Μετάβαση στο περιεχόμενο

waggelis

Members
  • Περιεχόμενα

    3
  • Εντάχθηκε

  • Τελευταία επίσκεψη

Profile Information

  • Επάγγελμα
    Ιδιώτης-Μη μηχανικός
  • Ειδικότητα
    Νομικός

waggelis's Achievements

Newbie

Newbie (1/15)

  • First Post Rare
  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Recent Badges

4

Φήμη στην κοινότητα

  1. Το αν οι πληρωμές είναι άναρχες ή όχι αφορά την δυνατότητα έκπτωσής τους (φορολογική βάση) Η βασική αρχή είναι : Λογιστική βάση = π.χ. 285Χ12 (μικρότερη κλάση ΕΦΚΑ Χ 12 μήνες ) . Η εγγραφή αυτή στα "βιβλία" (ουσιαστικά είναι φύλλα excel σήμερα) μπορεί να γίνει στο τέλος κάθε μήνα ή σε μια εγγραφή στο τέλος του χρόνου .Οι περισσότεροι λογιστές που έχω ρωτήσει τις κάνουν σε μια εγγραφή για να μην γράφουν και συμπληρώνουν κάθε μήνα . Θα εκπέσεις όμως την δαπάνη φορολογικά το έτος της πληρωμής της ,και έτσι θα προκύψουν προσωρινές διαφορές , γιαυτό είναι σχεδόν αδύνατο να γλυτώσεις την συμπλήρωση του πίνακα Ε στο Ε3. Εξάλλου οι εισφορές ,όπως και το ενοίκιο και κοινόχρηστα ανήκουν στην κατηγορία "ΔΑΠΑΝΕΣ ΧΩΡΙΣ ΦΠΑ" .Αυτό έχει το πλεονέκτημα ότι δεν επηρεάζει την φορολογία ΦΠΑ . Παλιότερα ένας φοροτεχνικός μου είχε πει , ότι στα "βιβλία" καλό θα ήταν να υπάρχουν τουλάχιστον τρεις στήλες για τις δαπάνες ,μια για "Δαπάνες χωρίς ΦΠΑ" , μια για "Δαπάνες με ΦΠΑ " και μια "Αναλογούν ΦΠΑ" Προσοχή , υπάρχουν περιπτώσεις που το ενοίκιο έχει ΦΠΑ , αλλά αυτό αφορά τα διπλογραφικά και δεν νομίζω να ενδιαφέρει τη μεγάλη πλειοψηφία. Μιλώντας με έναν ελεγκτή μεγάλης Δ.Ο.Υ. πριν κάποια χρόνια , μου είχε πει , ότι ο έλεγχος ξεκινά πάντα από το τι έχεις περάσει στα βιβλία (Λογιστική βάση) . Μετά ελέγχεται αν σωστά τα εξέπεσες και φορολογικά (με βάση την τριπλή αρχή του ΚΦΣ δηλ. α.) πραγματική (οχι εικονική ) δαπάνη , β.) εγγραφή της δαπάνης στα βιβλία , και γ.) πραγματική καταβολή της με αντίστοιχο παραστατικό. Το τι θα αναμορφώσεις είτε προσωρινά είτε οριστικά ( με τον πίνακα αναμόρφωσης του Ε3) γίνεται κατ΄ αρχήν με πρωτοβουλία και ευθύνη της ίδιας της οντότητας , που ελέγχεται όμως από τους ελεγκτές . Σε κάθε περίπτωση ρωτήστε και λογιστές (κατηγορίας Α' ) γιατί δυστυχώς το θέμα με το mydata είναι ρευστό ακόμα και ειδικά στο θέμα των εξόδων στον αέρα ελλείψει εγκυκλίων.
  2. Να συνεχίσω την "συζήτηση" μετά τις παρατηρήσεις των συμφορουμιτών , αφού το υπουργείο δεν λέει να δώσει εξηγήσεις ακόμη και σε απλά πράγματα. Παραδοχές : 1.Όλες οι οντότητες οφείλουν να παρακολουθούν την λογιστική και φορολογική βάση της δραστηριότητάς τους. 2. Η λογιστική βάση διαμορφώνεται με βάση την αρχή του δεδουλευμένου , δηλ. οι δαπάνες που έγιναν μέσα στη χρήση (1.1.-31.12) βαρύνουν αυτήν και δεν μεταφέρονται . 3.Άλλο πράγμα όμως η λογιστική βάση και άλλο η φορολογική (δηλ. τι εκπίπτει) 4. Ο πίνακας Ζ του Ε3 ,που σωστά ανέφερε παραπάνω ο συμφορουμίτης nikostzar ,αφορά την λογιστική βάση της οντότητας , και σε αυτόν μεταφέρονται οι αντίστοιχες λογιστικές εγγραφές , όπως προκύπτουν από τα βιβλία μας 5. Στην περίπτωση που έχουμε προσωρινές διαφορές μεταξύ των δυο βάσεων πρέπει να συμπληρώσουμε τον πίνακα Ε του Ε3 (αυτό αφορά τα απλογραφικά βιβλία , δηλ. εμάς την μαρίδα που λένε και οι λογιστές) 6.Κλασσικό παράδειγμα προσωρινών διαφορών είναι οι ασφαλιστικές εισφορές , ειδικότερα του Δεκεμβρίου κάθε χρόνου ,που πληρώνονται τον Γενάρη του επομένου. 7.Λογιστικά τις καταχωρούμε με ημερομηνία 31.12. κάθε χρήσης (π.χ.2022) , διότι διαφορετικά παραβιάζουμε την αρχή του δεδουλευμένου , αλλά επειδή τις πληρώσαμε τον γενάρη του επομένου ΔΕΝ μπορούμε να τις εκπέσουμε (Φορολογικά) το 2022 αλλά το 2023 (τα έτη είναι ενδεικτικά) .Οπότε προκύπτουν προσωρινές διαφορές και πρέπει να συμπληρωθεί ο πίνακας Ε. 8. Το ειδοποιητήριο καταβολής ασφαλιστικών εισφορών δεν είναι φορολογικό έγγραφο απλά ειδοποίηση , που σε μεταγενέστερο χρόνο ,π.χ. Γενάρη 2023 , σου λέει ποιές ήταν οι οφειλές σου για προγενέστερο χρόνο , πχ Δεκέμβρη 2022 ,γιαυτό και γράφει επάνω αριστερά (αν θυμάμαι καλά ) 12/2022 . 9.Πάντως και λογιστές που ρώτησα (υπήρχε και μια σχετική αρθρογραφία στο taxheaven) η απάντηση που έλαβα ήταν οτι οι εισφορές στο mydata θα περαστούν στον μήνα που αφορούν , ΔΗΛ. θα περαστούν με ημερομηνία έκδοσης 31.12.2022 για να "χρεωθούν" στο αντίστοιχο έτος , ανεξάρτητα από την ημερομηνία που φέρει το ειδοποιητήριο . Τώρα είναι έτσι , δεν είναι , αφού δεν υπάρχουν εγκύκλιοι , όλα είναι ρευστά . Τόσο δύσκολο τους ήταν να βγάλουν μια εγκύκλιο . Με τα έξοδα γενικά θα βγουν πολλά θέματα . Γιαυτό οι πρόεδροι των επιστημονικών συλλόγων ( ΤΕΕ ,ΔΣΑ, Συμβολαιογράφοι) είχαν πει φτιάξτε και μια "εξοδολογιέρα" κατά το "τιμολογιέρα . Μακρυγόρησα λίγο ,αλλά είναι σοβαρό το θέμα , γιατί δεν θέλουν και πολύ στο υπουργείο να αρχίσουν να ρίχνουν πρόστιμα.
  3. Να ρωτήσω κάτι : Οι εισφορές Δεκεμβρίου 2022 λογιστικά τις περνάμε στο 2022 ,αφού αφορούν το έτος αυτό , άσχετα αν τις πληρώσαμε τον Ιαν.2023 Αν στο my data τις περάσουμε τον Ιαν.2023 δεν θα προκύψει διαφορά στο τέλος του έτους κατά ένα μήνα? Τελικά στο my data περνάμε τα ειδοποιητήρια (λογιστική βάση) ή τις καταβολές (φορολογογική βάση) Γιατί θυμάμαι ότι γράφαμε εδώ , ότι διαφορές λογιστικής -φορολογικής βάσης (που πάντα θα υπάρχουν) τις ανφέρουμε στον πίνακα Ε του Ε3 σαν προσωρινές διαφορές . ευχαριστώ
  4. προσωπική εκτίμηση , η οικοδομή στην ελλάδα πέθανε οριστικά , γιατί χρεωκόπησε το μεταπολεμικό μοντέλο ανάπτυξης της χώρας .Σήμερα δεν μιλάμε για μια απλή κρίση , αλλά μια καθόλα δομική κρίση όλου του συστήματος .Είναι θέμα χρόνου πότε θα εμφανιστεί το φαινόμενο της Αμερικής με την κατεδάφιση ολόκληρων τετραγώνων . ίσως αυτό να είναι και η μοναδική λύση για το μέλλον . Εκτός αν θεωρούμε "οικοδομή" τα πανωσίκωμα του ενός ορόφου σε κτίριο 20ετίας .
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.