Μετάβαση στο περιεχόμενο

Ενανθράκωση με διάβρωση


 

Recommended Posts

για να ξαναθυμηθούμε όλοι μαζί τι έλεγε ο ροδόπουλος

 

.........................β) Στην ελαστική περιοχή το διαβρωμένο λόγω των εξαχνώσεων εμφανίζει 2 διαφορετικά Elastic Modulus.....................

 

a>

 

 

στην ελαστική περιοχή έχει 2 ε. άρα αποδέχεται ότι η περιοχή των 2 ε είναι ελαστική.

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

τι έλεγα εγώ? η διαρροή αρχίζει..........

 

από το 520 και κάτι ψιλά

 

οπότε πες ροδόπουλε ποια είναι η ελαστική περιοχή με τα 2 ε?

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

εγώ βλέπω μία με ας πούμε ε1 από 0-320 και μία με ας πούμε ε2 από 320-520

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

εσύ τι βλέπεις? αυτοί που μας διαβάζουν τι βλέπουν?

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

παίζει όμως πολύ σοβαρά και το ενδεχόμενο να τραβούσες s400 γιατί το διαβρωμένο καβαλίκεψε το πρότυπο

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

ή το ένα που λέω εγώ ή το άλλο που λέω πάλι εγώ ισχύει. διάλεξε και πες μας ποιο από τα 2 που λέω εγώ ισχύει

 

θα απαντούσα εγώ σε μένα για σένα αλλά βλέπεις εγώ δεν έχω πρόσβαση στα στοιχεία και τις δημοσιεύσεις που έχεις εσύ.

 

τουλάχιστον ανακάλυψα τα 2 πιθανά σενάρια που δεν είναι και μικρό πράγμα

Edited by AlexisPap
Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 2,3k
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Πάλι μιλάς χωρίς να γνωρίζεις και θα προσπαθήσω να σου δώσω ελαφρυντικά. Είπα απο τα πρωτα οτι μετά το 320 το θεωρώ ελαστο-πλαστικό και επομένως θα πάρω το 320 σαν μέγιστη ελαστική απόκριση. Το καβάλλημα είναι κλασσικό πρόβλημα όταν έχεις περιορισμένη διάβρωση (εγκοπές) σου βάζω και ένα κλασσικό αρθρο ΝΑ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΙΣ

p15_22.pdf

Link to comment
Share on other sites

Είπα απο τα πρωτα οτι μετά το 320 το θεωρώ ελαστο-πλαστικό και επομένως θα πάρω το 320 σαν μέγιστη ελαστική απόκριση

 

λες ροδόπουλε ή δεν λες ότι στην ελαστική περιοχή έχεις 2ε? φυσικά και το λες

 

Πάλι μιλάς χωρίς να γνωρίζεις και θα προσπαθήσω να σου δώσω ελαφρυντικά

 

σου ζήτησα εγώ να δώσεις κανά ελαφρυντικό? όχι

 

πες μας τώρα εσύ ποια είναι η ελαστική περιοχή με το ε1 και ποια η ελαστική περιοχή με το ε2 μια και όπως λες

 

Στην ελαστική περιοχή το διαβρωμένο λόγω των εξαχνώσεων εμφανίζει 2 διαφορετικά Elastic Modulus.
Edited by sovatzou
Link to comment
Share on other sites

εμφανίζει δεν έχει 2 elastic modulus σε σχέση με το αδιάβρωτο.

Edited by Ροδοπουλος
Link to comment
Share on other sites

Το καβάλλημα είναι κλασσικό πρόβλημα όταν έχεις περιορισμένη διάβρωση (εγκοπές) σου βάζω και ένα κλασσικό αρθρο ΝΑ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΙΣ

 

το διάβασα. μπορείς να μου ερμηνεύσεις τον πίνακα

 

a>

 

με τα αποτελέσματα του πίνακα

 

a>

 

ως προς το yield κομμάτι

 

εμφανίζει δεν έχει 2 elastic modulus σε σχέση με το αδιάβρωτο.

 

να' σαι καλά. γιατί προς στιγμήν είχα πιστέψει ότι μιλούσα με κανάν σοβαρό επιστήμονα

 

και σε ξαναρωτάω. ποιο από τα δύο που είπα παραπάνω ισχύει?

 

εντάξει, το ξέρω ότι δεν είμαι τόσο καλός ώστε να διαπιστώνω το βαθμό βλάβης από διάβρωση του οπλισμού με το μάτι όπως π.χ. ο terry που μας ανέλυε τις προάλλες και το ph του εδάφους από φωτογραφία αλλά μία απάντηση της αξιζω η κορασίδα

Edited by terry
Link to comment
Share on other sites

Τι ακριβώς θέλεις να καταλάβεις να καταλάβω και εγώ.

 

Επίσης βάζω την απώλεια διατομής και συνάφειας ανα καταγορία ΕΝ 206.

 

[1] RODRIGUEZ, J., ORTEGA, L. M. and CASAL, J.: ‘Corrosion of reinforcing bars and service life of reinforced concrete structures: Corrosion and bond deterioration’, International Conference on Concrete Across Borders, Odense, Denmark, 1994, Vol. II, pp. 315-326.

 

[2] Modelling of reinforcement corrosion in concrete - State of the art, COIN Project report 7 – 2008.

 

[3] Broomfield, J. P. (2003) “Corrosion of Steel in Concrete. Understanding, Investigation and Repair”, Spon Press, London, UK.

 

[4] Mehta, P. K. (1991) “Concrete in the Marine Environment”, Taylor & Francis, UK.

 

[5] Bhargava, K., Ghosh, A.K., Yasuhiro M.S., Ramanujama (2007). Corrosion-induced bond strength degradation in reinforced concrete-analytical and empirical models. Nuclear Engineering and Design, 237.

post-25466-0-31064900-1328704722_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Τι ακριβώς θέλεις να καταλάβεις να καταλάβω και εγώ.

 

1ον. να μου απαντήσεις από που ως που είναι οι 2 ελαστικές περιοχές αφού όπως λες είσαι σίγουρος ότι δεν τραβούσες s400 (αλλά το χέρι σου στη φωτιά δεν το βάζεις φαντάζομαι)

 

2ον. αφού απαντήσεις στο παραπάνω που είναι και το βασικό μας θέμα , θέλω να μας εξηγήσεις τα αποτελέσματα της δημοσίευσης ως προς το yield τμήμα

Edited by sovatzou
  • Upvote 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Εφόσον υποθέσουμε ότι η "υποβάθμιση" που απεικονίζεται στο διάγραμμα του ενός δοκιμίου αφορά το σύνολο του οπλισμού:

Aς ασχοληθούμε πρώτα με το δέντρο και μετά με το δάσος.

Ο κ.Ροδόπουλος παρέθεσε ένα απλό διάγραμμα σ-ε από δοκιμή εφελκυσμού και συμπέρανε ότι η μείωση της αντοχής οφείλεται στη διάβρωση. Οι ενστάσεις μου είναι οι παρακάτω.

 

1. Δεν αρκεί μία δοκιμή εφελκυσμού μιας ράβδου , αν δεν έχεις ολοκληρωμένη εικόνα της υφιστάμενης κατασκευής. Θα πρέπει να υπάρχουν και άλλα στοιχεία συνάφεια , κατάσταση του σκυροδέματος κτλ...

 

2. Επί του διαγράμματος και της ''υποβάθμισης'' της αντοχής του οπλισμού.

Αρχικά η υποβάθμιση δεν είναι τόσο γιατί δεν τηρήθηκε η κατάλληλη μεθοδολογία για να βρεθεί το όριο διαρροής (παράλληλη μετάθεση).

Δείτε όσα ιδεατά διαγράμματα θέλετε (και σε εκείνα αλλάζει η κλίση.

Ένα άλλο που φωνάζει η sovatzou και απορώ πως δεν το έχετε παρατηρήσει.

Δεν έχετε παρατηρήσει που η κόκκινη καμπύλη , τέμνει την ιδεατή καμπύλη του οπλισμού S500s ;

Παρατηρώντας τη κράτυνση του οπλισμού της κόκκινης καμπύλης ,το όριο διαρροής κτλ. , εγώ συμπεραίνω ότι πρόκειται για οπλισμό

ποιότητας S400 μη διαβρωμένου και όχι S500s με διάβρωση.

Είναι σημαντικό το πως ερμηνεύεις τα εργαστηριακά δεδομένα.

Πρόκειται για κατασκευή του 2001. Πως είναι σίγουρος ο κ.Ροδόπουλος ότι είχε αποσταλεί χάλυβας ποιότητας S500s.

- Από τα σχέδια της οικοδομικής αδείας;

- Aπό το δελτίο αποστολής ; (σιγά μην υπάρχει)

Στην Ελλάδα η δοκιμή κόπωσης για την πιστοποίηση των χαλύβων έγινε υποχρεωτική μόνο μετά το 2005 με το νέο πρότυπο ΕΛΟΤ 1421-3 .

Από το 1987 μέχρι το 2005 ίσχυαν τα πρότυπα ΕΛΟΤ 959 και ΕΛΟΤ 971 που ήταν αρκετά ελαστικά.

Με το ΦΕΚ 649/Β/24.5.06 έγιναν υποχρεωτικά τα πρότυπα ΕΛΟΤ ΕΝ 10080, ΕΛΟΤ 1421-1, ΕΛΟΤ 1421-2 και ΕΛΟΤ 1421-3

που έχουν αυστηρότερους ελέγχους.

http://library.tee.g..._agnantiari.pdf

http://www.tee.gr/on...138/pg008.shtml

 

Eπίσης αναφέρθηκε για οικοδομή που κατασκευάσθηκε το 2001 , πιθανόν ο φέρων οργανισμός να είχε ολοκληρωθεί το 2000 , δηλαδή ο κατασκευαστής του οπλισμού να μην εφάρμοζε ούτε τον ΚΤΧ2000 που όριζε τη μήκυνση υπό το μέγιστο οριακό φορτίο.

Η διαφορά στη τιμή το 2001 μεταξύ S400 και S500 ήταν γύρω στις 100δρχ/kg......και οι δραχμές μετρούσαν τότε ;) ;)

Δηλαδή κ.Ροδόπουλε πήρατε 18 δοκίμια και αυτό που μας παραθέσατε ήταν το δυσμενέστερο ;;!!!

 

Eίτε είναι ξεκάθαρο είτε όχι το συμβατικό όριο διαρροής έχει οριστεί για παραμόρφωση 0,2%.

 

 

screenshot2012020500400.png

(διαγράμματα τάσεων - τα πάντα όλα)

 

 

 

(δοκίμιο ροδόπουλου)screenshot2012020500414.png

 

 

 

 

. Το καβάλλημα είναι κλασσικό πρόβλημα όταν έχεις περιορισμένη διάβρωση (εγκοπές) σου βάζω και ένα κλασσικό αρθρο ΝΑ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΙΣ

Η παραπάνω δημοσίευση ''EFFECT OF MICROSTRUCTURE AND NOTCHES ON THE FRACTURE TOUGHNESS OF MEDIUM CARBON STEEL'' συσχετίζει τις εγκοπές , νευρώσεις με την τοπική αύξηση της αντοχής και όχι με τη διάβρωση , εκτός αν notches μεταφράζεται σε σκουριά-διάβρωση.

Από τα λίγα που θυμάμαι η διάβρωση λέγεται corrosion.

Ο δε κύριος Αποστόλοπουλος ισχυρίζεται το αντίθετο στη δημοσίευση του

 

17. Ch. Apostolopoulos, D. Michalopoulos, «Corrosion of Reinforcing Steel and Low Cycle Fatigue Behaviour», Journal of Materials and Corrosion ,Vol. 58( 6), pp.1-10.

 

Τα πειραματικά αποτελέσματα των δοκιμών έδειξαν ότι, το προσδόκιμο ζωής, η απομένουσα πυκνότητα ενέργειας και οι ιδιότητες αντοχής των διαβρωμένων δοκιμίων μειώθηκαν σημαντικά αυτά δε αποτελούν συνέργεια των τοπικών ανωμαλιών, της απώλειας μάζας και της μείωσης του σκληρού περιβλήματος του μαρτενσίτη.

 

Και ένα τελευταίο επειδή αναφέρατε ότι βρήκατε μαρτενσίτη και συμπεράνατε ότι πρόκειται για S500s.

Δηλαδή αποκλείετε το γεγονός να μην ήταν S400 αλλά S400s , δηλαδή συγκολλήσιμος.

Δεν κατέχω πολλά από μηχανουργικές κατεργασίες αλλά νομίζω ότι αυτή η μέθοδος χρησιμοποιείτε για τους συγκολλήσιμους χάλυβες .

 

Η Μαρτενσιτική βαφή και επαναφορά (παραγωγή χαλύβων TEMPCOR κ.λπ.) (quenching + tempering).

Oι χάλυβες (και μερικά ακόμη κράματα) έχουν τη χαρακτηριστική ιδιότητα να αποκτούν εξαιρετικά μεγάλες αντοχές, όταν υποστούν απότομη ψύξη από μεγάλη θερμοκρασία στη θερμοκρασία του περιβάλλοντος υπό ορισμένες προϋποθέσεις (μαρτενσιτική βαφή).

Το υλικό που παράγεται με τη διαδικασία αυτή, εφόσον τηρηθούν συγκεκριμένες προϋποθέσεις, είναι εξαιρετικά σκληρό και εύθραυστο (μαρτενσίτης).

Η διαδικασία μαρτενσιτικής βαφής περιλαμβάνει θέρμανση του χάλυβα σε θερμοκρασίες 850-900°C περίπου, απότομη ψύξη με ταχύτητα ψύξεως μεγαλύτερη από μία χαρακτηριστική κρίσιμη ταχύτητα (Vc) για το συγκεκριμένο υλικό, σε τελική θερμοκρασία μικρότερη από μία άλλη χαρακτηριστική τιμή (για το υλικό) (Ms, MF).

Oι προϋποθέσεις αυτές είναι απαραίτητο να τηρηθούν αλλιώς δεν θα προκύψει μαρτενσίτης.

Oι ταχύτητες ψύξεως που πρέπει να επιτευχθούν για χάλυβες με 0,20%C είναι μεγαλύτερες από 400°C/sec.

Η μαρτενσιτική βαφή εφαρμόσθηκε στην παραγωγή των χαλύβων οπλισμού σκυροδέματος στην προσπάθεια αυξήσεως των αντοχών χωρίς παράλληλη αύξηση των περιεκτικοτήτων σε κραματικά στοιχεία (όπως π.χ. ο άνθρακας που συνεπάγεται μείωση της συγκολλησιμότητας, αύξηση της θερμοκρασίας μεταπτώσεως κ.λπ., ή τα V, Nb, Ti, Mo που συνεπάγονται αύξηση του κόστους).

Στην παραγωγική διαδικασία τοποθετείται μετά το τέλος της ελάσεως των ράβδων οπότε η θερμοκρασία τους είναι μεγαλύτερη από 900°C, και περιλαμβάνει ψύξη με νερό το οποίο εκτοξεύεται με μεγάλη πίεση στην επιφάνεια του μετάλλου (ώστε να δημιουργήσει συνθήκες ψύξεως με μεγαλύτερη από την κρίσιμη ταχύτητα) και στη συνέχεια αναθέρμανση στην τράπεζα ψύξεως από την περιεχόμενη στη μάζα του μετάλλου θερμότητα που δεν έχει προλάβει να απαχθεί (επαναφορά).

Με τη μέθοδο αυτή, σε κατάλληλες εγκαταστάσεις, επιτυγχάνονται οι προϋποθέσεις που είναι οι αναγκαίοι όροι για τη δημιουργία του μαρτενσίτη (αρχική θερμοκρασία άνω των 850°C, ψύξη με ταχύτητα μεγαλύτερη από την κρίσιμη τελική θερμοκρασία κάτω της θερμοκρασίας Ms) μόνο μέχρι ένα βάθος από την εξωτερική επιφάνεια, δεδομένου ότι η κρίσιμη ταχύτητα για τους χάλυβες με περιεκτικότητες σε άνθρακα <0,20% είναι εξαιρετικά μεγάλη (>400°C/sec) και ο ρυθμός ψύξεως λόγω του φαινομένου μάζης ορισμένος (Σχήμα Νο 8-).

Η αναθέρμανση, που αναγκαστικά προκύπτει με την ψύξη του πυρήνα της ράβδου, δημιουργεί συνθήκες επαναφοράς στον χάλυβα και προσδίδει τις απαιτούμενες μηχανικές ιδιότητες.

Το προϊόν που παράγεται με αυτή τη διαδικασία εμφανίζει τρεις ζώνες με διαφορετική αντοχή σε κάθε διατομή του (εξωτερική ζώνη με μεγαλύτερη αντοχή, ενδιάμεση ζώνη με μικρότερη και πυρήνα με αντοχή που αντιστοιχεί περίπου σε αντοχή λίγο μεγαλύτερη από εκείνη του χάλυβα της κατηγορίας S220).

O συνδυασμός αυτών των "ζωνών" αντοχής σε μία διατομή δίνει στον χάλυβα τις ιδιότητες που απαιτούνται από τον κανονισμό.

Παράλληλα, η διατήρηση της περιεκτικότητας σε χαμηλά επίπεδα επιτρέπει την συγκόλλησή τους χωρίς προϋποθέσεις (συγκολλήσιμοι χάλυβες).

 

 

 

Αυτά για το συγκεκριμένο διάγραμμα και τα συμπεράσματα . Ο καθένας μπορεί να κρίνει μόνος του.

Αλλά είπα αυτό είναι το δέντρο....χάνουμε το δάσος , το οποίο πάλι δε θα δούμε με γενικότητες

'' Η διάβρωση μειώνει την αντοχή'' (το οποίο είναι γνωστό).

Edited by spy1551
  • Upvote 3
Link to comment
Share on other sites

Είναι 1000% S500s διότι και στην μελέτη λέει το ίδιο και στα παραστατικά και στην διαγράμμιση και στην ύπαρξη μαρτενσιτη. Ελληνικό εργοστάσιο. Σχεδόν μία μέση τιμή. Δεν μπορείς να ορίζεις δυσμενέστερο με διαφορετικά ποσοστά διάβρωσης, εγκοπών, κλπ.

Edited by Ροδοπουλος
Link to comment
Share on other sites

Eγώ πάντως κύριε Ροδόπουλε , όταν παραλαμβάνω π.χ. σκυρόδεμα ποιότητας C20/25 δεν είμαι σίγουρος για τίποτα , αν δε γίνουν εργαστηριακές δοκιμές

......και με εργαστήριο σε άλλη πόλη για ευνόητους λόγους.

Όπως επίσης και σίδηρο μεταλλικών κατασκευών ποιότητας S235 ,S275 οι οποίοι συνοδεύονται με πιστοποιητικά χημικών ιδιοτήτων και όχι μηχανικών .

Τελικά επειδή οι μηχανουργικές διαδικασίες δεν εμπίπτουν στο επιστημονικό μου αντικείμενο , έχω δίκιο για το μαρτενσίτη ;

Eμφανίζεται και σε χάλυβα S400s;

 

Σημειώσεις κ.Βουδικλάρη

Η μέθοδος Tempcore. Πρόκειται για μέθοδο θερμικής κατεργασίας που έχει επικρατήσει σε μεγάλο βαθμό, στην Ελλάδα και διεθνώς (με μικρές παραλλαγές σε κάθε βιομηχανία), με την οποία παράγονται συγκολλήσιμοι χάλυβες και συνίσταται, πολύ συνοπτικά και απλουστευτικά, στην παρακάτω διαδικασία:

Η χαλύβδινη ράβδος φέρεται, αμέσως μετά τη θερμή έλαση, από μια θερμοκρασία περί τους 1000 ως 1050 0 C, σε ταχεία, έντονη ψύξη, η οποία προκαλεί μια “βαφή” του μετάλλου (με την έννοια που έχει η λέξη στη μεταλλουργία για την κατεργασία των χαλύβων, με την επίτευξη επιφανειακής σκλήρυνσης κλπ.), σε βάθος 1.5 ως 2.0 mm ή ίσως και 2.5 mm (μεταβαλλομένου βαθμού κατά την ακτίνα), ενώ το

Εγκάρσια τομή ράβδου

εσωτερικό της διατομής παραμένει διάπυρο (κατά την κατεργασία), ελατό και όλκιμο (στο τελικό αποτέλεσμα). Η διατηρούμενη με αυτόν τον τρόπο θερμότητα στο εσωτερικό, εκλυόμενη σιγά - σιγά, προκαλεί ένα είδος ανόπτησης του υλικού, που σταθεροποιεί έτσι τις κτηθείσες ιδιότητες, μεταξύ των οποίων είναι και η ολκιμότητα. Άλλη όμως θερμική κατεργασία ή καταπόνηση σε υψηλές θερμοκρασίες δεν επιτρέπεται, γιατί διακινδυνεύεται η απώλεια των βελτιωμένων μηχανικών ιδιοτήτων που αποκτήθηκαν. Η σύνθεση του αρχικού κράματος δεν διαφέρει σχεδόν από τη σύνθεση του κράματος για χάλυβα S220. Η διαφοροποίηση των κατηγοριών S400s και S500s, γίνεται με διαφοροποίηση του βάθους “βαφής”, που εξαρτάται από τον ρυθμό της ψύξεως που αναφέρθηκε στην περιγραφή της μεθόδου. Δεν θα έπρεπε να περάσει απαρατήρητο, ότι σε περίπτωση έντονης διάβρωσης, καταστρέφεται πρώτο το ισχυρότερο μέρος της διατομής.

Edited by spy1551
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.