Jump to content

Earl

Core Members
  • Posts

    1,096
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    37

Earl last won the day on July 29 2019

Earl had the most liked content!

Profile Information

  • Φύλο
    Άντρας
  • Ενδιαφέροντα
    Κιθάρα, Λογοτεχνία, Μηχανική και Γέφυρες, Χουλιαμάς
  • Τοποθεσία
    Manchester
  • Επάγγελμα
    Μηχανικός
  • Ειδικότητα
    Διπλ. Πολιτικός Μηχανικός

Recent Profile Visitors

8,411 profile views

Earl's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Posting Machine Rare
  • Reacting Well Rare
  • Very Popular Rare

Recent Badges

964

Reputation

  1. Καλημέρα, Οι Μηχανικοί ΤΕ δεν έχουν άδεια άσκησης επαγγέλματος. Δεν γίνονται δεκτοί ως Τακτικά Μέλη του ΤΕΕ. Η ΕΕΤΕΜ νομίζω δίνει και σχετική βεβαίωση για την έναρξη στην εφορία. Αντ' αυτού, γράφονται στην ΕΕΤΕΜ, και αυτός είναι ο μόνος αριθμός μητρώου που μπαίνει στη σφραγίδα. Χωρίς αυτόν δεν μπορείς να εργαστείς ως Ελεύθερος Επαγγελματίας ή να σφραγίζεις ως μισθωτός μηχανικός. Στο ΤΕΕ γίνεται αίτηση εγγραφής για την απόκτηση κωδικών πρόσβασης στο σύστημα αμοιβών. Αυτά, αν και εφόσον δεν έχει αλλάξει κάτι, καθότι λείπω πολλά χρόνια στο εξωτερικό και δεν ασχολούμαι πια.
  2. Την ωριαία σου αμοιβή ως σχεδιαστής, την πολλαπλασιάζεις με τον χρόνο που θα δαπανήσεις για να ολοκληρώσεις τα σχέδια. Μέσα σε αυτή θα πρέπει να υπολογίσεις τμήμα τον εξόδων σου (πχ ΕΦΚΑ, ενοίκιο, ρεύμα, λογισμικό, λογιστή, εκτύπωση κτλ). Τώρα το τι σόι εταιρεία είναι αυτή που εν έτη 2022 δεν έχουν ιδέα από AutoCAD, αυτό είναι άλλη κουβέντα 😄. Γενικά ως νέος στο επάγγελμα θα δεις πολλά.. Επίσης, ΑΝ είσαι ελεύθερος επαγγελματίας, να τους κάνεις συμφωνητικό για την παροχή των υπηρεσιών σου και ας είναι 50-100 ευρώ πχ (δεν τους ξέρεις και από χθες). Αυτά.
  3. Επαγγελματικοδικαιοματοκρατία.. 🤣 Δίπλ ΠΜ, Πτυχ ΠΜ ΤΕΙ, ΠΜ ΑΤΕΙ, ΠΜ ΑΑΑΤΕΙ, ΠΜ ΠΜ, ΜΠ ΜΠ, ΠΜ ΜΠ, Υπομηχανικοί και Ανθυπομηχανικοί.. Ένας αχταρμάς που μόνο γέλια μπορεί να προκαλέσει σε οποιοδήποτε σοβαρό μηχανικό. Τριτοκοσμική κατάσταση την οποία ο τεχνικός σύμβουλος της πολιτείας αδυνατεί να αντιληφθεί (η απλά στ' 🥱).
  4. Νομίζω η απάντηση είναι απλή, και έχει να κάνει με την προσφορά. Τουλάχιστον για τη Βρετανία για θέσεις που φέρουν στον τίτλο τη λέξη Manager είναι αδύνατον να προσλάβουν κάποιον χωρίς εμπειρία (τουλάχιστον στις εταιρείες που γνωρίζω, που είναι αρκετές). Η ευθύνη του ρόλου είναι πάρα πολύ μεγάλη και θέλει σημαντική προϋπηρεσία προφανώς στη χώρα. Επίσης, υπάρχει και εσωτερική κυκλοφορία εργαζομένων μέσα στις εταιρείες (Αυστραλοί που έρχονται στη Βρετανία, Ινδοί, κτλ). Σε κάθε περίπτωση, Manager δίχως professional membership σε κάποιο Ινστιτούτο δεν μπορεί να γίνει. Εφόσον δεν έχετε εμπειρία στη χώρα, η συμβουλή μου είναι να κοιτάζεται χαμηλές θέσεις (graduate ή assistant, πολύ βαριά engineer). Για αυτές τις θέσεις όμως, υπάρχει προσφορά αυτή τη στιγμή. Καλή σου τύχη.
  5. Καλημέρα, Θα προσπαθήσω να σου απαντήσω εν συντομία. α) Για να κοστολογήσεις (να βγάλεις το κόστος) πρέπει να κάνεις προμέτρηση (να βγάλεις κυβικά, οπλισμούς στο περίπου, εκσκαφή, τοιχοποιίες, κτλ). Ειδάλλως πες του 15 κάνει.... β) Στις προμετρήσεις βάζουμε ένα ποσοστό επαύξησης του κόστους που ονομάζεται "απρόβλεπτα". Αυτό έχει να κάνει με επιπλέων κόστος λόγω αβεβαιώτητας. Το ποσοστό έχει να κάνει με την εμπειρία του κατασκευαστή, τις συνθήκες της αγοράς, κτλ. Ένας τροποντινά συντελεστής ασφαλείας. Αυτό είναι το κόστος του κατασκευαστή. Από εκεί και έπειτα, βάζουμε και το κέρδος. Το ποσό αυτό είναι που διαπραγματευόμαστε με τον πελάτη. γ) Όταν φτάσεις στο σημείο να πληρώσεις πχ το σκυρόδεμα, λόγω εμπειρίας δεν θα έχεις κάνει λάθος στην προμέτρηση (και άρα προκοστολόγηση), οπότε, δεν θα "μπεις μέσα". Εν αρχή ην η προκοστολόγηση... δ) Πολλοί μηχανικοί, κατασκευαστές, πελάτες, λένε μπούρδες. Οπότε στην αγορά θα ακούσεις πολλές μπούρδες. Πάρα πολλές μπούρδες, που θα σε κάνουν πολλές φορές να αμφιβάλεις για τις γνώσεις σου. Να είσαι έτοιμος για αυτό, γιατί τα περισσότερα που θα ακούσεις είναι ένας σορός από δαύτες. Από εκεί και έπειτα, προφανώς αν δεν ακολουθήσει ο μηχανικός τους κανονισμούς φορτίσεως (EN1990 & EN1991-1) και βάλει συντελεστές ασφαλείας του κεφαλιού του ή φορτία του κεφαλιού του που δεν ανταποκρίνονται στον ρόλο της κατασκευής (πχ κινητά 20kN/m2), αυτό συνεπάγεται μία άνευ λόγου ακριβή κατασκευή, που θα πει πως 1) θα χάσει τη δουλειά λόγω της προκοστολόγησης, 2) θα κυνηγάει ο ιδιοκτήτης, 3) ο μηχανικός είναι άσχετος οπότε η μελέτη του είναι αμφιβόλου ποιότητας. Αναφορικά με τις μόνιμες δράσεις, υπολογίζεις το βάρος των υλικών βάση των πυκνοτήτων που δίνονται στον ΕΝ1990 Χ πάχος κάθε στρώσης. ε) Ως μηχανικός (και δη δομοστατικός....) προφανώς και πρέπει να αντιλαμβάνεσαι πως η διαφορά στα ίδια βάρη επηρεάζει τις διατομές και τους οπλισμούς. Επίσης, η γυψοσανίδα σημαίνει πως αύριο μεθαύριο μπορείς να αλάξεις την εσωτερική διαμόρφωση. Επίσης, η γυψοσανίδα απαιτεί συγκεκριμένα όρια στα βέλη κάμψης. Επίσης, έχει + έχει και - σε σχέση με την τοιχοποιία. Επίσης δεν βάζεις ό,τι θέλεις, αλλά ό,τι θέλει ο πελάτης με τη σωστή καθοδήγησή του από τον μηχανικό του. ζ) Οι απορίες για τα στατικά λύνονται εάν και εφόσον μιλήσεις με τον μελετητή, και έαν και εφόσον δεις το τεύχος υπολογισμών και τα σχέδια για τις παρδοχές. Όλα γίνονται για κάποιον λόγο. Εαν δεν γίνονται για κάποιον λόγο, τότε υπάρχει πρόβληman. Ευχαριστώ.
  6. Ακριβώς. Από εκεί και έπειτα, αν βρεις μελέτη την κάνεις και συνυπογράφεις. Έπειτα από τόσα χρόνια με τόσες σπουδές και τόση εμπειρία, νομίζω βασικότερο είναι ο παράς και όχι οι τζίφρες... Κατά τα άλλα, όπως τα έγραψα στο προηγούμενο μήνυμά μου. Καλό επαναπατρισμό και καλή τύχη.
  7. Δεν γνωρίζω. Στο ΥΠΕΠΘ θα ρωτήσεις, αλλά θα πρέπει να έχεις αποκτήσει (βάση αυτού που ρωτάς) ΚΑΙ επαγγελματικά ΚΑΙ ακαδημαϊκά προσόντα από το εξωτερικό (άρα να πάρεις και πράξη αναγνώρισης από τον ΔΟΑΤΑΠ) τα οποία και μεταφέρεις από μία χώρα της ΕΕ σε μία άλλη χώρα της ΕΕ. Διαφορετικά αν έχεις ελληνικό πτυχίο, η όλη διαδικασία αυτή της μεταφοράς των ΕΔ δεν χρειάζεται για να δουλέψεις στην Ελλάδα... Η οδηγία δεν εφαρμόζεται αν έχεις πτυχίο από Ελλάδα, έχεις πάρει αναγώριση συγκεκριμένης ειδικότητας πχ στη Γαλλία, και θέλεις να γραφτείς στην ίδια ειδικότητα που σε έγραψε η Γαλλία στην Ελλάδα (back and forth).
  8. "The EU Directive on the Mutual Recognition of Professional Qualifications no longer applies in the UK, but you can still apply for the UK protected titles of CEng MICE, IEng MICE or EngTech MICE if you hold an EEA or Swiss professional qualification in the field of civil engineering". Πηγή. Για παραπάνω πληροφορίες [email protected] Καλή τύχη.
  9. Καλημέρα, για τη μεταφορά ΕΔ πρώτα περνάς ΣΑΕΠ. Μία διαδικασία που παίρνει 2-3 χρόνια καθότι στο ΥΠΕΠΘ κάθονται εργάζονται πολύ σκληρά. Εκεί όμως, οι τεμπέλιδες της εύφορης κοιλάδας, εξετάζουν τα επαγγελματικά και ακαδημαϊκά σου προσόντα. Επομένως πέρα από το chartership καταθέτεις και πτυχίο ΠΜ. Αν δεν έχεις πτυχίο ΠΜ εξωτερικού αναγνωρισμένο από ΔΟΑΤΑΠ, ξέχνα το (Απλά, λιτά και δωρικά ). Επίσης πλέον η Βρετανία δεν ανήκει στην ΕΕ οπότε και η Ευρωπαϊκή Οδηγία 36/2005 δεν ισχύει (στη Βρετανία δεν ισχύει πάντως, μιας και η διαδικασία πλέον είναι ίδια με το Career Appraisal). Κατά τα άλλα, έπειτα από το ΣΑΕΠ κάνεις αίτηση με την ίδια χαρτούρα στο ΤΕΕ, και λίγο πριν τη σύνταξη σε γράφουν. Επίσης στο ICE πλέον υπάρχει ξεχωριστή κατηγορία για συναδέλφους που δεν έχουν πτυχίο ΠΜ (Infrastructure Engineer), οπότε τέλος και αυτό από το νησάκι μας.
  10. Δεν γνωρίζω κανέναν απόφοιτο που να έχει δώσει έξω να του γράψουν όλες τις εργασίες και τη διπλωματική του, και μάλιστα να κάνει πλάκα και να υπερηφανεύεται για αυτό.. Επίσης, τα παλιά τα χρόνια δεν είχα κάνει ποτέ φοιτητικές εργασίες για ντουβάρια, προκειμένου να πληρώσω τις εισφορές μου.. Δεν θέλουμε πιστοποιήσεις διότι έχουμε διδαχτεί μπετόν 5 και οδοποιία 2! (Ένα ακόμα 250ρακι τσιπουράκι θέλουμε και ένα σκουμπρί καπνιστό ). Καλημέρα. Edit: Και επειδή μέσα στα ξερά καίγονται και τα χλωρά, εξετάσεις μετά από αποδεδειγμένη εμπείρια για ΕΔ.
  11. Δεν είχα, δεν έχω, και δεν θέλω να έχω καμία επαφή με εργοτάξιο φίλε Γιώργο. Στατικές μελέτες κάνω. Μαθηματικά. Τα "έργα" βρίσκονται διάσπαρτα στον πλανήτη.
  12. Στο εξωτερικό ο μηχανικός εργάζεται πάνω στο αντικείμενό του. Σε αυτό που ονειρευόταν να κάνει όσο σπούδαζε. Κάνε μία περιήγηση στο φόρουμ και θα καταλάβεις με τι ασχολούνται οι επιστήμονες μηχανικοί στην Ελλάδα δυστυχώς... Προσωπικά όταν κάποτε θα επιστρέψω θα ασκήσω το μηχανιλίκι μόνο αν μπορώ να εργαστώ εξ' αποστάσεως. Ειδάλλως πακετάρω την εμπειρία μου, και κάτι άλλο, καλύτερο, ποιο ήρεμο, δίχως "challenges", μιας και περνούν τα χρόνια.
  13. Αυτή είναι το χειρότερο όλων και σίγουρα δεν αποτελεί επιλογή, ούτε το πρότεινε κάποιος συνάδελφος. Από εκεί και πέρα, ούτε εσείς αλλά ούτε και ο γείτονάς σας δεν θα πρέπει να πλησιάζουν αυτά τα δυο κτίσματα (νομίζω κοινή λογική χρειάζεται και όχι υπόδειξη μηχανικού ως προς αυτό). Καλή δύναμη.
  14. Έχω φίλους στην Ελλάδα που κάνουν ακριβώς αυτό. Και μηχανικούς (με agency όπως έγραψες), και διαφορετικού επαγγέλματος. Από εκεί και πέρα, τόσο μπορούσα να βοηθήσω μιας και δεν είμαι λογιστής, και τόσο βοήθησα. Και δεν πρόκειται μετά από 7.5 ώρες δουλειάς (γιατί τόσο δουλεύουν οι των εταιρειών στη Βρετανία) να μπω σε αντιπαραθέσεις με τον @leftkox που τα ξέρει πολύ καλύτερα. Καλή συνέχεια.
  15. Καλησπέρα, γνωρίζεις τι θα πει contractor βασικά; Επίσης, έγραψα κάπου να δουλέψει ο άνθρωπος παρανομά; Του είπε κανένας να μην πληρώσει εφορία στην Ελλάδα ή στη Βρετανία;; @Kostas3650αν γίνεις contractor και είσαι πάνω από 180 μέρες στην Ελλάδα, φορολογήσαι για το παγκόσμιο εισόδημά σου στην Ελλάδα. Δεν έχει σημασία σε ποια χώρα δουλεύεις, σημασία έχει να δηλώνεις και το εισόδημα εξωτερικού εκεί που είσαι φορολογικός κάτοικος. Δηλαδή, εκεί που μένεις για παραπάνω από 180 ημέρες. Θα έχεις πληρώσει όμως φόρο στη Βρετανία μέσω του self-assessment στο HMRC. Οπότε στην Ελλάδα, πληρώνεις τη διαφορά μιας και είναι μεγαλύτερη η φορολογία στην Ελλάδα απ' ότι στη Βρετανία. Αυτά θα τα αναλάβει ο λογιστής σου. Είναι μπελάς; Και ναι, και όχι. Γιατί με £50-100 λίρες αμοιβή την ώρα, στην Ελλάδα άλλοι θα τρέχουν για σένα. Ο σκοπός είναι να βρεις πελάτες, και αυτό είναι το δύσκολο. Τώρα το τι θα σε κάνει ένας ελεγκτής άμα σε ποιάσει δίχως εισιτήριο, νομίζω είναι άλλο αντικοίμενο συζήτησης.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.