Μετάβαση στο περιεχόμενο

Aleonymous

Members
  • Περιεχόμενα

    63
  • Εντάχθηκε

  • Τελευταία επίσκεψη

Profile Information

  • Φύλο
    Άντρας
  • Τοποθεσία
    Θεσσαλονίκη
  • Επάγγελμα
    Μηχανικός
  • Ειδικότητα
    Διπλ. Ηλεκτρονικός Μηχ/κος & Μηχ/κος Υπ/στων

Τελευταίοι επισκέπτες προφίλ

2.464 profile views

Aleonymous's Achievements

Newbie

Newbie (1/15)

  • Helpful Rare
  • Reacting Well Rare
  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Week One Done

Recent Badges

16

Φήμη στην κοινότητα

  1. Είχα στείλει ερώτημα στην ΑΑΔΕ πριν μήνες για όλα αυτά, και με είχε τηλ. ένας κύριος μετά από 1-2 μέρες, τάχα να απαντήσει στις ερωτήσεις... Αυτό που κατάλαβα είναι ότι εμείς περνάμε κυρίως/βασικά τα έσοδά μας. Τα έξοδα, τα "χοντρά" που έχουν κοπεί με τιμολογίο στο ΑΦΜ μας απευθείας, θα καταχωρούνται από τον προμηθευτή (π.χ. από το Πλαίσιο, αν αγόρασες υπολογιστή), και εμείς θα χρειάζεται απλά να τα τσεκάρουμε. Προφανώς δεν κατάλαβα τι σημαίνει αυτό, δηλαδή πότε/πώς θα γίνεται αυτό το τσεκάρισμα ή η αποδοχή... Τώρα για τα "ψιλά" ή έμμεσα/πάγια έξοδα (π.χ. λογαριασμοί έδρας-σπιτιού): Στις ΜΥΦ έμπαιναν χοντρικά κάπου όλα μαζί στο τέλος του χρόνου, και μάλλον δεν ενδιέφεραν και πολύ, αφού δεν χρειαζόταν να διασταυρωθούν (πελάτης-προμηθευτής). Εδώ όμως...? Δεν ξέρω.
  2. Εγώ καταλαβαίνω πως ισχύει το δεύτερο. Δηλαδή, τα εκδίδεις όπως θέλεις, αλλά τελικά πρέπει να τα περνάς στο myDATA, ενώ η "τιμολογιέρα" (το πρώτο που λες) είναι προαιρετική. Προσωπικά έχω καταργήσει τα χειρόγραφα εδώ και 2 χρόνια, δηλαδή απλά τα γράφω/ετοιμάζω στον υπολογιστή (word-->PDF) και τα στέλνω στο εκάστοτε λογιστήριο με ό,τι υπογραφές θέλουν. Π.χ., άλλοι δεν θέλουν τίποτα, άλλοι θέλουν σκαναρισμένη υπογραφή ή/και σφραγίδα, άλλοι ψηφιακή/ηλεκτρονική υπογραφή, άλλοι συνδυασμό των δύο τελευταίων... Πάντως, νομίζω πως αξίζει κανείς να μάθει να δουλεύει και να χρησιμοποιεί την "τιμολογιέρα" αφού, κατόπιν έκδοσης, το πέρασμα του ΤΠΥ στο myDATA θα είναι πρακτικά αυτόματο.
  3. Ευχαριστώ! Οπότε, από Νοέμβρη για αυτούς με χαμηλό τζίρο. Και τα προηγούμενα (π.χ. ΤΠΥ των Ιαν-Οκτ. 2021) τα ζητάνε "αναδρομικά" μέχρι 31.3.2022. Ενδιαφέρον. Είχα ακούσει για αυτήν την "τιμολογιέρα". Υπάρχει σε λειτουργία? Ευτυχώς λέει πως θα είναι αυτόματα συνδεδεμένη με το myDATA (ό,τι κόβεις θα περνιέται αυτόματα), οπότε λογικά θα χρειάζεται να μπαίνει κανείς στο myDATA μόνο για να δει τα έξοδα του (που τα "περνάει" ο προμηθευτής, ας πούμε).
  4. Καλησπέρα. Αναφέρεσαι σε αυτό το myDATA ή σε κάτι άλλο? Εγώ δεν το έχω χρησιμοποιήσει ακόμα, αλλά να που ήρθε ο καιρός... Εκτός αν έχουμε κι άλλη παράταση?
  5. Με το όρο "προαιρετικό" (προσοχή στα εισαγωγικά 😉 ) εννοώ πως δεν κρατάω το Εσ-Εξ έντυπο/χειρόγραφο, δηλαδή σε εκείνο το βιβλίο με τις "τρύπες" που μου είχαν θεωρήσει στον ΚΒΣ@ΔΟΥ όταν άνοιξα βιβλία κάπου το 2009. Και εκείνο το βιβλίο και το αντίστοιχο χειρόγραφο μπλοκάκι μαζεύουν σκόνη εδώ και μερικά χρόνια... Νομίζω πως η σχετική "οδηγία" μπήκε σε ισχύ κάπου το 2015-16, τουλάχιστον για τη δική μου περίπτωση (όπως την περιγράφω στο πρώτο ποστ). Φυσικά έχω ηλεκτρονικό αρχείπ από όλα τα τιμολογία εσόδων/εξόδων μου κανονικά, που τα καταγράφω και σε δικά μου εξελάκια κλπ, μέσα σε διάφορα folders κοκ. Εννοείται κ πως (σχεδόν) όλα τα κρίσιμα νούμερα υπάρχουν και στο taxis: ΜΥΦ, Φ2 (περιοδικές), Ε1-3 κλπ. Ελπίζω να μην χρειαστεί ποτέ να συμπληρώσω το βιβλίο χειρόφραφο, π.χ., από κάποιο καψώνι της ΔΟΥ όταν θελήσω να "κλείσω βιβλία"...
  6. Εγώ, προσωπικά, είχα πρακτικά σταματήσει να κρατάω βιβλία από τότε που έγινε "προαιρετικό" (για την περίπτωσή μου: λίγοι εργοδότες, λίγα ΤΠΥ κλπ., χαμηλά ποσά). Οπότε το ζήτημα του ΕΦΚΑ/ΕΤΕΑΕΠ με απασχολούσε, φορολογικά, μόνο όταν έρχονται η ώρα του Ε3, όπου έβαζα μόνο το ποσό που ήταν στη "τελική" βεβαίωση του ΕΦΚΑ (σύνολο όλων των ποσών που πλήρωσα εντός του έτους), και τέλος. Ποιος ξέρει τι "ουρές" μπορεί να έχει αυτό...
  7. Αδιάβαστος, πιάστηκα! Μόλις είδα πως υπάρχει νέα παράταση (μέχρι 1/7/2021), ίσως η τρίτη ή τέταρτη στη σειρά... Παρ' όλα αυτά, είχα μια "επικοινωνία" με ΑΑΔΕ (τους έστειλα ένα μέηλ και με πήρε στο κινητό ένας κύριος μετά από 1-2 μέρες), η οποία δεν βοήθησε και πολύ στις λεπτομέρειες της Ειδικής Φόρμας Καταχώρησης, αλλά τουλάχιστον κάποια σημεία έκλεισαν, στις γενικούρες. Τα μαρκάρω παρακάτω: Συνεχίζουμε (μέχρι νεοτέρας) να έχουμε κανονική υποχρέωση περιοδικών ΦΠΑ, π.χ. ανά τρίμηνο. Σωστό? -- ΝΑΙ. Η ελπίδα με το myDATA είναι πως το Ε3 και οι ΜΥΦ που θα κάνουμε το 2022 (αν ζούμε) θα "απλοποιηθούν". Σωστό? -- ΝΑΙ. Θα πρέπει να υποβάλω τα ΤΠΥ που εκδίδω ASAP, με απώτατη προθεσμία την 20η μέρα του επόμενου μήνα από την έκδοση. Σωστό? -- ΝΑΙ. Τα παρασταστικά με ημερομηνία 1/1/21-31/3/21 πρέπει κ αυτά να δηλωθούν (άμεσα), ή υπάρχει κάποια άλλη προθεσμία? -- Άλλη προθεσμία. Δείτε το ποστ στο taxheaven που λινκάρω παραπάνω (αυτή τη στιγμή, η προθεσμία για τα 1/1/21-31/6/21 είναι η 31/10/21). Υπάρχουν πρόστιμα για εκπρόθεσμες υποβολές (ή ό,τι άλλες "δικές μου ενέργειες") στο σύστημα αυτό? Έχουν ακουστεί ποσά? -- Άγνωστο, μέχρι να μπει σε φουλ λειτουργία... Χρειάζεται να "κάνω κάτι" υποχρεωτικά στο myDATA και για έξοδά μου (π.χ. αγορά υπολογιστή στο ΑΦΜ μου), ή μόνο για τα ΤΠΥ που εκδίδω εγώ? -- Τα έξοδα θα τα καταχωρεί ο άλλος (ο προμηθευτής), αλλά εμείς θα πρέπει να τα "χαρακτηρίσουμε", όταν εμφανιστούν στο myDATA μας. Άγνωστο πως/που/πότε όμως, ακόμα... Για τα υπόλοιπα ερωτήματα (7-11), που αφορούν την Ειδική Φόρμα Καταχώρησης, θα επανέλθω μόλις μάθω/καταλάβω...Έχω προς το παρόν καταχωρήσει προσωρινά ένα ΤΠΥ στο myDATA, οπότε είδα που "χτυπάει" ο αυτοματοποιημένος έλεγχος που κάνει το σύστημα.
  8. Καλημέρα, Αποφάσισα σήμερα να πιαστώ λίγο με αυτό το νέο φρούτο, myDATA... Να πως πως είμαι μπλοκάκιας μηχανικός ΤΣΜΕΔΕ, Ελ.Επ. "σαν μισθωτός" με έδρα το σπίτι μου, και κόβω 10-15 ΤΠΥ το χρόνο σε ΕΛΚΕ και ερευνητικά ιδρύματα (2-3 εργοδότες μαξ). Στις περιοδικές περνάω επίσης κάτι λογαριασμούς σπιτιού και ψηφιακό μικρο-εξοπλισμό (υπολογιστές, κινητά κλπ), περιστασιακά, δηλαδή μόνο όταν έχω να κόψω ΤΠΥ με ΦΠΑ. Εκδίδω τα ΤΠΥ μου μόνος μου, σε PDF (τώρα με ψηφιακές υπογραφές), και κάνω όποια λογιστικά μπορώ μόνος μου: περιοδικές ΦΠΑ, ΜΥΦ, Ε123 κλπ. Καθώς καταλαβαίνω πως είμαι υπόχρεος χρήσης του myDATA (δεν το γλιτώνω δηλαδή όπως, π.χ., το POS και τον επαγγελματικό λογαριασμό, που "παρέκαμψα"), οπότε θέλω λίγο λιανή βοήθεια, for dummies, από όποιον γνωρίζει: Συνεχίζουμε (μέχρι νεοτέρας) να έχουμε κανονική υποχρέωση περιοδικών ΦΠΑ, π.χ. ανά τρίμηνο. Σωστό? Η ελπίδα με το myDATA είναι πως το Ε3 και οι ΜΥΦ που θα κάνουμε το 2022 (αν ζούμε) θα "απλοποιηθούν". Σωστό? Θα πρέπει να υποβάλω τα ΤΠΥ που εκδίδω ASAP, με απώτατη προθεσμία την 20η μέρα του επόμενου μήνα από την έκδοση. Σωστό? Τα παρασταστικά με ημερομηνία 1/1/21-31/3/21 πρέπει κ αυτά να δηλωθούν (άμεσα), ή υπάρχει κάποια άλλη προθεσμία? Υπάρχουν πρόστιμα για εκπρόθεσμες υποβολές (ή ό,τι άλλες "δικές μου ενέργειες") στο σύστημα αυτό? Έχουν ακουστεί ποσά? Χρειάζεται να "κάνω κάτι" υποχρεωτικά στο myDATA και για έξοδά μου (π.χ. αγορά υπολογιστή στο ΑΦΜ μου), ή μόνο για τα ΤΠΥ που εκδίδω εγώ? Για τα ΤΠΥ που εκδίδω εγώ (μικρός όγκος), βλέπω πως για τη διαβίβαση προτείνεται η "Ειδική Φόρμα Καταχώρησης" (από τη λίστα εδώ: https://www.aade.gr/mydata ), όπου βασικά ξανασυμπληρώνω χειροκίνητα στον browser τα πεδία του ΤΠΥ μου, ίσως πιο αναλυτικά. Σωστό? Παρακάτω κάποιες πιο συγκεκριμένες ερωτήσεις για τα πεδία συμπλήρωσης. Ειδική Φόρμα Καταχώρησης > Εισαγωγή Παραστατικού > ΤΠΥ > Τρόπος Εξόφλησης -- Όταν με πληρώνουν με κατάθεση στον (μη-επαγγελματικό) τραπεζικό λογαριασμό μου, αυτό είναι το "Επί Πιστώσει"? Ειδική Φόρμα Καταχώρησης > Εισαγωγή Παραστατικού > ΤΠΥ > Σύνοψη Παραστατικού -- Είναι υποχρεωτικός ο "Χαρακτηρισμός Γραμμής", ή γενικά το πνεύμα είναι να συμπληρώνουμε μόνο τα υποχρεωτικά πεδία (αυτά με *) και τέλος? Υπάρχει ένα ελεύθερο πεδίο "Σχόλια" που ίσως βολεύει... Ειδική Φόρμα Καταχώρησης > Εισαγωγή Παραστατικού > ΤΠΥ > Φόροι -- Ο βασικός φόρος που έχω είναι η κλασική 20% παρακράτηση. Αυτό είναι το "Φοροι Παρακρ. > Περίπτ. γ' - Δικαιώματα - 20%" ή κάποια άλλο? Επίσης, κάτι ψιλολόγια (π.χ. σύνολο 2-3€ στα χίλια, χαρτόσημα ΕΑΑΔΗΣΥ κλπ, που δεν τα γράφω στο ΤΠΥ αλλά τα χρεώνομαι), πρέπει επίσης να μπαίνουν? Ειδική Φόρμα Καταχώρησης > Εισαγωγή Παραστατικού > ΤΠΥ -- Στο μέλλον θα με βάλουν υποχρεωτικά στο Αρ. 39 (ΕΦΚΑ, 1-2 εργοδότες). Φαντάζομαι και αυτό θα είναι ένας μικρός εφιάλτης στην καταχώρηση εδώ... Τέλος, ξέρει κανείς αν απαντάνε στο μέηλ τους ( [email protected] , όπου θέλουν κ το κινητό μας), ή δεν πρέπει κανείς να το υπολογίζει? Ευχαριστώ πάρα πολύ για τη βοήθεια!
  9. Μακάρι. Όσο λιγότερο overhead, τόσο το καλύτερο. Φαντάσου όμως τον πονοκέφαλο συγχώνευσης που μας/τους περιμένει... Λογικό. Ο ΕΚΦΑ, όντως, για τέσσερις μήνες είχε μειωθεί κατά 25%. Αλλά ας το πούνε καθαρά, μη μυρίζουμε τα νύχια μας!
  10. Και εμένα μου έβγαλε μηδενικό ΕΤΕΑΕΠ για Ιούλιο 2020 (ενώ οι εκκαθαρίσεις 2017/18 είναι κανονικά, οι δόσεις). Γνωρίζουμε κάτι παραπάνω, π.χ., αν πρόκειται για λάθος που θα διορθωθεί άμεσα; Δεν θέλω να "ρίχνω" παραπάνω στον κουμπαρά, γιατί οι πιθανότητες έξτρα μπουρδουκλώματος αυξάνονται...
  11. Από πότε και μετά ισχύει αυτή η "χαλαρότητα" στην τήρηση βιβλίων? Να ξέρω δηλαδή μέχρι ποια χρονιά πρέπει να έχω τζιτζί το βιβλίο, πριν περάσω σε EXCEL... Ο νόμος που αναφέρει ο @georgegaleos είναι του 2014, αλλά το post είναι του 2016.
  12. Ρώτησα και μου ζήτησε 480€/χρόνο, μόνο για βιβλία Β' κατηγορίας, περιοδικές ΦΠΑ, ΜΥΦ, συμβουλευτική (δηλαδή χωρίς φορολογική δήλωση). Μου φάνηκαν πολλά. Από γνωστούς δεξιά-αριστερά (εκτός Αθηνών), ακούω για 300-400€/χρόνο, all inclusive.
  13. Καλησπέρα, έχουμε κάποια πρόταση για ηλεκτρονική τήρηση βιβλίου εσόδων-εξόδων Β' κατηγορίας, για ατομική επιχείρηση με μικρό πλήθος παραστατικών (π.χ. ~20 ΤΠΥ εσόδων και άλλα τόσα εξόδων [λογαριασμοί σπιτιού, καμιά αγορά κοκ]); Τα κρατάω εδώ και 8-9 χρόνια χειρόγραφα, από τότε που ήταν τρυπημένα/θεωρημένα (βιβλίο και μπλοκάκι) από την ΔΟΥ, αλλά θα ήθελα να το "γυρίσω" σε EXCEL ή κάτι τέτοιο, αφού ούτως ή άλλως όλα πλέον τα κάνω ηλεκτρονικά (τα ΤΠΥ [αθεώρητα], τις ΜΥΦ κοκ). Είμαστε στο 2020 σχεδόν! Ρωτάω λοιπόν αν υπάρχει κάτι έτοιμο, για να μην ξανα-ανακαλύπτω τον τροχό... Αλήθεια, η τήρηση χειρόγραφων βιβλίων είναι ακόμα υποχρεωτική (π.χ. για περίπτωση ελέγχου ή κλεισίματος ατομικής επιχείρησης), ή θα αρκούσε μία εκτύπωση των καταχωρήσεων του EXCEL; Είμαι και αρκετούς μήνες "πίσω" στην τήρηση του βιβλίου 😋
  14. Ερώτηση: Δεύτερη εκκαθάριση για το 2017, θα υπάρξει ή όχι; Περίμενα θα γινόταν κάτι τέτοιο, ώστε τελικά οι εισφορές να σχετίζονται με τα εισοδήματα του ίδιου χρόνου (όπως π.χ. γίνεται για μισθωτούς ή μέχρι 2 εργοδότες), και όχι του προηγούμενου χρόνο (όπως γίνεται με τους Ελ.Επ. στο τρέχον "σύστημα").
  15. Μου πήρε κανένα μισάωρο, αλλά κατάφερα και "αποκωδικοποίησα" (πάλι) τον απίθανο αλγόριθμο με τον οποίο υπολογίζονται οι εισφορές. Πραγματικά αρρωστημένο, ευτυχώς πετάνε και τα ενδιάμεσα ποσά κ βοηθάει λίγο. Να κάτι τέτοιο είναι, η ετήσια ασφαλιστική εισφορά ΕΦΚΑ 2018: ( ( Κωδικός[453]_του_Ε3/2018 + Καταβλητέες_ΕΦΚΑ_για_το_2017 ) * 0,85 * 0,2695 ) συν (120_υπερ_ΟΑΕΔ) μείον (Εκπτώσεις) Απλό, ε? 😐
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.