Μετάβαση στο περιεχόμενο

Υλικά θερμομόνωσης & ηχομόνωσης


sundance

Recommended Posts

Η επιλογή για τη θέση (στρώση) στην οποία θα τοποθετηθεί το θερμομονωτικό υλικό γίνεται προκειμένου να γίνει εκμετάλλευση της θερμοχωρητικότητας της διατομής αν κάτι τέτοιο συμβάλει στην εξοικονόμηση ενέργειας ή στη βελτίωση των συνθηκών άνεσης στο κτίριο.

 

Η αύξηση της θερμοχωρητικότητας συνεπάγεται σταθερότητα εσωκλιματικών συνθηκών και αργή μεταβολή της θερμοκρασίας στο χώρο, ανάλογα με τον όγκο της θερμικής μάζας. Σε περιπτώσεις όμως κατά τις οποίες θέλουμε ταχεία θέρμανση ή ψύξη ενός χώρου, η μεγάλη θερμική μάζα ουσιαστικά αυξάνει την κατανάλωση για θέρμανση - ψύξη.

 

Αν για παράδειγμα θέλαμε να μονώσουμε μια αίθουσα κινηματογράφου, ο οποίος έστω οτι έχει μόνο βραδινές προβολές από τις 20:00 - 24:00, είναι σαφές οτι για να υπάρχει αποδεκτό επίπεδο θερμικής άνεσης το χειμώνα, η αίθουσα θα πρέπει να ξεκινάει να θερμαίνεται σε όλο αυτό το διάστημα. Αν τώρα η θέρμανση ξεκινάει από τις 20:00 το μεγαλύτερο μέρος της προσφερόμενης θερ/τας που θα παρέχεται στον εσωτερικό αέρα, θα μεταδίδεται στις ψυχρές επιφάνειες που περιβάλλουν το χώρο μέχρι η θερμοκρασία του αέρα και η θερμοκρ. των επιφανειών να εξισωθεί. Έτσι το σύστημα θέρ/σης θα δουλεύει διαρκώς μέχρι να επιτευχθεί η θερ/σία του θερμοστάτη. Όμως επειδή είναι σίγουρο δεν θα παραμένει στον αέρα αλλά θα καταναλώνεται στη θέρμανση της θερμικής μάζας είναι βέβαιο οτι θα δουλεύει συνέχεια το σύστημα θέρ/σης μέχρι τις 24:00 (αφού η παρεχόμενη ενέργεια θα απορροφάται από τις ψυχρές επιφάνεις της αίθουσας). Για να επιτευχθεί λοιπόν η επιθυμητή θερ/σία το σύστ. θέρ/σης θα πρέπει να λειτουργεί αρκετές ώρες νωρίτερα, πράγμα που σημαίνει σπατάλη ενέργειας (θα θερμαίνεται μια άδεια αίθουσα).

 

Στην περίπτωση που η θερμική μάζα του χώρου είναι ελάχιστη, από τη στιγμή που ξεκινάει το σύστημα θέρμαμνσης, πολύ σύντομα θα έχει θερμανθεί ο χώρος μια που το μεγαλύτερο μέρος της θερ/τας θα παραμένει στον αέρα και δεν θα διοχετεύεται στη θερμική μάζα.

 

Ακριβώς το ίδιο ισχύει για την περίοδο κατά την οποία έχουμε ψύξη αντί για θέρμανση, και ακριβώς τα αντίθετα για την περίπτωση που μιλάμε για κατοικία.

 

Γενικά η εξωτερική μόνωση αξιοποιεί όλη τη θερμική μάζα του στοιχείου και αυξάνει η συνολική θερμοχωρητικότητα του κτιρίου, πράγμα που μεταφράζεται σε αυξημένη σταθερότητα των εσωκλιματικών συνθηκών και αργές μεταβολές της θερ/σίας του χώρου. Συνήθως βρίσκει εφαρμογή σε χώρους που απαιτείται αυξημένη σταθερότητα μικροκλιματικών συνθηκών για μεγάλα διαστήματα της ημέρας (κατοικίες, νοσοκομεία κλπ)

 

Η εξωτερική μόνωση δεν εκμεταλλεύεται τη θερμοχωρητικότητα του δομικού στοιχείου και χρησιμοποιείται για χώρους με διακοπτόμενη χρήση στους οποίους απαιτείται γρήγορη θέρμανση - ψύξη και δεν μας ενδιαφέρει η διατήρηση της θερμοκρασίας μετά το πέρας της λειτουργίας του συστ. θερ/σης (σχολικά κτίρια, κτίρια γραφείων κλπ)

 

Τέλος η μόνωση πυρήνα είναι κάτι ανάμεσα στις δύο παραπάνω δυνατότητες και βρίσκει μεγαλύτερη απήχηση και ιδιαίτερα στην Ελλάδα!!!!!

 

Ελπίζω να βοήθησα....

Link to comment
Share on other sites

Η εξωτερική μόνωση δεν εκμεταλλεύεται τη θερμοχωρητικότητα του δομικού στοιχείου και χρησιμοποιείται για χώρους με διακοπτόμενη χρήση...

 

Μάλλον εσωτερική εννοούσες.

Link to comment
Share on other sites

+1 Στον Μανολη , οσον αφορα την θερμομονωση.

 

Οσον αφορα την ηχομονωση,παιζει ρολο για τι χωρο μιλάμε και τι χρηση φυσικα και αναλογα ενεργουμε για ηχο-απορροφηση, ηχο-διάχυση ,ηχο-ανάκλαση.

Πρεπει γενικα να βρω τον δεικτη ηχομείωσης για καθένα απο τα

διαφράγματα μου (υπο το πρισμα της ηχο-θερμομόνωσης ο ορος),να αποφασίσω τι σταθμη θορυβου θέλω και ετσι θα δω τι απαιτήσεις εχω ως προς τον δεικτη του διαφράγματος για να συνθεσω την καταλληλη διατομη.(ο δείκτης ηχομειωσης αναφέρεται στο τι εγκλωβιζει στην μαζα του το διαφραγμα)

 

Παραδειγμα: μια αιθουσα μεγαλη.(γραφειων διδασκαλιας οτι θελετε)

 

Ειναι χωρος με πολλες ηχοανακλάσεις.Εχοντας μια πηγη ηχου (ομιλητη πχ)

θελουμε να φτανει στο ακροατηριο μονο ο απευθειας ηχος (ευθεια γραμμη απο το στομα του) και η 1η ανάκλαση(απο το ταβανι και προς τα κατω).

Η διαφορα μεταξυ τους θα πρεπει να ειναι της ταξεως του 1/17 sec για να μην εχουμε ηχώ.

Τις οποιες αλλες ηχοανακλασεις θα πρεπει να τις εξουδετερωσουμε.Πως?

 

1)με τοποθετηση ηχοαπορροφητικων υλικων(πχ ακουστικα πλακιδια επι σκελετου) σε καθε επιφανεια που προκειται να παραγει ενοχλητικη ηχω.

 

2)Οταν εχουμε μεγαλους χωρους ,η ηχοαπορροφηση απο τους πλευρικους τοιχους σπανια εχει θετικα αποτελεσματα.Αντιθετα ειναι πολυ χρησιμη για επιμηκεις χωρους.

 

3)αν εχουμε χαλια ή υφασματα στους τοιχους ,βοηθανε στην ηχοαπορροφηση.(για μεσαιες και υψηλες συχνοτητες νομιζω)

 

4)για μεγαλη καταστολη θορυβου στο εσωτερικο,μπορουμε να επεμβουμε και στο ταβανι με ηχοαπορροφητικα υλικα (προσοχη οχι καταστολη μεγαλυτερη απο 10db)

 

5)να προσπαθουμε να διατηρησουμε εναν χρονο αντηχησης μεσα στα επιτρεπτα ορια ,αναλογα με την χρηση.

 

6)Οταν εχουμε θορυβο απο μηχανηματα (κρουσεις - δονησεις) καλο ειναι να αποφευγεται η επαφη τους με τα στοιχεια του Φ.Ο.

Αυτο μπορει να αποφευχθει τοποθετωντας στις επιφανειες εδρασης ελαστικα παρεβυσματα (πχ απο νεοπρενιο)

 

7)Σωληνωσεις και δικτυα να μονωνονται ωστε να μην μεταφερουν δονησεις και ηχους κρουσης.

 

(ας ειναι καλα η εργασια στο πολυτεχνειο...:wink: )

Τωρα για απλα κτιριακα,υπαρχει η πανακεια της εξηλασμενης....

Link to comment
Share on other sites

μεμβρανη πολυαιθυλενιου απο την εξωτερικη πλευρα νομιζω οτι χρειαζεται με τον πετροβαμβακα.Η οχι?

 

Επισης για κτυπογενεις ηχους μπορεις να χρησιμοποιησεις ειδικες ηχομονωτικες μεμβρανες απο πολυμερη.Υπαρχουν τετοιες ειδικες μεμβρανες (πχ fonostop-αν θεωρηθει διαφημιση ας σβηστει)

Link to comment
Share on other sites

Ο πετροβάμβακας έχει νομίζω δύο μείον.

1) ανθυγιεινό υλικό για αυτούς που το τοποθετούν λόγω των μικρών ινών που περιέχει και που όταν εισπνέονται ίσως προκαλούν διάφορα προβλήματα υγείας και

2) αν απορροφήσει νερό χάνει τις θερμομονωτικές του ιδιότητες και δεν έχει την υδατοαπωθητικότητα που έχει πχ η εξηλασμένη πολυστερίνη η οποία βέβαια έχει άλλα μειονεκτήματα.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

χρησιμοποιει κανεις υπερμπατικο τοιχο ή μπατικο με ογκοτουβλα (παχος 14 εκατοστα) ?

 

αν ναι,ποσο πιο αποδοτικη ειναι η θερμομονωση κατ αυτο τον τροπο δομησης τοιχοποιιας?

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.