Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πράξη Εφαρμογής- Δουλεία Υπέρ της ΔΕΗ - Στύλοι του δικτύου εντός του οδοστρώματος


Braina

Recommended Posts

Παιδιά καλημέρα,

 

Δεν είμαι μηχανικός, και θα παρακαλούσα για τη βοήθειά σας σχετικά με το παρακάτω θέμα:

 

Η περιοχή στην οποία ζω εντάχθηκε στο σχέδιο πόλης με την 1/2005 Πράξη εφαρμογής.

 

Έχω δύο ερωτήματα:

 

1. Υπάρχουν στύλοι του δικτύου μέσης και οικιακής τάσης της ΔΕΗ εντός του οδοστρώματος οδού η οποία αποτελεί το σύνορο της εντός με την εκτός σχεδίου περιοχή. Δεν μιλώ για λίγα εκατοστά αλλά για μισό και ένα μέτρο μέσα στο δρόμο, σε βαθμό που μπορεί να παρκάρει αυτοκίνητο πίσω από την κολώνα!!! Η εν λόγω οδός βρίσκεται εντός σχεδίου και ασφαλτοστρώθηκε από τον Δήμο το 2008. Είναι δυνατόν αυτή η κατάσταση να συνάδει με την πολεοδομική μελέτη την σχετική με την διάνοιξη των οδών; Θέλω να πω, σε ποιο στάδιο της όλης διαδικασίας ένταξης έπρεπε οι στύλοι να έχουν μετακινηθεί από το οδόστρωμα και ποιός φέρει την ευθύνη??. Ο Δήμος? Ο εργολάβος διάνοιξης της οδού? Η ΔΕΗ?. Ειρήσθω εν παρόδω, η ΔΕΗ ισχυρίζεται ότι έχει συσταθεί δουλεία υπερ της πριν την ένταξη της περιοχής στο σχέδιο πόλης......

 

2. Ο Δημος μας ενημέρωσε ότι υπάρχουν ορισμένα προ ένταξης οικόπεδα τα οποία εμφαίνονται ακόμα ως "ιδιοκτησίες αγνώστου" και κατά συνέπεια δεν έχει καταβάλλει ο Δήμος τις νόμιμες αποζημιώσεις. Ένα απο τα οικόπεδα αυτά (με ένδειξη "ιδιοκτησία αγνώστου") είναι στο όριο 2 Δήμων και τέμνεται με την διάνοιξη οδού σύμφωνα με την σχετική Πράξη εφαρμογής, οπότε και ένα μέρος του αρχικού οικοπέδου (αριστερά του διανοιγόμενου δρόμου) εντάσσεται στον Δήμο Α ενώ το άλλο μέρος (δεξιά της οδού) στον Δήμο Β. Μέχρι πότε πρέπει οι Δήμοι να δώσουν αποζημιώσεις και να προβούν στην διάνοιξη της οδού? Πάσχει η Πράξη Εφαρμογής σε αυτή την περίπτωση? Ποιός έχει ευθύνη για την εκτέλεση της Πράξης Εφαρμογής?

 

ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΕΚ ΤΩΝ ΠΡΟΤΕΡΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ! Αν υπάρχει τηλέφωνο επικοινωνίας, παρακαλώ να μου το γνωρίσετε (θα επιθυμούσα να έχω λίγο από τον χρόνο σας για τα θέματα αυτά).

 

Braina

Link to comment
Share on other sites

η διαχείριση των κοινοχρήστων χώρων (δρόμοι,πλατείεςκλπ) περιλαμβάνει την απόκτηση και την διάθεσή τους, στην κοινή χρήση των πολιτών, η απόκτηση των χώρων όμως δεν γίνεται κατ'αρχή σύμφωνα με την διαδικασία της αναγκαστικής παλλοτρίωσης, αλλά με εφαρμογή του θεσμού της εισφοράς σε γη

η παρ7γ του άρθρου 12 του Ν1337/83, ορίζει σαφώς ότι η μεταβολή των ακινήτων συνεπάγεται και την άμεση απόσβεση κάθε εμπράγματου δικαιώματος (επομένως και της δουλείας,αν και δεν καταλαβαίνω δουλεία σε κοινόχρηστο δρόμο)

για το δεύτερο ερώτημα ,η πραγματικότητα είναι ότι συνήθως οι δήμοι δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα για την διάνοιξη των δρόμων και γενικότερα για τα εργα υποδομής

η εισφορά σε χρήμα που πρέπει να διατεθεί κατα κανόνα,για τέτοια έργα συχνά καλύπτει άλλες,άσχετες με την περιοχή και την πράξη εφαρμογής ανάγκες ,με αποτέλεσμα τα κωμικοτραγικά που περιγράφεις

Συνήθως οι τοπικοί άρχοντες ασχολούνται μα αυτά τα θέματα για λίγο,πριν τις εκλογές για την τοπική αυτοδιοίκηση και επανέρχονται μετά 4 χρόνια όταν θα υπάρχει "ανάγκη" για εκ νέου εκλογή.

Σε πολλές περιπτώσεις έχουν παρέλθει 15-20 χρόνια απο την κύρωση της πράξης εφαρμογής και ακόμη δεν έχουν διανοιχθεί όλοι οι δρόμοι ,ούτε έχουν κατασκευασθεί τα υπόλοιπα δίκτυα υποδομής

Link to comment
Share on other sites

επίσης κάποια βασικά πρακτικά στοιχεία - δεδομένα.

1. η ΔΕΗ χρειάζεται προκαταβολή κάποιων δεκάδων χιλιάδων ευρώ για να μετακινήσει το δίκτυό της έστω και κατά 5 μέτρα. το ποιός θα την πληρώσει αδιάφορο.

2. ο εργολάβος που κάνει τη διάνοιξη εκ του νόμου δεν υποχρεώνεται να μετατοπίσει αυτός τα δίκτυα κ.ω.

3. σε κάθε περίπτωση πριν γίνει ατύχημα και επειδή τα έγγραφα και οι αναφορές θα είναι άχρηστες στη χαροκαμένη μάνα του 16 χρονου γιού της που Σάββατο βράδυ κάνοντας σόυζα θα βρεί στην αντιρίδα και στο στύλο πάρτε βάλτε ένα φανό (20 ευρώ με μπαταρία κάνει) και ο καθένας ας φροντίσει λίγο γύρω από τη γειτονιά του.

Δυστυχώς στην ελλάδα πρώτα χτίζουμε, μετά ανοίγουμε δρόμους και τέλος (αν το θυμηθούμε) κάνουμε κανένα πεζοδρόμιο. για δίκτυα υδάτων δεν το συζητώ. κατηφοριά να είναι και η θάλασσα δίπλα

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Παιδιά σας ευχαριστώ αμφότερους, most useful!.

 

Αν όντως και οι δουλείες της ΔΕΗ αποσβένονται όπως αναφέρει ο Θεοχάρης, τότε η ΔΕΗ δεν έχει πλέον εμπράγματο δικαίωμα και υποχρεούται να μετακινήσεις τους στύλους της.

Από όσα μου γράφετε, καταλαβαίνω επίσης ότι είναι υποχρέωση του Δήμου να φροντίσει να έρθει σε επικοινωνία με ΔΕΗ, ΟΤΕ κ.τ.λ. για την μετακίνηση των στύλων του δικτύου (άσχετο ποιος πληρώνει). Εφόσον δεν το κάνει, υπάρχει παράλειψη του Δήμου.

 

Θεοχάρη, η δουλεία δεν είχε συσταθεί σε κοινόχρηστο δρόμο. Πριν την ένταξή της η περιοχή ήταν αγροτεμάχια με χαμηλή βλάστηση όπως φαντάζεσαι, και η ΔΕΗ σύστησε δουλεία την δεκαετία του ' 50 αποζημιώνοντας τους τότε ιδιοκτήτες. Εν συνεχεία (το 2005) η περιοχή εντάχθηκε στο σχέδιο και ρυμοτομήθηκε δρόμος έκεί όπου βρισκόταν και τοποθετημένες κολώνες. Ο δρόμος διανοίχθηκε, αλλά οι στύλοι έμειναν στη θέση τους. Έτσι προέκυψε το πρόβλημα.

 

Ως πρoς το θέμα της διάθεσης των εισφορών σε γη και σε χρήμα για σκοπούς διαφορετικούς από αυτούς που ορίζει η βασική πολεοδομική νομοθεσία όμως, νομίζω ότι υπάρχει αυτοδίκαια ακυρότητα της διάθεσης των κονδυλίων σε μια τέτοια περίπτωση... Έτσι δεν είναι???

Link to comment
Share on other sites

Braina

δεν είμαι νομικός,ούτε δικηγόρος και βέβαια δεν φιλοδοξώ να γίνω

η πραγματικότητα είναι αυτή που σας περιέγραψα

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.