Μετάβαση στο περιεχόμενο

Βάθος Φρεατίου Προσαρμογής αποχέτευσης


tzes

Recommended Posts

Καλησπέρα σας,

 

  Χρονια πολλά πρώτα απόλα και καλή χρονιά να έχουμε με υγεία και τύχη.

Θέλω να ρωτήσω αν η Δ.Ε.Υ.Α  είναι υποχρεωμένη για  ελάχιστο βάθος στην κατασκευή του φρεατίου προσαρμογής της αποχέτευσης-πεζοδρομίου.Διάβασα τον κανονισμό αλλά δεν είδα να αναφέρει κάτι γιαυτό το θέμα.

Το πρόβλημά μου είναι οτι θέλω να κάνω τα χαρτιά και τις εργασίες υφιστάμενης οικοδομής για την σύνδεση με την κεντρική αποχέτευση που κατασκευάστηκε μετά την οικοδομή και το φρεάτιο προσαρμογής βρίσκεται στα 60 εκατοστά σχεδόν στην ίδια ευθεία με τις εσωτερικές σωληνώσεις της οικοδομής με αποτέλεσμα να μην έχω την απαιτούμενη κλίση για να φτάσω εώς το φρεάτιο προσαρμογής.

Πριν ψάξω οποιαδήποτε άλλη λύση όπως αντλίες και πριν πάω στην Τεχνική Υπηρεσία της Δευα στα Ιωαννινα θα ήθελα τη γνώμη σας μιας και σαν νέος μηχανικός μπορεί να μην γνωρίζω ή να παραβλέπω κατι.

Ευχαριστώ

Link to comment
Share on other sites

Το φρεάτιο του μηχανοσίφωνα (αυτό φαντάζομαι εννοείς όταν λες προσαρμογής), κατασκευάζεται για πρακτικούς λόγους σε βάθος το πολύ 80 εκ. έτσι ώστε τα καπάκια του μηχανοσίφωνα να είναι σε βάθος που επιτρέπει την εύκολη επέμβαση. 

Στην περίπτωσή σου θα πρέπει είτε να ανακατασκευαστεί μέρος της εσωτερικής εγκατάστασης είτε η εξωτερική διακλάδωση. Αν δεν είναι εφικτό το πρώτο, τότε συνεννοήσου με την Τεχνική Υπηρεσία της ΔΕΥΑ για το δεύτερο. Η διαφορά στα υψόμετρα είναι μικρή και δεν υπάρχει λόγος να ψάχνεις λύσεις με αντλίες.

Link to comment
Share on other sites

Όχι,ως φρεάτιο προσαρμογής-πεζοδρομίου(φρεάτιο ελέγχου εξωτερικό) εννοώ το φρεάτιο που κατασκευάζει η ΔΕΥΑ εκτός του οικοπέδου της οικοδομής στο πεζοδρόμιο που είναι και το σημείο που συνδέεται η εσωτερική εγκατάσταση με την κεντρική αποχετευση.

Επίσης να πω οτι θα χρειαστεί να περπατήσει περι τα 10 μετρα ο σωλήνας της αποχέτευσης + τα 2 φρεατια που θα πρεπει να γίνουν με τη δικλείδα ασφαλειας και το μηχανοσιφωνα εως ότου φτάσει στο εξωτερικό φρεάτιο της ΔΕΥΑ.

 


Έχω μιλήσει ήδη με τον προιστάμενο στη ΔΕΥΑ για την αποχετευση ο οποίος αφού πρωτα μου είπε για αντλία, μετα μου είπε που είταν οι ενοικοι οταν κατασκευάζονταν το φρεάτιο στο πεζοδρομιο.Καποια στιγμή μάσησε κατι για 1.10 βαθος υποχρεωτικό και με παρεπεμψε στην τεχνική υπηρεσία χωρίς να θέλει να συζητησει κατι παρα περα.

Οπότε πριν μιλήσω με την τεχνική υπηρεσία θέλω να ξέρω τις υποχρεώσεις τους.

Edited by tzes
Link to comment
Share on other sites

Υποχρέωση για ελάχιστο βάθος δεν υπάρχει. Το φρεάτιο πρέπει να κατασκευαστεί σε κατάλληλο βάθος για να εξυπηρετηθεί η ιδιοκτησία. Η απορία "που ήσασταν όταν το φτιάχναμε" δεν είναι και παράλογη, αλλά μπορεί να αντιστραφεί στο "γιατί δεν μας ρωτήσατε", οπότε δεν θα βγει άκρη. Το καλύτερο είναι να μιλήσεις με τον προϊστάμενο της ΤΥ και πιστεύω με καλή θέληση θα βρεθεί λύση. 

Απ' ότι λες η εσωτερική εγκατάσταση βγαίνει σε βάθος 60 εκ. και έχεις να καλύψεις διαδρομή 10 μέτρων. Με 1% κλίση, χρειάζεσαι μόλις 10 εκ που με μία από τις δύο λύσεις που λέω παραπάνω, εύκολα καλύπτεται. Ετσι κι αλλοιώς τα έξοδα και στις δύο περιπτώσεις βαρύνουν τον ιδιοκτήτη, οπότε τα μετράτε και αποφασίζετε.

 

Ολα αυτά βέβαια στην περίπτωση που το βάθος του κεντρικού αγωγού επιτρέπει την ανακατασκευή της διακλάδωσης. Αν το φρεάτιο αναμονής κατασκευάστηκε στο συγκεκριμένο βάθος λόγω μικρού βάθους του κεντρικού αγωγού, τότε η προσαρμογή σ' αυτό της εσωτερικής εγκατάστασης είναι μονόδρομος. 

Link to comment
Share on other sites

οκ σε ευχαριστω πολύ τσακ.
 

αν το 1% δεν δημιουργει προβληματα λογικα θα μπορεσουμε ευκολα να το ξεκλεψουμε απο την εσωτερική εγκατάσταση.

και κατι αλλο υπαρχει κατι που θα πρεπει να προσεξω σε οτι αφορα το μηχανοσιφωνο και τη δικλειδα ασφαλειας?

Περα του να ειναι προσβασιμο εύκολα για να καθαριζεται κτλπ .

Και μια τελευταια ερωτηση επειδη το φρεατιο το εξωτερικό το βγάλανε ακριβώς στην είσοδο του παρκινγκ τα 60 εκ βαθος ειναι αρκετα η θα δημιουργήσουν πρόβλημα στη σωλήνα της αποχέτευσης?

Link to comment
Share on other sites

Το 1% για εξωτερικό αγωγό Φ160 είναι καλό, αρκεί η κατασκευή να γίνει με προσοχή. 

 

Για το μηχανοσίφωνα και το αντεπίστροφο δεν υπάρχει κάτι ιδιαίτερο να προσέξεις εκτός ίσως απο το να επιλέξεις αντεπίστροφο και με χειροκίνητο κλείσιμο.

 

Το βάθος είναι αρκετό για τα συνήθη φορτία  αρκεί ο αγωγός να εγκιβωτιστεί σωστά με άμμο.

Link to comment
Share on other sites

Επειδή κατασκευάζω τέτοιο έργο...

 

Οι εντολές που έχω απ'την υπηρεσία είναι να αφήνω τον αγωγό σε ότι ύψος μου επιτρέπει η ελάχιστη κλίση που του δίνω, ήτοι 3%.

Με αποτέλεσμα, τα 1.90-2.00μ περίπου βάθος.

 

Όπου φυσικά το επιτρέπει το κατασκευσμένο δίκτυο.

Link to comment
Share on other sites

Όπα γιατί μπερδεύτηκα παίδες...

Όταν λέμε φρεάτιο προσαγωγής εννοούμε το φρεάτιο καθαρισμού που αφήνουν στο πεζοδρόμιο;

Αν μιλάμε για το ίδιο όπως και εδώ στην Αθήνα η αναμονή δεν είναι 160 αλλά Φ120

Δηλαδή υπάρχει ένα ταφ ταπωμένο από την μεριά της οικίας 120Χή160Χ160

 

http://prntscr.com/2fzvs1

Edited by aithilenio
Link to comment
Share on other sites

Μην μπερδεύεσαι aithilenio. Παντού Φ120 είναι η αναμονή προς την οικοδομή (όχι πάντα με το ταυ που δείχνεις στη φωτογραφία αλλά με απλό φρεάτιο). Φ160 είναι η γραμμή προς τον κεντρικό.

 

Πιο πάνω πρότεινα να γίνει Φ160 και η γραμμή προς την οικοδομή για να εφαρμοστεί μικρή κλίση και να μην απαιτηθεί μεγάλη υψομετρικά προσαρμογή.

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.