Jump to content

sdim

Core Members
  • Content Count

    3,591
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    21

sdim last won the day on September 22

sdim had the most liked content!

Community Reputation

1,147 Άριστη

About sdim

  • Rank
    Διακεκριμένο Μέλος

Contact Methods

  • Website
    http://sdim.gr
  • Skype
    stavrosd

Profile Information

  • Φύλο
    Άντρας
  • Τοποθεσία
    Πύργος, Πάτρα
  • Επάγγελμα
    Μηχανικός
  • Ειδικότητα
    Διπλ. Μηχανολόγος Μηχανικός

Recent Profile Visitors

4,710 profile views
  1. Υπάρχει μήπως το καταστατικό αυτό; Μπορεί να μου χρειαστεί κάποια στιγμή.
  2. Προβλέπω μεγάλη πόλωση και κοινωνική ανισότητα. Ποιους θα ωφελήσει: Όποιους έχουν ακίνητο καθώς θα το νοικιάζει στο AirBnb. Την τουριστική περίοδο θα μοιράζονται πολλοί φίλοι και συγγενείς ένα σπιτάκι για να νοικιάσουν τα υπόλοιπα στο AirBnb. Τους Κινέζους επενδυτές οι οποίοι θα αγοράσουν πολλά ακίνητα, θα έχουν Κινέζους για την ανακαίνιση, την συντήρηση, και τον καθαρισμό και θα πάρουν το συνάλλαγμα του τουρισμού να το πάνε στην χώρα τους. Πολύ έξυπνη κίνηση εκ'μέρους τους αλλά σαν χώρα δεν μας συμφέρει. Ποιοι θα χάσουν: 1. Οι μηχανικοί καθώς δεν χρειάζεται άδεια λειτουργίας. 2. Οι εργολάβοι που έχουν κάνει έναρξη στην εφορία καθώς οι ιδιώτες συνήθως προτιμούν να μην κοπεί παραστατικό για να γλιτώσουν τους φόρους, οπότε θα προτιμήσουν όσους έχουν κλείσει τα βιβλία τους. Κατ'επέκταση θα προτιμήσουν τους αλλοδαπούς εργάτες. 3. Οι εργάτες. Τώρα που έρχεται νέα φουρνιά μεταναστών με όλα πληρωμένα (διαμονή, διατροφή, κάρτα για το ΑΤΜ) θα ρίξουν την τιμή χαμηλότερα απ'ότι την είχαν ρίξει οι αλλοδαποί που ήρθαν στο προηγούμενη κύμα μετανάστευσης οι οποίοι τουλάχιστον θέλανε να βγάλουν τουλάχιστον και τα έξοδα διαβίωσης. Σε αντίθεση με τους ξενοδόχους που φοβούνται πρόστιμο αδήλωτου εργάτη από την επιθεώρηση εργασίας και το ΙΚΑ, οι ιδιώτες δεν έχουν κάποιο κίνητρο να αποφύγουν την λαθροεργασία. 3. Οι ξενοδόχοι καθώς δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να ανταγωνιστούν το AirBnb. Ο ξενοδόχος πρέπει να πληρώσει : - καμαριέρα - ρεσεψιόν - μάγειρα - σερβιτόρο - ασφάλεια (security) - απολύμανση - μυοκτονία - αδειοδότηση - Λογιστή - λοιπές ειδικότητες ανά περίπτωση όπως ναυαγοσώστες, μουσικούς, γυμναστές, ξεναγούς, κλπ. 4. Όσοι εργάζονται σε ξενοδοχείο 5. Όσοι δεν έχουν δικό τους ακίνητο καθώς θα ανέβουν τα ενοίκια. Σε αυτούς περιλαμβάνονται: - οι αναπληρωτές καθηγητές - οι φοιτητές - οι δημόσιοι υπάλληλοι με απόσπαση - αστυνομικοί, πυροσβέστες, στρατιωτικοί, δικαστικοί και γενικότερα οι ειδικότητες που ανά μερικά έτη αλλάζουν πόλη. Προσωπικά αρνήθηκα δουλειά σε νησί με 1200€~1500€ τον μήνα και ένας βασικός λόγος που αρνήθηκα ήταν το κόστος διαμονής. Οτιδήποτε αξιοπρεπές κοντά στο κέντρο είχε ενοίκιο από 400€ και πάνω και με τον όρο ότι η μίσθωση θα ήταν μέχρι τέλος Απριλίου, τον Μάιο μπαίνει στο AirBnb το ακίνητο. Τα μοναδικά ακίνητα που ήταν διαθέσιμα στα 200€~300€ ήταν γκαρσονιέρες 25~30μ² αρκετά παλιές (είχαν μωσαικό στο δάπεδο), γεγονός που με αποθάρρυνε καθώς η δουλειά ήταν σε περιοχή με αρκετούς σεισμούς >5 ρίχτερ ανά έτος. Βγάλε μετά και τέλος επιτηδεύματος, ΕΦΚΑ, φόρους, έξοδα μετακίνησης, θα πλήρωνα και από την τσέπη μου. Αν δεν υπήρχε η βραχυχρόνια μίσθωση, τα ενοίκια θα ήταν στο μισό 6. Το κράτος καθώς το όφελος από την βραχυχρόνια μίσθωση θα είναι αμελητέο σε σχέση με το κόστος των ξενοδοχείων που θα κλείσουν αλλά και αυτών που τελικά δεν θα ανεγερθούν λόγω έλλειψης ζήτησης.
  3. Αυτό μας ξεπερνάει όλους, το επίπεδο τσαπατσουλιάς είναι:
  4. Το άρθρο δημιουργεί εντυπώσεις, για μη μηχανικούς είναι πολύ καλογραμμένο, για μηχανικούς όμως έχει κενά. Αν ψάξει κάποιος στο Google για "πτώση τουρισμού 2019", θα δει ότι η πτώση ήταν 20%~30%. Να κάνω και τους υπολογισμούς του μηχανικού: Το 2018 ήρθανε 30,1Μ τουρίστες οι οποίοι φέρανε 16.1δις, ήτοι περίπου 535€/άτομο. Το 2019 εκτιμάται ότι Χ τουρίστες θα φέρουν 17 δις. Το Χ είναι δεν το αναφέρει το άρθρο οπότε δεν μπορώ να υπολογίσω το ποσό ανά άτομο. Το άρθρο αναφέρει ότι ξοδεύουν κατά μέσο όρο 520€. Αυτό το ποσό είναι 15€/άτομο χαμηλότερα από πέρυσι. Το άρθρο αναφέρει ότι οι Αυστριακοί ξόδεψαν 34% περισσότερο σε σχέση με τους υπόλοιπους τουρίστες. Το ποσοστό των Αυστριακών όμως είναι άγνωστο, μπορεί να είναι το 20% των τουριστών αλλά μπορεί να είναι και το 0.001%. Σε κάποια νησιά του Ιονίου πάντως άκουσα φέτος για πτώση 15% των κρατήσεων. Στα νησιά του Αιγαίου έχουν αρχίσει να έχουν σοβαρό πρόβλημα λόγω των μεταναστών. Έρχεται ο τουρίστας να απολαύσει καθαρή θάλασσα και ωραία θέα και "απολαμβάνει" τις ωραίες εικόνες που βλέπετε στο βίντεάκι που παραθέτω καθώς και το αντίστοιχο άρωμα.
  5. Από την στιγμή που δεν υπάρχει κίνητρο, αρκετοί δεν πληρώνουν. Δεν υπάρχουν κυρώσεις για όποιον δεν πληρώνει τις ασφαλιστικές εισφορές. Η μοναδική εμπλοκή είναι να μην μπορεί να πάρει σύνταξη αλλά από την άλλη αν τα χρήματα τα δίνει σε ιδιωτική ασφάλεια θα έχει πολύ καλύτερες παροχές και σύνταξη.
  6. Αν κάποιος είναι και μισθωτός και ελεύθερος επαγγελματίας, θα πληρώνει τις εισφορές του ελεύθερου επαγγελματία με βάση το εισόδημα από το ελεύθερο επάγγελμα και θα πληρώνει το ποσοστό ασφαλιστικών εισφορών εργαζομένου με βάση τον μισθό του. Δεν υπάρχουν διπλές εισφορές.
  7. Βλέπω 4 γκρι καλώδια. Το ένα πηγαίνει στον ΟΤΕ και τα άλλα 3 σε πρίζες τηλεφώνου. Η γραμμή τηλεφώνου έχει 2 καλώδια (1 ζευγάρι). Το γκρι καλώδιο είναι καλώδιο δικτύου και έχει 8 καλώδια (4 ζευγάρια). Είναι συνηθισμένο να περνάνε εφεδρικά ζευγάρια ώστε να μπορεί κάποιος να βάλει και επιπλέον τηλεφωνικές γραμμές (νούμερα) αν θέλει, παλιότερα δεν υπήρχε VOIP ή ISDN οπότε αναγκαστικά έπρεπε να υπάρχει ένα ζευγάρι ανά γραμμή. Θα πρέπει να τα δοκιμάσεις ένα ένα. Αν έχεις και δεύτερο άτομο για βοήθεια θα τελειώσεις πολύ πιο γρήγορα. Όλα τα καλώδια ίδιου χρώματος θεώρησέ τα ως ένα καλώδιο. Αν έχεις πολύμετρο, βρες ποιο ζευγάρι καλωδίων (διαφορετικών χρωμμάτων) έχει τάση, λογικά γύρω στα 48V. Αυτό το ζευγάρι είναι που σε ενδιαφέρει. Αν δεν έχεις πολύμετρο σύνδεσε κατευθείαν το τηλέφωνο, στην ανάγκη κόψε ένα καλώδιο τηλεφώνου και γύμνωσε τις δύο μεσαίες επαφές του καλωδίου και ακούμπησέ τες στα δύο καλώδια (εννοείται θα έχεις βγάλει την μονωτική ), μόλις βρεις το σωστό ζευγάρι θα ακούσεις τον ήχο της γραμμής στο τηλέφωνο. Ενώ είσαι συνδεδεμένος από το κινητό σου στο router με wifi, αποσύνδεσε από το ζευγάρι ένα ένα τα καλώδια του ίδιου πάντα χρώματος και δοκίμασε να ανανεώσεις μια σελίδα, π.χ. το google. Όταν θα χαθεί η σύνδεση θα έχεις βρει είτε το καλώδιο που πηγαίνει στον ΟΤΕ είτε το καλώδιο που πηγαίνει στο ρούτερ. Παράλληλα κάθε φορά που αποσυνδέεις ένα καλώδιο θα δοκιμάσεις τις πρίζες ώστε να δεις αν κόπηκε το τηλέφωνο σε όλες τις πρίζες ή μόνο σε μια. Αν κόπηκε μόνο σε μία τότε το τελευταίο καλώδιο είναι τις πρίζας, αν κόπηκε κατευθείαν το σήμα σε όλες τις πρίζες τότε βρήκες το καλώδιο του ΟΤΕ. Στην περίπτωση που μείνουν 2 καλώδια και δεν έχεις βρει ποιο είναι του ΟΤΕ, αποσύνδεσέ τα και σύνδεσε στο ένα από αυτά που αποσύνδεσες πριν. Αν η πρίζα που ξανασύνδεσες έχει σήμα τότε είναι του ΟΤΕ, διαφορετικά είναι παροχή πρίζας. Μετά την παραπάνω διαδικασία θα έχεις βρει ποιο καλώδιο είναι ποιο.
  8. Το ιδανικό είναι να έχει ο μελετητής των στατικών τις τελικές κατόψεις της εγκατάστασης με τα ράφια και τα εκτιμώμενα φορτία. Συνήθως η διαρρύθμιση έχει αποφασιστεί πριν βγει η άδεια, ιδιαίτερα αν πρόκειται να μπει σε επενδυτικό πρόγραμμα. Γνωρίζοντας που θα τοποθετηθούν τα στηρίγματα, μπορείς να ενισχύσεις τοπικά το δάπεδο πετυχαίνοντας μεγάλη οικονομία.
  9. http://www.et.gr/idocs-nph/search/pdfViewerForm.html?args=5C7QrtC22wEaosRGzKxO6XdtvSoClrL8zS83ZvoDVVTnMRVjyfnPUeJInJ48_97uHrMts-zFzeyCiBSQOpYnTy36MacmUFCx2ppFvBej56Pu3hxZzkOTz5qZnsIAdk8Lv_e6czmhEembNmZCMxLMtclzsvv-mz3eGxrBecxFHeMIH_d11HEIv47Ec1v8h-3I Β1.3 Τύποι υπερυψωμένων λωρίδων σε οδοστρώματα ('σαμαράκια').
  10. Και σελ 29 (42/215) Στις περισσότερες περιοχές της γης οι άνεμοι κατά την διάρκεια της ημέρας είναι ισχυρότεροι από τους αντίστοιχους ανέμους που υφίστανται κατά την διάρκεια της νύχτας. Αυτή η παρατηρούμενη μεταβλητότητα είναι αποτέλεσμα κυρίως των μεγαλύτερων θερμοκρασιακών διαφορών, για παράδειγμα, μεταξύ της θάλασσας και της ξηράς, οι οποίες υφίστανται κατά την διάρκεια της ημέρας σε σχέση με τις αντίστοιχες που υφίστανται κατά την διάρκεια της νύχτας. Επίσης, ο άνεμος έχει εντονότερα τυρβώδη χαρακτηριστικά και τείνει να αλλάζει διευθύνσεις συχνότερα κατά την διάρκεια της ημέρας, παρά κατά την διάρκεια της νύχτας. Για να μην παρεξηγηθώ, αν είχα τα χρήματα ηλεκτρική αυτοκίνητο θα έπαιρνα, πιθανόν και το αναμενόμενο tesla roadster. Απλά επισημαίνω ότι δεν είναι "πράσινη" τενχολογία, η πρασινάδα τους είναι αποτέλεσμα marketing.
  11. Συμφωνώ για τις ΑΠΕ. Δυστυχώς τα ηλεκτροκίνητα τα φορτίζουν οι περισσότεροι το βράδυ που δεν αποδίδουν τα φωτοβολταϊκά, συνεισφέρουν λίγο οι ανεμογεννήτριες αλλά και πάλι το βράδυ συνήθως μειώνεται η ταχύτητα του αέρα.
  12. Θεωρώντας 34% απόδοση από το υγραέριο στο δίκτυο και 62% απόδοση από το δίκτυο στον δρόμο, έχουμε απόδοση από το υγραέριο μέχρι τον δρόμο 0.34*0.62 = 21%.
  13. Η χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας δυστυχώς είναι επιβλαβής για το περιβάλλον όσο έστω και μέρος της παραγωγής της βασίζεται σε καύσιμα. Η ηλεκτρική ενέργεια δίνει την ψευδαίσθηση ότι είναι οικολογική επειδή το καυσαέριο το τρώνε στην μάπα όσοι είναι κοντά στα εργοστάσια παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας και όχι όσοι την καταναλώνουν. Με την αύξηση της φορολογίας στην ενέργεια γινόμαστε πιο οικολόγοι. Η μέση ταχύτητα στην εθνική έχει μειωθεί σημαντικά, παλιά πολλοί οδηγούσαν στην μεσαία λωρίδα με 160χλμ/ώρα επειδή στην αριστερή πηγαίνανε με 180+. Τώρα πηγαίνω στην αριστερή με 100~120 το βράδυ και θέμα είναι αν θα με προσπεράσου 3~4 αυτοκίνητα την ώρα.Παλιότερα χιόνιζε έξω και μέσα στο σπίτι με τον θερμοστάτη στους 40°C ο φοιτητής με το φανελάκι. Τώρα ο θερμοστάτης στους 20 και αυτό στα δύσκολα κρύα. Το ντουμάνι από το τζάκι πειράζει κυρίως επειδή όλοι καίγανε ότι βρίσκανε, μέχρι και πλαστικά ή τα σκουπίδια. Η μετατροπή ενέργειας και η διανομή της έχει απώλειες. Επειδή πολλοί συνάδελφοι δεν έχουν γνώση της τάξης μεγέθους των απωλειών, αναλύω: 1. απώλειες παραγωγής (απώλειες κατά την μετατροπή, ΄χώρια η ενέργεια που απαιτείται για τα υποστηρικτικά κτήρια της μονάδας και το προσωπικό). Για μονάδα φυσικού αερίου η απόδοση είναι 32~38% (https://www.brighthubengineering.com/power-plants/72369-compare-the-efficiency-of-different-power-plants/). 2. απώλειες μετασχηματιστή από την τάση εξόδου της εγκατάστασης παραγωγής σε υψηλή τάση. Στην καλύτερη περίπτωση έχουν απώλειες 2% (απόδοση 98%). 3. απώλειες δικτύου μεταφοράς υψηλής τάσης. Απώλειες περίπου 1% ανά 100χλμ. Έστω ότι κατά μέσο όρο οι περιοχές είναι στα 300χλμ από την παραγωγή, απόδοση 97% 4. απώλειες μετασχηματιστή υψηλής σε μέση τάση, απόδοση 98% 5. απώλειες δίκτυου μεταφοράς μέσης τάσης, 1% , απόδοση 99%. 6. μετασχηματιστής μέσης τάσης σε χαμηλή, απόδοση 98% 7. δίκτυο διανομής χαμηλής τάσης, ας θεωρήσουμε απώλειες 1%, απόδοση 99% Ήδη έχουμε πέσει στο 0.38*0.98*0.97*0.98*0.99*0.98*0.99 = 34% της αρχικής ενέργειας. Στην πράξη τώρα: α. Θέρμανση με ηλεκτρικό σώμα: απόδοση 34% β. Θέρμανση με λέβητα αερίου συμπύκνωσης : απόδοση 98% γ. Θέρμανση με αντλία θερμότητας με κλιματιστικό με COP 3.2: 3.2 * 0.34 = 1.088% Συνεχίζω για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα: 8. απώλειες φορτιστή αυτοκινήτου, ας θεωρήσουμε μια πολύ καλή απόδοση 90%. 9. απώλειες inverter από την μπαταρία προς τον ηλεκτροκινητήρα, ας θεωρήσω απόδοση 90% 10. απώλειες ηλεκτροκινητήρα για μετατροπή ηλεκτρικής ενέργειας σε μηχανική, έστω 90% απόδοση. Στην πράξη ο βαθμός απόδοσης ξεκινάει σχεδόν από το 0% και αυξάνεται με τις στροφές. Το ότι έχει το 100% της ροπής από 0χλμ/ώρα δεν σημαίνει ότι έχει και καλό βαθμό απόδοσης. Άρα στην θεωρητική περίπτωση που ξεκινάμε από υγραέριο και φτάνουμε στον τροχό, η απόδοση είναι 0.34 * 0.9 * 0.9 * 0.9 = 0.25 Μετά από όλη αυτή την αλυσίδα μας έχει μείνει μόλις το 25% της ενέργειας στους τροχούς. Οι τελευταίες τεχνολογίες σε κινητήρα υγραερίου επιτρέπουν πάνω από 40% απόδοση (https://phys.org/news/2019-06-efficiency-gas.html). Ακόμα και 20% απώλειες να έχει το κιβώτιο ταχυτήτων, η τελική ωφέλιμη ενέργεια είναι 0,4*0,8=32%, δηλαδή έχει κατά 28% μεγαλύτερη απόδοση από το ηλεκτροκίνητο. Τα ηλεκτρικά οχήματα είναι καλά για πόλη επειδή κάνουν ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα, έως και το 70% της ενέργειας του φρεναρίσματος μπορεί να ανακτηθεί . Στην εθνική, ιδιαίτερα με σταθερή ταχύτητα συνεχίζουν να υπερτερούν τα αυτοκίνητα με συμβατικούς κινητήρες.
  14. Συνεπώς υπάρχουν δύο επιπλέον κόστη. 1. Οι λοιπές χρεώσεις που πάνε με την κατανάλωση όπως του δικτύου διανομής. 2. Η επιπλέον χρέωση λόγω αύξηση της κατανάλωσης,όσο περισσότερη ενέργεια καταναλώνουμε τόσο ανεβαίνει η τιμή της κιλοβατώρας. Μερικές ακόμα λεπτομέρειες που πολλοί τις αγνοούν: 1. Στα συμβατικά αυτοκίνητα το καλοριφέρ χρησιμοποιεί θερμική ενέργεια από τον κινητήρα, δεν αυξάνει την κατανάλωση (την μειώνει οριακά επειδή ψύχει επιπλέον τον κινητήρα, θεώρημα Carnot ). Στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα καταναλώνει ενέργεια από την μπαταρία. 2. Το ηχοσύστημα καταναλώνει ρεύμα. Όσο πιο δυνατά ακούτε μουσική, τόσο μειώνεται η αυτονομία. 3. Τα φώτα καταναλώνουν αρκετή ενέργεια. Το βράδυ μειώνεται η αυτονομία λόγω χρήσης των φώτων. 4. Στα σημεία φόρτισης δεν είναι σίγουρο ότι θα υπάρχουν διαθέσιμες παροχές για όλους τους πελάτες ταυτόχρονα. 5. Δεν ξέρουμε τι κίνδυνοι υπάρχουν από σημαντικές υπερτάσεις ρεύματος κατά την φόρτιση. Όσοι μένουν σε δύσκολες περιοχές καταλαβαίνουν τι εννοώ (τηλεοράσεις καμμένες, ψυγεία, κλπ). 6. Η αυτονομία μειώνεται όσο μειώνεται και η θερμοκρασία. Παρά τα μειονεκτήματά τους, η δυνατότητα και μόνο ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα θεωρώ ότι τους δίνει ασύγκριτο πλεονέκτημα στην πόλη έναντι των συμβατικών.
  15. Το έχω αναφέρει ξανά σε άλλο θέμα αλλά νομίζω ότι καλό είναι να το αναφέρω και εδώ. Το δίκτυο διανομής παραγωγής και διανομής ρεύματος στην Ελλάδα ΔΕΝ ΕΠΑΡΚΕΙ για να καθιερωθούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ο ενσωματωμένος φορτιστής σε πολλά αυτοκίνητα ξεπερνάει τα 10kW. Τα supercharger που θα τοποθετούνται σε σταθμούς φόρτιης, π.χ.σ στα ΣΕΑ, φτάνουν ήδη τα 150KW για φόρτιση ενός αυτοκινήτου. Λόγω της φύσης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, δεν θα υπάρχει μεγάλος ετεροχρονισμός στην φόρτιση. Η συντριπτική πλειοψηφία θα φορτίζει το βράδυ το αυτοκίνητο. Στην Ελλάδα κυκλοφορούν πάνω από 5.000.000 αυτοκίνητα. Έστω ότι το 10% αυτών γίνονται ηλεκτρικά και έστω ότι φορτίζουν με 10kW κατά μέσο όρο (κάποια δεν θα φορτίζουν, κάποιοι θα φορτίζουν φορτηγά ή ΙΧ με ταχυφορτιστές έως 150kW), θα έχουμε απαίτηση ενέργειας 10%x 5.000.000 αυτοκίνητα x 10KW= 5.000.000KW = 5.000MW = 5GW! Η εγκατεστημένη ισχύς των σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας της ΔΕΗ ανέρχεται σε 11,3 GW.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.