποθετημένες σε δοκό αγκύρωσης;

Η σκυροδέτηση των πασάλων είναι καλή ή με φωλιές και κενά;

Πριν τίς εργασίες τοποθετήθηκαν τριγωνομετρικά ή άλλοι μάρτυρες καθιζήσεων;

Τώρα δεν μπορώ να θυμηθώ τις μέγιστες επιτρεπόμενες καθιζήσεις για κτίρια με Φ.Ο πλαισίων.

Πάντως σε αυτά τα έργα υπάρχουν προβλήματα στα όμορα, αλλά και πάλι το βάθος δεν είναι μεγάλο.

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.