Μετάβαση στο περιεχόμενο

Μουσείο Ακρόπολης


evaki

Recommended Posts

και επειδή πωρώθηκα, συνεχίζω και αναφέρω ένα λόγο που είχε αναπαράγει ο

Α. Κωνσταντινίδης του Goethe, τότε που κέρδισαν το διαγωνισμό δύο Ιταλοί με ένα "μάτι του Κύκλωπα", διαγωνισμός που ως γνωστόν ακυρώθηκε, νομίζω κάπου στα '70. Αυτά αναφέρονται στην πτυχιακή μου για τον Κωνσταντινίδη (όποιος τη χρειάζεται ας τη ζητήσει)

"ότι κάνουμε εμείς σήμερα, το έχουνε κάνει άλλοι πριν από εμάς. Τίποτα το καινούργιο δε στήσαμε εμείς, ούτε άγαλμα, ούτε κτίσμα. Άρα δε πρέπει να προσπαθούμε να αντιγράφουμε την παράδοση, μα να την αναγάγουμε σε αλήθεια, χωρίς προσπάθεια εξουσίας ή επίδειξης μέσω της αρχιτεκτονικής, με κτίσματα που είναι ακροβατικά και διαστρεβλώνουν το τοπίο μόνο για λίγο γιατί δεν είναι βιώσιμα. Το περιεχόμενο δίνει τη μορφή, η μορφή είναι ανύπαρκτη χωρίς περιεχόμενο" Άρα η Ελλάδα είχε ανάγκη από έναν σταραρχιτέκτονα?

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 61
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

η μελετη Nicoletti - Passareli δεν ηταν το 70, ήταν το 90 ή το 91, και με τροποποιησεις επι δεκαετιας τελικα ακυρωθηκε το 2000 αν θυμαμαι καλα, αφου το οικοπεδο ηταν γεματο αρχαια, αφου βεβαια ειχε χαντακωθει απο μετρο και απο διατηρητεα που κυρηχθηκαν διατηρητεα ΜΕΤΑ την εναρξη του διαγωνισμου (για να μην απορουμε που δεν συμμετειχαν και μερικοι γνωστοι στον τελευταιο διαγωνισμο by the way)

 

Το προβλημα της μελετης ηταν οτι ηταν λιγο "εικονογραφικο" αρα "μη αρχιτεκτονικο" αλλά βεβαια άλλα τα κριτηρια της εποχης. Εγω θυμαμαι οτι ηταν σε υποχωρηση και κυριως πολυ χαμηλο χωρις να ξεχωριζει - μια περιεργη πυραμιδα χαμηλομενη. Ειχαν κανει οι ανθρωποι την επιλογη του χαμηλου προφιλ, ε, ηθελαν να κανουν κατι για να ξεχωριζει και σκεφτηκαν το τοξοτο "ματι του κυκλωπα". Συμπαθητικη μελετη αλλα το σχεδιο του tschumi απειρως καλυτερο κατα τη γνωμη μου.

 

σχετικα με το τελευταιο ερωτημα απο την evaki.

 

Πιστευω πως ΝΑΙ, χρειαζομαστε στην αθηνα star architects. Και αφου λιγοι γνωριζουν τον Τομπαζη και ο Κτενας π.χ. δεν κανει δημοσια κτιρια αλλα μονο κατοικιες, τοτε να φερνουν με αναθεση καλατραβες και τσουμηδες μπας και δουμε και κανενα μεγαλο κτιριο της προκοπης και συμβουν 2 τινα:

 

πρωτον, μπας και καταλαβει ο ελληνας ποσο δυνατες συγκινησεις μπορει να προκαλεσει η αρχιτεκτονικη, και δευτερον να φανε φαπα στα μουτρα οσοι εχουν χαντακωσει γενιες και γενιες φοιτητων αρχιτεκτονικης (κυριως στο ΕΜΠ) με τον ελληνοκεντρισμο τους και τον μοντερνο-κεντρισμο τους.

 

αν νομιζει δηλαδη κανενας οτι συγκρινεται η ελληνικη αρχιτεκτονικη παραγωγη με αυτη του εξωτερικου, του αξιζει να εργαζεται στην ελλαδα (με τη κακη εννοια) για παντα (σαν καταρα το λεω :))

 

Αρχιτεκτονες περαν ελαχιστων εξαιρεσεων (1-2?) ικανων να αντιμετωπισουν εργα επιπεδου μουσειου ακροπολης ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ. Οσο και να χτυπιουνται κυριες εξωραιστικων συλλογων και εφημεριδων, και κομπλεξικοι μεγαλο-αρχιτεκτονες (plus εργολαβοι plus κατασκευαστες by the way kai oti arpaxoyme me 15%) δεν εχουμε, πώς θα το κανουμε τωρα.

 

αφου λοιπον εμεις οι ιδιοι οι αρχιτεκτονες εχουμε απαξιωσει τοσο πολυ το επαγγελμα μας, να ερχεται ο τσουμης που εχει κανει και πολλες τρελιτσες στα νιατα του με τον eisenman τον αγαπημενο μου mega-star και να μας κανει αυτος το μουσειο, μπας και μπει κανενα παιδακι να δει τα αρχαια με τους γονεις του και οπως θα μπαινει, εντυπωσιαστει με το κτιριο και αποφασισει να γινει αρχιτεκτονας με ονειρο να κανει κι αυτο τετοια κτιρια που προκαλουν κατι.

Link to comment
Share on other sites

@howard_roak

Ομολογό ότι έχεις δίκιο.... Το έχουμε απαξιώσει τελείως το επάγγελμα μας... Και ακόμα περισσότερο η κοινωνία μας, μας έχει στην απέξω... αφού ο πολιτικός μηχανικός (δεν έχω κάτι με τους συναδέλφους απλά αυτή είναι η αλήθεια) τα κάνει όλα και συμφέρει, εμείς περισσεύουμε.

Όταν λέω ότι είμαι αρχιτέκτονας οι περισσότεροι με ρωτάνε "κανά αρχαίο βρήκες???"

Καληνύχτα.....

Link to comment
Share on other sites

...Αρχιτεκτονες περαν ελαχιστων εξαιρεσεων (1-2?) ικανων να αντιμετωπισουν εργα επιπεδου μουσειου ακροπολης ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ. Οσο και να χτυπιουνται κυριες εξωραιστικων συλλογων και εφημεριδων, και κομπλεξικοι μεγαλο-αρχιτεκτονες (plus εργολαβοι plus κατασκευαστες by the way kai oti arpaxoyme me 15%) δεν εχουμε, πώς θα το κανουμε τωρα...

 

Αυτό ανοίγει συζήτηση για το ποιες είναι οι απαιτήσεις ενός κτηριολογικού προγράμματος για Μουσεία. Και μην τρελαθούμε, δεν είναι δα και από τις πιο δύσκολες περιπτώσεις κτηρίων! Τη βασική συνθετική κατεύθυνση τη δίνει (ή θα έπρεπε) το υλικό και ο τρόπος έκθεσης. Τώρα μπορεί κάποιος να θεωρεί καλή επιλογή την τοποθέτηση αγαλμάτων μέσα σε ένα δάσος από ''υψίκορμους κίονες'' αλλά αυτό δε σημαίνει απαραίτητα ότι είναι (καλή).

 

Από εκεί και πέρα το ''κέλυφος'' είναι μια πονεμένη ιστορία που απασχολεί το εξωτερικό και όχι εμάς. Λόγω του έντονου ανταγωνισμού στο χώρο (που ναι υπάρχει) πλέον μεγαλύτερη σημασία δίνουν στην ''αρχιτεκτονιά'' που θα προκαλέσει συζητήσεις και θα χτυπήσει το κουδουνάκι στους υποψήφιους επισκέπτες. Στην Ελλάδα τέτοιοι προβληματισμοί είναι ανύπαρκτοι. Εξάλλου εδώ λείπει και ένα άλλο, πιο απτό αιτούμενο. Όσο πιο περίεργη είναι η αρχιτεκτονιά τόσο πιο ειδικευμένη θα είναι η κατασκευή και θα χρειάζεται το αντίστοιχο know how. Στην περίπτωση του Καλατράβα να το δεχτώ αλλά το Μουσείο Ακροπόλεως δεν είναι ιδιαίτερα ''δύσκολο'' κτήριο. Δεν αντιλαμβάνομαι λοιπόν γιατί 'Ελληνες Αρχιτέκτονες δε θα μπορούσαν να κάνουν κάτι εξίσου καλό (ή καλύτερο).

 

Το γιατί δε συμμετείχαν πολλοί εγχώριοι δεν το γνωρίζω. Δεδομένου ότι η μελέτη εφαρμογής (λόγω μεγέθους) θέλει πολύ κόσμο ίσως εκεί να υπήρχε το πρόβλημα. Πάντως το β' βραβείο στον πρώτο διαγωνισμό (που είχε δοθεί στους Μπίρηδες, συμπαθέστατο και κατά πολλούς το καλύτερο, τότε) δείχνει ότι μπορούμε να το χειριστούμε το θέμα μια χαρά.

 

Και ας μη γελιώμαστε. Ο Tschumi κέρδισε το βραβείο κυρίως γιατί είχε την αρτιότερη κατασκευαστικά μελέτη (μάλλον copy-paste από τις άλλες δουλειές του). Και αν εξαιρέσεις το πάρκο της Villette - το οποίο όμως πολλοί, ακόμη και Γάλλοι, θεωρούν υπερεκτιμημένο - δεν έχει να επιδείξει κάτι εξαιρετικό!

Link to comment
Share on other sites

Και ας μη γελιώμαστε. Ο Tschumi κέρδισε το βραβείο κυρίως γιατί είχε την αρτιότερη κατασκευαστικά μελέτη (μάλλον copy-paste από τις άλλες δουλειές του).

 

 

αρα εισαι πολυ κοντα στα λογια μου. ποιο γραφειο θα εκανε εδω μελετη εφαρμογης αυτου του κτιριου?

 

και για να μιλησω και λιγο χυμα, αν δεν ηταν ο φωτιαδης ο απιστευτα τρελαρας και μονομανης τυπος μεχρι σπασιματος νευρων - οσοι τον ξερουν θα χαμογελασουν - δεν θα εβγαζε ακρη με τετοιο project, με την υψηλη καθοδηγηση του tchumi βεβαια.

 

αλλα και επι της ουσιας, και περα απο το προγραμμα, που αναφερεις, να πω οτι η αρχιτεκτονικη "χειρονομια", ακομη κι αν ειναι ρηχη, κενη, και οτι αλλο, πιο ευκολα γινεται αποδεκτη απο καποιον εκτος μικροπολιτικων, τοπικων καβγαδων για την πιτα.

 

δηλαδη, κατ εμε, πρωτον, δεν εχουν αρχ...α οι ελληνες αρχιτεκτονες να κανουν χειρονομιες μεγαλου μεγεθους αλλα ειναι κολλημενοι στο functionality και επισης δεν εχουν εμπιστοσυνη στον εαυτο τους, και δευτερον και να το καναν, θα τρωγαν τοσο κραξιμο απο κακιωμενους συναδελφους που δεν θα γινοταν τιποτα.

 

και τετοια κτιρια, που γινονται μια στις τοσες και πρεπει για χιλιους λογους να ειναι εντυπωσιακα, χρειαζονται το κατι παραπανω απο μια λειτουργικη μορφολογια.

 

να πω ενα αστειο παραδειγματακι. ελληνες αρχιτεκτονες καναν τη πλατεια κολωνακιου, και την πλατεια ομονοιας. ωραια ε? ουτε τη λειτουργικοτητα επιασαν, που ειδικα σε πλατειες ειναι must, ουτε την αισθητικη. και ερωτω: αμφιβαλλει κανεις οτι με διεθνη διαγωνισμο (στον αερα μιλαω, οχι ρεαλιστικα) θα ειχαμε δει πραγματα και θαυματα?

Link to comment
Share on other sites

@ Evan . Δεν εννοω οποιος λεει "θα μπορουσε ναναι καλυτερο" να φερνει και αλλο σχεδιο. Αλλα καποια στιγμη πρεπει να σταματησει και αυτη η ελληνικη νοοτροπια του αφορισμου σε οτιδηποτε δεν ειναι ελληνικο.Ειναι πολυ ευκολοτερο ν ακρινεις απτο να δημιουργεις.Αυτο εννοουσα.Οσο για τις ταβερνες κτλ εχεις απολυτο δικιο. Για να βγαζουν εξτρα λεφτα γινεται σιγουρα και ισως θα μπορουσε να γινει κατι διπλα και οχι μεσα.(Βεβαια η ιδεα του καφε δεν ειναι και τραγικη.)

@howard_roark Συμφωνω σε παρα πολλα αποσα λες, αν οχι σε ολα!Ειδικα γι ατην πλατεια Ομονοιας, ειχαν ερθει συγγενεις μου απο το εξωτερικο και περασαμε και φρικαραν!

Παντως αυτο που λεω εγω ειναι οτι δεν γινεται να πηγαινουμε σε ξενες χωρες, να θαυμαζουμε τα εργα ξενων μηχανικων και μολις αυτοι ερθουν εδω ειναι ασχετοι-αντιγραφεις-χειροτεροι απτους δικους μας. Ειμαι υπερ της αποψης ναρχονται στην Ελλαδα μεγαλοι δημιουργοι και καταξιωμενοι μηχανικοι/αρχιτεκτονες κτλ.

Σε οποιον ξενο οδηγο και να διαβασετε, στα must σημεια της πολης ειναι τα εργα Καλατραβα, αρεσουν ή οχι σε μας. οι τουριστες τα ψαχνουν....Οπως ηδη μπηκε και το μουσειο ως must visit!

Νομιζω πως αν το μουσειο της Ακροπολης το βλεπαμε σε αλλη χωρα, θα μας αρεσε 20-50% πιο πολυ!χεχε!

 

Υ.Γ ισως θα μπορουσε ναχει λιγοτερο μπετον παντως...

Υ.Γ2 Νομιζω ολοκληρωμενη αποψη πρεπει να πουμε αφου μπουμε και μεσα..

Link to comment
Share on other sites

@ Evan . Δεν εννοω οποιος λεει "θα μπορουσε ναναι καλυτερο" να φερνει και αλλο σχεδιο. Αλλα καποια στιγμη πρεπει να σταματησει και αυτη η ελληνικη νοοτροπια του αφορισμου σε οτιδηποτε δεν ειναι ελληνικο.Ειναι πολυ ευκολοτερο ν ακρινεις απτο να δημιουργεις...

geocon,

νομίζεις πως αν το μελετούσαν Έλληνες αρχιτέκτονες δεν θα υπήρχε γκρίνια από τους υπόλοιπους που τους άφησαν στην "απέξω";

Link to comment
Share on other sites

Evan αν το μελετουσαν Ελληνες, οσοι εμειναν απεξω, τωρα θα πεταγαν ντοματες στα εγκαινια και θα εκλεβαν μαρμαρα να τα πανε στην Αγγλια για σκασιμο!!!χαχαχα!!!

 

Υ.Γ. Απο κει που καταγομαι, εγινε διαγωνισμος αναμεσα σε 3 αρχιτεκτονες για μια ξυλινη πεζογεφυρα μηκους περιπου 15 μετρων, που πιο πολυ διακοσμητικη θα ηταν πανω απο ενα στενο σημειο που περναει θαλασσα. Ο ενας ηττημενος απο τους 2, τοιχοκολλησε σ εολη την πολη την προταση του σε φωτοτυπια γραφοντας ποσο ασχημη ηταν η προταση του νικητη!!!καταλαβαινεις για ποιο πολιτισμο λεμε ετσι ε...

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.