Μετάβαση στο περιεχόμενο

Στατικό πρότυπο γέφυρας βάση του εδάφους


 
Maria_21r

Recommended Posts

Γεια σας. Είμαι φοιτήτρια στο τμήματα Πολιτικών Έργων Υποδομής στο ΤΕΙ Αθήνας και έχω δύο ερωτήσεις στις οποίες όσο και αν έχω ψάξει δεν μπορώ να βρω απάντηση. Η πρώτη έχει να κάνει με στατικό πρότυπο για αυτό και θα την βάλω εγώ, για την άλλη που έχει να κάνει με γέφυρες θέλω να με βοηθήσετε στο σε ποια κατηγορία να την βάλω. Η πρώτη ερώτηση είναι: «Πως επιλέγετε το στατικό πρότυπο υπολογισμού μιας γέφυρας με καθοριστικό παράγοντα την ποιότητα και το είδος του εδάφους».

ΥΓ: Περιμένω να μου πείτε που να σας κάνω την άλλη που έχει να κάνει με γέφυρες.

Ευχαριστώ πολύ!
Link to comment
Share on other sites

Καλημέρα Μαρία.

 

Μερικές παραπάνω πληροφορίες θα ήταν χρήσιμες έτσι ώστε να καταλάβουμε καλύτερα τι ακριβώς είναι αυτό που ψάχνεις. Ανέβασε σχήμα!

 

Η μόρφωση μίας γέφυρας είναι αρκετά σύνθετο πρόβλημα και έχει να κάνει με πολλούς παράγοντες οι οποίοι και καθορίζουν τα ανοίγματά της, το είδος της θεμελίωσης, τη μορφή της, το υλικό κατασκευής της. Λόγου χάρη, όταν έχεις έδαφος το οποίο είναι χαλαρό στη μία πλευρά της γέφυρας, δεν επιλέγεις μονολιθική κατασκευή ή συνεχή φορέα, γιατί σε περίπτωση τοπικής καθίζησης και με συνεχές κατάστρωμα, θα εμφανιστεί σειρά βλαβών όπως ρηγματώσεις στις δοκούς (κάτι που δεν το θέλουμε!!). Έτσι επιλέγεις να τη χωρίσεις σε κομμάτια τα οποία θα δημιουργούν φορείς εδρασμένους σε διαφορετικά εφέδρανα. Αυτή η μόρφωση συνεπάγεται την ομοιόμορφη συμπεριφορά των αμφιέρειστων τμημάτων σε τοπικές καθίζησεις. Στο σημείο που το έδαφος δεν έχει ικανοποιητική αντοχή επιλέγεις την τοποθέτηση πασσάλων στη θεμελίωση σε βάθος τέτοιο όπου η αντοχή του εδάφους να είναι ικανοποιητική. Δες στα σχήματα που ανεβάζω.

 

Στην πρώτη περίπτωση έχεις μειωμένο κόστος συντήρησης, ακριβή κατασκευή αν έχεις κιβωτοειδής μορφή ή προένταση.

 

Η δεύτερη περίπτωση έχει λίγο περισσότερα μειονεκτήματα σε σχέση με την πρώτη, όπως το ακριβό κόστος κατασκευής και συντήρησης λόγω των πολλών εφεδράνων, προβλήματα υγρασίας που απαιτούν καλή στεγάνωση και εφαρμογή του αρμού συστολοδιαστολής στο μέσω του καταστρώματος, ακριβή θεμελίωση. Στα θετικά, η πολύ γρήγορη κατασκευή και η πιο εύκολη επίλυση. Μπορείς να επιλέξεις προκατασκευασμένες διατομές από σκυρόδεμα διπλού Τ ή σύμμεικτη κατασκευή με χαλύβδινες δοκούς Ι (όπως το avatar μου!!). Σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να εξασφαλίζεις τη σύνδεση των δοκών σου κατά τη μικρή διεύθυνση με την εφαρμογή διαφραγμάτων ανά τακτές αποστάσεις!

 

Εδώ μπορείς να βρεις 10kN πληροφορίες! Είναι η βίβλος των Γεφυροποιών: http://www.scribd.co...dge-Engineering

post-4539-0-72098800-1341137197_thumb.jpg

Edited by Earl
  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Ευχαριστώ πολύ! Δεν αναφέρονται παραπάνω πληροφορίες στην ερώτηση για αυτό και εγώ δεν μπορώ να καταλάβω πια απάντηση θα θεωρηθεί σωστή. Θα δω το βιβλίο για τις γέφυρες γιατί είναι πολύ πιθανό να βρω μέσα και την άλλη απορία μου που έχει να κάνει με τις κοιλαδογέφυρες! Και πάλι ευχαριστώ!

Link to comment
Share on other sites

Επειδή πέρασα από τα ίδια θρανία η απάντηση στον Θείο Νίκο είναι ότι σε περίπτωση εδαφών με φτωχά μηχανικά χαρακτηριστικά ο φορέας της γέφυρας πρέπει να εδράζεται ελέυθερα (άρθωση ή κύλιση) πάνω στα βάθρα-υποστυλώματα ώστε σε περιπτωση καθίζησης (διαφορικής ή και καθολικής) η ένταση που θα προκύψει να μην μεταφερθεί και στον ίδιο. Ουσιαστικά αρθώσεις και κυλίσεις για μαλακά εδάφη, πακτώσεις για καλύτερα. (χωρίς να είναι κατ'εμέ 100% ορθή, αλλά για διδακτικό επίπεδο είναι οκ)

Edited by kostassid
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Εδώ μπορείς να βρεις 10kN πληροφορίες! Είναι η βίβλος των Γεφυροποιών: http://www.scribd.co...dge-Engineering

 

Συνάδελφε...καλό βιβλίο αλλά βίβλος δεν είναι...(δεν είναι για παράδειγμα όπως η βίβλος των σιδηρών του Petersen...ή στατική του Petersen...ο οποίος έχει και βιβλίο για ταλαντώσεις και δυναμική...)

 

Είναι όμως ένα από τα οποία πρέπει κάποιος να έχει όταν ασχολείται με τις γέφυρες.

Link to comment
Share on other sites

Καλημέρα Pappos! Το συγκεκριμένο το έχω και σε έντυπη μορφή! Έχει λίγο από τα πάντα! Βίβλος για τις μεταλλικές, "Steel Designers' Manual", The Steel Construction Institute, Buick Davidson - Graham Owens 1370 σελίδες πληροφοριών.. Καθαρά για eurocodes χρησιμοποιώ του Μπανιωτόπουλου "Κατασκευές από Χάλυβα στον EN1993" και "Συνδέσεις Μεταλλικών στον EN1993 - EN1999".

Link to comment
Share on other sites

Βίβλος για τις μεταλλικές, "Steel Designers' Manual", The Steel Construction Institute, Buick Davidson - Graham Owens 1370 σελίδες πληροφοριών..

 

Όποιος το θέλει σε pdf ας μου στείλει pm.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.