Μετάβαση στο περιεχόμενο

Γενήτρια για αντλία γεώτρησης


nikosxatz

Recommended Posts

Συνάδελφοι είμαι ηλεκτρολόγος μηχανικός Η/Υ  αλλά με κέρδισε ο κλάδος της πληροφορικής οπότε δεν έχω ασχοληθεί ποτέ με Η/Μ εγκαταστάσεις.

 

Σκοπεύω να βάλω σε μια γεώτρηση μια μονοφασική υποβρύχια αντλία 2 ή 3 ίππων η οποία θα τροφοδοτείται από μια γεννήτρια επίσης μονοφασική.

 

Η ερώτηση είναι πόσα KW πρέπει να είναι η γεννήτρια για τις δύο αυτές περιπτώσεις (αντλία 2 ή 3 ίππων). Πρέπει να προσέξω κάτι ιδιαίτερο στην εγκατάσταση?

 

Με μπέρδεψε πολύ ο πίνακας της ακόλουθης σελίδας

 

http://www.submersibleborepumps.com.au/generator_size_for_pump.html

 

Σας ευχαριστώ πολύ!

Edited by nikosxatz
Link to comment
Share on other sites

Σαν rule of thumb θες θες γεννητρια 3-5πλασιας ισχυος απο τον (μεγαλυτερο) κινητηρα που θες να τροφοδοτησεις

Οπως βλεπεις τα πινακακια περιπου συμφωνουν, θες γεννητρια γυρω στα 10kW για κινητηρα 2 - 3 HP

post-548-0-04361700-1428835602_thumb.jpg

Edited by ckiriako
Link to comment
Share on other sites

Ευχαριστώ πολύ! Λέω να επιλέξω την αντλία 2 hp  και γεννήτρια 8.5 KVA.

 

Μια ακόμη ερώτηση!

 

Η γεννήτρια θέλει γείωση με κανένα ηλεκτρόδιο γείωσης?

 

Η γεννήτρια θα είναι αυτόνομη και θα τροφοδοτεί την αντλία, φώτα και 2-3 πρίζες εξωτερικές. Καμία σύνδεση με ΔΕΗ.

Link to comment
Share on other sites

Πρεπει να υλοποιησεις καποιας μορφης γειωση και να την συνδεσεις με την γεννητρια. Προσωπικα σε περιπτωση διακοπης του ρευματος μια αντλια νερου 800-900W την δουλευω με ζευγος 6kVΑ που ειναι ηδη διαθεσιμο. Λογικα δεν θα εχεις και συ προβλημα κατα την εκκινηση.

Link to comment
Share on other sites

Η εγκατάσταση χρειάζεται "γείωση προστασίας μεταλικών μερών ", ώστε αγώγιμη σύνδεση κάποιου εξαρτήματος που έχει τάση με μεταλικό κέλυφος να δημιουργεί βραχυκύκλωμα και να "πέφτουν" οι ασφάλειες , ώστε να προστατεύεται ο χειριστής . Ο σωλήνας της γεώτρησης ως ηλεκτρόδιο γείωσης προστασίας (εάν είναι μεταλικός) είναι μια συνηθισμένη εφαρμογή. Με ειδικό κολλάρο από αυτόν να γειώσεις τον πίνακα, τον κινητήρα , τη βάση της γεννήτριας και τα υπόλοιπα μεταλικά μέρη.

Για την εν λόγω εφαρμογή μάλλον δεν είναι απαραίτητη η γείωση του ουδέτερου της γεννήτριας που, εάν εφαρμοζόταν, θα έπρεπε να είναι σε ξεχωριστό ηλεκτρόδιο, εκτός και εάν υπάρχει πολή καλή (π.χ. θεμελιακή) γείωση.

Εάν υπάρχει πολύ καλή γείωση, μπορείς να γειώσεις σε αυτήν (από τον πλησιέστερο δρόμο) απ' ευθείας και τον ουδέτερο κόμβο της γεννήτριας.

Επίσης , να λάβεις υπόψιν πως χρήσιμο είναι και ηλεκτρόδιο στάθμης , ώστε να μην επιτρέπει την λειτουργία της αντλίας χωρίς νερό.

Link to comment
Share on other sites

nikosxatz, αν και στο προφίλ σου δεν αναφέρεις την ειδικότητά σου [την αναφέρεις, όμως, στο #1, όποτε θεωρώ ότι ισχύει], λάβε υπόψη σου τα παρακάτω, για να μην εκθέσεις σε θανάσιμο κίνδυνο τον εαυτό σου και τους χρήστες της γεώτρησης: Στην συγκεκριμένη εγκατάσταση εφαρμόζεται στο σύνολό του το πρότυπο ΕΛΟΤ HD 384, με τις ειδικές επισημάνσεις του Τμήματος 551 του Προτύπου.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.