Μετάβαση στο περιεχόμενο

Κοντοί (χαμηλοί) trackers


Recommended Posts

Πελατης μου ειναι στη εναρξη κατασκευης 2 φωτοβολταικων σταθμων 100Kw εκαστος.

Μεσα απο τα 2 γηπεδα περναει υψηλη ταση της ΔΕΗ και δεν του επιτρεπουν να υπερβει τα 3,5m σε υψος.

Ο πελατης εχει αποφασισει να βαλει Trackers.Το ερωτημα ειναι χωρις να γινει καποια διαφημιση:

Ποια Trackers και τι προελευσης προτεινετε?(δεχομαι και pm αν εχετε συγκεκριμενες προτασεις)

Ο πελατης ζητησε 'κατι γερμανικο για να ειναι σιγουρο' αλλα με λιγο ψαξιμο που εκανα ολοι δινουν ιδιες εγγυησεις και μαλιστα ειναι κανα 2 ελληνικες που μου φανηκαν πολυ οργανωμενες.

Τι προτεινετε?

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 44
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

απο 2-3 οικονομοτεχνικες μελετες που εχω δει ,το οφελος απο τα τρακερ δεν ειναι τοσο μεγαλο(αμα υπολογισεις οτι καποι θα χαλασει,κολλησει,συντηρηση,αυξημενο κοστος αγορας τους,μεγαλυτερο δανειο)μηπως να ξανασκεφτοσουν την λυση των σταθερων?

Link to comment
Share on other sites

Καποια στιγμη θα πρεπει να μπορουμε να μιλάμε ανοιχτά για τα διαφορα προιοντα και τις εμπειριες, θετικές ή αρνητικές, όπως γίνεται σε όλον τον προηγμένο κόσμο, κι οσο κι αν μπορει να χαλαει καποιες εταιρειες που δίνουν περισσοτερο βάρος στο μάρκετινγκ παρά στην ποιοτητα .

 

Μεχρι 2,5 μετρα έρχονται στο μυαλο 2-3 περιπτωσεις και μαλιστα ελληνικές.Καμια απο τις 3 δεν πειθει οτι θα υπάρχει ,όχι σε 20 χρόνια, αλλα ουτε σε 5. Κι αυτό δεν ειναι μομφη για την ποιοτητα κατασκευης, τουλάχιστον οχι για όλες.

1)ΝΕΔΑ , αποπνεει μια εμπιστοσυνη , και σε περιπτωση βλαβης μάλλον θα μπορεις να δουλέψεις πατώντας στη Γη , βεβαια η ευκολη προσβασιμότητα σημαινει και ευκολη "αφαιρετοτητα" ;/ . Εξέτασε τις σκιασεις μεταξυ των γραμμων.

2)Bobolas , θυμιζει ιδιοκατασκευη , φαινεται μπελάς στη συντηρηση, γενικά ο μηχανικός που το κατασκευασε πρεπει να ηταν θαυμαστης της περιττης πολυπλοκοτητας

3)DTS (digital tracking system), δε θα σε συμβουλευα να δώσεις την κατασκευη του παρκου στην εταιρεια, γνωστός ειχε ζητησει προσφορά turn key και εμεινε αφωνος απο την ευτελεια των υλικών που του προτιναν. Το τρακερ τους ίσως αξιζει προσοχής όμως, και οι δυο αξονες κινουνται μέσω slew drive. To slew drive παρά το ότι το διαφημιζουν σαν δικια τους πατέντα , εχει δοκιμαστει και έξω σε πολλα τρακερ και δη σε ανατολικης προελευσης. Ο μηχανισμός αυτός προσωπικά μου εμπνεει περισσοτερη σιγουρια στον τομεα της σταθερότητας στον ανεμο και της αξιοπιστιας στον χρόνο.Κρατω όμως πολλες επιφυλαξεις για μια εταιρεια που προτινει τόσο ευτελη (λοιπα)υλικά σε μια τόσο σοβαρη επενδυση, πόσο συνεπης θα ειναι με τη γενικότερη ποιοτητα κατασκευης των προιοντων της

Link to comment
Share on other sites

Λοιπον,

Κατ'αρχας ευχαριστω για τη συμμετοχη σας συναδελφοι.

Εγω ανεκαθεν ημουν και ειμαι κατα των τρακερς αλλα επιμενει ο πελατης.

Οσον αφορα τις προτασεις:

-Γνωριζω τη ΝΕΔΑ αλλα νομιζω οτι ειναι ακριβη.Θα το ψαξω ομως σιγουρα.

-Ο Μπομπολας ειναι στην πολη μου και συμφωνω με οσα λες για την κατασκευη του και μπορω να πω οτι το εχω απο τις τελευταιες λυσεις.

-Την DTS την 'γνωρισα' στην εκοτεκ και μπορω να πω οτι μου αρεσε η στιβαροτητα της κατασκευης της.Εννοειται βεβαια οτι δεν μιλαμε για turn key κατασκευη αλλα καθαρα και μονο για τα τρακερς.Τους εχω ψηλα στις επιλογες μου.

Να προσθεσω επισης τη mechatron,ptolemeo και κανα 2 ευρωπαικες που εχω υπ'οψην μου.

Γενικα ο πελατης μου ειναι ψιλο-ασχετος αλλα ειναι κολλημενος με τα τρακερς με τοση προπαγανδα που εχει φαει απο επισης ασχετους οτι θα παιρνει 40% παραπανω χρημα.Προσπαθω να τον μεταπεισω αλλα ματαια.

Link to comment
Share on other sites

να του δειξεις οικονομοτεχνικες μελετες που αποδεικνουν το αντιθετο

ενα να κολλησει και να κοιταει τον ουρανο οριζοντια ,ακυρωνει και τη λειτουργεια ολων των αλλων σε σειρα πανελ,συμπαρασυροντας τα σε μηδενικες αποδοσεις

συντηρηση,αστοχιες(ποσες μερες θα χρειαστουν για να επισκευαστει ενα τρακερ?)μεγαλυτερα ασφαλιστρα αν θελει να εχει το κεφαλι του ησυχο για δολιοφθορα,μεγαλυτερο δανειο)ειναι οι παραμετροι που μετριαζουν τα πλεονεκτηματα ενος τρακερ και ισως και να τα ελαχιστοποιουν

 

επομενως σταθερες βασεις καλης ποιοτητας,η αντοχη ειναι πιστοποιημενη, μηδενικη συντηρηση,χωρις αγχος προβληματων

και λυνεις και το προβλημα τους υψους

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

καλο μεσημερι!! χαμηλο tracker ειναι και το T 80 της mechatron που φτιαχνετε στην Κρητη..οπως και το ST 25 kai ST 32 της ideematic που ειναι γερμανικης κατασκευης..τωρα οσον αφορα τις αποδοσεις που παρακολουθω στο sunny portal της SMA..μπορει να μπει ο καθενας να δει..για ενα χρονο που εχω στοιχεια tracker διπλου αξονα αποδιδουν εδω στην Κρητη απο 2000-2300 κιλοβατωρες/KW εγκατεστημενης ισχυος,την στιγμη που τα σταθερα αποδιδουν 1550-1700..σε λιγες μερες θα μπουν σε λειτουργια και τα δικα μου παρκα και θα εχω πληροφοριες απο αποδοσεις..

Link to comment
Share on other sites

Έχω να κάνω μία παρατήρηση γιατί γνωρίζω πάρα πολύ καλά την κατασκευή του ιχνηλάτη της DTS. Τα υλικά της συγκεκριμένης εταιρείας κάθε άλλο παρά ευτελή είναι. Το σύστημα έχει περάσει από έλεγχο και έχει γίνει μελέτη με πολύ δυνατές φορτίσεις που ξεπερνούν ίσως τα ελληνικά δεδομένα και αυτό έγινε για πολλούς λόγους κυρίως επειδή υπάρχει έντονη ζήτηση στο εξωτερικό, που εκεί «δεν παίζουν» αλλά και με αφορμή κάποιας καταστροφικής ανεμοθύελλας στην Κρήτη σε συστήματα κάποιας άλλης εταιρείας.

Συγκεκριμένα επειδή είμαι μόνιμη συνεργάτης μιας κατασκευαστικής εταιρείας που αυτή τη στιγμή κατασκευάζει τα συγκεκριμένα συστήματα, ξέρω και την κάθε βίδα δηλαδή, η εντολή από την DTS είναι να υπάρχει ιδιαίτερη προσοχή στο κατασκευαστικό κομμάτι και να γίνει «πλήρης» εφαρμογή της μελέτης. Υπάρχει αντίστοιχο συμφωνητικό με ποινικές ρήτρες κ.τ.λ.

Όταν μια εταιρεία λοιπόν ζητάει πλήρη εφαρμογή μιας εγκεκριμένης μελέτης σημαίνει πως έχει αν μη τι άλλο σοβαρότητα και συνέπεια. Για να λέμε λοιπόν πως τα υλικά είναι ή δεν είναι ευτελή και να αμφισβητούμε την συνέπεια μιας εταιρείας θα πρέπει πρώτα να αποδείξουμε πως η μελέτη είναι άχρηστη και όχι να αμφισβητούμε με δηλώσεις τύπου «ο πελάτης έμεινε άφωνος από την ευτέλεια των προϊόντων κ.τ.λ.» Συν ότι αμφιβάλλω αν ο πελάτης έχει τις γνώσεις να κρίνει και για το αν έχει δώσει την απαιτούμενη σημασία γιατί συνήθως ενδιαφέρεται μόνο για τη χρηματοδότηση.

Αυτό μου θυμίζει τον άλλο τύπο πελατών που τους λες ότι με κολώνες 30*30 και 4Φ20 σε κάθε κολώνα δεν μπορείς να σηκώσεις 2 ορόφους και σου απαντούν «όταν έπεφταν τα μπετά ήμουν εκεί, αυτό κρατάει 4 ορόφους όχι μόνο 2, μου το είχε πει και ο εργολάβος θείος μου». Εκεί τι κάνουμε? Υιοθετούμε την άποψη του πελάτη? Όχι φυσικά.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Έχω να κάνω μία παρατήρηση γιατί γνωρίζω πάρα πολύ καλά την κατασκευή του ιχνηλάτη της DTS. Τα υλικά της συγκεκριμένης εταιρείας κάθε άλλο παρά ευτελή είναι. Το σύστημα έχει περάσει από έλεγχο και έχει γίνει μελέτη με πολύ δυνατές φορτίσεις που ξεπερνούν ίσως τα ελληνικά δεδομένα και αυτό έγινε για πολλούς λόγους κυρίως επειδή υπάρχει έντονη ζήτηση στο εξωτερικό, που εκεί «δεν παίζουν» αλλά και με αφορμή κάποιας καταστροφικής ανεμοθύελλας στην Κρήτη σε συστήματα κάποιας άλλης εταιρείας.

Συγκεκριμένα επειδή είμαι μόνιμη συνεργάτης μιας κατασκευαστικής εταιρείας που αυτή τη στιγμή κατασκευάζει τα συγκεκριμένα συστήματα, ξέρω και την κάθε βίδα δηλαδή, η εντολή από την DTS είναι να υπάρχει ιδιαίτερη προσοχή στο κατασκευαστικό κομμάτι και να γίνει «πλήρης» εφαρμογή της μελέτης. Υπάρχει αντίστοιχο συμφωνητικό με ποινικές ρήτρες κ.τ.λ.

Όταν μια εταιρεία λοιπόν ζητάει πλήρη εφαρμογή μιας εγκεκριμένης μελέτης σημαίνει πως έχει αν μη τι άλλο σοβαρότητα και συνέπεια. Για να λέμε λοιπόν πως τα υλικά είναι ή δεν είναι ευτελή και να αμφισβητούμε την συνέπεια μιας εταιρείας θα πρέπει πρώτα να αποδείξουμε πως η μελέτη είναι άχρηστη και όχι να αμφισβητούμε με δηλώσεις τύπου «ο πελάτης έμεινε άφωνος από την ευτέλεια των προϊόντων κ.τ.λ.» Συν ότι αμφιβάλλω αν ο πελάτης έχει τις γνώσεις να κρίνει και για το αν έχει δώσει την απαιτούμενη σημασία γιατί συνήθως ενδιαφέρεται μόνο για τη χρηματοδότηση.

Αυτό μου θυμίζει τον άλλο τύπο πελατών που τους λες ότι με κολώνες 30*30 και 4Φ20 σε κάθε κολώνα δεν μπορείς να σηκώσεις 2 ορόφους και σου απαντούν «όταν έπεφταν τα μπετά ήμουν εκεί, αυτό κρατάει 4 ορόφους όχι μόνο 2, μου το είχε πει και ο εργολάβος θείος μου». Εκεί τι κάνουμε? Υιοθετούμε την άποψη του πελάτη? Όχι φυσικά.

 

Στην Κρήτη οι τρακερς λέγεται πως δεν ειχαν προβλημα, τα πανελ ηταν αυτα που δεν καλά στηριγμένα πάνω τους.

 

Όπως γράφω ,τα τρακερς της εταιρειας χρησιμοποιουν τα slew drivers που εμπνεουν μια κάποια καλή εμπιστοσύνη. Δεν τα έχουμε δει(τα τρακερς) όμως σε λειτουργια για κάποιο ευλογο διάστημα να συμπεράνουμε την ποιότητα. Γι'αυτό και η επιφύλαξη. Αν μπορεις ανέβασε το link στο sunnyportal του παλιότερου έργου με τράκερς της εταιρειας για να δουμε τουλάχιστον από απόδοση τι λένε.

Τώρα για τo σχετικά αρνητικό χρώμα στην κριτική μου , θα θέσω το προβλημαρισμό στο forum, σε συνδιασμό με την πολυ σωστη φράση σου πιο πάνω με bold.Ο προβληματισμός λοιπόν είναι:

Πως πιστευετε θα φαινόταν στον πελάτη σας αν στην προσφορά που του κάνατε, το κυριότερο κομμάτι του εξοπλισμου,αυτό που στην τελική παράγει την ένέργεια, τα πάνελ δηλαδή , ήταν μιας εταιρειας ονοματι Dec Magi (Knorr ? :D ) solar του εργοστασίου Dongfang Electric (Yixing) ; Θα προτινατε δηλαδη πανελ της ....Dongfang για ένα έργο οπου ο μικροεπενδυτής θα χρεωθει μεχρι το λαιμό και δεν υπάρχουν περιθώρια για πειραματισμους ; Το δελεαρ στον γνωστό μου βεβαια ηταν μεγάλο γιατι η προσφορά ηταν 20-30% χαμηλότερη του ανταγωνισμού. Αν ο πελάτης όπως σωστά επισημαινεις δεν έχει τις γνώσεις να κρινει τότε πόσο ηθικό ειναι να γίνονται τέτοιες "προσφορές" ;

 

Για να δειτε αυτοι οι λεβέντες οι κινέζοι της Dongfang , φτιάχνουν πάνελ 1640Χ992 στα 250 W ( ας το καταπιουμε) με θερμοκρασιακο συντελεστη ισχύος 0,37.... Ποια aleo,ποια schott και κουραφέξαλα,τρέμε Sanyo... Και κόστος λιγο πάνω από το μισό, εκει θα κολλησουμε;

 

Άσχετα με το τι λέω παραπάνω , εκει στην DTS μπορει να κάνουν αξιόλογη δουλειά οι μηχανικοι και απλά αυτή η προώθηση των κινέζικών πανελ να ειναι μόνο ένα λάθος στο πώς το τμημα μαρκετινγκ θέλει να διεισδύσει στην αγορά.

Xrysa το γαλβάνισμα τι λεει;Γιατι σε κάποια άλλα τράκερ οι ιδιοκτήτες κάθε καλοκαιρι κάνουν γκραφιτι!

Link to comment
Share on other sites

Καλημέρα Rodag

Στην Κρήτη τα πήρε και τα σήκωσε ο άνεμος, αυτό το γνωρίζω καλά. Μπορεί να υπήρξε και δεύτερο κρούσμα και να αναφέρεσαι σε άλλη περίπτωση εσύ. Ήταν πολύ γνωστής εταιρείας πάντως, πολυδιαφημισμένης. Δεν θέλω όμως να κατηγορήσω κανέναν γι αυτό δεν γράφω το όνομα της. Πολλές φορές ο πελάτης προσπαθώντας να πετύχει χαμηλό κόστος κάνει περικοπές...μπορεί και εκεί αυτό να έγινε. Επίσης μπορεί αυτό να έγινε και με το δικό σου πελάτη. Οτι πληρώνεις παίρνεις και αυτό το ξέρουμε καλά. Το γεγονός ότι η εταιρεία μπορεί να διαθέτει και δεύτερα ποιοτικά πάνελ για τους πελάτες που ζητούν την φθήνια όμως, δεν σημαίνει ότι δεν είναι συνεπής. Δεν είναι ανήθικο να λες στον πελάτη ότι τα δερμάτινα παπούτσια αντέχουν πιο πολύ αλλά τα πλαστικά σε καλύπτουν σε κόστος αφού θες χαμηλή τιμή και μπορώ να στα πουλήσω. Αυτός αποφασίσει τι θα βάλει στα ποδαράκια του. Στην εταιρεία που συνεργάζομαι εγώ έχουν για παράδειγμα και κουφώματα. Όταν ο πελάτης ζητάει να είναι κάτι οικονομικό και του δίνεις ελαφριά σειρά, φταις εσύ? Του εξηγείς τη διαφορά….αλλά στο λέω εγγυημένα…κοιτάει μόνο την τιμή, ειδικά αυτή την εποχή. Εφόσον λοιπόν η εποχή είναι δύσκολη πρέπει να καλύπτεις όλους τους πελάτες. Αυτά στα λέω καθαρά θεωρητικά, γιατί την κατασκευή την γνωρίζω, αλλά καθαρά κατασκευαστικά, τη σιδηροκατασκευή δηλαδή. Για τα πάνελ και τις αποδόσεις δεν ξέρω πολλά ακόμα, ξέρω όμως ότι τα συγκεκριμένα έχουν την μεγαλύτερη απόδοση λόγω slew drive και γενικά δεν έχουν παρουσιάσει προβλήματα. Το γαλβάνισμα είναι λίγο πονεμένη ιστορία. Μέχρι να καταλήξουμε και εμείς σε κάποιο γαλαβανιστήριο τα γυρίσαμε όλα, αφού παραδίδουμε γαλβανισμένη τη σιδηροκατασκευή. Δύο ξεχωρίζουν, τα άλλα είναι άθλια. Βέβαια επειδή η κατασκευή είναι ιδιαίτερη, το γαλβάνισμα είναι δύσκολο, όμως ήταν πραγματικά άθλια και ειδικά στο πρώτο γαλβανιστήριο και ενώ μου έδωσε εγγύηση 10 ετών το αποτέλεσμα ήταν πολύ κακό, είχα πάθει σοκ. Τώρα πια έχουμε πετύχει καλό αποτέλεσμα, από το ένα γαλβανιστήριο που θεωρείται η «κορυφή» στο είδος του. Το maximum της διατήρησης του δεν μπορώ να στο πω ακόμα, θα το δείξει ο χρόνος.

Link δεν μπορώ να ανεβάσω εγώ γιατί έχω υπογράψει συμφωνητικό που δεν μου επιτρέπει να δίνω παραπάνω πληροφορίες. Θα πρέπει να πάρω το οκ από την DTS για οποιαδήποτε τέτοια κίνηση. By the way…έχω συνεργαστεί με κατασκευαστική σε μεταλλικά και στην Κρήτη για 2 χρόνια περίπου…απορώ πως αντέχετε οι μηχανικοί εκεί την προχειρότητα και την ανευθυνότητα των κατασκευαστών…

Link to comment
Share on other sites

Guest
Αυτό το θέμα πλέον έχει κλείσει για περαιτέρω απαντήσεις.
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.