Μετάβαση στο περιεχόμενο

Υπολογισμοί σε δίκτυα αγωγών


Savajim

Recommended Posts

Καλησπέρα σε όλους,

 

Παρόλο που παρακολουθώ το Forum σας με ενδιαφέρον αρκετό καιρό, μόλις σήμερα προέκυψε η ανάγκη δημοσίευσης και έτσι έγινα νέο εγγεγραμένο μέλος. Ενημερώθηκα για τους κανόνες, ωστόσο αν κάνω κάτι λάθος, βασίζομαι στην καθοδήγηση των συντονιστών σας. Στην αναζήτηση βρήκα θέματα περί Υδραυλικής αλλά δεν περιέχουν το θέμα που θέλω να θίξω, οπότε έκρινα σκόπιμο να ξεκινήσω καινούργια δημοσίευση.

 

Είμαι νέος μηχανικός και εδώ και 6 μήνες εργάζομαι ως Διευθυντής Παραγωγής σε ελληνική Βιομηχανία. Η φύση της Βιομηχανίας είναι τέτοια που χρειάζονται αρκετές μελέτες συστημάτων αεραγωγών οπότε είναι ένα θέμα που με απασχολεί άμεσα. Οι υπολογισμοί και ο σχεδιασμός είναι ΟΚ αλλά θα ήθελα να εμβαθύνω για δικούς μου λόγους στους Νόμους των Ρευστών πάνω στους οποίους στηρίζονται.

 

Μπορεί κάποιος να μου συστήσει βιβλιογραφία ή να με πληροφορήσει (όσο το δυνατόν αναλυτικά επιτρέπεται) σχετικά με: 1) Εξίσωση Colebrook-White 2) Εξίσωση Darcy-Weisbach, 3) Εξίσωση Hazen-Williams; Είναι οι Νόμοι στους οποίους στηρίζονται οι υπολογισμοί, ωστόσο θα ήθελα να μάθω πως προέκυψαν, ποιες παραδοχές περιέχουν και γενικά το όλο ιστορικό.

 

Σαε ευχαριστώ.

Link to comment
Share on other sites

Καλωςηλθες!

Πιστεύω πως είναι αδυνατο να εξηγηθουν αυτά μέσα απο το forum. Ενα καλό βιβλίο Μηχανικής ρευστών θα περιέχει σίγουρα όλες τις πληροφορίες που χρειάζεσαι. Αυτό που είχα εγώ στη σχολή του Γούλα είναι παμπάλαιο και δε θα το συνιστουσα.

Νομίζω ότι όλοι οι νόμοι που ανέφερες προέκυψαν πειραματικά γιαυτό και περιέχουν παραμέτρους ανάλογα με την περίπτωση.

Ξέρω οτι δε βοήθησα και πολύ αλλα αν έχεις κάτι πιο συγκεκριμένο θα προσπαθήσω να το κάνω.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Συνάδελφε η βιβλιογραφία είναι μεγάλη και κυρίως παλιά. Ενδιαφέρον έχουν τα βιβλία :