Μετάβαση στο περιεχόμενο

ΣτΕ: Παράνομα σχέδια Π.Δ. για επαγγελματικά δικαιώματα πτυχιούχων ΤΕΙ


babis.lou

Recommended Posts

Το τραγελαφικό ελληνικό κράτος και οι #$%#& τους:

 

"To Συμβούλιο της Επικρατείας έκρινε ως παράνομα, πέντε σχέδια Προεδρικών Διαταγμάτων που αφορούσαν την αναγνώριση επαγγελματικών δικαιωμάτων αποφοίτων πτυχιούχων Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Τ.Ε.Ι.).

Μετά την εξέλιξη αυτή, μπλοκάρεται η αναγνώριση των επαγγελματικών δικαιωμάτων πτυχιούχων 17 τμημάτων της Σχολής Τεχνολογικών Εφαρμογών των Τ.Ε.Ι.. Πρόκειται για τα δικαιώματα των πτυχιούχων των εξής Τμημάτων της Σχολής Τεχνολογικών Εφαρμογών των Τ.Ε.Ι.: 1) Πολιτικών Δομικών Έργων, 2) Πολιτικών Έργων Υποδομής, 3) Τοπογραφίας, 4) Γεωπληροφορικής και Τοπογραφίας, 5) Κλωστοϋφαντουργίας, 6) Οχημάτων, 7) Τεχνολογίας Αεροσκαφών, 8 ) Τεχνολογίας Πετρελαίου και Φυσικού Αερίου, 9) Ηλεκτρολογίας, 10) Μηχανολογίας, 11) Ενεργειακής Τεχνολογίας, 12) Αυτοματισμού, 13) Γεωτεχνολογίας και Περιβάλλοντος, 14) Τεχνολογιών Αντιρρύπανσης, 15) Φυσικών Πόρων και Περιβάλλοντος, 16) Οικολογίας και Περιβάλλοντος, 17) Μηχανικών Ναυπηγικής.

 

Οπως, επισημαίνουν οι δικαστές, ως προϋπόθεση για την άσκηση επαγγέλματος ενός πτυχιούχου των Τ.Ε.Ι. είναι η εγγραφή του ως μέλους του διευρυμένου Τεχνικού Επιμελητηρίου της Ελλάδος και η χορήγηση της σχετικής άδειας από αυτό. Ομως από την νομοθεσία δεν προβλέπεται πουθενά η σύσταση του "διευρυμένου Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος", οπότε τονίζει το ΣΤΕ ότι μη νομίμως, ανατίθεται η χορήγηση της αδείας άσκησης επαγγέλματος "στο διευρυμένο Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος", δηλαδή σε φορέα ο οποίος δεν προβλέπεται από το ισχύον δίκαιο.

 

Τα πέντε διατάγματα δεν καθορίζουν, σημειώνεται, κατά τρόπο σαφή και ορισμένο, τις προϋποθέσεις χορηγήσεως της σχετικής αδείας αλλά "αναφέρουν απλώς ότι η οριοθέτηση του πεδίου ασκήσεως της επαγγελματικής δραστηριότητας των πτυχιούχων και η εξέλιξή τους γίνεται με βάση τρία επίπεδα επιστημονικής, τεχνικής και επαγγελματικής ευθύνης που αντιστοιχούν σε συνήθεις δραστηριότητες, προωθημένες δραστηριότητες και εξειδικευμένες δραστηριότητες" και αναθέτουν τον προσδιορισμό των επιπέδων αυτών "στο διευρυμένο Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος", δηλαδή σε σε άλλο φορέα, που δεν έχει συσταθεί.

 

Επίσης, το ΣτΕ, υπογραμμίζει ότι είναι παράνομα τα διατάγματα, καθώς όπως προκύπτει το Συμβούλιο Ανώτατης Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΣΑΤΕ) και το Συμβούλιο Ανώτατης Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (ΣΑΠΕ) κατά την κοινή συνεδρίασή τους που είχαν τον Ιούλιο του 2010 γνωμοδότησαν για τα πέντε αυτά σχέδια διαταγμάτων που κατατέθηκαν στο ΣτΕ για επεξεργασία μόνο επί των κοινών ρυθμίσεών τους και επί του συνόλου των ρυθμίσεων ορισμένων άλλων διαταγμάτων τα οποία όμως δεν στάλθηκαν στο Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο για επεξεργασία. Εφόσον όμως το ΣΑΠΕ και το ΣΑΤΕ κατά την επίμαχη κοινή συνεδρίασή τους δεν γνωμοδότησαν επί του συνόλου των πέντε αυτών διαταγμάτων όπως προβλέπει η νομοθεσία, για το λόγο αυτό κρίθηκαν παράνομα από το ΣτΕ.

 

Τέλος, σημειώνεται ότι σύμφωνα με τη νομοθεσία (Ν. 3794/2009) οι προϋποθέσεις ασκήσεως επαγγελματικής δραστηριότητας των πτυχιούχων Τ.Ε.Ι., απαιτείται να προσδιορίζεται, κατά τρόπο σαφή και συγκεκριμένο, το είδος των επαγγελματικών πράξεων, τις οποίες οι πτυχιούχοι δικαιούνται να ασκήσουν, πράγμα το οποίο δεν ορίζεται ενώ και από τα διατάγματα δεν προκύπτουν ότι "τα κριτήρια, με βάση τα οποία γίνεται ο καθορισμός της επαγγελματικής δραστηριότητας των πτυχιούχων Τ.Ε.Ι., αντιστοιχούν προς τις θεωρητικές και πρακτικές γνώσεις, τις οποίες έχουν πράγματι αποκτήσει και οι οποίες καθιστούν τους πτυχιούχους ικανούς να ασκήσουν συγκεκριμένη επαγγελματική δραστηριότητα".

 

από το buildnet.gr : http://www.buildnet.gr/default.asp?pid=228&catid=209&artid=2769

 

Τι να τους πει κανείς που παίζουν με τις ζωές χιλιάδων συναδέλφων..

 

:-x:x:x:x:x:x:x:x

Link to comment
Share on other sites

Συνάδελφε babis μακάρι όλοι οι Διπλωματούχοι να είχαν τον ίδιο τρόπο σκέψης με εσένα. Θα είχε λυθεί το πρόβλημα προ πολλού με τρόπο θετικό και για τις δύο μεριές. Δυστυχώς αυτοί που παίρνουν αποφάσεις και επηρεάζουν καταστάσεις δεν είναι αυτής της λογικής αλλά του παραλογισμού και της αντιπαράθεσης.

Link to comment
Share on other sites

Ρε αποστόλη, μας έχουν σαν κλάδο να τρωγόμαστε μεταξύ μας ενώ το πρόβλημα είναι ότι ο κοσμάκης δεν έχει λεφτά να χτίσει τίποτα και ότι λεφτά για ανάπτυξη δεν παίζουν..

 

ΑΝ αναπτυσσόταν αυτή η γ@#$νη χώρα με το επιστημονικό δυναμικό που έχει θα κάναμε παπάδες. Θα είχαμε όλοι δουλειά, και ο καθένας στο αντικείμενό του.

 

Αντί αυτού ψάχνουμε να τακτοποιήσουμε κανένα αυθαίρετο μπας και ζήσουμε..

 

Γι`αυτο και δεν θέλουν τόσα χρόνια να καθαρίσουν το πεδίο με τα επαγγ. δικαιώματα. Να τρωγόμαστε μεταξύ μας και να χάνουμε την ουσία.

 

Πραγματικά πιστεύω ότι δεν θέλουν, όχι ότι δεν μπορούν. Αλλιώς γιατί άνοιξαν τόσα ΤΕΙ, για να τους πουν μετά ότι δεν ξέρω τι θα κάνεις;;

 

Και εγώ σπούδασα σε ΑΕΙ. Στην Πάτρα. Ωραία και καλά. Και έχω και σφραγίδες και δικαιώματα και τα πάντα. ΚΑΙ ΤΙ; Δομοστατικός είμαι και πάω να ξεχάσω την επιστήμη μου. Αν σπούδαζα νομικός πιο αποτελεσματικός θα ήμουν στην δουλειά μου. Αφού όλο ΦΕΚ διαβάζω, δεν κάνω και κάτι άλλο...

 

Πραγματικά και ΑΕΙ να έχεις σπουδάσεις, και τις "άπειρες" γνώσεις να έχεις, πόσοι "ΑΕΙ" μηχανικοί χρησιμοποιούν στην καθημερινή τους δουλειά πάνω από το 10% των επιστημονικών γνώσεών τους;; Και πόσα λιγότερα εφόδια δηλαδή έχει ένας ΤΕΙτζής; ΟΚ, και λιγότερα να έχετε σπουδάσει χρησιμοποιείτε το 20% των γνώσεών σας.

 

Ε ΚΑΙ;;

 

Αι σιχτίρ πια..

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

τελικα η χωρα μας θα ανασυνταχθει απο τις σταχτες...

ΜΠΑΜΠΗ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ ΜΠΡΑΒΟ .

 

ΕΝΑΣ ΓΕΡΟΣ ΥΠΟΤΕΛΗΣ ΥΠΟΥΠΟΥΠΟΜΗΧΑΝΙΚΟΣ

Link to comment
Share on other sites

babis.lou ακριβώς αυτό είχα περιγράψει πριν 2 χρόνια, όταν είχαν όλοι δουλειά, τονίζοντας πως η κατάσταση αυτή με τα ΕΔ έχει θύματα και από τις 2 μεριές. Και φυσικά με κράξανε...

Link to comment
Share on other sites

Μα ρε συνάδελφε αν βλέπεις το δέντρο και όχι το δάσος δυστυχώς χάνεσαι..

Και δυστυχώς μας έχουν να βλέπουμε το δέντρο, θέλοντας να ξεχάσουμε το δάσος..

 

Λίγο η καθημερινότητα, λίγο η πουτ@#α η ζωή, τι να κάνουμε..

 

Το θέμα είναι ότι ήταν προδιαγεγραμμένα αυτά όλα από όταν φτιάχνονταν τα ΤΕΙ. Υποβάθμιση συνολικά της Τεχνικής Εκπαίδευσης, και των ΑΕΙ ήταν ο στόχος τους..

 

Και δες τώρα που 3χρονα Batchelor θα ισοτιμούνται με τον νέο νόμο.. Και που βγαίνουν οι πρυτάνεις και το παίζουν αγωνιστές ενώ οι ίδιοι ξεπουλήθηκαν πρώτα (δες διαπλοκή κομμάτων κτλ)

 

Γνωστά ήταν, αλλά λίγοι τα έλεγαν ξεκάθαρα.

Και για να μην ανοίξω πολιτική συζήτηση και αρχίσουν τα διάφορα δεν αναφέρω ποιοι και τι..

 

Το θέμα είναι ότι είμαστε συνάδελφοι και έτσι πρέπει τουλάχιστον μεταξύ μας να συμπεριφερόμαστε..

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Το θέμα είναι ότι είμαστε συνάδελφοι και έτσι πρέπει τουλάχιστον μεταξύ μας να συμπεριφερόμαστε..

 

Βρε είσαι σίγουρα από την Ελλάδα ???

Link to comment
Share on other sites

Βρε είσαι σίγουρα από την Ελλάδα ???

 

Βρε φαγώθηκες, ναι 100% από την ελλαδάρα είμαι!!

:):):)

 

Αν επιβιώσω στην ελλαδάρα δεν ξέρω

:(:(:(

Link to comment
Share on other sites

Τάδε έφη satyros ή styros (ανάλογα με τα κέφια του miltos) στις 20-21/2/2009

 

"γώ έχω πλέον πειστεί πως το ΤΕΕ μας δουλεύει όλους κ ενδιαφέρεται μόνο για τη πάρτη του κ τους ημέτερους του. Απλά για να καταφέρει να τα κάνει τόσο αλαλούμ στα επαγγελματικά θέματα των Μηχανικών ΠΕ, χρησιμοποιεί τους Μηχανικούς ΤΕ ως φόβητρο. Με την προπαγάνδα του κ των φερέφωνων του πχ ένας Μηχανολόγος ΠΕ δε βγαίνει από τα ρούχα του που μπορεί να του πάρει δουλειές νόμιμα ένας Ηλεκτρολόγος ΠΕ κ το ανάποδο. Ούτε προβληματίζεται όταν βγαίνουν Μηχανολόγοι Μηχανικοί ΠΕ που δεν έχουν διδαχθεί καν Μετάδοση Θερμότητας βλ ΜΠΔ*. Απλά τον νοιάζει το ΤΕΕ να φροντίσει να μην πάρουν τα πρέποντα επ. δικαιώματα οι Μηχανικοί ΤΕ. Το ίδιο δε συμβαίνει με τους αρχιτέκτονες; Τους τοπογράφους; Για αυτό κ τσιρίζει ο Αλάβανος τώρα που η κυβέρνηση προωθεί τα ΠΔ. Γιατί αν δικαιωθούν οι Μηχανικοί ΤΕ κ αποκτήσουν επαγγελματικά δικαιώματα αντάξια των σπουδών τους θα πρέπει να βρεί άλλη δικαιολογία, άλλο φόβητρο για να κρατάει τους Μηχανικούς ΠΕ σε τάξη κ να μην αρχίσουν να διαμαρτύρονται μαζικώς για τη κατάσταση που επικρατεί στο επάγγελμα. Κ αυτό δεν είναι εύκολο..."

 

http://www.michanikos.gr/showpost.php?p=58356&postcount=909

 

Και

"Να συνεχίσω λίγο στο συλλογισμό του Ευάγγελου Σπύρου. Η αλήθεια είναι ότι ορισμένες ειδικότητες είναι πιο προικισμένες σε επαγγελματικά δικαιώματα, πχ ο Πολιτικός Μηχανικός. Όμως δε σημαίνει ότι οι ΠΜ είναι ευνοημένοι. Όπως κ εσύ Ευάγγελε, προτιμούν να βγάζουν το ψωμί τους με ακόμα περισσότερο κόπο από ότι χρειάστηκε για να πάρουν το πτυχίο τους. Ποιος μπορεί να πει πχ ότι ο [email protected] (αναφέρομαι στον zavi επειδή έχω μία παραπάνω οικειότητα μαζί του) δε παιδεύτηκε μέχρι κ για το τελευταίο ευρώ που κέρδισε; Άρα ποιον βολεύει αυτή η κατάσταση που έχει δημιουργήσει το ΤΕΕ; Πιστεύω τους μεγαλοκαρχαρίες, που με 1-2 μηχανικούς μπορούν να καλύπτουν πάσης φύσεως έργα κ τους δήθεν μηχανικούς που προσπαθούν με τη δουλειά άλλων κ πάσης φύσεως κόλπα να ανελιχθούν. Η λύση είναι τόσο απλή: επαγγελματικά δικαιώματα με βάση το πρόγραμμα σπουδών του καθενός, με δυνατότητα μετεκπαίδευσης για να καλύψει κανείς μεγαλύτερο εύρος πχ ο ηλεκτρολόγος ενεργειακός να καλύπτει κ τηλεπικοινωνίες. Γιατί δεν προωθείται; Γιατί όλοι οι απανταχού μηχανικοί δεν διαμαρτύρονται; Οι μηχανισμοί του ΤΕΕ μέσα σε όλα τα άλλα που έκαναν για να έχουν την συναίνεση στα πεπραγμένα τους, ήταν η δημιουργία ενός εχθρού, των Μηχανικών ΤΕ. Κ φυσικά έχοντας αναγάγει σε μείζον ζήτημα να μην πάρουν οι Μηχανικοί ΤΕ επ. δικαιώματα, οι Μηχανικοί ΠΕ είναι ευχαριστήμενοι με το ΤΕΕ που τα καταφέρνει μια χαρά σε αυτό τον τομέα!

Εγώ το είπα κ παλαιότερα, οι μόνοι που θα δυσαρεστηθούν όταν οι Μηχανικοί ΤΕ πάρουν επ. δικαιώματα είναι αυτοί που τους εκμεταλλεύονται τόσα χρόνια. Όσοι ζουν με το δικό τους κόπο, θα συνεχίσουν το ίδιο... "

 

http://www.michanikos.gr/showpost.php?p=58527&postcount=916

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.