καλησπέρα,
1) VFD :
στα καινούργια VFD υπάρχει το (βοηθητικό ) κύκλωμα "STO" , το οποίο τροφοδοτείται με ασφαλή τάση 24 Vdc (από κατάλληλη & ειδική κλέμμα εντός του VFD) από το VFD, και περιμένει σε φυσιολογικές συνθήκες να "επιστρέψει" σε άλλη ( κατάλληλη & ειδική κλέμμα εντός του VFD).
Σε διακοπή του κυκλώματος (π.χ. "πάτημα" "μανιταριού" emergency stop", το VFD σταματά άμεσα.
Η λύση αυτή υπερτερεί έναντι του να συνδέσουμε ένα "μανιτάρι" emergency stop στο βοηθητικό κύκλωμα ρυθμιζόμενων-προγραμματιζόμενων εντολών του VFD, διότι υπάρχει πάντα τρόπος να το διατάξουμε σε εκκίνηση "LOCAL" ,δηλ. από το ενσωματωμένο του πληκτρολόγιο χωρίς την διαμεσολάβηση των εντολών από μακρυά.
2) όσον αφορά DOL, υπάρχουν και ρελέ "ασφαλείας" , τα αναγνωρίζεις συνήθως από το κίτρινο χρώμα (αλλά και την τιμή -ΧΑ-ΧΑ-ΧΑ) , τα οποία πιστοποιημένα αναγνωρίζουν σε διπλό κύκλωμα την "επιστροφή" σήματος, π.χ. SIEMENS σειρά SIRIUS 3SK // Schneider XPS Preventa .
Βεβαίως, άλλη λύση είναι :διακόπτες ανάγκης (φορτίου) κοντά στο μηχάνημα , να "κόβουν" το ισχύος (μειονέκτημα: κόβουν την τροφοδοσία μόνον ενός μηχανήματος, εάν υπάρχουν πολλά γύρω προφανώς δεν είναι αποδεκτό να ψάχνεις να βρεις τα γυαλιά σου, να διαβάσεις πιο είναι πιο και να το πατήσεις , ούτε ίσως να τα πατήσεις όλα για παρόμοιο λόγο).
Άλλη λύση ; ρελέ ισχύος, θα είναι μόνιμα ενεργοποιημένο , στο πηνίο του θα συνδέσεις την " επιστροφή" από το "μανιτάρι". Τα μηχανήματα που θέλουμε να ελέγχονται από το μανιτάρι (ή πολλά μανιτάρια σε σύνδεση "σε σειρά") θα τροφοδοτούνται από το ισχύος του ρελέ, και έπειτα το καθένα από το δικό του DOL.