Jump to content

sdim

Core Members
  • Content Count

    3,632
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    22

sdim last won the day on February 7

sdim had the most liked content!

Community Reputation

1,156 Άριστη

About sdim

  • Rank
    Διακεκριμένο Μέλος

Contact Methods

  • Skype
    stavrosd

Profile Information

  • Φύλο
    Άντρας
  • Τοποθεσία
    Πύργος, Πάτρα
  • Επάγγελμα
    Μηχανικός
  • Ειδικότητα
    Διπλ. Μηχανολόγος Μηχανικός

Recent Profile Visitors

4,954 profile views
  1. Για αρχή σκέψου τι ακριβώς θες και μετά αποφάσισε τι θα πάρεις. - Θα τα χρησιμοποιείς base - rove ή θα έχεις συνδρομή σε κάποιο δίκτυο; - αν θα έχεις συνδρομή, πόσο κοντά είναι η βάση της εταιρείας στην περιοχή που δραστηριοποιείσαι; Το σφάλμα αυξάνεται με την απόσταση - Μάθε τι σημαίνει η κάθε τεχνική προδιαγραφή. Πολύ σημαντικό είναι η το σφάλμα που δίνεται ως μια αρχική τιμή συν κάποια ppm. Ppm σημαίνει parts per million = χιλιοστά ανά χιλιόμετρο. Αν π.χ. ένα GPS έχει ακρίβεις 1cm + 1ppm, στα 20χλμ από την βάση θα έχεις ακρίβεια 1cm + 20*1mm.= 3cm. - ρώτησε φίλους και γνωστούς τι χρησιμοποιούν. Αν έχει κάποιος συνεργάτης ένα GPS μπορεί να σε βοηθήσει με το δικό σου, συνήθως η κάθε εταιρεία έχει παρόμοιο μενού σε όλα τα μοντέλα. Επίσης μπορεί να σου πει αν είναι εξυπηρετικός ο αντιπρόσωπος, αν είναι γρήγορος στο σέρβις, αν είναι οικονομικός, κλπ. - Σύγκρινε την τιμή του GPS ΜΑΖΙ με το λογισμικό. Υπάρχουν αμέτρητες επιλογές, από δωρεάν λογισμικά (τρέχουν σε android, καλύπτουν απλές καθημερινές δουλειές) έως ακριβά εξειδικευμένα λογισμικά που ξεπερνάνε άνετα τα 1500€ με το χειριστήριο. - Χρειάζεσαι διπλόσυχνο ή τριπλόσυχνο; - Πόσα μπορείς να δώσεις; - Θα εργάζεσαι σε άλλες χώρες; Αν ναι, υποστηρίζει τα αντίστοιχα προβολικά συστήματα και πόσο εύκολο είναι να τα επιλέξεις όταν αλλάξεις χώρα; - Θες το λογισμικό πεδίου να είναι στα Ελληνικά ή είσαι εξοικειωμένος και με τα Αγγλικά; Υπάρχουν και στα Ελληνικά επιλογές αλλά όχι πολλές. - Θα έχει ενσωματωμένη ή αποσπώμενη μπαταρία; Για τυπικές δουλειές η ενσωματωμένη μπαταρία σε καλύπτει αλλά αν κάνεις πολύωρες αποτυπώσεις και ιδιαίτερα αν τα έργα είναι πολύ μακριά, σκέψου το κόστος σε χρόνο και χρήμα αν σου τελειώσει η μπαταρία. Μπορείς να την φορτίσεις στο αυτοκίνητο αλλά χρειάζεται ώρες. Αν έχει αποσπώμενη μπαταρία, θα έχεις φορτισμένη εφεδρική μπαταρία και την αλλάζεις σε δευτερόλεπτα. Αν μάλιστα υποστηρίζει ταυτόχρονα δύο μπαταρίες μπορείς να αλλάξεις μπαταρία χωρίς καν να το κλείσεις.
  2. Συνήθως στις προβλέψεις μου πέφτω μέσα. Προβλέπω ότι υπάρχει η τάση να γίνει ξανά το αυτοκίνητο μέσω των εύπορων. Οι λίγοι και πλούσιοι θα έχουν αυτοκίνητο, οι υπόλοιποι ΜΜΜ, ποδήλατο ή κάποιο μικρό ηλεκτρικό όχημα.
  3. 65.000 μόνο για το 2017 Με το ίδιο σκεπτικό άλλα 75.000 για το 2018. Συν από προηγούμενα και επόμενα έτη, νομίζω ότι τα οχήματα από μη αποδοχή κληρονομιάς είναι σημαντικό ποσοστό. Πέρα από αυτό, υπάρχουν αμέτρητα οχήματα για τα οποία δεν υπάρχει σωστό αρχείο. Μερικές περιπτώσεις: - Τράκαρε ένα όχημα και το παρατήσανε εκεί που είναι χωρίς να καταθέσουν πινακίδες. Παλιότερα ήταν δεδομένο το ότι ένα τρακαρισμένο αυτοκίνητο με σημαντικές ζημιές θα το παρατούσαν. - Κλοπή οχήματος. Παλιότερα δεν δηλώνανε τις κλοπές αν το όχημα ήταν παλιό ή μικρής αξίας. - Μεταβίβαση "προφορική". Ιδιαίτερα στα δίκυκλα έχουν γίνει αμέτρητες πωλήσεις χωρίς χαρτιά. Μπορεί να μην ζει καν ο αρχικός ιδιοκτήτης. - Πολλά οχήματα, κυρίως δίκυκλα, δεν δηλώθηκαν ποτέ στο Ε1. Ο φάκελος στο μεταφορών είχε γίνει πριν την μηχανογράφηση και ενδεχομένως να βρίσκεται και σε κάποιο υπόγειο αρχείο. Υποθέτω ότι επειδή η λήξη του ΚΤΕΟ επιφέρει πρόστιμο 500€, όσοι έχουν δηλωμένο στο όνομα τους το όχημα δεν θα το αφήσουν να λήξει. Στο θέμα μας τώρα. Εκτιμώ ότι το ποσοστό βγαίνει με βάση τις πινακίδες που έχουν δοθεί στην κυκλοφορία και δεν έχουν επιστραφεί. Είναι προφανές, για τους λόγους που προανάφερα, ότι πολλά παλιά οχήματα ναι μεν έχουν άδεια κυκλοφορίας / πινακίδες αλλά αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι κυκλοφορούν ακόμα στους δρόμους. Όσο πιο παλιό είναι ένα όχημα, τόσο πιο πιθανό είναι να μην έχει δηλωθεί η ακινησία/κλοπή/καταστροφή του.
  4. Σύμφωνα με το ΤΕΕ: "Η μελέτη παθητικής πυροπροστασίας θεωρείται μέρος της αρχιτεκτονικής μελέτης" http://library.tee.gr/digital/kma/kma_m1452/kma_m1452_evrenoglou2.pdf Πλέον έχουμε και οι μηχανολόγοι δικαίωμα υπογραφής παθητικής (http://portal.tee.gr/portal/page/portal/PROFESSIONAL_ISSUES/NOMOTHESIA_P/pd99 -2018-epagglematika-dikaiwmata.pdf) αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει σώνει και καλά να την βγάλουμε. Εξαντλούμε τα όρια του νόμου αλλά μέχρι εκεί, δεν τα ξεπερνάμε. Προσπαθούμε μια, δύο, τρεις, παίρνουμε συμβουλές από συναδέλφους και φόρουμ για τυχόν παράθυρα αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι υπάρχει λύση. Σωστή μελέτη δεν είναι μόνο αυτή που βρίσκει λύση αλλά και αυτή που τεκμηριώνει ότι δεν υπάρχει λύση. Αν δεν βγαίνει η μελέτη παθητικής πυροπροστασίας ενημερώνεις σχετικά τον αρμόδιο για τα αρχιτεκτονικά μηχανικό ώστε να προβεί στις απαραίτητες αλλαγές στις κατόψεις. Μόνο αυτός είναι αρμόδιος καθώς έχει συζητήσει με τον πελάτη, έχει γνώση των αναγκών του και μπορεί να αποφασίσει ποια είναι η βέλτιστη λύση που να ικανοποιεί και τις απαιτήσεις του πελάτη και τις απαιτήσεις της νομοθεσίας.
  5. Μόνο το 2017 έγιναν 130.000 αποποιήσεις κληρονομιάς. Το 2018 έγιναν 150.000 αποποιήσεις κληρονομιάς. Τα επόμενα έτη πιθανότατα να ήταν μεγαλύτερα τα ποσοστά. Θεωρώ πιθανότατο το γεγονός πολλά από τα 500.000 οχήματα που διαφεύγουν του ελέγχου να είναι μέρος της περιουσίας της οποίας κανείς δεν έκανε αποδοχή κληρονομιάς. Ο μη έλεγχος ΚΤΕΟ έχει πρόστιμο 500€ (αυτόματα στο τάξις). Αν όμως το όχημα ανήκει σε αποθανόντα και το χρησιμοποιούν οι συγγενείς, ή ακόμα χειρότερα αν το έχουν δώσει χωρίς χαρτιά σε τρίτους, δεν θα χρεώνεται κανένας την έλλειψη ασφάλισης και τον μη έλεγχο ΚΤΕΟ. Απορία: εφόσον δεν έχει γίνει αποδοχή κληρονομιάς, η άδεια του οχήματος παραμένει σε ισχύ ή παρακρατείται προσωρινά μέχρι την αποδοχή κληρονομιάς ή παραμένει στον αέρα το όχημα και είναι "φάντασμα";
  6. Στην πράξη σπανίως θα χρησιμοποιήσουν όλη την ιπποδύναμη. Θα πατήσεις τέρμα Γκάζι μερικές φορές όταν το πρωτοπάρεις και μέχρι εκεί. Εντός πόλης δεν υπάρχει λόγος για μεγάλη επιτάχυνση,θα βρεις στον μπροστινό. Στην εθνική με τέρμα Γκάζι και υψηλή ταχύτητα θα μειωθεί κατακόρυφα η αυτονομία. Η αεροδυναμική αντίσταση είναι ανάλογη του τετραγώνου της ταχύτητας. Με 200 χλμ/ωρα θα έχει το 1/4 της εμβέλειας που έχει με 100χλμ/ώρα. Θα χρειαστεί ένα μικρό διάστημα για προσαρμογή των οδηγών και θα αποκτήσουν οικολογική συνείδηση στην οδήγηση.
  7. Πριν κάνεις αίτηση σιγουρέψου ότι γνωρίζεις όλες τις λεπτομέρειες. Συνήθως στους δήμους σου δεσμεύουν πολύ περισσότερο χρόνο απ'ότι έχεις υπολογίσει να διαθέσεις, υπολόγισε τον χρόνο και τους φόρους και μετά δες αν αξίζει.
  8. Λογιστικά ο αλουμινάς μπορεί να κόψει χωριστά τα παραστατικά, ΑΛΛΑ θα έχει επιπλέον κόστος. Θα πρέπει να σας χρεώσει δύο επιπλέον μεροκάματα για το ένα κούφωμα συν μια επιπλέον μεταφορά. Το κόστος τους περιλαμβάνεται στην τιμή που σας έχει δώσει αλλά αν δεν είχατε συνεννοηθεί από την αρχή να μπουν σε δύο δόσεις τα κουφώματα θα έχει υπολογίσει το κόστος τους μια φορά. Με τα ένσημα, τα εργατικά και την μεταφορά το κόστος θα αυξηθεί κατά 150€~200€ (συν 24% ΦΠΑ) χωρίς να βάλει ούτε ένα επιπλέον ευρώ στην τσέπη του. Αν του τα δώσετε δεν νομίζω να έχει πρόβλημα.
  9. Το σκέφτηκα και εγώ ότι τα 150kW ίσως είναι πολλά αλλά είδα ότι το νέο supercharger (Tesla Supercharger V3) θα έχει ισχύ 250kW οπότε πήρα μια μέση τιμή. Πέρα από την ηλεκτροκίνηση και την απενεργοποίηση των λιγνητικών μονάδων, θα επιβαρυνθεί το δίκτυο διανομής και από μια άλλη "πράσινη" τεχνολογία, τις αντλίες θερμότητας. Όλο και περισσότεροι εγκαθιστούν αντλίες θερμότητας και κλιματιστικά για θέρμανση λόγω υψηλής τιμής του πετρελαίου θέρμανσης, θέλω να δω τι θα πρωτοσηκώσει το σύστημα.
  10. Οι φορτιστές δημοσίας χρήσεως είναι συνήθως ταχυφορτιστές. Οι ταχυφορτιστές της Tesla έχουν ισχύ 150kW, άρα χρειάζεται το δίκτυο να τροφοδοτεί επιπλέον 1.5GW (θεωρώ ετεροχρονισμό=1 καθώς τις ώρες αιχμής ενδέχεται να έχουν και ουρά) . Η ΔΕΗ έχει δυναμικότητα 12.1GW. Τα επόμενα τρία χρόνια θα κλείσουν οι λιγνητικές μονάδες της ΔΕΗ, άρα θα μειωθεί η δυναμικότητα κατά 3.25GW (οι δύο μονάδες του Αμυνταίου ((0,55 GW), το 2021 οι μονάδες της Καρδιάς (0,56 GW), το 2022 η Μεγαλόπολη 3 (0,25 GW) και οι μονάδες 1 και 4 του Αγ. Δημητρίου (1,10 GW) και το 2023 η Μεγαλόπολη 4 (0,26 GW), η μονάδα της Μελίτης (0,29 GW) και τελευταία η Μονάδα 5 του Αγ. Δημητρίου (0,34 GW)). Παράλληλα οι ΑΠΕ δεν έχουν παραγωγή την νύχτα (Φωτοβολταϊκά), σε νηνεμία ή σε έντονη κακοκαιρία (οι ανεμογεννήτριες αυτόματα ακινητοποιούν τα πτερύγια όταν δυναμώσει πολύ ο αέρας). Ελπίζω να βρουν τρόπους να ανταπεξέλθουν στην απαίτηση για τα επιπλέον 4.75GW.
  11. Οι προδιαγραφές δεν είναι ούτε στην έκδοση 1.0. Είναι κοινώς αποδεκτό στην πληροφορική οι δοκιμαστικές εκδόσεις να έχουν αριθμό κάτω από το 1, π.χ. 0.5. και αυτή την στιγμή είναι κάτω από το 1. https://www.aade.gr/mydata
  12. https://vm.tiktok.com/o4kfCh/ Μην σας τύχει
  13. sdim

    4Μ vs TiSoft

    Έχω το MacBook Pro 16" με i9 και μπορώ να σου πω ότι είμαι υπερικανοποιημένος. Αυτό τον μήνα κυκλοφόρησαν τα νέα MacBook Pro 13" με 10ης γενιάς επεξεργαστές. Μην πας σε πολύ παλιότερα μοντέλα, δεν αξίζει. Αν δεν χρειάζεσαι φορητό το Mac mini είναι αρκετά καλό. Αν θες περισσότερες πληροφορίες στείλε pm ή άνοιξε νέο θέμα, να μην βγαίνουμε πολύ εκτός θέματος. Σχετικά με το δίλημμα 4M ή TiSoft, είμαι ικανοποιημένος με της 4Μ αλλά από την στιγμή που δεν έχω δουλέψει της TiSoft δεν μπορώ να κάνω σύγκριση. Πριν την αγορά ενός λογισμικού προτείνω μια έρευνα αγοράς στους συνεργάτες. Οι Π/Μ και αρχιτέκτονες με τους οποίους συνεργάζομαι έχουν το idea της 4m οπότε βολεύει να χρησιμοποιώ και τα λογισμικά της 4Μ για Η/Μ. Άλλοι μπορεί να χρησιμοποιούν άλλα λογισμικά με τα οποία είναι πιο εύκολη η συνεργασία με λογισμικά της TiSoft.
  14. sdim

    4Μ vs TiSoft

    Τα τελευταία χρόνια όλα τα Mac έχουν επεξεργαστές Intel. Αν βάλεις Windows με bootcamp θα λειτουργούν κανονικά όλες οι εφαρμογές των Windows. Σε MacBook έχω βάλει και Windows, τρέχουν κανονικά τα προγραμματα της 4M με το hasp τους, άρα υποθέτω θα τρέχουν και της TiSoft. Πρόσεχε μόνο αν αγοράσεις του χρόνου Mac. Φημολογείται ότι θα έχουν νέους επεξεργαστές με διαφορετική αρχιτεκτονική οπότε ενδεχομένως να μην είναι συμβατά με όλα τα λογισμικά των windows.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.