Μετάβαση στο περιεχόμενο

Κενό μεταξύ μετωπικής λάμας δοκού και πέλματος υποστυλώματος


 

Recommended Posts

Γεια σας

Σε κάποιο κτίριο παρατήρησα κενά μεταξύ της μετωπικής λάμας των δοκών με τα πέλματα των υποστυλωμάτων σε κοχλιωτή σύνδεση δοκού υποστυλώματος.

 

Επιτρέπεται? Αν ναι πόσο κενό επιτρέπεται? Τα κενά που είδα ήταν από 2μμ ως

15μμ

Υπάρχει κάποιος κανονισμός?

 

Ευχαριστώ

Link to comment
Share on other sites

Το λογικό είναι πως όχι.

Από την υπολογιστική διαδικασία προκύπτει το αυτονόητο

Link to comment
Share on other sites

Κενά μέχρι 2mm επιτρέπονται, εκτός και αν καθορίζεται διαφορετικά από τις ειδικές απαιτήσεις που μπορεί να υπάρχουν. Μεγαλύτερα κενά πρέπει να καλύπτονται με την χρήση παρεμβλημάτων, ώστε να εξασφαλίζεται ότι δεν θα υπάρξει τόσο μεγάλη στροφή.

Σχετικό πρότυπο είναι το ΕΝ 1090:2008.

Link to comment
Share on other sites

Ο κανονισμός είναι ο EC3 part 8 που μπορείς να βρείς εδώ http://www.michanikos.gr/downloads.php?do=file&id=258].

Tα προσομοιώματα που υιοθετεί ο κανονισμός για τον υπολογισμό της αντοχής, δυσκαμψίας και ικανότητας στροφής της διατομής απαγορεύουν κάτι τέτοιο. Και θέτουν αποστάσεις ανοχής όπως πολύ σωστά είπε ο paktomenos. Συνοπτικά φαντάσου ότι αντοχή μιας σύνδεσης ροπής είναι μια αλυσίδα όπου κάθε κρίκος είναι ένα συστατικό μέρος την συνολικής αντοχής και ελέγχεται ξεχωριστά, αν κάποιο από αυτά αστοχήσει η σύνδεση παύει να είναι ικανή να φέρει τα φορτία που έχει σχεδιαστεί. Τα συστατικά αυτά μερη είναι . Αντοχή κοχλιών σε διατμηση, αντοχή κοχλιών σε εφελκυσμο, θλίψη άντυγας, αντοχή μετωπικής πλακας σε εφελκυσμο, κορμός υποστυλώματος σε διάτμηση ,κορμός υποστυλώματος σε εγκάρσια θλίψη, πέλμα υποστυλώματος σε κάμψη,μετωπική πλάκα σε κάμψη,κορμός δοκού σε εφελκυσμό, πέλμα ή κορμός υποστυλώματος σε θλίψη, συγκολλήσεις. Αν υπάρχει απόσταση μεταξύ της μετωπικής πλάκας τότε οι θλιπιτικές και εφελκυστικές δυνάμεις μεταφέρονται μόνο μέσω των κοχλιών και από ορθές τάσεις. Άρα όλη η θεώρηση του ευρωκώδικα πάυει να ισχύει.

Link to comment
Share on other sites

Σας ευχαριστώ πολύ.

Paktomenos το EN1090 αναφέρει τα 2μμ κάπου? Διαβάζοντας το βιβλίο του κ Βάγια έχω δει αποκλίσεις από άξονες, σε μήκη μελών, κ.λ.π

Τέτοιο κενό δεν έχω δει κάπου.

Μήπως μπορείτε αν σας είναι εύκολο να μου πείτε που αναφέρετε?

Σας ευχαριστώ πολύ και πάλι.

Link to comment
Share on other sites

"Σχεδιασμός δομικών έργων από χάλυβα" - έκδοση 2008

Βάγιας-ερμόπουλος-Ιωαννίδης

Σελ. 666

 

Το ΕΝ-1090 ( το νέο - 2008 ) το θέλουμε όλοι διακαώς, αλλά κανείς δεν θέλει να δώσει 300+ EURO για να το αγοράσει...ούτε με το χέρι να ήταν γραμμένο :evil:

Link to comment
Share on other sites

Εντύπωση μου κάνουν τα 2μμ.

Είναι δυνατόν να επιτρέπονται?

Πολύ παράξενο δεν νομίζετε?

Link to comment
Share on other sites

Εντάξει, δεν γίνεται να είναι όλα τέλεια... ας πετυχαίνουν και αυτή την απόκλιση, καλά είναι. Η ανακατανομή των ροπών λόγω της στροφής θα είναι πολύ μικρή πιστεύω.

Link to comment
Share on other sites

Εξαρτάται και από τις διατομές που έχεις να συνδέσεις. Για μικρές διατομές, με την κοχλίωση μπορεί να λυγίσει ελάχιστα ο στύλος και να δέσουν ακριβώς. Για μεγάλες όμως, δεν κουνιέται, όση ροπή και να ασκήσεις στην κοχλίωση. Με μικρότερες ανοχές, θα είναι και πολύ δύσκολο να "φορέσουν" το δοκάρι στη φάση της κατασκευής.

 

Βέβαια, όσο μεγαλώνουν οι διατομές, τόσο τα 2mm αντιστοιχούν και σε μικρότερη σχετική στροφή γύρω από τον άξονα, οπότε αμβλύνονται οι συνέπειες του φαινομένου.

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.