Jump to content

Earl

Core Members
  • Content Count

    1,034
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    35

Earl last won the day on January 6

Earl had the most liked content!

Community Reputation

912 Εξαιρετική

About Earl

  • Rank
    Διακεκριμένο Μέλος

Profile Information

  • Φύλο
    Άντρας
  • Ενδιαφέροντα
    Κιθάρα, Λογοτεχνία, Μηχανική και Γέφυρες, Χουλιαμάς
  • Τοποθεσία
    Manchester
  • Επάγγελμα
    Μηχανικός
  • Ειδικότητα
    Διπλ. Πολιτικός Μηχανικός

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Καλησπέρα, δες εδώ και εδώ. CHS 168.3 & 193.7
  2. Επαγγελματικό δικαίωμα = Τι επαγγελματική ευθύνη έχω το δικαίωμα να αναλάβω Σκληρός ανταγωνισμός = Πρόβλημα του καθενός μας στην αγορά εργασίας Δεν βλέπω να μπορούν να συγκριθούν τα παραπάνω μιας και είναι άσχετο το ένα με το άλλο. Αν ίσχυε κάτι τέτοιο στην Ελλάδα, τότε πέρα από παράνομο, θα ήταν ρατσιστικό, εναντίων της ανταγωνιστικότητας, και τριτοκοσμικό.
  3. Επίσης στην Αγγλία κανένας απόφοιτος δεν έχει επαγγελματικά δικαιώματα μόλις τελειώσει μία σχολή. Για να τα αποκτήσει θέλει χρόνια εργασιακής εμπειρίας (min 3, συνήθως 4-5+), προσωπικής δουλειάς στο σπίτι (του απόφοιτου και των επιβλεπόντων του), προετοιμασίας, και σοβαρών εξετάσεων (κόβεται κόσμος)...
  4. Καλησπέρα, στην εταιρεία που εργάζομαι οι highway engineers χρησιμοποιούν το Civil για να κάνουν τις χαράξεις και τις μηκοτομές τους ή ό,τι άλλο. Οι στατικοί χρησιμοποιούμε το απλό AutoCAD και οι Technicians το AutoCAD και το Revit όπου κάνουν τα σχέδια των οπλισμών (2D - 3D). Όλα τα αρχεία είναι σε server. Οι ομάδες έχουν πρόσβαση στον φάκελο του κάθε έργου που δουλεύουν μέσω του microstation (BIM = διαδικασία και όχι software). Καλό είναι να χρησιμοποιήσεις ένα πρόγραμμα για αυτό που κάνεις. Μία κάτοψη και ένα τοπογραφικό μια χαρά γίνονται στο AutoCAD. Άσε που τα software κοστίζουν..
  5. £30,000 μεικτά = £23,780 καθαρά -£600 ενοίκιο για να ζεις μόνος σου σε flat (studio / 1 bedroom) κοντά στο κέντρο. Ας πούμε από midlands και πάνω επειδή για Λονδίνο ούτε καν. -£98 @ month council tax για Band B, μόνος. -£200 φαγητό. £1083.66 καθαρά τον μήνα - βγάλε εισιτήρια, μεταφορικά, διασκέδαση, αγορές σε λογικά πλαίσια, λογαριασμούς. = ie, £500 το μήνα για αποταμίευση. Κάπου τόση είναι η αμοιβή ενός μηχανικού με 3-4 χρόνια εργασιακής εμπειρίας από το UK για θέσεις late assistant/early engineer 3-4 χρόνια εργασιακής εμπειρίας. Αν σου φαίνονται λίγα, μπορείς να αναζητήσεις υψηλότερες θέσεις. Για παράδειγμα, αν ψάξεις στο site του Transport for London αναζητούν Διευθυντές αυτό τον καιρό χωρίς εργασιακή εμπειρία από το ΗΒ.
  6. @BAS δεν καταλαβαίνω τι εννοείς (σοβαρά). Αν πάω σε 3 μήνες (που θα κατέβω για διακοπές) στα όμορφα Σέρρας (κλασσικά για φαϊ), το ΤΕΙ δεν θα είναι εκεί; Έχει αλλάξει όνομα; Έχει γίνει Πανεπιστήμιο Σερρών; Το κλείσανε; Βγήκε κάποιος νόμος που λέει ότι οι ΣΤΕΦ καταργούνται; Ευχαριστώ.
  7. Ο Χρηστάρας ο Σπίρτζης δωρεάν υπουργεύει; Να βάλει το κράτος το χέρι στη τσέπη και πληρώσει όσους Μηχανικούς επιθυμούν να συνδράμουν για να βοηθήσουν αυτούς τους ανθρώπους. Η ακόμα, να καλύψει τις εισφορές όσων επιθυμούν να συνδράμουν για XX μήνες. Να κάνει ΚΑΤΙ.
  8. Εντελώς ανόμοια. Αν το μεταπτυχιακό είναι μία ειδίκευση πάνω σε πρακτικό αντικείμενο / συνέχεια του βασικού κύκλου σπουδών, το διδακτορικό είναι μία πάρα πολύ συγκεκριμένη ειδίκευση (της ειδίκευσης, την ειδίκευση, ω ειδίκευση που μας χρειάζεται όλους μας ) σε ένα μόνο πρόβλημα. Ως παράδειγμα, ελάχιστοι που γνωρίζω και που έχουν έρθει στην εταιρεία με διδακτορικό, λόγω μηδενικής εργασιακής εμπειρίας αρχίζουν ένα σκαλί πάνω από τη βάση. Συνήθως τo διδακτορικό δεν είναι εργασιακή εμπειρία παρά μόνο αν ακολουθήσει ο κάτοχός του ακαδημαϊκή καριέρα. Και άλλα πολλά.
  9. Ακριβώς αν όμως μπορεί να δείξει εμπειρία ως δομοστατικός στο IStructE. Σε αντίθετη περίπτωση, ο ποιο γρήγορος δρόμος είναι πρώτα να γίνει μέλος του ICE με διαδικασία που να περιλαμβάνει συνέντευξη (και με τεχνική εμπειρία ως δομοστατικός, ή υδραυλικός, ή γεωτεχνικός, ή υποδομής, κτλ) και έπειτα με mutual agreement να δώσει μόνο τις εξετάσεις στο IStructE πάνω στα στατικά. Και στο ICE και στο IStructE θα πρέπει πρώτα να καλυφθούν κάποια attributes 9-12 με συγκεκριμένη αποδεδειγμένη εργασιακή εμπειρία. Έπειτα συνέντευξη, εξετάσεις (ποιο δύσκολες στο δεύτερο). Γενικά, κάποιος μετά τη λήψη πτυχίου θέλει minimum 5 χρόνια για να καλύψει όλη την απαιτούμενη εμπειρία μιας και κάθε attribute πρέπει πρώτα να καλυφθεί σε a) knowledge, b) experience, c) ability.... Ένας υποδομής πχ, δεν θα είχε την απαιτούμενη εμπειρία στα δομοστατικά (όπως και το αντίθετο) για να περάσει εύκολα τις εξετάσεις του IStructE όμως, μιας και αυτή η εμπειρία χτίζεται με τα χρόνια πάνω στη δουλειά. Παρ όλα αυτά, όλα γίνονται. Εδώ είναι λογικοί οι άνθρωποι. Επίσης τις μελέτες (ΕΔ) τις υπογράφουν μόνο οι Chartered ή Incorporated Engineers (με περιορισμούς). Ακαδημαϊκά απαιτείται 4ετές ΜΕng για CEng ή 3 BEng + Μεταπτυχιακό, αλλιώς πρώτα IEng και με εμπειρία CEng. Πολλοί προπτυχιακοί γίνονται πρώτα EngTech (technicians), έπειτα IEng, και ύστερα CEng. Αντίστοιχα και για την Ιρλανδία. Αυτά για τα νησιά.
  10. Δεν γνωρίζω από κτήρια αλλά συμφωνώ μιας και προφανώς υπάρχουν αντίστοιχα παραδείγματα. Πίστεψέ με, 20+ μηχανικοί δουλεύουμε πάνω σε αυτό, ομαδική δουλειά, από φοιτητή/σχεδιαστή, απόφοιτο, έως τεχνικό διευθυντή. (Η επιστημονική "πρωτοτυπία" της ήταν ένας περίπλοκος σχεδιασμός που έκαναν τη δεκαετία του '50... Στο τέλος η γέφυρα με τις τόσες γεωμετρικές "πρωτοτυπίες" και τα διαφορετικά δομικά στοιχεία, κατέληξε να σχεδιαστεί ακριβώς για το μισό φορτίο από το φυσιολογικό που θα έπρεπε και δεν χρησιμοποιήθηκε ποτέ όπως θα έπρεπε. Δεν θα το συζητήσω όμως εδώ μιας και είναι πραγματικά μεγάλη συζήτηση. Ένα παράδειγμα έδωσα). ΕΔ: Αυτός που θα την υπογράψει θα πρέπει να είναι ένας από τους Chartered Engineers που είναι στην ομάδα. Αυτοί που είναι στην ομάδα είναι μηχανικοί συναφούς εμπειρίας που το βιογραφικό τους το δέχτηκε ο πελάτης πριν ξεκινήσει το έργο. (Εδώ θα υπέγραφε ένας αντίστοιχος έμπειρος Διπλωματούχος αλλά και πάλι θα ήταν 1000% ομαδική δουλειά). Τομέας κατασκευών: Η ομάδα έχει μόνο bridge engineers, δηλαδή, απόφοιτους civil engineers που θέλησαν να επικεντρωθούν στη καριέρα τους στη δομοστατική μηχανική. Όλοι μα όλοι. Highway engineers, geotechnical engineers, transport planners, και λοιποί είναι σε άλλες ομάδες που δεν έχουν να κάνουν με στατικές (και δεν θέλουν στατικές, και γιατί να θέλουν;; ). Δεν νομίζω όμως η κατεύθυνση να κάνει κάποια διαφορά για έναν νέο μηχανικό που θα επιλέξει να ξεκινήσει την καριέρα του σε αυτό το αντικείμενο. Διάβασμα θα ήθελε και χτίσιμο εμπειρίας είτε ΠΕ είτε ΤΕ. (Όμως, κάποιος που θα ήθελε να ασχοληθεί με στατικά λογικά στη σχολή του θα διάλεγε την αντίστοιχη κατεύθυνση. ? .) Για τον παραπάνω λόγο, και επειδή ένας μηχανικός με 20+ χρόνια εμπειρίας που ασχολείται με δρόμους δεν πιστεύω πως θα μπλεκόταν σε τέτοιο έργο. Πόσο μάλλον με κομπιουτεράκια και πεπερασμένα. Θα είχε εντελώς διαφορετικό ρόλο - διοικητικό, project managment κτλ . (Ένα σωρό μηχανικοί υπάρχουν στα εξωτερικά να φέρουν εμπειρία στην ΕΡΓΟΣΕ. Αξιοκρατία και αντίστοιχοι μισθοί υπάρχουν; )
  11. Γέφυρες άκουσα και είπα να περάσω να δω. Αναλόγως με την περίπτωση. Μια γέφυρα μπορεί να είναι αποτελείται από μία πλάκα Ω/Σ 4m. Μπορεί να είναι μία κινητή μεταλλική πεζογέφυρα 14m χωρίς όμως κινητήρα. Μπορεί όμως να είναι σιδηροδρομική, 36 ανοιγμάτων μερικά εκ των οποίων από Ω/Σ, από προεντεταμένο προ και μετά σκλήρυνσης, καμάρες, προεντεταμένα υποστυλώματα, και να έχει σχεδιαστεί το '50 λανθασμένα έτσι ώστε να παραλαμβάνει το μισό φορτίο από αυτό που θα έπρεπε εκείνη την εποχή! Οπότε τώρα επειδή το σύνολο σχεδόν των δομικών στοιχείων αστοχεί σε διάφορα, να πρέπει να ξηλώσεις τα καταστρώματα, να βρεις ειδικά φορεία που να μεταφέρουν καινούρια καταστρώματα που σχεδιάζεις, να αλλάξεις το articulation της γέφυρας, να ενισχύσεις λίγο πολύ τα πάντα, με τρόπο τέτοιο έτσι ώστε να μην διακόψεις τη κυκλοφορία της κύριας σιδηροδρομικής γραμμής που περνάει κάτω από αυτή, αλλά και να βρεις ειδικό τρένο με λιγότερο βάρος από αυτό που προτείνει ο πελάτης (ή μέθοδο....) προκειμένου να αφαιρέσει το έρμα της υφιστάμενης μιας και αστοχεί και για αυτό, έτσι ώστε να γλυτώσεις χρόνο και χρήμα (φαντάσου 3000 navies να φτυαρίζουν ). Και να έχεις να οργανώσεις, συζητήσεις, μελετήσεις, συγκρίνεις αποτελέσματα, διαφωνήσεις, συμφωνήσεις, διορθώσεις, ταυτόχρονα με άλλα projects.... Παρ' όλα αυτά, καλύτερα όλη αυτή η μανούρα, παρά τα ΠΕΑ, τα αυθαίρετα, και η ελληνική πραγματικότητα του επαγγέλματος. Καλή χρονιά. Τέλος οι διακοπές
  12. Καλημέρα @laxanos, Άποψή σου, αλλά νομίζω πως το παράδειγμά σου για τα μαθηματικά του σχολείου είναι λίγο άστοχο. Απ’ ότι θυμάμαι τα μαθηματικά πχ που διδαχτήκαμε στη σχολή ήταν αρκετά κλικ παραπάνω. Επίσης, και εκεί είχε εξετάσεις, πήραμε βαθμούς, περάσαμε τα μαθήματα και τελείωσε η ιστορία των φοιτητικών χρόνων. Ακόμα, η δική μου λογική είναι πως οι όποιες αστοχίες αποφεύγονται με τον έλεγχο των υπολογισμών από άλλον μηχανικό. Τουλάχιστον αυτό κάνουμε εδώ. Πόσο μάλλον όταν μιλάμε για πολύπλοκες περίεργες κατασκευές που το ’60 θεωρούνταν «πρωτοποριακές». Εκεί όχι άλλος μηχανικός, άλλη εταιρεία κάνει τον έλεγχο (δηλαδή συγκρίνουμε τα αποτελέσματά μας).. Και πάλι, κάποιος για να αναλάβει κάτι θα πρέπει να θεωρεί πως έχει τις γνώσεις και την εμπειρία να το φέρει εις πέρας. Αλλιώς πάντα υπάρχουν άλλα tasks στο γραφείο. Αναφορικά με τα άλλα συμφωνούμε μιας, α) και εγώ έκανα μαθήματα και εργασίες σε φοιτητές δομικών, ΠΜ, και «κολεγίου» πριν κάμποσα χρόνια όπως ανέφερα. Που πάει να πει για να αναζητούν εργασίες και ιδιαίτερα το επίπεδό τους είναι χαμηλό ή απλά βαριούνται (ξέρω κόσμο και κοσμάκη που βγάζει το ψωμί του έτσι – και καλά κάνει). β) (Συνεργάζομαι αυτή τη περίοδο με απόφοιτο το Cambridge ο οποίος είναι διάνοια. Αυτό δεν νομίζω να έχει να κάνει με τις σπουδές). Επίσης τι πάει να πει Cambridge, ΜΙΤ και διάφορα άλλα; Όλοι είμαστε επαγγελματίες και φυσικά δεν έχω δει κανέναν να συγκρίνει τα πτυχία του με άλλους στο εξωτερικό. Αυτό είναι περίπου ελληνικό παράδοξο. Επίσης τα παραπάνω, δεν νομίζω να έχουν καμία σχέση με τον τρόπο απόδοσης ΕΔ πέρα του ότι ενισχύουν την άποψη πως κανείς δεν πρέπει να έχει ΕΔ με το που τελειώνει μία σχολή.
  13. Συμφωνώ με τον @BAS Στη Βρετανία έχουμε πολλούς μηχανικούς απόφοιτους ΤΕΙ με τη συντριπτική πλειοψηφία να είναι κάτοχοι μεταπτυχιακού. Ένας από αυτούς είναι και ο υποφαινόμενος. Ας μιλήσω για εμένα (ένεκα κουβέντας στο παρόν νήμα): Λόγω των σπουδών μου στην Ελλάδα ως ΠΜ ΤΕ + του μεταπτυχιακού + της εργασιακής εμπειρίας (10 χρόνια κλείσαμε) έγινα Chartered Engineer στο Engineering Council (ΤΕΕ) και Τακτικό Μέλος του ICE (92000+ μέλη σε μία χώρα 66.000.000, και φέτος συμπληρώσαμε 200 χρόνια παρουσίας). Εδώ, έχω ας πούμε ό,τι ΕΔ έχει ένας ΠΜ ΠΕ στην Ελλάδα. Ας πούμε, διότι πρακτικά, δεν υπάρχει κάποιος νόμος που να μου λέει τι υπογράφω. Όμως, Chartered γίνεσαι με την προϋπόθεση ότι το ICE είναι σίγουρο πως πληροίς τις προϋποθέσεις να αναλάβεις ευθύνη μόνο από τη στιγμή που γνωρίζεις το αντικείμενο και άρα ξέρεις τι να υπογράψεις. Ακόμα, ο πελάτης διαλέγει τους μηχανικούς του μιας και καταθέτουμε βιογραφικό για να μπούμε στην ομάδα έργου, επομένως φέρει και αυτός ευθύνη (CDM2015 - νομοθεσία). Υπάρχουν αρκετοί ακόμα σαν και εμένα στο εξωτερικό. Σε διάφορες χώρες. Πέρα από τις στατικές μελέτες γεφυρών που εκπονώ και υπογράφω, γράφω τα βρετανικά πρότυπα των στατικών μελετών, εκπαιδεύω επίσημα και άλλους μηχανικούς να γίνουν Τακτικά Μέλη στο ICE, και διάφορα άλλα που με στρεσάρουν κάθε μέρα. Έχω και Διπλωματούχο που στοχεύει για το CEng. Σκέψεις: Για ποιο λόγο κάποιοι σαν και εμάς να επιστρέψουμε στην Ελλάδα και να εργαστούμε ως ΠΜ (Braindrain) ; Για ποιο λόγο να επιστρέψουμε και να φέρουμε τεχνογνωσία ; Για ποιο λόγο να επιστρέψουμε και να επενδύσουμε κάνοντας πχ μία εταιρεία με πολύ συγκεκριμένο αντικείμενο σε ένα νομοθετικό / γραφειοκρατικό χάος (Οικονομική ανάπτυξη) ; Πως είναι δυνατών τα ΕΔ στην Ελλάδα να έχουν να κάνουν με τα χρόνια σπουδών χωρίς να μετράει η πραγματική εργασιακή εμπειρία; Πως είναι δυνατών ένας ΠΜ στην Ελλάδα να είναι ΠΜ+ΑΜ+ΤΜ ή ένας ΑΜ ή ΤΜ να έχει δικαιώματα επί στατικών; Πως γίνεται 5-10 μπαγλαμάδες να σταματούν την εργασία χιλιάδων επαγγελματιών; Πως γίνεται κάποιοι που δεν με ξέρουν, δεν τους ξέρω, (προφανώς δεν τους ξέρει κανείς πέρα από τα κομματόσκυλά τους) να καθορίζουν το μέλλον ανθρώπων; Πόσο μάλλον να κάποιοι σαν αυτούς να μας πούνε πως το επιστημονικό μας υπόβαθρο περιορίζεται σε 2 ορόφους. Το 2019. Πως γίνεται για τους μεν κατόχους μεταπτυχιακού να είναι δίκαιο να αποκτήσουν περισσότερα ΕΔ βάση του κυρίου Γιαβρόγλου, αλλά όμως να μην είναι δυνατόν γιατί.. δεν προβλέπεται; Γιατί δεν το προβλέπεις τότε; Πως γίνεται να αναδημοσιεύσαν τον νόμο του 1930 το 2018 για τους ΠΕ και να θέλουν να βγάλουν τα ΒΔ για τους ΤΕ το 2019; Πως γίνεται να έχουμε ΠΕ και ΤΕ; Είναι δυνατών να υπάρχει η λογική "καλύτερο πρόγραμμα σπουδών - καλύτερα ΕΔ'' ; Δηλαδή ένας μηχανικός (ας πούμε ΤΕ) δεν είναι σε θέση να βρει τη λύση, ή ακόμα να καταλάβει που φτάνει η επιστημονική του γνώση και να ζητήσει βοήθεια; Πως γίνεται να δίδασκα κάποτε σε «ιδιωτικά κολέγια (γελάει ο κόσμος) » και αύριο μεθαύριο οι απόφοιτοί τους να έχουν περισσότερα ΕΔ από εμάς; Τι νόημα έχουν οι βαθμοί του σχολείου (αν είναι δυνατών), μπροστά στην επαγγελματική εμπειρία. Υπάρχουν άλλες χώρες -της ΕΕ τουλάχιστον- που τόσο ευαγγελίζεται η Ελλάδα ότι είναι περήφανο μέλος που να έχουν τέτοιο σύστημα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που να καθορίζει τι θα σπουδάζει ο καθένας (δημόσια και "δωρεάν" παιδεία). Αύριο μπορώ να αγοράσω ένα MEng εδώ και να γραφτώ στο ΤΕΕ με αναγνώριση ακαδημαϊκών προσόντων. Τότε θα είμαι "ικανός" για την Ελλάδα. Πως γίναμε έτσι ως χώρα (και να ήταν μόνο αυτό) ; Γιατί να επιστρέψουμε εφόσον ερχόμαστε τακτικά για διακοπές; Το να προτείνω κάτι έχει σημασία; Θα με ακούσει κανείς; Παρ’ όλα αυτά, η προσωπική μου άποψη είναι ότι ΕΔ δεν θα πρέπει να έχει κανείς χωρίς εργασιακή εμπειρία + κάποιου είδους σοβαρές εξετάσεις + ετήσια αποδεδειγμένη εκπαίδευση για πάντα. Δεν είναι χαζοί εδώ. Απλά, δεν υπάρχουν συντεχνίες. Τώρα, για τα της Ελλάδας; Λυπάμαι για πολλά, κυρίως που από το 2010 – 2100 (τουλάχιστον) άνθρωποι με γνώσεις, όνειρα, και όρεξη για δουλειά, ΠΕΑ και αυθαίρετα θα κάνουνε, είτε ΠΕ είτε ΤΕ και θα μαλώνουνε στα φόρα για το MIT λες και θα το δουν από κοντά ποτέ τους.. ΥΓ: Μέχρι σήμερα, οι πλειοψηφία των ΠΜ ΠΕ που προσωπικά γνωρίζω θεωρεί το δίκαιο μας αυτονόητο. Τώρα, κάποιοι που μιλάνε για βαθμούς του σχολείου στο λατρευτό μας φόρουμ, είναι ασφαλώς <25 ετών που το σιδέρωμα το έχουν δει μόνο στο youtube (σε καλή ανάλυση, διότι κάποιοι από εμάς το youtube αρχικά το βλέπαμε σε ανάλυση < <144p !! ). Καλό Σαββατόβραδο από εμένα.
  14. Δεν είναι δυνατόν να μου - μας - έρθει κάποιο mail επειδή δεν μπορεί κανένας να έχει πρόσβαση σε προσωπικό δεδομένο! Για να με βρεις στο ICE πρέπει να ξέρεις το όνομά μου, το επιθετό μου, και τον ΑΜ. Όλα μαζί. Δεν είναι σαν το ΤΕΕ. Οπότε... να σε βρει βρετανός δικηγόρος για τα ΤΕΙ από τα μητρώα μας μου φαίνεται πραγματικά αστείο.
  15. Απλά δεν παίζει. Στο μητρώο μας δεν μπορείς να βρεις κανέναν αν δεν έχεις τα ακόλουθα: ΑΜ + όνομα + επίθετο. Που τα ακούτε ρε παιδιά αυτά; Προσωπικά δεδομένα;; Επίσης, Λονδίνο: Σηκώνεις τηλέφωνο κλείνεις ραντεβού με δικηγόρο για να ρωτήσεις κάτι.. Χμμ £150 κοστίζει η επίσκεψη σε έναν ιδιωτικό γιατρό για 10-15 λεπτά για παράδειγμα μιας και δεν ξέρω από solicitors (στο βορρά!). Δεν νομίζω πολλοί εργαζόμενοι στο UK και ειδικά σε τέτοιο level να είχαν χρόνο πόσο μάλλον καούρα για το τι κάνει το Greece και τα χάλια του. Απ' το επάγγελμα στο UK (ακόμα και με υπερδικαιώματα) θα πας στα βαλκάνια να κάνεις τι; ΠΕΑ και αυθαίρετα για ψίχουλα;
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.