Μετάβαση στο περιεχόμενο

Ποιότητα μελέτης σχετικά με τον Μηχανικό ή τον εργολάβο στον οποίον ανατίθεται


ss_sk

Recommended Posts

spy1551 δεν θεωρώ ότι μαθήματα τύπου δομικά υλικά, ειδικά θέματα οικοδομικής (πατώματα, σκάλες, μονώσεις, κουφώματα κλπ.), πολεοδομικά κλπ. έχουν να κάνουν με την σωστή, καλαίσθητη, λειτουργική κλπ. αρχιτεκτονική σύνθεση. Άλλο το ένα, άλλο το άλλο.

 

Κ κάτι άσχετο...εξήγησέ μου σε παρακαλώ, ο "κατασκευαστικός" τομέας του ΑΠΘ είναι ο αντίστοιχος "δομοστατικός" του ΕΜΠ? Κάποιος στο φόρουμ μου είχε πει ναι. Από τα μαθήματα που αναφέρεις δεν νομίζω...

 

Θεωρώ ότι και ο Αρχιτέκτονας Μηχανικός είναι ικανός να είναι μελετητής παρ' όλο που αμφισβητούνται από αρκετούς (ακόμα και από Αρχιτέκτονες), αλλά όχι από μένα, οι γνώσεις της ειδικότητας αυτής ως προς το αντικείμενο της Στατικής των Κατασκευών.

 

 

Αγαπητέ Chilon σε αυτό αναφέρομαι. Αν αυτά που λες τα συγκρίνω με τα διδαχθέντα σχετικά μαθήματα της σχολής Αρχιτεκτονικής που ανέφερα παραπάνω, δεν βγάζω το ίδιο συμπέρασμα.

 

Φιλικά. :D

(Δεν "απαιτώ" κάποια απάντηση, καταλαβαίνω την άποψή σου)

Link to comment
Share on other sites

Στις Οικοδομικές έκανες σχέδια μιας πολυκατοικίας στο χέρι.Πλέον νομίζω ότι κάνουν τα μισά στο χέρι και τα άλλα μισά στο Autocad.

Nαι ο ίδιος είναι.Κάποια από τα μαθήματα που έγραψα είναι υποχρεωτικά και κάποια άλλα επιλογές.Αναλυτικά για το πρόγραμμα σπουδών στο παραπάνω link.

Προσωπική μου άποψη είναι ότι ο σχεδιασμός ανήκει στους Αρχιτέκτονες αλλά και εμείς δεν είμαστε τελείως άσχετοι.Υπάρχουν άτομα με ταλέντο και φαντασία οι οποίοι δεν τέλειωσαν ποτέ πολυτεχνείο.Ξαναείπα ο ιδανικός συνδυασμός είναι σχεδίαση Αρχιτέκτονας και μελέτη και επίβλεψη πολιτικός μηχανικός.

Υπάρχουν και κάποια ειδικά κτίρια , όπως π.χ. τα βιοτεχνικά , στα οποία πολύ σημαντικός παράγοντας είναι η εμπειρία ή καλύτερα η τεχνογνωσία (know how)

 

Σε προηγούμενο ποστ ανέβασα και μία σκάλα σχεδιασμένη από αρχιτέκτονα.Πόσοι αρχιτέκτονες κάνουν έλεγχο στις σκάλες εκτός από τις απαιτήσεις του ΓΟΚ και του Κτιριοδομικού , τις απαιτήσεις σε ασφάλεια και άνεση;΄

Τι θέλω να πω , υπάρχει περίπτωση κάποιος καλός πολιτικός μηχανικός να κάνει καλύτερα αρχιτεκτονικά σχέδια από έναν κακό αρχιτέκτονα.Σε γενικές γραμμές όμως δεν τίθεται καν θέμα σύγκρισης.

 

Υ.Γ. Τι σχέση έχουν όμως όλα αυτά με το αρχικό ερώτημα της Μελίνας;

Link to comment
Share on other sites

triumph τα μαθήματα που αναφέρει ο spy1551 ειναι κυρίως κορμος και επιλογες(με αρχιτεκτονικη σχεση) πριν παρεις κατευθυνση, στο τομεα κατασκευών περιεχονται αλλα.

Link to comment
Share on other sites

Συνάδελφε και φίλε triumph, είναι (και ήταν εξ αρχής) απολύτως ξεκάθαρη η φιλική σου διάθεση.

Δεν θεωρώ ότι η άποψη μου είναι θέσφατο, απλώς είναι αυτή που θεωρώ σωστή. Φυσικά σέβομαι τα συμπεράσματά σου.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

σε ολο το πλανητη αρχιτεκτονικες υπηρεσιες μπορει να προσφερει ο οποιοσδηποτε. απαγορευεται η χρηση του ορου "αρχιτεκτων" αλλα μελετες κανει οποιος θελει.

 

κατα εναν περιεργο τροπο ομως οι πελατες αναζητουν αρχιτεκτονα. υπαρχουν βεβαια παρα πολλοι που θελουν να το κανουν κοψοχρονια (παντου τα ιδια προβληματα εχουν οι ανθρωποι) ή που δεν τους ενδιαφερει γιατι θεωρουν οτι ξερουν τι θελουν, και αυτοι θα πανε σε διακοσμητες και λοιπες κατηγοριες που περιγραφεις. Αλλα οι περισσοτεροι πανε σε αρχιτεκτονα για μελετη. παγκοσμιως. εκτος απο εδω.

 

Ουτε αυτο δεν εχουμε καταφερει στην Ελλαδα. Και δεν καταλαβα τελικα ρε φιλεναδα, ποσο χειροτερη θα ειναι η μελετη του μαστροΜητσου του χασαποεργολαβου (που μαλλον σε εναν αρχιτεκτονα θα παει) απο του καθε πολιτικου μηχανικου που τωρα τα κανει μονος του?

 

Εγω μπορει να "ζω σε αλλη χωρα" αλλα αυτο που φοβαστε τοσο πολυ ολοι, εγω το εχω δει να δουλευει καλυτερα. Ειναι η αποψη μου. Επισης η αποψη μου ειναι οτι ειμαστε παρα πολλοι και αυτα τα τραγικα που περιγραφεις, για μενα δεν ειναι απαραιτητα κακα, γιατι θεωρω οτι η μυρι, εγω και κανα δυο αλλοι θα υπαρχουμε και σε 5 χρονια, μετα την καταστροφη, ενω θα εχουν σβησει, χαθει, καταστραφει ολοι οι υπολοιποι που καναν το επαγγελμα μας παρεργο και σιχαμενο. Αποψη μου βεβαια και εκ του αποτελεσματος θα κριθουμε ολοι. Ερχεται σε λιγο το συστημα ετσι κι αλλιως....

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

σε ολο το πλανητη αρχιτεκτονικες υπηρεσιες μπορει να προσφερει ο οποιοσδηποτε. απαγορευεται η χρηση του ορου "αρχιτεκτων" αλλα μελετες κανει οποιος θελει.

αυτό πραγματικά δεν το γνώριζα

νόμιζα πως μόνο στην Ελλάδα συνέβαινε

 

Και δεν καταλαβα τελικα ρε φιλεναδα, ποσο χειροτερη θα ειναι η μελετη του μαστροΜητσου του χασαποεργολαβου (που μαλλον σε εναν αρχιτεκτονα θα παει) απο του καθε πολιτικου μηχανικου που τωρα τα κανει μονος του?

παιδιά δε συζητάω για το αν θα είναι καλύτερη ή χειρότερη

το θέμα είναι πως οι όροι θα ανιστραφούν ο πελάτης δε θα πηγαίνει σε μηχανικό ή αρχιτέκτονα , θα ξεκινά από τον εργολάβο με κριτίριο την τιμή

------

τώρα το ποιος θα μείνει και ποιος θα φυγει είναι σχετικό

 

επιμένεις πως η κρίση κλπ θα μειώσει τον αριθμο των μηχανικών αρχιτεκτόνων κλπ

αδυνατώ να καταλάβω το συλλογισμό

άντε μερικοί να φύγουν από το ελευθερο επάγγελμα και να βρεθούν στο δημόσιο

οι υπόλοιποι τι θα γίνουν θα μεταναστεύσουν;;; και πόσοι;

εδώ θα είμαστε όλοι μαζί και θα βγάζει ο ένας το μάτι του αλλουνου

 

το πολύ να περάσουν πειθαρχικό ορισμένοι όπως καληώρα οι "συνάδελφοι του Σκαι" και να χάσουν την άδειά τους για κανένα χρόνο ή μερικους μήνες

Link to comment
Share on other sites

Εγώ πάλι βλέπω μελέτες 2 ταχυτήτων.

1.Αυτές του "σούπερ μάρκετ" των αμερικανων, που -άποψη μου- δεν θα είναι χειρότερες από κάτι τέρατα που βλέπουμε σήμερα, και ίσως -λέω ίσως- αν υλοποιηθεί σωστά το project, να ανεβάσει και λίγο το επίπεδο και τις απαιτήσεις των πελατών και θα αφορούν της πλειοψηφία. Ένα ποσοστό λοιπόν των αρχιτεκτόνων θα δουλεύει για το στοκ του μαγαζιού και ένα άλλο για την προσαρμογή στο οικόπεδο και την έκδοση της άδειας.

 

2. Τις μελέτες για τους απαιτητικούς. Εδώ θα ξεχωρίσουν οι λίγοι του howard_roark.

 

Πάντως αν δεν αλλάξουμε νοοτροπία και δεν επιδιώξουμε μόνοι μας την συνεργασία και την κατανομή αρμοδιοτήτων, το χάος για μια 5ετια τουλάχιστον, είναι σίγουρο.

 

Οι ελάχιστες έχουν πεθάνει μαζί με την αναδουλειά του κλάδου. Το αν θα νομοθετηθεί ή όχι, είναι δευτερεύον.

Link to comment
Share on other sites

παιδιά δε συζητάω για το αν θα είναι καλύτερη ή χειρότερη

το θέμα είναι πως οι όροι θα ανιστραφούν ο πελάτης δε θα πηγαίνει σε μηχανικό ή αρχιτέκτονα , θα ξεκινά από τον εργολάβο με κριτίριο την τιμή

 

Εμένα γιατί αυτό μου φαίνεται λογικό?:confused::confused::confused:

 

Θέλω να πω, όταν πήγα να αγοράσω το αυτοκίνητο μου πήγα στην αντιπροσωπεία της κάθε εταιρίας (δηλαδή στο εμπορικό της κομμάτι) και δεν μίλησα με τον μηχανικό που έστησε τη μηχανή...

Link to comment
Share on other sites

.....και στην αντιπροσωπεία σου παρουσίασαν τα μοντέλα τους και διάλεξες αυτό που σου ταιριάζει. Αν ήθελες ειδική κατασκευή αυτοκινήτου θα έπρεπε να απευθυνθείς στο σχεδιαστικό/κατασκευαστικό τμήμα. Και φυσικά θα το πλήρωνες χρυσό.

Στην δική μας περίπτωση ο εργολάβος θα πρέπει να έχει μια database με έτοιμες στάνταρ λύσεις από τις οποίες ο πελάτης θα διαλέγει. Το επίπεδο των λύσεων που θα προσφέρει θα αποδεικνύει και την ποιότητα του.

Από την άλλη κανείς δεν εμποδίζει τον πελάτη να "ψωνίσει" λύση από αλλού και να πάει στον εργολάβο. Όπως Αμερική :smile:

Και για σκεφτείτε...

Τώρα ετοιμάζουμε 3-4 προτάσεις για έναν πελάτη και υποχρεωτικά συμβιβαζόμαστε με το προσωπικό του γούστο και δεν είναι και σίγουρο ότι θα πάρουμε την δουλειά. Η myri περιέγραψε σωστά την νοοτροπία που επικρατεί.

Δεν θα ήταν καλύτερα να σχεδιάζουμε αυτό που εμείς θεωρούμε σωστό και να το πουλάμε στο "σούπερ μάρκετ" σαν στάνταρ λύση? Και όποιος πελάτης θέλει το κάτι παραπάνω.... ας περάσει από το γραφείο :smile:

Link to comment
Share on other sites

Λάθος κάνεις, διοτι οταν πηγα να πάρω το αυτοκινητο μου ζητασα καποια εξτρα (:D) οποτε εγινε ειδικη παραγγελια. Αργησε λίγο, πληρωσα και παραπανω, αλλα πήρα αυτο που ήθελα, οπως το ηθελα. 99.9% των ανθρωπων που ψαχνουν για αμαξι αυτη την οδο ακολουθουν. Το 0.1% εχει τα λεφτα να το πληρωσει χρυσο και να παει απευθυνθείς στο σχεδιαστικό/κατασκευαστικό τμήμα.

 

Καμια φορα νομίζω οτι οι μερικοι μηχανικοι πιστευουν οτι ειναι μικροι θεοι... Μαλλον ζω και εγω στη χωρα που ζει ο howard_roark...

 

Αληθεια τωρα, γιατι δηλαδη να πρεπει να έρθει σε εμας ο πελατης που θελει να χτισει ενα σπιτι και να μην παει σε εναν εργολαβο? Εκτος και εαν το ζητημα μας ειναι οτι οι εργολαβοι δεν ειναι μηχανικοι, αλλα μπορει να ειναι και βοσκοι (που λεει ο λογος) που απλα εχουν λεφτα.

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.