Μετάβαση στο περιεχόμενο

Λίπανση μικρού ηλεκτροκινητήρα


AMHxaNos

Recommended Posts

Γενικά η λίπανση είναι ένα ιδιαίτερο κεφάλαιο και έχει μεγάλη σημασία στη διάρκεια ζωής και στην απόδοση ενός συστήματος.

Γενικά ακολουθούμε τις οδηγίες κατασκευαστή. Αν δεν υπάρχουν ψαχνόμαστε :).

Εσύ τι βρήκες στα γρανάζια και στα ρουλεμάν σου?Λάδι ή γράσο?

Το αν θα λιπάνεις με γράσο ή με λάδι εξαρτάται από τη στεγανότητα που έχουν τα κουζινέτα, αν υπάρχει κάρτερ, αν είναι εσωτερικού ή εξωτερικού χώρου, αν είναι αυτολίπαντο ή όχι, αν έχει γρασαδόρο ή στάθμη λαδιού κλπ, η θέση των ρουλεμάν (οριζόντια ή κάθετα), κα.

Εκτιμώ ότι στην περίπτωσή σου το καλύτερο είναι να χρησιμοποιήσεις γράσο διότι το γράσο παραμένει εν αντιθέσει με το λάδι που θα σου φύγει λόγω μη στεγανών επιφανειών, οι ανεμιστήρες δεν έχουν σχεδιαστεί για να τους ανοίγεις κάθε τόσο και λιγάκι για να τους λαδώνεις. Αν παρατηρήσεις γενικότερα το λάδι χρησιμοποιείται σε κυκλώματα πεπιεσμένου αέρα για τη λίπανση αεροεργαλείων, σε κυκλώματα που έχουν ελαιολεκάνη και είναι κλειστού τύπου όπως είναι το κύκλωμα της μηχανής του αυτοκινήτου, μοτοσυκλέτας κλπ.

Γράσο θα δεις σε ρουλεμάν και γρανάζια ηλεκτρικών εργαλείων χειρός, σε ρουλεμάν μηχανημάτων, κινητηρων και γεννητριών στα οποία συμπληρώνεται με τη χρήση γρασαδόρων

Προσωπικά θα καθάριζα τις επιφάνειες με βενζίνη (είτε καθαρή είτε από πρατήριο) ή κάποια άλλο καθαριστικό με πινέλο και μετά θα τα σκούπιζα με ένα πανί και όχι στουπί ώστε να μην αφήσει ίνες κλπ. Έπειτα θα έβαζα γράσο στις επιφάνειες γρανάζια και ρουλεμάν (ανάμεσα στις μπίλιες και όχι μπούκωμα) και θα το συναρμολογούσα.

Αν δεν θες να ξοδευτείς βάλε το γράσο που έχεις και θες να το μοντάρεις σήμερα χρησιμοποίησε το γράσο που έχεις και το λύνεις μετά από κάποιο χρονικό διάστημα ώστε να δεις από περιέργεια τι έχει παίξει. Και τότε είτε το συμπληρώνεις με νέο γράσο που θα έχεις προμηθευτεί είτε το αφήνεις ως έχει αν δεν έχεις διαπιστώσει κάποια φθορά ή απώλεια. Διαφορετικά πας αύριο σε ένα μαγαζί με βιομηχανικό εξοπλισμό ή που εμπορεύεται ρουλεμάν και τους λες τη χρήση που θέλεις και σου δίνουν το αντίστοιχο.

Link to comment
Share on other sites

Η τριβολογία είναι μάθημα που συνήθως διδάσκεται επισταμένα σε μεταπτυχιακό επίπεδο... αυτό το λέω διότι μεταξύ του τι πρακτικά κάνουν τα μαστόρια και το τι είναι το "σωστό" συνήθως απέχει πολύ, και πολλές φορές είναι προς την αντίθετη κατεύθυνση...

 

Στο προκείμενο, φαντάζομαι ότι η συζήτηση γίνεται για λίπανση άξονα-δαχτυλιδιού (κουζινέτου), και μάλιστα "φθηνο-υλικών"... 

Η χρήση γράσου πιθανότατα θα εμποδίσει τα "επόμενα" particles (μαυρίλα) που σίγουρα θα αποκολληθούν, από τον άξονα ή το δαχτυλίδι, να απομακρυνθούν "μόνα" του με αποτέλεσμα στο τέλος να ξανασφηνώσουν... Αντιθέτως, το λάδι θα "βοηθήσει" στην απομάκρυνση τους... 

Link to comment
Share on other sites

Συνήθως για τέτοια χρήση βάζω γράσο σιλικόνης και μου δουλεύει μια χαρά διότι αυτά παίζουν χωρίς πρόβλημα σε θερμοκρασίες τυπικά από -40 έως +200 oC.

 

Θέλει όμως προσοχή να μην προσπαθήσεις να λιπάνεις σημεία που δημιουργείται τόξο διότι αντιδρά με την σιλικόνη και δημιουργεί καρβίδιο του πυριτίου.

Link to comment
Share on other sites

το ενδεχομενο η "στεγνη" λειτουργια να εχει δημιουργησει,αμυχες,πατουρες κλπ φθορες δεν το λαμβανεται υπόψη;μηπως χρειαζεται πρωτα λυσιμο καθαρισμα και κατοπιν συζηταμε το μεσο λιπανσης;

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.