Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Καλησπέρα και χρόνια πολλά σε όλους !


Θα ήθελα να με βοηθήσετε να επιλέξω έναν ηλεκτροκινητήρα τριφασικό (πιθανότατα) ασύγχρονου τύπου. Το δύσκολο είναι ότι δεν γνωρίζω όλα τα χαρακτηρίστηκα του οπότε ελπίζω να με βοηθήσετε σε αυτό. Αρχικά αυτό που γνωρίζω είναι ότι ο ηλεκτροκινητήρας θα πρέπει να είναι από (800-900 KW) δηλαδή περίπου (1000-1200 Ηorsepower) και να έχει την δυνατότητα μεταβαλλόμενων στροφών λογικά μέσο αλλαγής της συχνότητας από ένα χειριστήριο. Η δουλεία του ηλεκτροκινητήρα θα είναι να γυρίζει μια έλικα με 4 πτερύγια. Επίσης, υπό το πλήρη φορτίο του ηλεκτροκινητήρα που θα είναι η έλικα να γυρίζει, λόγω του ότι τα πτερύγια της έλικας δεν αντέχουν πάνω από 1600 rpm/min άρα και οι στροφές του ηλεκτροκινητήρα υπό το φορτίο της έλικας δεν θα πρέπει να ξεπερνάνε τις 2000 rpm/min. Αυτό ίσως βοηθήσει στην επιλογή των πόλων του κινητήρα.

 

Link to comment
Share on other sites

η ελικα θα μπει απ ευθειαs πανω στον αξωνα του κινητηρα η θα μπει καποιοs μειωτηραs? για τι εφαρμογη το χρειαζεσαι?

Link to comment
Share on other sites

el Greco καλησπέρα, Η έλικα θα μπει απευθείας πάνω στον άξονα του κινητήρα και η εφαρμογή που το χρειάζομαι όπως είπα θα είναι να γυρνάει μια έλικα με 4 πτερύγια (για την παραγωγή κατευθυνόμενου ανέμου φανταστείτε όπως κάνουν στις ανεμοσύραγγες που τεστάρουν την αεροδυναμική διαφόρων αντικειμένων).

ckiriako καλησπέρα και σε σένα, όχι δεν είναι άσκηση σχολής είναι πραγματικότητα, θα προσπαθήσω και γω με τις γνώσεις που έχω απ’ τη σχολή να βοηθήσω όσο μπορώ για να καταλήξουμε με κάποιες τελικές απαντήσεις για τον τύπο και τα χαρακτηρίστηκα του κινητήρα !

Link to comment
Share on other sites

Χωρις παρεξηγηση, αλλα πρωτη φορα βλεπω διαστασιολογηση και επιλογη κινητηρα ~1MW (!!!) στο νετ!!

Αν οντως προκειται για πραγματικοτητα, εχετε να δειτε και να σκεφτειτε αρκετα πραγματα, και να βλεπετε παραλληλα και το οικονομοτεχνικο κομματι. 

Oι κινητηρες 400V συνηθως κατασκευαζονται μεχρι 300kW, 690V μεχρι 800-900kW... 

 

Για ισχυ οπως αυτη που ζητας πας σε υψηλη ταση 6kV, τωρα τι και πως ..... Πρεπει να δεις πρωτα πρωτα πως θα το τροφοδοτησεις. Τι γραμμη υπαρχει ηδη, αν παιρνουν και αλλοι ή μονο εσυ... δωσε στοιχεια της εγκαταστασης αν θες να ξεκινησεις να βγαλεις καποια ακρη. 

Πρεπει να δειτε ρευματα εκκινησης, επιβαρυνση στο δικτυο με την δεη, βυθισεις τασης στην εκκινηση..... αυτα ολα πρεπει να υπολογιστουν... ουτε καν εχω τυχει ποτε τετοια περιπτωση, το μονο σιγουρο ειναι οτι δεν ειναι παιχνιδι

Edited by ckiriako
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Η μελέτη αυτή είναι υπερεξειδικευμένη και δύσκολα θα βρεις απάντηση στο forum.

Για τέτοια ισχύ θα πρέπει να κάνεις πανευρωπαϊκή έρευνα αγοράς (θες CE, αν δεν υπάρχει ήδη στην Έυρώπη αντιπρόσωπος για κάποιο μοντέλο υπολόγισε το κόστος σε χρόνο και χρήμα για την διαδικασία πιστοποίησης).

Μετά πρέπει να δεις τον διαθέσιμο χώρο, την διαθεσιμότητα ισχύος της ΔΕΗ και του υποσταθμού, κτλ.

 

Χωρίς να γνωρίζουμε όλες τις λεπτομέρειες της εγκατάστασης δεν μπορούμε καν να είμαστε σίγουροι πως είναι εφικτή η εγκατάσταση του ηλεκτροκινητήρα.

Link to comment
Share on other sites

Έχετε δίκιο δεν είναι σύνηθες φαινόμενο τέτοιες διαστάσεις κινητήρα. Ουσιαστικά 750-800 kw θεωρώ θα έκαναν την δουλειά μου. Μια σκέψη είναι να τροφοδοτηθεί με ηλεκτρογεννήτρια diesel τριφασική , η αλλιώς μετά από το δυτικό της ΔΕΗ.  Αλλά ας αφήσουμε την ΔΕΗ προς το παρόν. Ας προσπαθήσουμε να βρούμε το είδος του ηλεκτροκινητήρα. Συμφωνούμε όλοι ότι πρέπει να είναι Ασύγχρονος για να μπορώ να μεταβάλλω της στροφές του ανά πασά στιγμή ? Η μπορεί να είναι και σύγχρονος και με κάποιο τρόπο να μεταβάλλω τις στροφές? Μετά πόσων πόλων πρέπει να είναι αν πάρουμε ως δεδομένο ότι δεν πρέπει να ξεπερνά τις 1700-1800 στροφές υπό φορτίο ? 

Link to comment
Share on other sites

Αν τελικα το προβλημα ειναι υπαρκτο (πραγμα που πιστευω οτι δεν ισχυει), μηπως να προμηθευτεις μεγαλο diesel κινητηρα και να συνδεσεις τον ελικα πανω του χωρις να μπλεκεις με ρευματα κτλ?

Link to comment
Share on other sites

Ckiriako  επειδή το πρόβλημα είναι υπαρκτό να σε ενημερώσω ότι έχω την κατασκευή έτσι όπως το είπες τώρα ! Diesel κινητήρα και συνδεδεμένη την προπέλα με pto και gearbox. Μην ρωτάς γιατί μπαίνω στη διαδικασία να μπλέξω με ηλεκτροκινητήρα. Μόλις καταλήξουμε κάπου θα δούμε τότε αν αξίζει η όχι !

Ο κινητήρας που ψάχνω για ακόμα μια φορά θα πρέπει να είναι (700-800 KW) παρακάτω δεν κάνει παραπάνω δεν χρειάζεται. Για να βγάλουμε το ρεζουμέ σιγά σιγά. Ας υποθέσουμε ότι θα κάνουμε επιλογή κινητήρα μέσα από το site  http://www.valiadis.gr/ . Τι κινητήρα θα επιλέγατε εσείς ? ΜΕ ΤΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ότι ο κινητήρας πρέπει να είναι (710 kw), οι στροφές υπό το φουλ φορτίο δεν πρέπει να ξεπερνάνε τις 1700-1800 στρ/λεπτο , ο κινητήρας πρέπει να έχει μεταβλητές στροφές. Θα πρεπει να είναι τριφασικος ηψηλης τασης χαμιλης ? Τώρα για την επιλογή του torque οι κινητήρες που έχει είναι η 2000+ η 4500+ . Πιστεύω όσο πιο πολύ torque τόσο πιο ευκολά θα γυρίζει την είλκα .Στην έλικα που έχω υπάρχει η δυνατότητα αλλαγής της κλήσης.) Αρα γι αυτό αν έχει αρκετό torque θα έχει και πιο πολύ δύναμη σε μεγαλύτερη κλίση της προπέλας , αλλά ας το αφήσουμε αυτό προς το 

Link to comment
Share on other sites

Τα δεδομένα δεν φτάνουν για επιλογή.

Σε τόσο μεγάλη ισχύ η βιβλιογραφία δεν φτάνει, πρέπει να βάλεις το μυαλό σου να σκεφτεί όλες τις δυνατές παραμέτρους όπως εκτιμώμενες εκκινήσεις, επιθυμητό χρόνο ζωής, ελάχιστο χρόνο μεταξύ σέρβις (σε κρίσιμες διαδικασίες σέρβις γίνεται μια φορά το χρόνο ή και σπανιότερα), αντοχή σε ειδικές συνθήκες (π.χ. υδρόψυκτος ηλεκτροκινητήρας ), κτλ.

Ότι και να επιλέξεις, συστήνω ανεπιφύλακτα να κάνεις πλήρη τεχνική έκθεση με τις παραδοχές και επιλογές που θα κάνεις ώστε σε τυχόν αστοχία του να είσαι καλυμμένος.

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.