Μετάβαση στο περιεχόμενο

Περί οδοποιΐας και μηκοτομής


Recommended Posts

Καλησπέρα.

 

Κατα πρώτον είναι η πρώτη φορά που ποστάρω στο forum και συγχαρητήρια για την δουλειά σας. Απο άποψη γνώσεων είμαι elementary και έχω τις εξής απορίες και το λέω γιατί μπορεί να φανούν χαζές οι ερωτήσεις που θα σας κάνω.

 

Λοιπόν όπως λέει και ο τίτλος έχω το εξής πρόβλημα. Έχω μια μελέτη επαρχιακού δρόμου να κάνω και τι γίνεται τώρα. Έχω σχεδιάσει κανονικά πολυγωνικές έχω βρει τα R που μου χρειάζονται έχει σχεδιαστεί και η οριζοντιογραφία και το πρόβλημα μου είναι το εξής. Στην μηκοτομη έχει σχεδιαστεί επίσης και το έδαφος και όλα τα απαραίτητα πλην της ερυθράς. Μου έχει ζητηθεί η μέγιστη κλίση της ερυθράς να είναι 5,50. Έτσι όμως όπως είναι το έδαφος είναι τελείως αδύνατο να χρησιμοποιήσω αυτή την κλίση.

 

Είναι αδύνατο απο την άποψη ότι αν θα την σχεδιάσω με τον τρόπο που πιστεύω τότε ο δρόμος μου όλος θα στηριχθεί επάνω σε επίχωμα. Αυτή είναι λοιπόν η μία λύση που έχω και στην οποία ζητάω γνώμη αν είναι σωστή και η δεύτερη μου λύση είναι να χαράξω στην ερυθρά τρείς καμπύλες. Εδώ όμως δεν ξέρω αν έχω το δικαίωμα να το κάνω διότι στην οριζοντιογραφία μου οι στροφές του δρόμου είναι δύο. Είμαι υποχρεωμένος και στην ερυθρά να χρησιμοποιήσω δύο καμπύλες ήμπορώ να πάρω και τρεις.

 

 

Αυτά εν συντομία!!!! Αν κάποιος γνωρίζει ας μου δώσει τα φώτα του.

Ευχαριστώ εκ των προταίρων για την υπομονή και τον χρόνο. ......

Link to comment
Share on other sites

Πλεον ορυγματα και επιχωματα γινονται μεχρι και 20μ κ παραπανω....Μπορεις να χρησιμοποιησεις σηραγγα ή γεφυρα σε καποια θεση....Η χαραξη της ερυθρας δεν εχει "καμια σχεση" με την πολυγωνικη και την οριζοντιογραφια.....Μπορεις να εχεις ενα δρομο ολο ευθεια σε οριζοντιογραφια και στη μηκοτομη να κανεις 1000 καμπυλες...μην αγχωνεσαι γιαυτο...

Link to comment
Share on other sites

Για την αρχική χάραξη πρώτα σχεδιάζουμε την ισοκλινή (5.5% στην περίπτωσή σου) και μετά προκύπτει η οριζοντιογραφία, έτσι ώστε όταν φτάσεις να σχεδιάσεις την ερυθρά, να μην έχεις εκπλήξεις.

Επαρχιακός δρόμος όλος πάνω σε επίχωμα δεν είναι κάτι συνηθισμένο, αν δε σκάψεις πού θα βρείς το υλικό για το επίχωμα;

Οπως είπε και ο terry, μπορείς να βάλεις περισσότερες από 2 κατακόρυφες αλλά σκέψου min-max ακτίνες και ορατότητα.

Link to comment
Share on other sites

H ισολκινης χρησιμοποιειται σημερα μονο στα πανεπιστημια για να υπαρχει ετσι μια καλυτερη εποπτεια. Αν δεις σχεδιαστικα πακετα οδοποιιας δεν υπαρχει πουθενα...Κατευθειαν χαραζεις την πολυγωνικη..Αν ο φιλος μας κανει καποια εργασια στο χερι για τη σχολη του, καλα κανει κ τη χρησιμοποιει..Δεν θυμαμαι πολυ καλα τον τυπο που οριχει το βημα της ισοκλινους αλλα νομιζω οτι η καταμηκος κλιση δεν χρειαζεται πουθενα......βαζεις την κλιση που προκυπτει απο την υψομετρικη διαφορα του σημειου αρχης και τελους προς το συνολικο μηκος...Αυτη δεν ειναι απαριατητα η 5.5%

Link to comment
Share on other sites

περιορισμος για 5.5% κλιση? καλα.....

πες τους να βαλουν super αμολυβδη για εκεινο το κομματι του δρομου για να τραβαει το αμαξι και να ανεβει. δηλαδη θα πληρωσουν 3 φορες την κατασκευη σε χωματισμους για να καταφερουν αυτην την κλιση? μηπως ο δρομος ειναι για παρελαση για αμαξες με αλογα την 28η οκτωβριου? ελεος...επαρχιακος με 5.5% κλιση αυστηρα!

 

υγ: σορρι αλλα δεν ξερω να σε βοηθησω αλλιως...!

Link to comment
Share on other sites

αγαπητοί συνάδελφοι,

θα έλεγα να μη μπερδεύετε τον νέο μας με πράγματα που δεν οφείλει (ακόμα) να ξέρει (προγράμματα οδοποιίας κλπ) αν πρώτα δεν εμπεδώσει τις αρχές της ορθής χάραξης, πράγμα που προφανώς ο δάσκαλός του στοχεύει με τα (τυχαία) δεδομένα που τους παρέχει.

Link to comment
Share on other sites

Θα καταλήξω άρα στο να χρησιμοποιήσω για την χάραξη της ερυθράς μου τρεις καμπύλες τελικά ασχέτως αν οι στροφές μου είναι δυο στην οριζοντιογραφία. Τώρα αυτό το 5,5% που λέτε πως είναι πολύ ανηφόρα απο ότι κατάλαβα ή μάλλον απότομη δεν εξυγιαίνεται μετά με καμπύλη που θα επιλέξω?

 

Και κάτι τελευταίο γνωρίζει κανείς μήπως που μπορώ να βρω υποδείγματα για να χαράξω διατομές. Δηλάδη αν υπάρχει πουθενά στο διαδίκτυο ο τρόπος σχεδιασμού διατομών. Με λίγα λόγια. Έχω τα υψώμετρα έχω τις κλίσεις πρανών για επίχωμα και όρυγμα τις στρώσεις αλλά δεν γνωρίζω πως να τα βάλω αυτά. Καμία ιδέα περί τούτου. Δυστυχώς τα βιβλία απο την σχολή δεν μπορώ να πω πως τα βρήκα ιδιαιτέρως εύχρηστα και κατατοπιστικά στο να με βοηθήσουν να το κάνω αυτό.

 

Ευχαριστώ και πάλι

Link to comment
Share on other sites

Η κατα μήκος κλίση 5.5% είναι μικρή για τα σύγχρονα δεδομένα σε επαρχιακό δρόμο, μπορείς να προχωρήσεις χωρίς άγχος, το αυτοκίνητο θα ανέβει.

 

Για την χάραξη διατομών με το χέρι:

 

1.επιλέγω τις θέσεις των διατομών και τις ονοματίζω επι του άξονα (στα χαρακτηριστικά σημεία ΑΩΔΩ'Τ, στα ευθύγραμμα τμήματα το πολύ ανα 20μ, στα σημεία αλλαγής αναγλύφου και στις θέσεις τεχνικών.

 

2.σχεδιάζω το διάγραμμα επικλίσεων (by the book)

 

3.επιλέγω τυπική διατομή και την σχεδιάζω σε κλίμακα

 

4.σχεδιάζω στην ίδια κλίμακα εγκάρσια (κάθετα στον άξονα) τομή του φυσικού εδάφους για κάθε μια διατομή χωριστά και σε πλάτος αρκετό να χωρέσει τα εκχώματα-επιχώματα πχ 20-30μ εκατέρωθεν του άξονα

 

5. Εφαρμόζω το σχεδιάκι της τυπικής διατομής σε κάθε μιά επιμέρους τομή εδάφους ταυτίζοντας άξονα με άξονα, περιστραμμένο (δεξιά-αριστερά) κατα την επίκλιση που της αντιστοιχεί (απ' το διάγραμμα επικλίσεων)

 

6.Σχεδιάζω πάνω σε κάθε διατομή το πινακάκι της και υπολογίζω τις ποσότητες εκχωμάτων, επιχωμάτων, φυτικών, οδοστρωσίας και όποιας άλλης εργασίας αναφέρεται στην τυπική διατομή.

 

7. Υπολογίζω τελικές ποσότητες αθροίζοντας τα ομοειδή απ' ολες τις διατομές με την μέθοδο πχ των εφαρμοστέων μηκών.

 

Αν τα κάνεις όλα αυτά manualy να δείς που την πρώτη φορά που θα χειριστείς Αnadelta ή Οδός ή οποιοδήποτε έλλο έγκριτο πακέτο θα το φχαριστηθείς πολύ που υπάρχουν στην αγορά :!:

Link to comment
Share on other sites

0001qw3.jpg

Εχώ και εγώ μια παρόμοια εργασία και έχω κάποιο πρόβλημα με τις διατομές...αυτή η διατομή που φαίνεται στη εικόνα είναι σωστή?δηλαδή να πάρω αυτήν σαν τυπική και να αρχίζω να τις σχεδιάζω?Επίσης μέσα σ'αυτές τις διατομές θα υπάρχουν και άλλες που είναι του υφιστάμενου δρόμου (και τις βάζουμε προφανώς για σύγκριση με τον καινούριο δρόμο που έχουμε χαράξει)...

Link to comment
Share on other sites

για επάρκεια/καταλληλότητα της ΤΔ που επισυνάπτεις βλέπε ΟΜΟΕ και

http://www.sate.gr/data_source/2005%CE%A5%CE%A0%CE%95%CE%A7%CE%A9%CE%94%CE%95-41.pdf

 

Οσον αφορά στον παληό δρόμο, τον θεωρείς ως νέο φυσικό έδαφος για την σχεδίαση καθε μιας νέας διατομής.

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.