Μετάβαση στο περιεχόμενο

Ικανοτικός έλεγχος ASAP


 

Recommended Posts

Η έννοια του τοιχώματος δίδεται στον ΕΚΩΣ.

Στον ΕΑΚ και στο ΦΕΚ781 που αναφέρεται στον ΕΑΚ γίνεται λόγος για το ποια τοιχώματα συμμετέχουν στο nv.

 

_ Επειδή έχεις pilotis πρέπει να έχεις nvx>0,60 και nvz>0,60.

_ Για τον υπολογισμό του nv λαμβάνεις υπόψη σου μόνο τα τοιχώματα που έχουν μήκος μεγαλύτερο των 2 μέτρων ή 1,80 υπό προϋποθέσεις.

 

Τελικά δεν μας απάντησες απλά και ξεκάθαρα με ένα ναι ή όχι.

Έχεις nvx>0,60;

Έχεις nvz>0,60;

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 52
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Ο λογος των τεμνουσων στην περιπτωση μου σαφως και ειναι μικροτερος του 0.60. Για αυτο το λογο εκανα ικανοτικο ελεγχο στο μοντελο μου.Δηλαδη αν ειναι να βαλω κολονες.Το θεμα ειναι κατα ποσο ,αυτο που λες Χαρη για την pilotis ,ειναι υποχρεωτικο .Σαφως και ηvx & ηvz >0.60 otan exv toixvmata-otan omos δεν τα χαρακτιριζω ως τοπιχωματα αλλα ως υποστηλωματα τοτε τι γινεται. Και παρακαλω μην μου πειτε οτι δεν εχεται σχεδιασει υποστηλωματα με λογο διαστασεων μεγαλυτερο του 4.Ακομα και τα προγραμματα (φεσπα και στερεοστστικα που δουλευω) σου δινουν την επιλογη να αλλαξεις τον λογο των πλευρων.Ελπιζω να εγινα ποιο σαφης....

 

ps στον ΕΚΩΣ Χαρη επισης λεει στον χαρακτηρισμο υποστηλωματων οτι πρπει να εχει ελαχιστη πλευρα 25εκ,αντιθετα δεν λεει οτι υπαρχει περιορισμος ως πρως την μεγιστη.Και παλι διορθωστε με αν κανω λαθος και παλι ευχαριστω

Link to comment
Share on other sites

ak2, συγνώμη που θα σε δυσαρεστήσω, αλλά από την στιγμή που έχεις pilotis θα πρέπει να πληρείς την απαίτηση του nv>0.60

Αρα αφού εσύ δεν την πληρείς και έχεις κάποια στοιχεία 1,50μ, από την πολεοδομία σου λένε να τα κάνεις αυτά 2,00μ ώστε να μην χρειαστείς να βάλεις και άλλα των 2,00μ.

Βασικά αυτό που ενδιαφέρει, σε πρώτη φάση, είναι ότι πρέπει να έχεις nv>0.60 και σε δεύτερη φάση αν τα στοιχεία του 1,50μ τα θεωρείς τοιχεία ή όχι.

Link to comment
Share on other sites

Όπως τα είπε ο erling. Δες την §4.1.7.1α[4] του ΕΑΚ.

 

Για τον ορισμό των τοιχωμάτων δες την §18.5.1 του ΕΚΩΣ.

Link to comment
Share on other sites

Παιδια μια τελευταια ερωτηση..οποιδηποτε στοιχειο εχει μηκος μεγαλυτερο απο 1,20μετρα θεωρειται τοιχωμα και αν ναι που το γραφει στον κανονισμο?

και επισης αν θεσω τα τοιχεια στην pilotis μπορω να συνεχισω στους ανω οροφους μερ μειωση διατομης?

Link to comment
Share on other sites

Τώρα που ξαναείδα την §18.5.1 του ΕΚΩΣ-2000 δεν υπάρχει περιορισμός μήκους για να χαρακτηριστεί ένα υποστύλωμα τοίχωμα. Αρκεί να ισχύει lw>=4*b.

Ο περιορισμός του 1μ στον οποίο αναφέρθηκα αναφέρονταν στην §18.5.1 του ΚΩΣ-1991.

 

Προσωπική γνώμη είναι ότι εκείνο που θα έπρεπε να λαμβάνουμε υπόψη μας για τον χαρακτηρισμό ενός τοιχώματος είναι το διάγραμμα των καμπτικών ροπών στην ισχυρή του διεύθυνση.

Link to comment
Share on other sites

Το θεμα ειναι σαφεστατο και δεν χωρα πολλες συζητησεις. Τα συνοψιζω ολα σε ενα ποστ.

 

Ο ΕΑΚ βαζει κανονα για την αποφυγη σχηματισμου μηχανισμου πλαστικων αρθρωσεων. Αυτο επιτυνχανεται:

Α)με ικανοτικο σχεδιασμο και

Β) με αναλυψη τεμνουσων δυναμεων απο τα τοιχωματα σε ποσοστο >60%(ην>0,6).

 

-Περι ικανοτικου ελεγχου (εξαιρεσεις):

α) Εξαιρουνται ολα τα κανονικα δυωροφα κτιρια οταν: 1) Δεν υπαρχει προβλεψη οροφου, 2) οταν δεν υπαρχει μαλακος οροφος με μειωση τοιχοποιιας, σε σχεση με τον υπερκειμενο οροφο του, σε ποσοστο >50%.

β) Δεν ειναι απαραιτητος ο ικανοτικος ελεγχος και η εξασφαλιση αξιοπιστου ελαστοπλαστικου μηχανισμου οταν q=1.0 ή q=1.5 (ΕΑΚ 4.1.4[5])

 

- Περι ην>0,60

α)Η παρουσια μαλακου οροφου (ασυνεχεια ακαμψιας) προσπερναται με ικανοποιηση του λογου ην>0,60. Για τον υπολογιμο αυτου του λογου λαμβανονται υποψην ΟΛΑ τα στοιχεια με μηκος >1,5μ για οικοδομες εως 4 οροφους και >2,00μ για οικοδομες απο 4 οροφους και ανω. Στοιχεια κοντα σε αυτες τις διαστασεις, μπορουν να θεωρηθουν ως "ενδεχομενο τοιχωμα" και να συνεισφερουν ευεγερτικα στον υπολογιμο του ην εφοσων το διαγραμμα ροπων τους εχει την μορφη καμπτικου προβολου στη βαση τους. Περεταιρω μειωση των προαναφερθεντων διαστασεων δικαιολογειται απο την οδηγια του ΟΑΣΠ για τα τοιχωματα, κατα 0,20μ "οταν το τοιχωμα διαθετει πελμα τουλαχιστον στο ενα ακρο του (πχ.σε τοιχωματα φρεατιων ανελκυστηρων)"

 

Σχολιαζοντας το τελευταιο, θελω να πω, πως αν και απο τον ΟΑΣΠ, το εγραφο αυτο ειναι μια οδηγια και μονο, και δευτερον πως σκοπημως, για εμενα, αναφερεται το φρεατιο του ανελκυστηρα ως παραδειγμα γι'αυτη τη μειωση κατα 0,20μ. Κι αυτο διοτι η πραγματικη (τεραστια) ακαμψια ενος φρεατιου ανελκυστηρα βρισκεται καπου στη μεση του αθρισματος ακαμψιας των 3 τοιχειων ξεχωριστα και της ακαμψιας που προκυπτει απο ενα ενιαιο στοιχειο Π τετοιων διαστασεων.

Link to comment
Share on other sites

Η έννοια του "ενδεχόμενου" τοιχώματος έχει ξεκαθαρίσει με το ΦΕΚ-781 και δεν υφίσταται. Για να συμμετάσχει ένα τοίχωμα στο nv πρέπει να έχει τις ελάχιστες διαστάσεις.

 

Το φρεάτιο ανελκυστήρα αναφέρεται ως παράδειγμα (πρόσεξε το πχ) και ο προφανής λόγος είναι ότι είναι χαρακτηριστική περίπτωση εφαρμογής της οδηγίας. Αν σε μια γωνία του κτιρίου έχεις ένα γωνιακό τοίχωμα 180/25-25/180 θεωρώ ότι καλύπτεται από την οδηγία.

Προσοχή όμως, η οδηγία του ΟΑΣΠ δεν έχει την ισχύ ενός ΦΕΚ οπότε σε κάποιες πολεοδομίες μπορεί να μην το δέχονται.

Σε λίγο καιρό θα πάω μια μελέτη στην πολεοδομία Θεσσαλονίκης και θα δούμε τι γίνεται.

Link to comment
Share on other sites

Αν σε μια γωνία του κτιρίου έχεις ένα γωνιακό τοίχωμα 180/25-25/180 θεωρώ ότι καλύπτεται από την οδηγία.

Συμφωνω, διοτι ειναι ομαδα στοιχειων.....................................................

:!: :!: :!: :!:

Μολις καταλαβα τι εννοεις λεγοντας "εαν συνδεεται εγκαρσια με αλλο τοιχειο". Μιλας για ομαδα (κατα το Φεσπα)στοιχειων, ενω εγω καταλαβα πως αναφερεσαι σε πλαισια.... Ναι,ναι,ναι, εχεις δικιο (αν κι εγω προσπαθω και αυτο να το αποφευγω).

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.