Μετάβαση στο περιεχόμενο

Διακόπτης Αστέρα - Τριγώνου


Recommended Posts

Διακόπτη αστέρα - τριγώνου σε τι μεγέθους κινητήρες χρησιμοποιούμε;

 

Ο χρόνος μεταγωγής από αστέρα σε τρίγωνο από τι καθορίζεται και πως υπολογίζεται;

Link to comment
Share on other sites

http://www.michanikos.gr/showthread.php?t=26684

 

Σελ.28 σε αυτό που δίνω. Θα λέγαμε απο 3-4 ίππους και πάνω αλλα το παράδειγμα των σημειώσεων θα σε πείσει.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Εκκινηση Αστερος Τριγώνου μπορει να χρησιμοποιηθει σχεδον σε καθε εφαρμογη αλλα ειναι αναχρονιστικη αν υπολογισεις την φθορα των επαφων και το κοστος των ηλεκτρονομων ισχυος. Εναλλακτικα μπορεις να χρησιμοποιησεις Softstarter (ομαλους εκκινητες) ή Inverter (Εναλλακτες/Ρυθμιστες Στροφών).

Τα SS ειναι λιγο πιο φτηνα αλλα αν συνυπολογισεις τα απαιτουμενα φιλτρα, τον ηλεκτρονομο bypass και την διορθωση συνημιτονου που αντιστοιχει τον κινητηρα και την επιδραση στην ποιοτητα ισχυος το κοστος φτανει σε ενα οικονομικο inverter. Καποια κινεζικα προιοντα σου δινουν τα ιδια χαρακτρηστικα με τα προιοντα επώνυμων κατασκευαστών.

Τα inverter σου δινουν πληρη ελεγχο των μαγν. πεδιων, στροφων, ροπης, καμπυλων εκκινησης, αναγεννησης κ.τ.λ. Εαν χρησιμοποιεις inverter δεν ειναι απαραιτητοι ακριβη θερμομαγνητικοι διακοπτες ισχυος αλλα ακρουν απλες ασφαλειες τηξης διοτι η προστασια του κινητηρα γινεται απο το θερμικο μοντελο του inverter.

 

Ο χρονος μεταγωγής εξαρταται απο την εφαρμογή σου. Ο σκοπος της τεχνικής ειναι να περιορίσεις την ενταση εκκινησης ή/και την ροπή εκκινησης που μπορει να φτασει ακομα και την δεκαπλασια ενταση π.χ. σπαστηρας. Αρα ο χρονος εξαρταται απο την αδρανεια εκκινησης και την ισχυ του κινητηρα. Δεν θα σε ζαλισω με μαθηματικα. Απλα θα πρεπει να μετρησεις και στην συνεχεια να ρυθμισεις τον χρονο που ο κινητηρας σε αστερα δεν θα συνεχισει να αυξανει τις στροφες του. Αυτο το διαπιστωνεις και ακουστικα. Ο χρονος αυτος μπορει να κυμαινεται απο 100ms μεχρι και 30 sec σε μεγαλους κινητηρες. Ο ηχος του Υ/Δ ειναι χαρακτηριστικος. Ο κινητηρας σε διαταξη αστερα δεν λειτουργει αποδοτικα ουτε ψυχεται σωστα και συνηθως συμφερει η εκκινηση να ειναι γρηγορη. Αρα ελαχιστοποιεις τελικα τον χρονος συμφωνα με τον περιορισμο της εντασης που θέλεις να επιτυχεις.

 

Στην βιομηχανια χρησιμοπιω απλη εκκινηση μεχρι και 3-5 KW και απο τα 3-5 εξαρταται απο τη εφαρμογή μου και απο κει και περα βαζω ρυθμιστες στροφών. Αμα ειναι καμια πομονα που παιρνει μια φορα την μερα βαζω και Υ/Δ.

 

Αυτο που πρεπει να κανεις οπωσδηποτε ειναι να μανδαλώσεις τα ρελε Υ και Δ.

Κατα προτιμηση μηχανικα αν δεν γινεται ηλεκτρικα με βοηθητικες επαφες!!!

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Επίσης να συμπληρώσουμε ότι σύμφωνα με τους προηγούμενους ΚΕΗΕ (Οδηγία 33 της ΔΕΗ για την βύθιση τάσης) αν το ρεύμα εκκίνησης του κινητήρα είναι μεγαλύτερο από 50 A χρησιμοποιούμε διακόπτη αστέρα-τριγώνου ή αυτομετασχηματιστή ή στραγγαλιστικά πηνία ή αντιστάσεις ή ηλεκτρονικά ισχύος.

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.