Electr0n Δημοσιεύτηκε February 20, 2012 at 10:14 πμ Δημοσιεύτηκε February 20, 2012 at 10:14 πμ Καταρχήν rootbreaker και miltos ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας. 'Όσο αφορά τον υπολογισμό και τις διαστάσεις στις οποίες πραγματοποιείται αυτός ο έλεγχος της αντοχής βρήκα έναν πίνακα που αναφέρεται σε καθορισμένα ζεύγη μήκους και διαμέτρου άξονα π.χ. για 1800 mm μήκος η διάμετρος είναι 35mm. Αυτό είναι στο οποίο αναφέρεσαι miltos για τα εμπειρικά νούμερα;
miltos Δημοσιεύτηκε February 20, 2012 at 10:26 πμ Δημοσιεύτηκε February 20, 2012 at 10:26 πμ (edited) Ναι, θα μπορούσε να είναι και κάτι τέτοιο, απλά ο πίνακας που βρήκες ενδεχομένως αναφέρεται σε διαστάσεις για αποφυγή ταλαντώσεων ή κάτι τέτοιο, καθώς σε μήκος 1800mm, η άτρακτος μπορεί πολύ εύκολα να παραμορφωθεί πλαστικά σε κάμψη. Αυτό που μετρά είναι ο υπολογισμός ελέγχου. Η εκλογή των αρχικών διαστάσεων είναι καθαρά δικό σου θέμα και ο υπολογισμός μελέτης έχει να κάνει μόνο με την εξοικονόμηση χρόνου. Κάνεις υπολογισμό σε δυναμική αντοχή ή σε πλαστική παραμόρφωση? Edited February 20, 2012 at 10:27 πμ by miltos
Electr0n Δημοσιεύτηκε February 20, 2012 at 10:31 πμ Δημοσιεύτηκε February 20, 2012 at 10:31 πμ (edited) Οκ ευχαριστώ miltos και κάτι τελευταίο η σύνθετη τάση καταπόνησης υπολογίζεται από τον τύπο που βρήκα δηλαδή: σν=sqr(σ^2+3*α0*τ^2); Ο συντελεστής α0 τι τιμές παίρνει; ----Συγχώνεψη---- Κάνεις υπολογισμό σε δυναμική αντοχή ή σε πλαστική παραμόρφωση? Ο υπολογισμός μου αναφέρεται σε έναν άξονα που στηρίζει φ/β πάνελ για τράκερ. Ο άξονας στον οποίο αναφέρεται ο υπολογισμός δεν είναι αυτός που συνδέεται με το μοτέρ. Οπότε το βασικό μου πρόβλημα είναι πως θα υπολογίσω την ροπή στρέψης και σε τις είδους καταπόνηση υπόκειται ο άξονας ως προς το είδος (δυναμική/στατική) για να καθορίσω το α0. Edited February 21, 2012 at 11:12 μμ by miltos
miltos Δημοσιεύτηκε February 20, 2012 at 10:53 πμ Δημοσιεύτηκε February 20, 2012 at 10:53 πμ (edited) Δεν ξέρω-θυμάμαι τι είναι το ao και δεν μπορώ να το ψάξω τώρα. Edited February 20, 2012 at 10:54 πμ by miltos
rootbreaker Δημοσιεύτηκε February 20, 2012 at 01:31 μμ Δημοσιεύτηκε February 20, 2012 at 01:31 μμ συνήθως το α αναφέρεται σε γωνίες. μήπως εννοεί τη γωνία περιστροφής της ατράκτου λόγω στρέψης?
miltos Δημοσιεύτηκε February 21, 2012 at 11:20 μμ Δημοσιεύτηκε February 21, 2012 at 11:20 μμ (edited) η σύνθετη τάση καταπόνησης υπολογίζεται από τον τύπο που βρήκα δηλαδή: σν=sqr(σ^2+3*α0*τ^2); Ο συντελεστής α0 τι τιμές παίρνει; H σχέση είναι σν=sqrt[σ^2+ (α0*τ)^2] και ο συντελεστής α=σεπ/τεπ εξαρτάται από το κριτήριο αστοχίας που εφαρμόζεται: α) Για τo κριτήριο Tresca (μέγιστης διατμητικής τάσης) α=2 (α^2=4) β) Για το κριτήριο μέγιστου έργου παραμόρφωσης α=sqrt3 (α^2=3) Edited February 23, 2012 at 12:03 μμ by miltos
aMalikoutis Δημοσιεύτηκε June 5, 2012 at 09:18 μμ Δημοσιεύτηκε June 5, 2012 at 09:18 μμ (edited) Καλησπέρα σας. Έχω ένα άξονα ο οποίος καταπονείτε σε καθαρή στρέψη 400Νm. Ο άξονας λεχει διάμετρο Φ40mm και το υλικό του είναι χάλυβας CK60. Πώς θα μπορούσα να ελέγξω εάν αντέχει αυτή την ροπή; Ευχαριστώ προκαταβολικά. Καλησπερα. To παρακατω που σου γραφω ειναι εφοσον καταπονειται μονο σε στρεψη και ο αξονας δεν φερει καποιο γραναζι σφηνα κλπ. Θα πρεπει να ελενξεις τις τασεις που αναπτύσσονται . Για υλικο ck60 εχουμε tεπ=40Ν/mm2 αν θυμαμαι καλα.(ανετρεξε σε πινακα υλικων) αρα (400x10^3)/0.2x(40)^3)<=40N/mm^2 Δηλαδη 31.25N/mm2<40N/mm2 αρα αντεχει. (Στο αξονα σου αναπτυσονται 31.25N/mm2) Στην περιπτωση που υπαρχει και καμψη υπολογιζουμε με αλλο τροπο ισοδυναμη ταση σν με λογο καταπονηση δυναμικης φορτισης αο. Kαλο βραδυ Edited June 5, 2012 at 09:22 μμ by aMalikoutis
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Συνδεθείτε τώρα