Jump to content

GeorgeS

Core Members
  • Content Count

    1,598
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

GeorgeS last won the day on March 20 2011

GeorgeS had the most liked content!

Community Reputation

37 Καλή

About GeorgeS

  • Rank
    Διακεκριμένο Μέλος

Profile Information

  • Φύλο
    Δεν απαντώ
  • Τοποθεσία
    εκτός πραγματικότητος
  • Επάγγελμα
    Μηχανικός
  • Ειδικότητα
    Ηλ/γος Μηχανικός Τ.Ε.Ι.

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Καλησπέρα Πέτρανθος έχεις δίκιο, απο κεκτημένη ταχύτητα (και λόγω κούρασης) έγραψα "ουδέτερος μεταλλικών μερών" που όντως δεν υπάρχει. Γειωση μεταλλικών μερών εννούσα. Λοιπόν, το θέμα μου έχει τώρα ως εξής. Χώρος για ξεχωριστές γειώσεις και σωστές αποστάσεις δεν υπάρχει. Δυστυχώς όλος ο χώρος για τις γειώσεις είναι 40m2 (σ' ένα ορθογώνιο χώρο που υπάρχει στο υπόγειο) διαστάσεων περίπου 10 x 4m2 Σκέφτομαι λοιπόν το εξείς. Επειδή οι γειώσεις γίνονται σε ελεύθερο μικρό χώρο που είναι ήδη στο υπόγειο (δηλαδή ήδη 3 μέτρα κάτω απο τη γη), και δεν μπορούμε να πετύχουμε σωστές αποστάσεις για ουδετέρους Μ/Σ, 2 Η/Ζ, μεταλλικά μέρη κλπ ξεχωριστά λέω να ενοποιήσω όλες τις γειώσεις ως εξής. Να τραβήξουμε καλώδιο γείωσης του ουδετέρου κόμβου των δύο Η/Ζ στην κοινή μπάρα μεταλικών μερών και απο κει να πάμε στο χώρο γείωση με χαλκό και να ενοποιήσουμε (συνδέσουμε) τις γειώσεις που υπάρχουν εκεί. Καταφέραμε να μετρήσουμε 1 γείωση που βρήκαμε και βρέθηκε περίπου 0.27 ohm. Τις άλλες γειώσεις δεν καταφέραμε να τις βρούμε. Θεωρώ ότι και οι υπόλοιπες θα είναι περίπου στην ίδια τιμή οπότε δεν νομίζω ότι θα ξεπεράσουμε τα 1-2 ohm. Δεν μπορώ να σκεφτώ κάτι άλλο. Ποιά είναι η γνώμη σας.
  2. To άλλο θέμα που παρατήρησα είναι ότι το 2ο Η/Ζ δεν έχει καθόλου γειωμένο τον ουδέτερο κόμβο. Δηλ. από την ταράτσα φεύγουν 4 καλώδια (3 φασεις + Ν) και ο χαλκός (ουδέτερος μεταλλικών μερών) που πάει και πέφτει στην περιμετρική γείωση με ταινία του υποσταθμού. Ο συντηρητής του Η/Ζ είπε σήμερα ότι ουδέποτε γειώνουν τον ουδέτερο του Η/Ζ. Αντε βγάλε άκρη τώρα. Το κτίριο ΔΕΝ έχει θεμελιακή γείωση.
  3. Καλησπέρα σε όλους Μετά από ένα αρκετά μεγάλο διάστημα απουσίας για διάφορους προσωπικούς, επαγγελματικούς κλπ λόγους τελικά ξαναγυρίζουμε στα γνώριμα λιμέρια. Τους χαιρετισμούς μου σε όλους του παλιούς ηλεκτρονικούς γνώριμους που είμαστε εδώ πολύυυυυυ καιρό. Ερώτημα : Εχουμε κτίριο με δικό του Υ/Σ αποτελούμενο απο 2 Μ/Σ παραλληλισμένους. Στο κτίριο θα γίνει ανακαίνιση με την εγκατάσταση νέου Η/Ζ (υπάρχει ήδη άλλο ένα). Δεν έχουμε σαφή εικόνα των γειώσεων και πως έχουν γίνει. Οπότε και δεδομέμου ότι θα "σβήσουμε" το κτίριο με μεγάλη γενική διακοπή για μέρες θα ήθελα τη γνώμη σας (καθώς έχει περάσει ένα διάστημα και τα έχω αφήσει λίγο πίσω τα πρακτικά) για τις γειώσεις. Πάμε λοιπόν από τους Μ/Σ. Ο ουδέτερος κόμβος απ' όσο μπόρεσα να δω, έρχεται στη μπάρα ουδετέρου και απο κει συνδέεται με τη μπάρα γείωσης και με κοινό αγωγό γειώνεται Ο ουδέτερος κόμβος του Η/Ζ ερχεται στον πίνακα μεταγωγής (4 πολικός διακόπτης) και εν συνεχεία η μπάρα ουδετέρου του πεδίου Η/Ζ γειώνεται ξεχωριστά ενώ η μπάρα γείωσης του πεδίου ενώνεται με τη μπάρα γείωσης των πεδίων ΔΕΗ. Δεν είδα ομως να γειώνεται πουθενά ο ουδέτερος κόμβος του Η/Ζ Εδώ λοιπόν κάτι δεν μου αρέσει. Διότι σε κανονική λειτουργία ΔΕΗ (από τους Μ/Σ δηλαδη) ουσιαστικά υπάρχει ο ουδέτερος που είναι ήδη γειωμένος και συνδέεται μετά τον τετραπολικό με τη μπάρα ουδετέρου του πεδίου Η/Ζ που όμως ξαναγειώνεται. Στην ουσία δηλ. αν τα έχουμε δει σωστά, ο ουδέτερος του Η/Ζ (αρα και ο ουδέτερος κόμβος), γειώνεται όταν το Η/Ζ μπαίνει μπροστά. Ο χώρος που καταλήγουν οι γειώσεις βρίσκεται στο υπόγειο, δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλος και τα τρίγωνα, ή δεν ξέρω γω τι άλλο έχουν κάνει, βρίσκονται το ένα κοντά στο άλλο χωρίς τις δέουσες αποστάσεις (μπορεί να είναι και ενοποιημένες). Θα ήθελα τη γνώμη σας για τα παραπάνω και πως πρέπει κατασκευαστικά (πρακτικά) δηλαδή να γίνουν οι γειώσεις θεωρώντας 2 περιπτώσεις : Α) συνολική αντίσταση γείωσης > 1 Οhm Β) συνολική αντίσταση γείωσης < 1 Ohm Αναφέρομαι πάντα στην πλευρά της χαμηλής τάσης. Ευχαριστώ
  4. Δεν είναι άρνηση για την άρνηση, είναι θέμα αν θα μπορούν να εκτελέσουν τόσο σοβαρά καθήκοντα ανεξάρτητα και έχοντας και άλλα καθήκοντα ταυτόχρονα. Γιατί αν συμβεί κάτι αυτοί θα κάτσουν στο σκαμνί.
  5. Μα δεν κατάλαβες...Δεν ειναι θέμα τι προβληματισμούς έχω εγώ ή κάποιος άλλος. Το θέμα είναι ότι η εργοδοσία θέλει να τους αναθέσει τέτοια καθήκοντα. Οι ίδιοι δεν θέλουν. Το πνεύμα λοιπόν των ερωτήσεων είναι αν μπορεί να στοιχειοθετηθεί νομικά κώλυμα ή ασυμβίβαστο διότι όπως καταλαβαίνεις σε μια ιδιωτική επιχείρηση δεν είναι εύκολο να αρνηθείς ακόμα κι αν έχεις δίκιο.
  6. Αγαπητέ dib, ο Νόμος πράγματι προβλέπει γενικά αυτή τη δυνατότητα. Τα πράγματα όμως δεν είναι τόσο απλά. Θέτω όμως προς προβληματισμό για όλους τους μισθωτούς συναδέλφους (και τους καλώ να απευθυνθούν στα συνδικαλιστικά τους σωματεία αν πιστεύουν ότι υπάρχει καταχρηστική σε βάρος τους ανάθεση καθηκόντων) τα εξής : 1. Ο ίδιος Νόμος 3850/10 αναφέρει Άρθρο 15, παράγραφος 4 : "Ο τεχνικός ασφάλειας έχει, κατά την άσκηση του έργου του, ηθική ανεξαρτησία απέναντι στον εργοδότη και στους εργαζομένους. Τυχόν διαφωνία του με τον εργοδότη, για θέματα της αρμοδιότητάς του, δεν μπορεί να αποτελέσει λόγο καταγγελίας της σύμβασής του. Σε κάθε περίπτωση η απόλυση του τεχνικού ασφάλειας πρέπει να είναι αιτιολογημένη." Πως προκύπτει η "ηθική ανεξαρτησία" όταν ο μισθωτός ΕΠΙ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣ είναι ηθικά εξαρτημένος από τον εργοδότη αφού εκτελεί ΔΙΠΛΑ καθήκοντα, και αυτά του υπαλλήλου (δηλ. εκτέλεση διαταγών της διοίκησης που εν δυνάμει μπορεί να είναι οδηγίες αντίθετες με τις προτάσεις ή την άποψη που μπορεί να έχει ως τεχνικός ασφαλείας π.χ. για τις συνθήκες εργασίας κοκ ? 2. Άρθρο 11, παράγραφος 5, του ιδίου Νόμου : "5. Ο τεχνικός ασφάλειας υπάγεται απευθείας στη διοίκηση της επιχείρησης." Μα ο μισθωτός υπάλληλος ΟΥΔΕΠΟΤΕ υπάγεται απευθείας στην διοίκηση, αλλά ως υπάλληλος έχει προϊστάμενο, Δ/ντη κοκ. Αρα πως ακριβώς μπορεί να να εφαρμοστεί ο Νόμος. Δεν υπάρχει αντίφαση ή ασυμβίβαστο ? Δεν θίγεται πάλι η αρχή της "ηθικής ανεξαρτησίας" ? 3. Μπορεί ο μισθωτός μηχανικός να είναι ταυτόχρονα και τεχνικός ασφάλειας και ο υπάλληλος που θα εκτελεί-υλοποιεί-εισηγείται όσα προτείνει ο τεχνικός ασφαλείας, δηλαδή ο ίδιος ? Δηλ. μπορεί να είναι και ελεγκτής και ελεγχόμενος και αυτός που προτείνει και αυτός που θα εισηγείτε και θα μελετά όσα ο ίδιος προτείνει ? μήπως υπάρχει ασυμβίβαστο και σε αυτή τη περίπτωση ? Αναφέρομαι στις περιπτώσεις που ο υπάλληλος εκτελεί και ο ίδιος χρέη μελέτης-επίβλεψης-συντήρησης εγκαταστάσεων. Και πως μπορεί να λειτουργεί αντικειμενικά και ανεξάρτητα ή και εν τέλει να επιτελεί στο ακέραιο τα καθήκοντά του (διπλά καθήκοντα) όταν τα όσα προτείνει με την μια του ιδιότητα θα οδηγούν σε πρόσθετη γιαυτόν εργασία με την άλλη του ιδιότητα ? γεγονός που πέραν των ηθικών θεμάτων που ανακύπτουν θα αυξήσει το αντικείμενο και τις ώρες απασχόλησης του ? Αυτά είναι μερικά μόνο ερωτήματα που προς το παρόν παραθέτω. Υ.Γ. Το ότι πρέπει να πληρώνεσαι extra για τις υπηρεσίες σου ως τεχνικός ασφάλειας απο που προκύπτει ?
  7. Οκ, ευχαριστώ tasxan206, αλλά το βασικό ερωτημα παραμένει. Μπορεί να ασκεί κάποιος μισθωτός μηχανικός και τα δύο καθήκοντα ? δηλ. να ειναι και στις επιβλέψεις έργων ή στην Συντήρηση (οργανικές μονάδες στις οποίες έχει προσληφθεί) και ταυτόχρονα να ασκεί και καθήκοντα τεχνικού ασφαλείας ? μήπως υπάρχει κατάχρηση ? αλλά ακόμα κι έτσι δεν θα πρέπει να αμοίβεται εχτρα σε περίπτωση που ο εργοδότης του αναθέσει πρόσθετα καθήκοντα (τεχνικού ασφαλείας) ?
  8. Καλησπέρα σε όλους Θα ήθελα να ρωτήσω το εξής και θα παρακαλούσα θερμά μια τεκμηριωμένη απάντηση (αν είναι δυνατόν και με αναφορά σε κείμενη νομοθεσία ή νομολογία) Συνάδελφοι δουλεύουν ως μηχανικοί σε μεγάλο Οργανισμό με παραρτήματα-κτίρια. Εχουν προσληφθεί ως μηχανικοί μελετητές ή επιβλεψης έργων ή συντήρησης. Το ερώτημα είναι το εξής : δύναται η εταιρεία να τους αναθέσει-φορτώσει και καθήοντα τεχνικού ασφαλείας όταν είναι μισθωτοί υπάλληλοι και έχουν προσληφθεί με άλλο αντικείμενο ; Πόσο σύννομο είναι αυτό ? Αν ναι, υποχρεούται η εταιρεία σε πρόσθετη αμοιβή ? Ευχαριστώ
  9. To TEE είναι ανίκανο γενικώς πλην από : α. το νταβατζιλίκη της μοιρασιάς απεριόριστων δικαιωμάτων κατά το δοκούν στους δικούς του, β. της διατήρησης κάθε αναχρονιστικού νόμου περί Ε.Δ. εν ισχύ και γ. της διαπλοκής και της συνδιαλλαγής με κράτος και παρακράτος στον τεχνικό κλάδο. Ο φυσικός χώρος του ΤΕΕ είναι στο χρονοντούλαπο της ιστορίας με την ειδική σήμανση "ποτέ ξανά" .
  10. Παιδιά κοιτάχτε λίγο την ουσία. Ο ΚΕΗΕ έχει κατά το μεγαλύτερο μέρος του συνταχθεί με βάση τα Γερμανικά πρότυπα. Ο ΚΕΗΕ εκτιμώ ότι ήταν ΠΙΟ ΑΥΣΤΗΡΟΣ σε πολλά θέματα απο το HD 384 και ως εκ τούτου στις περισσότερες περιπτώσεις καλύπτει καλύτερα. Ο αναλυτικός υπολογισμός φυσικά και απαιτείται σε κάθε περίπτωση, όμως απο κει και πέρα στη καθημερινή πρακτική, οι εμπειρικοί τύποι ΓΙΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ τι κάνουν, αποτελούν τον μπούσουλα. Το πιο βασικό απ' όλα για μένα, και το λέω με απόλυτη συνέπεια, είναι να ξέρει κανείς τι γίνεται και αυτό έχει να κάνει με το να ξέρει κανείς, να το πω έτσι λαϊκά, "ποιό είναι το φυσικό φαινόμενο". Δηλ. για παράδειγμα, τι γίνεται όταν εκκινεί ένας κινητήρας, γιατί τραβάει περισσότερο ρεύμα, πόσο περισσότερο, πόση ώρα διαρκεί το φαινόμενο, ποιές είναι οι παράμετροι (φορτίο, συνθήκες κλπ). Όταν γνωρίζεις τη θεωρία, την μελέτη του φαινομένου δηλαδή, οι αναλυτικοί υπολογισμοί είναι απλά για να επιβεβαιώσεις αυτού που μπορείς να κάνεις με τους βασικούς εμπειρικούς τύπους στην πράξη, επαναλαμβάνω, ΕΦΟΣΟΝ ΓΝΩΡΙΖΕΙΣ ΤΙ ΚΑΝΕΙΣ. Το 1.25 αν δεν απατόμαι (κάπου το είχα διαβάσει σε κάποιο εγχειρίδιο της siemens) δεν χρησιμοποιείται πλέον στους γερμανικούς κανονισμούς. Ε και ? τι έγινε ? το πιο πιθανό είναι να σου προκύψει λίγο μεγαλύτερη διατομή καλωδίου. Αν ξέρεις που πρέπει να ρυθμίσεις τα θερμικά όπως και την επιλεκτικότητα των διακοπτικών μέσων, δεν έχεις κανένα πρόβλημα. Ξαναλέω όμως και θα επιμείνω. Το πιο σημαντικό είναι να έχεις αίσθηση, εικόνα, γνώση του τι συμβαίνει. Το επάγγελμα του μηχανικού βασίζεται στη λογική και στην μελέτη φυσικών φαινομένων τεχνικής-τεχνολογικής φύσεως. Το να εφαρμόζεις τύπους, αναλυτικούς δεν ξέρω γω τι χωρίς να καταλαβαίνεις γιατί το κάνεις, δεν έχει νόημα. Το ίδιο ισχύει και στον κλιματισμό. Να δώσω ένα παράδειγμα. Υπάρχει ένας εμπειρικός τύπος που λέει ότι για να υπολογίσεις τα btu/h στον κλιματισμό ενός χώρου χρησιμοποιείς τον τύπο X*600 btu/h (οπου Χ τα τετραγωνικά μέτρα). Αυτός ο εμπειρικός τύπος έχει προκύψει από την εφαρμογή 100άδες φορές των αναλυτικών τύπων για ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΧΩΡΟ ΥΠΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ, ήτοι (ύψος απο 2.60~ 2.90, τυπικά ανοίγμα, μέτριος προσανατολισμός, συγκκεριμένη θερμομόνωση). Απο κει και πέρα, ένας εμπειρος μηχανικός που γνωρίζεις τις παραμέτρους και το φαινόμενο κάθε φορά, προσαυξάνει ανάλογα. Συνήθως αν εφαρμόσεις την μεθοδολογία αναλυτικού υπολογισμού θα βρεις παρόμοιο αποτέλεσμα. ΠΡΟΣΟΧΗ. Το παραπάνω παράδειγμα το δίνω ενδεικτικά. Προφανώς και πρέπει κανείς να εφαρμόζει τη θεωρία και τους κανονισμούς. Αλλά είναι πολύ σημαντικό για έναν μηχανικό να γνωρίζει τι γίνεται. Είναι πιο σημαντικό να έχεις βαθυά γνώση του αντικειμένου και του φαινομένου, παρά να ξέρεις τύπους... Ελπίζω να μην παρεξηγηθώ.
  11. Αν αναγνωριστεί εξαρτημένη σχέση εργασίας θα πάρει τα λεφτά του κανονικά και μάλιστα προσαυξημένα με τις σχετικές αποζημιώσεις. Ακόμα κι αν ο εργοδότης δεν έχει ή έχει υπάρξει μεταβολή στα περιουσιακά του στοιχεία, σύμφωνα με τα άρθα του αστικου κώδια 669-674 ο εργαζόεμενος αποζημιώνεται κανονικά. Το ίδιο ισχύει και για όλους όσους εργάζονται με σχέση αορίστου ή ορισμένου χρόνου. Οι συμβάσεις αορίστου χρόνου μετά πάροδο 2 μηνές της ισχύος τους δικαιολογούν αποζημίωση στον εργαζόμενο ΑΣΧΕΤΩΣ οικονομικής κατάστασης του εργοδότη. Ο Νόμος υποχρεώνει τον εργοδότη σε αποζημίωση ασχέτως αν έχουν μεταβληθεί τα οικονομικά ή περιουσιακά του στοιχεία. Εκτός εάν εργάζονται σε εταιρεία η οποία κυρήξει πτώχευση. Ακόμα κι εκεί ομως κατά το Νόμο, μετά τον εκκαθαριστή (νο1), είναι στην 1η θέση για αποζημίωση, απλά θα πάρει χρόνο. Για δε εργαζόμενους με σύμβαση ορισμένου χρόνου, να ξέρουν πως αν ο εργοδότης καταγγείλει ΜΟΝΟΜΕΡΩΣ τη σύμβαση πριν την λήξη της, τότε ΥΠΟΧΡΕΟΥΤΑΙ να αποζημιώσει όλους τους μισθούς μέχρι τη λήξη τησ σύμβασης στον εργαζόμενο. Εκτός αν η σύμβαση καταγγελθεί για "σπουδαίο λόγο" που κατα τη νομολογια ως τέτοιος θεωρείτε η ληστεία, η απάτη, η κακη συμπεριφορά (αποδεδειγμένα), η πτώχευση της εταιρείας κλπ.
  12. Το δικαστήριο, ασχέτως αν έχεις μπλοκάκι, μπορεί και θα αναγνωρίσει σχέση εξαρτημένης εργασίας. Μάλιστα, δεν ξέρω αν έχει ψηφιστεί εκείνο το νομοσχέδιο που έλεγε ότι παροχή έργου για πάνω απο 3 μήνες στον ίδιο εργοδότη συνιστά σχέση εξαρτημένης εργασίας σε αυτόν. Δεν το θυμάμαι τώρα γιατί έχω μπλέξει με άλλα συνδικαλιστικά. Σου συνιστώ όμως να ΚΑΤΑΓΓΕΙΛΕΙΣ οποσδήποτε τον εργοδότη εφόσον δεν σε πληρώνει και να πας δικαστικά. Αν υπάρχουν μάρτυρες ή σχετικές αποδείξεις παροχής υπηρεσιών, το δικαστήριο θα αποδεχθεί την εξαρτημένη εργασία. ΚΑΝΕΙΣ να μην χαρίζει τίποτα σε εργοδότες και αφεντικά ειδικά όταν κοροιδεύουν τον κόσμο. Κατά το δικαστήριο απ οσο θυμαμαι σε παρόμοια περίπτωση τα κριτήρια αναγνώρισης εξαρτημένης εργασίας είχαν να κάνουν με την καθημερινή παρουσία σε χώρο δουλειάς, την εποπτεία εργδότη, το ωράριο, την επαναληψημότητα του ωραρίου (σαν υπάλληλος κλπ).
  13. Δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα....επίσης η θερμοκρασία νερού στο καλοριφέρ δεν φτάνει 90' C .
  14. Καλησπέρα σε όλους μετά απο πολύ καιρό ξανά Το 1.25 δεν είναι το ρεύμα που απορροφά ο κινητήρας απο το δίκτυο. Το ρεύμα που αποροφά ο κινητήρας προκύπτει από τα στοιχεία του και απο τον τύπο I=P/1.73xcosfxV (όπου V: πολική τάση) Το 1.25 χρησιμοποιείται για τη διαστασιοολόγηση της γραμμής του κινητήρα σε επιμέρους επαγωγικά φορτία και κατ επέκταση τον υπολογισμό της ασφάλειας προστασίας του καλωδίου. Για την εκκίνηση τώρα. Πάρτε μερικούς εμπειρικούς τύπους να κάνετε τη δουλειά σας αν δεν έχετε στοιχεία : Τριφασικοί ασύγχρονοι κινητήρες και τριφασικοί βραχυκυκλωμένου δρομέα : Απευθείας εκκίνηση Iεκ=6*Ιν . Εκκίνηση με Υ/Δ , Ιεκ=2*Ιν Δακτυλιοφόροι κινητήρες : Ιεκ=1.25*Ιν Πάμε τώρα στα υπόλοιπα : Αν η πινακίδα λέει : 220Δ/380Υ τότε συνδέουμε ΜΟΝΟ κατά αστέρα Υ τον κινητηρα Αν η πινακίδα λέει : 380Δ, τότε για ισχύ εως 3kW συνδέουμε απευθείας σε τρίγωνο, ενώ για μεγαλύτερη ισχύ με διακόπτη αστεροτρίγωνο η άλλο μέσω εκκίνησης. Αν η πινακίδα λέει : 380Δ/660Υ τότε για ισχύ εως 3kW συνδέουμε μόνο κατά τρίγωνο Δ και για ισχυ ανω των 3kW αστεροτρίγωνο.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.