Μετάβαση στο περιεχόμενο

sdim

Core Members
  • Περιεχόμενα

    3.522
  • Εντάχθηκε

  • Τελευταία επίσκεψη

  • Days Won

    20

sdim last won the day on Μάρτιος 23 2018

sdim had the most liked content!

Φήμη στην κοινότητα

1.125 Εξαιρετική

Σχετικά sdim

  • Κατάταξη:
    Διακεκριμένο Μέλος

Contact Methods

  • Website
    http://sdim.gr
  • Skype
    stavrosd

Profile Information

  • Φύλο
    Άντρας
  • Τοποθεσία
    Πύργος, Πάτρα
  • Επάγγελμα
    Μηχανικός
  • Ειδικότητα
    Διπλ. Μηχανολόγος Μηχανικός

Τελευταίοι επισκέπτες προφίλ

4.402 profile views
  1. Υπάρχουν ορισμένες μελέτες στα downloads. Συνήθως την μελέτη την κάνει ο μηχανολόγος μαζί με τα ΗΜ, αν και μέχρι πρότεινος δεν είχε δικαίωμα υπογραφής αφού η μελέτη παθητικής πυροπροστασίας είναι αρχιτεκτονική μελέτη. Τα τελευταία χρόνια η νομοθεσία αλλάζει συνεχώς. Για κάθε χρήση κτηρίου θα πρέπει να διαβάσεις τα πιο πρόσφατα ΦΕΚ και κανονισμούς. Ως αρχιτέκτων, όταν διαβάζεις νομοθεσία σημείωσε στα σκονάκια σου τα εξής: - το ΦΕΚ ή την πυροσβεστική διάταξη που αφορά την κάθε χρήση - μέγιστες επιτρεπτές οδεύσεις - ελάχιστα πλάτη οδεύσεων - κατηγορίες κινδύνου - πότε χρειάζεσαι μόνιμα μέσα πυρόσβεσης, ανίχνευσης, κτλ. Σε αυτές τις περιπτώσεις θα πρέπει να συνεννοηθείς με τον μηχανολόγο για τον χώρο που απαιτείται για το μηχανοστάσιο του συστήματος πυρόσβεσης. Στην πράξη τώρα, με τον μηχανολόγο που θα συνεργαστείς για το έργο θα κάνεις μια αρχική συζήτηση. Με βάση το εμβαδό και το είδος του κτηρίου θα σου πει τα βασικά όπως πόσοι περίπου πυροσβεστήρες θα εγκατασταθούν, πόσες πυροσβεστικές φωλιές, αισθητήρες, κτλ. Αυτές οι πληροφορίες θα σε βοηθήσουν να έχεις και καλύτερο αισθητικό αποτέλεσμα στην δουλειά σου. Αν δεν έχεις προβλέψει θέση για αυτά τότε ο μάστορας θα τα εγκαταστήσει όπου βρει χώρο, δηλαδή εκεί που πέφτει το μάτι. Επίσης είναι χρήσιμο να έχεις διαρκή επικοινωνία με τον μηχανολόγο κατά την πορεία του έργου και ιδιαίτερα σε σημαντικές δουλειές συστήνω ανεπιφύλακτα να κάνει μελέτη εφαρμογής ΠΡΙΝ την έκδοση της άδειας (πολλοί κάνουν μελέτη φασόν για την άδεια και μετά προκύπτουν προβλήματα κατά την εφαρμογή). Παλιότερα υπήρχαν έντυπα σαν αυτό http://www.preveza.gr/index.php?option=com_docman&task=doc_download&gid=674&Itemid=202 Τώρα έχει αλλάξει η νομοθεσία αλλά είναι ένας καλός οδηγός για αρχή
  2. Είμαστε σε καλό δρόμο στον τομέα της ανακύκλωσης. Θα χαρώ ακόμα περισσότερο όταν φτάσουμε σε ανακύκλωση το 50% των τεμαχίων και όχι του τονάζ. Με την εξέλιξη της τεχνολογίας οι συσκευές γίνονται πιο ελαφριές οπότε ο υπολογισμός του τονάζ είναι λίγο παραπλανητικός. Μια παλιά τηλεόραση 32" ζυγίζει σχεδόν 50 κιλά (π.χ. https://www.cnet.com/products/panasonic-ct-32-crt-tv/) Μια καινούργια τηλεόραση LED 32" ζυγίζει 5 κιλά.
  3. Έχει αναφερθεί πολλές φορές αντίστοιχο θέμα. Υπάρχει ο σχετικός κανονισμός, ο κανονισμός κατανομής δαπανών θέρμανσης πολυκατοικιών ( ΦΕΚ 631Δ/1985). Πρέπει να γίνει μελέτη από μηχανολόγο για τον υπολογισμό των θερμικών φορτίων των ιδιοκτησιών, αν δεν υπάρχει ήδη στον φάκελο της άδειας, και στην συνέχεια πρέπει να γίνει η μελέτη κατανομής δαπανών κεντρικής θέρμανσης. Το ποσοστό που ονομάζουμε "πάγιο" είναι ο συντελεστής fi*εi για τα λειτουργικά έξοδα, o συντελεστής πλ για τα λειτουργικά έξοδα των αποσυνδεδεμένων ιδιοκτησιών και ο συντελεστής πi για τα έκτακτα έξοδα.
  4. Τα νούμερα αυτά είναι εικονικά. Δεν αντιπροσωπεύουν απαραίτητα πραγματική ανάπτυξη. Για να γίνω συγκεκριμένος: 1. Αυξήθηκαν οι τουρίστες αλλά όχι το κέρδος. Η αύξηση οφείλεται σε τουρίστες all-Η αύinclusive. Οι νησιώτες μου λένε ότι έχουν μειωθεί κατακόρυφα οι τουρίστες εκτός ξενοδοχείων. Χάνουμε ποιοτικό τουρισμό και αυξάνουμε τους τουρίστες all-inclusive οι οποίοι κάθε χρονιά αφήνουν και λιγότερα στις τοπικές κοινωνίες. 2. Η αύξηση 19.4% στις αεροπορικές αφίξεις δεν είναι χρήσιμος δείκτης από την στιγμή που δεν γνωρίζουμε πόσες είναι πτήσεις με τελικό προορισμό στην Ελλάδα και πόσες είναι transit πτήσεις. 3. Είναι γεγονός ότι τα πολυδιαφημισμένα νησιά αυξάνουν την κίνησή τους. Τι γίνεται όμως με τα υπόλοιπα; 4. Οι tax free συναλλαγές τι μας ενδιαφέρουν από την στιγμή που το κράτος δεν εισπράττει φόρους; Μακάρι να έχουμε όντως ανάπτυξη, φοβάμαι ότι του χρόνου τα στατιστικά δεν θα είναι εξίσου καλά.
  5. Εμφανίστηκε αυτό το πρόβλημα σε έναν πελάτη: Σφάλμα κατά την καταβολή Τελικών Εκταμιεύσεων στην τράπεζα. Αποστολέας ΤΡΑΠΕΖΑ ΑΤΤΙΚΗΣ Θέμα Σφάλμα κατά την καταβολή Τελικών Εκταμιεύσεων στην τράπεζα. Μήνυμα 1. Παρουσιάστηκε σφάλμα κατά την επικοινωνία με το ΠΣ της Τράπεζας. Κωδικός σφάλματος : null. Αιτιολογία : null Παρακαλώ προσπαθήστε εκ νέου αργότερα. Αν το πρόβλημα επιμείνει επικοινωνήστε με το Help Desk. Σας έχει τύχει κάτι αντίστοιχο;
  6. Η εφαρμογή δήλωσης ΕΛ είναι εδώ: https://www.aade.gr/epicheireseis/phorologikes-yperesies/epaggelmatikos-logariasmos Δοκίμασε να μπεις. Εμένα δέχτηκε κανονικά τους λογαριασμούς μου.
  7. Μέχρι να βγει η νομοθεσία απλά υπομονή. Καλή η προσπάθεια όμως, μακάρι να ασχολούνταν και άλλοι με τα λογισμικά.
  8. Μπορείτε να προσθέσετε οποιονδήποτε ΚΑΔ γύρω από την οικοδομή θέλετε χωρίς πρόβλημα. Υπεργολαβία για πατώματα, για καλούπια για οικοδομικό σκυρόδεμα, κτλ. Αν εξαιρέσουμε τους ΚΑΔ που έχουν κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα, όπως π.χ. μηχανικοί, γιατροί και δικηγόροι, τα περισσότερα επαγγέλματα και ιδίως αυτά που περιλαμβάνουν χειρονακτική εργασία μπορείτε να τα δηλώσετε. Αρκετά από αυτά δικαιολογούν αυτοκίνητο. Το θέμα είναι τι θα πει ο λογιστής στο τέλος, έχει εμπειρία στον κλάδο του που δεν έχουμε εμείς.
  9. Για την αυτονόμηση, ο ιδιοκτήτης υποχρεούται να αναθέσει σε αρμόδιο μηχανικό και την σύνταξη νέας μελέτη κατανομής δαπανών θέρμανσης.
  10. Τι ώρα έχει πάει, έχω αργήσει λίγο... Πρέπει να κάνω την τακτοποίηση, δεν προλαβαίνω, πρέπει να εκδώσω το ΠΕΑ, δεν προλαβαίνω, πρέπει να κάνω αποτύπωση, δεν προλαβαίνω, πρέπει να κάνω τις μελέτες, δεν προλαβαίνω...
  11. Σχετικά με τα Powerline. 1. Οι πρώτες γενιές είχαν όντως μεγάλο πρόβλημα με την επικοινωνία αν δεν ήταν στην ίδια φάση. Είχαν κυκλοφορήσει phase-coupler για τον πίνακα ώστε να βελτιωθεί η επικοινωνία μεταξύ των φάσεων. Ουσιαστικά πρόκειται για απλούς πυκνωτές μεταξύ των αγωγών. Το υψίσυχνο σήμα των PLC πέρναγε από φάση σε φάση αλλά τα 50Hz όχι. 2. Οι επόμενες γενιές λειτουργούν σε μεγαλύτερη συχνότητα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα σε συνδυασμό με την χωρητικότητα των αγωγών να γίνεται coupling μεταξύ των φάσεων για το σήμα. 3. Τα τελευταίας γενιάς powerline adapters χρησιμοποιούν παράλληλα και τον ουδέτερο (2x2) ή ακόμα και την γείωση (3x3) οπότε έχουν ουσιαστικά λύσει το πρόβλημα της επικοινωνίας μεταξύ των τριών φάσεων.
  12. Δεν χρειάζονται υπολογισμοί για να δείτε αν έχετε πιάσει το 60%. Το κτήριο αναφοράς έχει 60%. Αν στο σενάριο η κατανάλωση ενέργειας για ΖΝΧ είναι ίση ή μικρότερη του κτηρίου αναφοράς είσαστε εντάξει, διαφορετικά βάζετε μεγαλύτερο συλλέκτη. Σε γενικές γραμμές σας καλύπτει 1μ² συλλέκτη ανά υπνοδωμάτιο. Σε μονοκατοικίες με πολλά υπνοδωμάτια είναι πρόβλημα ο ηλιακός θερμοσίφωνας, κάποιες φορές βάζω 5μ² ή 6μ²
  13. Καλό είναι να γίνουν έλεγχοι γιατί η κατάσταση έχει ξεφύγει. Η νοοτροπία πλέον έχει λογική του παραλόγου. Αν κάποιος δει αυθαιρεσίες σε ένα ακίνητο και ενημερώσει το κράτος θεωρείται ρουφιάνος. Αν κάποιος πληρωθεί από τον ιδιοκτήτη για να κάνει ακριβώς το ίδιο, θεωρείται επαγγελματίας. Και το πιο παράλογο; Την πρώτη περίπτωση όπου ο πολίτης προστατεύει ανιδιοτελώς το περιβάλλον, που είναι εν μέρη και δικιά του ευθύνη, η κοινωνία την θεωρεί πιο ασήμαντη από την δεύτερη περίπτωση που αφορά κυρίως ένα φοροεισπρακτικό μέσο.
  14. Κατ αρχάς να ξεχωρίσουμε μερικές εντελώς διαφορετικές ιδιότητες: Αναλύω τις ειδικότητες όπως τις έχω στο μυαλό μου, όπου διαφωνείτε το συζητάμε. 1. Μελετητής μηχανικός 2. Κατασκευαστής 3. Εργολάβος 4. Εργοδηγός 5. Επιβλέπων μηχανικός 6. Ελεγκτής δόμησης 1. Μελετητής. Είναι ο μηχανικός που θα κάνει τις μελέτες για το έργο. Οι μελέτες περιλαμβάνουν τα σχέδια για τις υπηρεσίες, τα κατασκευαστικά σχέδια, τα τεύχη με τους υπολογισμούς και τις τεχνικές προδιαγραφές. Οι μελέτες καλύπτουν τις απαιτήσεις του πελάτη και του νόμου. 2. Κατασκευαστής. Είναι αυτός που θέλει να κατασκευάσει το έργο. Δεν είναι απαραίτητα μηχανικός, μπορεί να είναι εταιρεία ή ακόμα και ιδιώτης με οικονομική άνεση. 3. Εργολάβος. Είναι αυτός που θα αναλάβει την υλοποίηση του έργου, την οργάνωση των συνεργείων, την προμήθεια των υλικών, κτλ. Ο εργολάβος πληρώνεται από τον κατασκευαστή με τρόπο που έχουν συμφωνήσει, π.χ. με κάποια προκαταβολή και τμηματική πληρωμή παράλληλα με την εξέλιξη των εργασιών. 4. Εργοδηγός. Είναι αυτός που θα καθοδηγεί στο έργο τους εργάτες και τους χειριστές των μηχανημάτων ώστε να γίνουν οι εργασίες σύμφωνα με τα σχέδια και τις μελέτες που έχει εκπονήσει ο μηχανικός. 5. Επιβλέπων μηχανικός. Είναι αυτός που επιβλέπει το έργο και συμβουλεύει τον εργολάβο όπου χρειάζεται ώστε να τηρηθούν τα σχέδια και οι μελέτες του μελετητή. 6. Ελεγκτής δόμησης. Είναι αυτός που ελέγχει ότι όλοι οι παραπάνω κάνανε σωστά την δουλειά τους. Μπορεί κάποιος να έχει παράλληλα περισσότερες από μια ειδικότητες αλλά αυτό δεν είναι απαραίτητο. Ο εργοδηηός χρειάζεται να είναι συνέχεια στο έργο, όχι ο επιβλέπων μηχανικός. Ο επιβλέπων μηχανικός θα πηγαίνει σε τακτικά διαστήματα να ελέγχει και θα αποχωρεί. Αν πληρώνεσαι και για εργοδηγός, τότε θα πρέπει να είσαι παρών συνέχεια στο εργοτάξιο ώστε να μην γίνουν λάθη.
×

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.