Μετάβαση στο περιεχόμενο

Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων


Pappos

Recommended Posts

Θα ξεκινήσω με μια ανακοίνωση για να δείξω το τρισάθλιο επίπεδο των "δήθεν" μορφωμένων καθηγητών της Ελλάδας.

 

H 12η Σύνοδος Πρυτάνεων Πολυτεχνείων και Κοσμητόρων Πολυτεχνικών Σχολών Ελλάδας με την συμμετοχή του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών και του ΤΕΕ, που συγκλήθηκε στο Ε.Μ.Π. σήμερα στις 8.2.2010 κατέληξε ομόφωνα:

 

Τα Ελληνικά Πολυτεχνεία και Πανεπιστήμια, ως κατά νόμον αρμόδια, πιστοποιούν ως επιπέδου Master τα Διπλώματα πενταετών σπουδών των Μηχανικών και κατ’ επέκταση των Διπλωματούχων Γεωπόνων.

Κατόπιν τούτου καλούν την Πολιτεία να αναγνωρίσει το επίπεδο αυτό και δια νόμου και με την κατάταξη τους στο 7ο επίπεδο του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων.

Εκτιμούν ότι κάθε αποσπασματική ρύθμιση επαγγελματικών δικαιωμάτων, όπως τα Π.Δ για τα επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχιούχων ΤΕΙ ή των αποφοίτων κολλεγίων, δεν διασφαλίζει το δημόσιο συμφέρον.

Η κατάταξη στο Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων των διπλωματούχων Μηχανικών και Γεωπόνων στο 7ο επίπεδο, των Πανεπιστημιακών διπλωμάτων στο 6ο, των πτυχιούχων ΤΕΙ στο 5ο, και στο 3ο ή 4ο των αποφοίτων Κολλεγίων βάσει αξιολόγησης, με ανάλογη διαβάθμιση τεχνικής ευθύνης, αποτελούν στοιχειώδη προϋπόθεση προς τούτο.

Καλούμε την Πολιτεία να αναλάβει άμεσα τις ευθύνες της. Καλούμε την Ακαδημαϊκή Κοινότητα να μετάσχει στην Ανοιχτή Πανπολυτεχνειακή και Παντεχνική Συγκέντρωση-Διεκδίκηση την Τετάρτη 3 Μαρτίου στις 14:00 το μεσημέρι στην Πολυτεχνειούπολη Ζωγράφου για να συνεκτιμήσει τις εξελίξεις και να συζητήσει τις περαιτέρω κινητοποιήσεις.

 

Εκτιμούν ότι κάθε αποσπασματική ρύθμιση επαγγελματικών δικαιωμάτων, όπως τα Π.Δ για τα επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχιούχων ΤΕΙ ή των αποφοίτων κολλεγίων, δεν διασφαλίζει το δημόσιο συμφέρον.

 

Δηλαδή με άλλα λόγια δεν πρέπει να υπάρχουν επ. δικαιώματα στα ΤΕΙ...μάλιστα...μιλάμε για αιθέρες όχι αστεία...επιπεδο...μόρφωση...γαλαξιακού επιπέδου....

 

ΕΠΙΠΕΔΟ(Αριθμός) ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

 

Επίσης για το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων ισχύει:

 

 

1 Σχετίζεται με τη δυνατότητα συνέχισης στο δεύτερο κύκλο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

 

2 Σχετίζεται με τη δυνατότητα ολοκλήρωσης του δεύτερου κύκλου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ή/και παρακολούθησης προγραμμάτων Συνεχιζόμενης Κατάρτισης.

 

3 Σχετίζεται με την ολοκλήρωση και του δεύτερου κύκλου της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και επίσης αντιπροσωπεύει προσόντα από εργασιακή εμπειρία.

 

4 Σχετίζεται με την ολοκλήρωση τουλάχιστον του δεύτερου κύκλου της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, η οποία έχει αναβαθμιστεί στη συνέχεια από προγράμματα εκπαίδευσης και κατάρτισης ή από εργασιακή εμπειρία.

 

5 Σχετίζεται με την ολοκλήρωση είτε Μετά-Δευτεροβάθμιου Προγράμματος Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, είτε "σύντομου κύκλου" Προγράμματος Εκπαίδευσης και Κατάρτισης.

 

6 Σχετίζεται με τον πρώτο κύκλο προσόντων της Ανώτατης Εκπαίδευσης.

 

7 Σχετίζεται με τον δεύτερο κύκλο προσόντων της Ανώτατης Εκπαίδευσης.

 

8 Σχετίζεται με τον τρίτο κύκλο προσόντων της Ανώτατης Εκπαίδευσης.

 

Τα παραπάνω ανθρωπίδια ζητάνε σαν κάτι τσοπάνους ότι τα διπλώματα των πολυτεχνείων πρέπει να γίνουν Master...

Κύριοι τσοπάνοι...αν δεν γίνει αλλαγή προγράμματος σπουδών δεν πρόκεται ποτέ τα διπλώματα να γίνουν M.Sc.

Με άλλα λόγια θα είναι πάντα στο επίπεδο 6 (Σχετίζεται με τον πρώτο κύκλο προσόντων της Ανώτατης Εκπαίδευσης).

 

Τα ευκόλως εννοούμενα παραλείπονται...και επειδή σήμερα ΑΕΙ/ΤΕΙ είναι στον πρώτο κύκλο σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, ανήκουν όλα μαζί στο επίπεδο 6 (Σχετίζεται με τον πρώτο κύκλο προσόντων της Ανώτατης Εκπαίδευσης).

 

Το επίπεδο 7 σχετίζεται με τον δεύτερο κύκλο προσόντων της Ανώτατης Εκπαίδευσης, που σημαίνει ότι στο επίπεδο 7 είναι όσοι έχουν μεταταπτυχιακό δίπλωμα.

 

Το 8 σχετίζεται με τον τρίτο κύκλο προσόντων της Ανώτατης Εκπαίδευσης, δηλαδή με άλλα λόγια το διδακτορικό.

 

Η διακήρυξη της Μπολόνιας βασίζεται σε έξι δράσεις:

  • ένα σύστημα ακαδημαϊκών τίτλων οι οποίοι εύκολα αναγνωρίζονται και συγκρίνονται. Περιλαμβάνει την εφαρμογή ενός κοινού συμπληρώματος διπλώματος με σκοπό τη βελτίωση της διαφάνειας·
  • ένα σύστημα που θεμελιώνεται βασικά σε δύο κύκλους: τον πρώτο κύκλο σπουδών που εστιάζεται στην αγορά εργασίας με διάρκεια τουλάχιστον 3 ετών και το δεύτερο κύκλο σπουδών (Master), στον οποίο αποκτούν πρόσβαση μόνον οι απόφοιτοι του πρώτου κύκλου·
  • ένα σύστημα σώρευσης και μεταφοράς μονάδων τύπου EΣΜΜ, το οποίο χρησιμοποιείται στο πλαίσιο των ανταλλαγών Erasmus·
  • την κινητικότητα των σπουδαστών, των διδασκόντων και των ερευνητών: την εξάλειψη όλων των φραγμών στην ελευθερία κυκλοφορίας·
  • τη συνεργασία σε θέματα εξασφάλισης της ποιότητας·
  • την ευρωπαϊκή διάσταση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση: την αύξηση του αριθμού των διδακτικών ενοτήτων και των μαθημάτων και των κλάδων των οποίων το περιεχόμενο, ο προσανατολισμός ή η οργάνωση χαρακτηρίζονται από μια ευρωπαϊκή διάσταση.

 

 

Τα παραπάνω σαν ενημέρωση για μερικούς που θέλουν να ονομάζονται καθηγητές πολυτεχνείων.

Edited by Pappos
Link to comment
Share on other sites

Pappos

 

Μας εξηγείς την διαφορά ( πρόγραμμα σπουδών) του Master στην... Αγγλία με το 5ο έτος στα Ελληνικά πολυτεχνεία... ώστε να δούμε με "ακαδημαϊκά" κριτήρια τι παραπάνω - λιγότερο κάνει τα καθένα....

Link to comment
Share on other sites

Μονο και μονο οτι στα πλαισια του μαστερ κανει νεα ξεχωριστη διπλωματικη εργασια υψηλοτερου επιπεδου απο την διπλωματικη

που κανεις τα πλαισια του πτυχιου/διπλωματος ειναι αρκετο.

Link to comment
Share on other sites

Και ξαναρωτώ γιατί πιθανόν να μην έγινα αντιληπτός...

 

Ο ένας φοιτά στην Αγγλία 4 έτη... και μετά κάνει Master - άρα "πτυχιακή" για τα 4 πρώτα έτη... και "διπλωματική" για το Master...

 

Ο άλλος φοιτά στην Ελλάδα 5 έτη... "πτυχιακή ή σπουδαστική" στο 4ο έτος και "διπλωματική" στο 5ο έτος (στα σοβαρά ελληνικά πολυτεχνεία είναι διαφορετικό θέμα ή κάτι που πάει το θέμα πολύ... παρακάτω)

 

Τι διαφορά έχουν αυτοί οι 2???

 

 

Υ.Γ. προφανώς δεν εννοώ τον Έλληνα που αποφοιτά από Ελληνικό πολυτεχνείο και πάει για Master στο εξωτερικό... Αυτό είναι προσωπική επιλογή του καθενός και μπορεί να κάνει 30 Master... Αλλά αν δεν κάνω λάθος δεν υπάρχει "τίτλος" με βάσει τον αριθμό των Master...

Link to comment
Share on other sites

Πολυ απλα στο μεταπτυχιακο κανεις οπως ανεφερε κ ο MscEng, μια διατριβη συνηθως ανωτερου τυπου απο οτι στο πανεπιστημιο. Επισης ενα μεταπτυχιακο εχει τρομερη διαφορα σε υλη κ μαθηματα (τουλαχιστον τα παν.εξωτερικου) καθως ο στοχος του ειναι να σου μαθει να κανεις ερευνα, κατι που συνηθως στα πανεπιστημια δεν διδασκετε.

 

Η ερευνα κ η διαδικασια του να κανεις ερευνητικα ειναι μια εντελως διαφορετικη νοοτροπια απο οτι εχει συνηθισει ενας φοιτητης, αυτος ειναι ο στοχος ενος μεταπτυχιακου, να σε εισαγει αλλα περισσοτερα κ αλλα λιγοτερα σε ερευνητικη νοοτροπια.

Edited by george_RES
Link to comment
Share on other sites

Ο άλλος φοιτά στην Ελλάδα 5 έτη... "πτυχιακή ή σπουδαστική" στο 4ο έτος και "διπλωματική" στο 5ο έτος (στα σοβαρά ελληνικά πολυτεχνεία είναι διαφορετικό θέμα ή κάτι που πάει το θέμα πολύ... παρακάτω)

 

Ας μην πουλαμε τρελα, η πτυχιακη η σπουδαστικη που αναφερεις σε καμια περιπτωση δεν ειναι θεσμοθετημενη

και δεν ακολουθειται απο ολες τις πολυτεχνικες σχολες. Επισης το επιπεδο και το ευρος της "σπουδαστικης"

διαφερει πολυ απο μια διπλωματικη του εξωτερικου στα πλαισια του BSc καθως και η διπλωματικη σε σχεση

με το diploma thesis του MSc.

 

Το ελληνικο διπλωμα ειναι "βαρυ" αλλα σαν αποτελεσμα των ανωθεν προβληματων δεν μπορει επισημα

να ισοτιμηθει με BSc+MSc. Θα πρεπει να σπασει το 5 σε 4+2 η 4+2 η 3+2 αναλογα με τον στρατηγικο σχεδιασμο.

 

Και κατι ακομα. Δεν ειναι τυχαιο οτι σε ολες τις αξιολογησεις απο εξωτερικους κριτες των ελληνικων πολυτεχνικων

σχολων δεν κανουν καμια κουβεντα για ισοτιμηση με MSc αλλα ζηταν να ξεφορτωσει απο πολλα μαθηματα το

βασικο διπλωμα. Αυτοι κατι παραπανω ξερουν...

Edited by MScEng
Link to comment
Share on other sites

Για να μην πουλάμε τρέλα ... ας κάνουμε ένα search σε διπλωματικές νέων συναδέλφων που αναρτώνται στο internet για να δούμε τι κάνουν τα ελληνικές πολυτεχνικές σχολές στο επίπεδο των διπλωματικών εργασιών... (εκτός και αν ο καθένας κοιτάει μόνο τα δικά του καλά....)

 

Όσο για το επίπεδο των diploma thesis του MSc... το έχουμε δει και αυτό... πρόσφατα συνάδελφος ζήτησε βοήθεια για την πτυχιακή της στο μεταπτυχιακό

http://www.michanikos.gr/topic/27500-%ce%95%cf%81%ce%b5%cf%85%ce%bd%ce%b1-%ce%b3%ce%b9%ce%b1-%cf%84%ce%b7%ce%bd-%ce%b1%ce%bd%ce%b1%cf%80%cf%84%cf%85%ce%be%ce%b7-%cf%84%ce%b7%cf%82-%ce%b1%ce%b5%ce%b9%cf%86%ce%bf%cf%81%ce%b9%ce%b1%cf%82-%cf%83%cf%84%ce%b9%cf%82-%ce%9a%ce%b1%cf%84%ce%b1/page__view__findpost__p__414075

 

Και προφανώς δεν εμπεριέχει καμμία μομφή για την συνάδελφο.... Απλά αποτελεί μία απόδειξη για τα diploma thesis στις πολλές...

 

Και όπως κατά τα άλλα λες και εσύ... οι εξωτερικοί κριτές "ζητάνε" να ξεφορτωθούν μαθήματα όχι βέβαια για να αναβαθμιστούν οι ελληνικές πολυτεχνικές σχολές... αλλά για να έχουν το "δικαίωμα" να τις πάνε στον πάτο....

 

 

Υ.Γ. Για ένα πράγμα που μπορούν ορθότατα οι ελληνικές σχολές να κατηγορηθούν είναι για το "πολύ θεωρία, και καθόλου πράξη και σύνδεση με την παραγωγική διαδικάσια" και όχι για το αντίθετο...

Link to comment
Share on other sites

Με μεμονομενα παραδειγματα δεν μπορεις να αποκτησεις μια σφαιρικη αποψη. Εχω δει προσωπικα διπλωματικες προπτυχιακου

επιπεδου απο πολυτεχνικες σχολες που υπερκαλυπταν τα δεδομενα του master thesis και ειχαν και μεγαλη προτοτυπια που ισως

να συγκρινονταν ακομη και με πιο ψηλα...Εχω δει βεβαια και σκουπιδια που παρεπεμπαν περισσοτερο σε μια απαλακτικη εργασια

που κανουν μαζικα οι φοιτητες...

 

Τωρα για τις master thesis που γινονται στο εξωτερικο και ιδιαιτερα στην Αγγλια δεν εχω ιδιαιτερη σχεση αλλα δεν νομιζω ενα παραδειγμα

που ανεφερες ειναι αντιπροσωπευτικο και δειχνει χαμηλο επιπεδο. Μαλιστα αν λαβει κανεις υπ`οψιν την οργανωση των σπουδων

στην Αγγλια και σε αλλες Ευρωπαικες χωρες εχω σοβαρες αμφιβολιες κατα ποσον ειναι συγκρισιμου επιπεδου με διπλωματικες εργασιες.

 

Επισης στην Αγγλια οι ταρζανιες που γινονται εδω με εταιριες που σου γραφουν την διπλωματικη εναντι υψηλης αμοιβης δεν υπαρχουν,

αμα σε πιασουν να εχεις κανεις plagiarism σε στελνουν στον διαολο και σε καταχωρουν και στο on-line system για να ξερουν και τα

αλλα ΑΕΙ τι παιζει με την παρτυ σου...

Edited by MScEng
Link to comment
Share on other sites

@ astrah επειδη αυτο που ειπες για την κοπελα κ την πτυχιακη της ειναι εντελως αστοχο ασε με να σου εξηγησω τι κανει ...το ερωτηματολογιο που μας ζητησε να συμπληρωσουμε χρησιμοποιειτε στο εξωτερικο κατα κορον η μεθοδος ονομαζεται Delphi και συνηθως γινεται σε 3 δειγματοληψιες.

Κ πιστεψε με το να βγαλεις αποτελεσματα σε Delphi ειναι δυσκολο δεν ειναι απλα ερωτηματολογιο οπως θες να το θεωρεις, απο πισω κρυβει θεωρια κ στατιστικη.Μονο κ μονο να φτιαξεις της ερωτησεις ειναι δυσκολο, και απευθυνονται μονο σε ειδικους.

 

παιδες οι Delphi ειναι δυσκολη!!

 

Ευτυχως για τις διπλωματικες τοσο σε ΑΕΙ/ΤΕΙ υπαρχουν παντα φωτεινες εξαιρεσεις, αλλα εξαιρεσεις οχι κανονας.

 

Το προγραμμα για πλαγιαρισμο ειναι το turnit-in και εαν το κειμενο περιεχει πανω απο 25% πλαγιαρισμο πολυ απλα κοβεσε κ χανεις καθε ακαδημαικο δικαιωμα/διαγραφεσε, εαν δωσεις την πτυχιακη για καταθεση κ το προγραμμα το βρει

Link to comment
Share on other sites

Επομένως MScEng και george_RES.... είναι λάθος να γενικεύουμε... Απατεώνες υπάρχουν παντού... να σας θυμίσω το διδακτορικό του γερμανού υπουργού... Προφανώς υπάρχουν απατεωνίσκοι φοιτητές με copy paste εργασίες... αλλά φαντάζομαι, επίσης, ότι διπλωματικές επί αμοιβή συντάσσονται "σε όλο τον κόσμο", είτε λιγότερο είτε περισσότερο.... Όπως αντίστοιχα υπάρχουν "δύσκολες" και "πρωτότυπες" διπλωματικές, όπως και διπλωματικές φασόν... Όλα παίζουν... και παίζουν σε κάθε μήκος και πλάτος της γης (και ας θυμηθούμε τον γερμανό πρόεδρο της δημοκρατίας και τα "δάνειά" του)...

 

Αλλά απ' την άλλη, από την στιγμή που δεν έχει εφερευθεί αντικειμενικός τρόπος μέτρησης βαρύτητας ή πρωτοτυπίας μια εργασίας -τουλάχιστον στο μαζικό επίπεδο που παράγονται οι διπλωματικές παγκόσμια- δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει να υποτιμούνται αυθαίρετα τα ελληνικά διπλώματα και να υπερτιμούνται τα Master ειδικά της Αγγλίας των 350+ πανεπιστημίων.... Στην τελική δεν είναι δυνατόν και τα 350+ πανεπιστήμια να "παράγουν" υψηλότερου επιπέδου Master από τα ελληνικά πολυτεχνεία...

 

 

Υ.Γ. Την μέθοδο Delphi την γνωρίζω... είναι δύσκολη αλλά στα ελληνικά πολυτεχνεία κάνουμε και πολύ δυσκολότερα... ας πούμε συνοριακά στοιχεία για παράδειγμα...

Edited by astrah
Link to comment
Share on other sites

Guest
Αυτό το θέμα πλέον έχει κλείσει για περαιτέρω απαντήσεις.
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.