Μετάβαση στο περιεχόμενο

Περί Ελλάδας και Ελλήνων, νυν και αεί και εις τους αιώνας...


Chilon

Recommended Posts

  • Απαντήσεις 242
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Θα μπορούσες να με πληροφορήσεις αν η διαπίστωσή σου ότι "μόνο

κάτι ακαδημαϊκοί των κλασσικών σχολών μαθαίνουν μόνοι τους Αρχαία Ελληνικά" ισχύει μόνο για την Ελλάδα ή και γενικότερα;

 

Αναφέρομαι σε ξένους καθηγητές που μιλάνε αρχαία Ελληνικά.

Για τους υπόλοιπους η γλώσσα μας είναι άχρηστη αφού εμπορικά απευθύνεται σε 10 εκατομμύρια πελάτες.Οπότε δεν τους πολυνοιάζει η εκάστοτε εφαρμογή αν θα περιέχει και τα Ελληνικά.

Ιδιαίτερα συγκινητικό ήταν ένα ντοκυμαντέρ για τους Έλληνες της Σικελίας.Υπήρχαν άνθρωποι οι οποίοι ήταν μεγάλης ηλικίας (άνω των πενήντα) και πήγαιναν σχολείο για να μάθουν Ελληνικά.Λέγανε ότι όταν πήγαν μικροί στο Ιταλικό σχολείο η γλώσσα που μιλούσαν δεν είχε καμία σχέση με τη γλώσσα που μιλούσαν σπίτι.Θυμάμαι ένα παππού , από τον Τάραντα , που μάθαινε Νεοελληνικά και επισήμαινε κάποιες διαφορές στις λέξεις.

Π.χ. αντί για τη λέξη πηγάδι χρησιμοποιούνε ακόμα τη αρχαιοελληνική λέξη φρέαρ.

Link to comment
Share on other sites

chilon, προσωπικά δεν έχω κανέναν πρόβλημα με τις απόψεις σου και κάποιες από αυτές μπορώ να πω ότι τις συμμερίζομαι.

 

αν κάποιος σε διαβάσει χωρίς προκατάληψη θα καταλάβει ότι δεν είσαι ακραίος όπως χαρακτηρίστηκες από κάποιους

 

και γίνεσαι σε μεγάλο βαθμό κατανοητός σε αυτά που θες να πεις, τουλάχιστον από εμένα.

 

όμως, επίσης προσωπικά θεωρώ ότι αδικείς τον ευατό σου με τη συνεχή επανάληψη των ίδιων απόψεων, τις οποίες όπως σου είπα εγώ τουλάχιστον τις έχω εμπεδώσει.

 

δεν σου κάνω καμμιά νουθεσία τι να κάνεις γιατί σαν αντιδραστικό αναρχοκουμούνι ούτε και γω δέχομαι υποδείξεις.

 

απλά σου λέω....έλεος.

 

φιλικά

Link to comment
Share on other sites

Συνάδελφε Directionless, η φράση "αφορά στο" αποτελεί μεταφορά της λόγιας έκφρασης "αφορά εις το".

Ενώ χρησιμοποιούνται και οι δύο τύποι (με σ ή χωρίς), το σωστό είναι "αφορά το". Υπάρχουν περιπτώσεις που

το "αφορά στο" έχει κάποια εφαρμογή, π.χ. όταν λέμε "αφορά στην ελευθερία" (επειδή η ελευθερία είναι έννοια),

ενώ λέμε αφορά τον μπακάλη (γιατί ο μπακάλης είναι πρόσωπο και όχι έννοια).

 

Συνειδητά έγραψα "αφορά το άτομό μου" και όχι "στο άτομό μου".

Σ' ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια περί των γνώσεών μου.

 

Μία έτσι, μια γιουβέτσι.

Link to comment
Share on other sites

 

Μπράβο, ακριβώς αυτά προτείνω. Πώς το κατάλαβες; Φίλε mred-akias, έχεις διαβάσει τις προηγούμενες δημοσιεύσεις;

 

Mα συνάδελφε όπως είπες:

έχω να επισημάνω -σε όποιον αισθάνεται την ίδια "ατυχία"- ότι υπάρχει διαδικασία

αποποίησης (του δυσβάσταχτου φορτίου) της ελληνικής υπηκοότητας όπως και η δυνατότητα μετοίκησης εις την αλλοδαπή.

Για τους υπόλοιπους (δηλαδή γι' αυτούς που δεν αισθανόμαστε "άτυχοι") υπάρχει η σκληρή προσπάθεια για την πρόοδο της

χώρας μας και της ελληνικής κοινωνίας.

 

Εγώ αναμένω απλά να μου εξηγήσεις τι ακριβώς εννοείς με την λέξη "προσπάθεια". Δεν σε λέω φασίστα/δικτατορικό γτ ενώ έχω διαβάσει στην ιστορία και έχω ακούσει από πρώτο χέρι τετοιες απόψεις από άτομα τα οποία ρέπουν προς εθνικιστικές αντιλήψεις, δεν έχω ακούσει τι προτείνεις για το σήμερα. Αν το έχεις προτείνει σε προηγούμενο μνμ σου τότε κάν'το ένα quote γτ εγώ δεν το πρόσεξα. Σχετικά με το πμ επί του θέματος, όταν έγραφα τα παραπάνω δεν το είχα διαβάσει. Αλλά και πάλι το ότι σε αφήνει παγερά αδιάφορο η χρήση του ελληνικού πνεύματος ως πρόσχημα δεν αναιρεί το τι έγινε όσο και την εικόνα που βγάζει προς τα έξω το μνμ σου( και αυτό ήθελα να σου τονίσω εξ' άλλου στο πμ). Για την αντίστοιχη (κατά)χρήση της αριστερής ιδέας έχω τοποθετηθεί σε άλλο νήμα και γνωρίζεις ότι την καταδικάζω (την κατάχρηση). Όσον αφορά την εμφύτευση από το σύστημα παιδείας, προφανώς δεν μπορώ να εκφέρω άποψη αφού τουλάχιστον ως ένα βαθμό την έχω υποστεί και εγώ την διαδικασία της εκπαίδευσης. ;)

Και φυσικά δεν χρειάζεται κάποιος να νιώθει υπερήφανος για την ιστορία του ή να θαυμάζει τα επιτεύγματα του αρχαιοελληνικού κόσμου για να θέλει να αλλάξει τα πράγματα προς το καλύτερο.

 

 

Αν σου έλεγα ότι δεν μ' ενδιαφέρει καθόλου για το ποιόν πείθω και τί εντύπωση δίνω, θα με πίστευες;

 

Μάλλον όχι γτ αν δεν σε ενδιαφέρει, γτ κάθεσαι και γράφεις τις σεβαστές και ευγενικά διατυπωμένες απόψεις σου? (χωρίς ειρωνία)

 

Με όλο τον σεβασμό και το θάρρος, φίλε mred-akias, θα σου πω κάτι. Μην χαρακτηρίζεις τόσο εύκολα απόψεις συνομιλητών σου ως σχεδόν φασιστικές γιατί δεν γνωρίζεις την βαρύτητα αυτού του χαρακτηρισμού. Επειδή -όμως- εσύ θα ισχυριστείς ότι την γνωρίζεις, σε ερωτώ. Σε πρόσβαλα με κάποιον τρόπο και αποδίδεις τον χαρακτηρισμό "σχεδόν φασιστικές" στις απόψεις μου; Θεωρείς ότι με αυτόν τον χαρακτηρισμό, μπορεί να γίνει συζήτηση;

 

Πιθανώς και να μην την γνωρίζω. Δεν θεωρώ ότι βρίζω/προσβάλω όταν χαρακτηρίζω έτσι μια άποψη. Ως άποψη συνομιλιτή είναι σεβαστή ασχέτως του τι πρεσβέβει και αν εγώ προσωπικά την ενστερνίζομαι ή όχι. Συνεπώς ναι θεωρώ ότι μπορεί να γίνει συζήτηση γτ δεν αφορίζω την θέση σου, απλά σου εξέφρασα τι εντύπωση μου δίνει και για αυτό σου ζητώ και πάλι να συνεχίσεις τον συλογισμό σου και να μου πεις για την προσπάθεια στο σήμερα.

 

Δεν έχω πρόβλημα να παραδεχτώ το λάθος μου ή να ζητήσω συγνώμη. Απλά στην προκειμένη θεωρώ πως δεν έχω κάνει κάποιο (εκτός εάν αθέλητα σε έθιξα οπότε ναι να απολογηθώ). Το μόνο που έκανα ήταν να είμαι ειλικρινής μαζί σου. "Οι απόψεις σου μου θυμίζουν αυτά". Τέλος. Ακόμη δεν έχω σχηματίσει πλήρως γνώμη γτ απλούστατα δεν με έχεις καλύψει σε όλες τις απορίες μου.

 

Απλά...προχώρα, πήγαινε παρακάτω και ολοκλήρωσε την σκέψη και τον συλογισμό. Φτάσε στο σήμερα.

Όλα αυτά με φιλική διάθεση και χωρίς καμία ειρωνία.

 

o jack μάλλον την βρήκε την απάντηση!:lol:

 

@spy1551 με προβλήματισαν οι 2 τελευταίες προτάσεις σου της δημοσίευσης #54 συνάδελφε!;)

Link to comment
Share on other sites

Μήπως ο συνάδελφος spy1551, μπορεί να βοηθήσει, σχετικά με την φράση "Έλληνας ειναι αυτός που συμμετέχει στην Ελληνική Παιδεία";

 

Επειδή όλη η Ιστορία ξεκίνησε με τον Τσενάι και γενικά για το αν θα πρέπει κάποιος Αλβανός ή γενικά αλλοδαπός μαθητής να κρατάει την Ελληνική σημαία , θα σου απαντήσω επί τούτου.

Αν νιώθει Αλβανός και θέλει να κρατήσει τη σημαία ως λάφυρο για το αριστείο είμαι αντιθέτος.

Αν νιώθει Έλληνας ας την κρατήσει.Τα παιδιά των αλλοδαπών , μεγαλώνοντας στην Ελλάδα , μιλώντας Ελληνικά κτλ.. είναι φυσικό να νιώθουν την Ελλάδα ως πατρίδα τους.Η χώρα καταγωγής των γονιών τους είναι πιο ΄΄ξένη΄΄ γι΄αυτούς.Είναι ρατσιστικό να τους αποκλείσουμε επειδή δεν πληρούν τα βιολογικά στάνταρ (DNA) της Ελληνικής φυλής , πολύ απλά γιατί όπως είπα δεν υπήρχε μία Ελληνική φυλή στην αρχαιότητα αλλά μίξη πολλών (βλ. Όμηρου Ιλιάδα όπου αναφέρεται σε Αχαιούς ,Δαναούς κτλ - Οι Δωριείς ήρθαν μετά).

Ίσα ίσα πρέπει να τους βοηθήσουμε να ενσωματωθούν.

Το πρόβλημα των νεοΕλλήνων είναι ότι πλέον δεν παράγουμε πολιτισμό.Συνήθως υιοθετούμε Αγγλοαμερικανικά πρότυπα.

Αντίθετα η Αμερική παράγει ,έστω και λάθος, γι'αυτό μπορεί και αφομοιώνει ξεχωριστές εθνικότητες.

Αν τους περιθωριοποιήσεις τότε σίγουρα θα έχεις κοινωνικές αναταραχές.

Εξάλλου είμαι οπαδός της θεωρίας της Εξέλιξης βασικό συστατικό της οποίας είναι η ποικιλομορφία και η προσαρμοστικότητα.

 

.........Τελικά μας έγραψε ο Τσενάι και πήρε υποτροφία για Αμερική.

Link to comment
Share on other sites

Και φυσικά δεν χρειάζεται κάποιος να νιώθει υπερήφανος για την ιστορία του ή να θαυμάζει τα επιτεύγματα του αρχαιοελληνικού κόσμου για να θέλει να αλλάξει τα πράγματα προς το καλύτερο.

Άποψή σου. Εγώ τι θες να κάνω;

 

γτ κάθεσαι και γράφεις τις σεβαστές και ευγενικά διατυπωμένες απόψεις σου? (χωρίς ειρωνία)
Αυτό δεν το κάνω για να δημιουργήσω καλή εντύπωση, αλλά γιατί αυτόν τον τρόπο συμπεριφοράς έχω επιλέξει.

 

Για τα υπόλοιπα, διάβασε την δημοσίευση #63.

 

Δεν αντιλαμβάνομαι τι θες να πεις συνάδελφε Directionless, μπορείς -αν θέλεις- να εξηγήσεις αυτό που εννοείς;

 

Συνάδελφε spy1551, σ' ευχαριστώ που απάντησες στα ερωτήματά μου.

 

αν κάποιος σε διαβάσει χωρίς προκατάληψη θα καταλάβει ότι δεν είσαι ακραίος όπως χαρακτηρίστηκες από κάποιους και γίνεσαι σε μεγάλο βαθμό κατανοητός σε αυτά που θες να πεις, τουλάχιστον από εμένα.

 

Ευχαριστώ πολύ συνάδελφε rigid, αν και δεν με πειράζει αν κάποιος με θεωρεί ακραίο (δικό του πρόβλημα).

Διάβασα ολόκληρη την δημοσίευσή σου με μεγάλη προσοχή (όπως -φυσικά- και όλων των συναδέλφων).

Link to comment
Share on other sites

@spy1551

Σχετικά με το πλήθος διαφορετικών φυλών που υπήρχαν δεν έχεις και πολύ δίκαιο γιατί οι αρχαίοι Έλληνες μιλούσαν την ίδια γλώσσα, πίστευαν στους ίδιους θεούς και είχαν ίδιες ηθικές αρχές και πολιτιστικές παραδόσεις.

Η έννοια της φυλής δεν είχε την σημερινή του έθνους μην τα μπερδεύουμε αυτά.

Οι αρχαίοι Έλληνες δεν είχαν ποτέ ανεπτυγμένη την ιδέα του έθνους αλλά λειτουργούσαν ανταγωνιστικά σε τοπικό επίπεδο (πχ ενώθηκαν -και όχι όλοι- ενάντια των Περσών για να ακολουθήσει ο καταστροφικός υπερ-τριαντακονταετής Πελοποννησιακός Πόλεμος).

 

Κάτι το οποίο με βρίσκει αντίθετο στην κουβέντα είναι η κρίση των τότε θεσμών, αντιλήψεων και αξιών υπό το πρίσμα των σημερινών δεδομένων και της σημερινής ηθικής γεγονός άδικο και παράλογο.

Link to comment
Share on other sites

αν κάποιος διαβάσει το thread από την αρχή, του δημιουργείται η εντύπωση ότι:

 

εφενός όλοι είναι εναντίον του chilon και αφετέρου ότι ο chilon έχει αναλάβει την υπεράσπιση της ιστορίας και του πολιτισμού μας.

 

θεωρώ ότι όλοι πρέπει να χαλαρώσουμε, άλλωστε έχουμε όλοι διαμορφωμένη άποψη για τον μάταιο κόσμο που μας περιβάλλεi,

 

και να δούμε τι απέγινε ο jack

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.