Μετάβαση στο περιεχόμενο

Δύναμη ανάκρουσης απο water jet σε μεταλλικό πυλώνα


 

Recommended Posts

Το όλο έργο είναι πάνω απο 100 και κάτω απο 150 Εκ Ευρώ. Αρχικά έγινε μια ανάλυση να κατασκευαστεί δίσκος κοπής διαμέτρου 2700mm. Κάναμε μια ανάλυση ταλαντώσεων του δίσκου και της μηχανής και είδαμε οτι για μεν το δίσκο απαιτείται μεγάλος πάχος και κατα δεύτερο ο δίσκος θα πρέπει να μπορέσει να αντέξει θερμοκρασίες μεγαλύτερες απο 600 βαθμούς. Στην θερμοκρασία αυτή έχουμε και πρόβλημα εκρηκτικής εκτίναξης του σκυροδέματος. Προσπαθήσαμε να βρούμε το MTBF του δίσκου θεωρώντας οτι υπάρχει μια ρωγμή απο το κέντρο του που διαδίδεται και τα αποτελέσματα μας έδειξαν οτι θα θέλαμε περίπου 1 δίσκο ανα 4-5 μέτρα κατακόρυφης κοπής. Επίσης ρωτώντας και την Hilti το όλο εγχείρημα θα πήγαινε αρκετά παραπάνω απο 1 εκ Ευρώ.

 

Το πρώτο πρόβλημα που αντιμετωπίσαμε είναι να καταφέρουμε να βγάλουμε τις διαβρωμένες προεντάσεις. Ακούγετε εύκολο αλλα δεν είναι διότι η διάβρωση έχει δημιουργήσει οξείδια με 1480-1700Hv σκληρότητα. Για να λύσουμε το πρόβλημα καταφύγαμε στην χρήση υπερήχων. Σκέψου εναν ενδοσκοπικό υπέρηχο κάποιες φορές μεγαλύτερο :mrgreen: απο αυτόν της λιθοτριψίας (πρώτη πατέντα). Κάναμε τα πειραματικά και είδαμε οτι μπορούμε να αποκολλήσουμε τελείως την προένταση. Αυτά έγιναν πριν την διαδικασία της προσφοράς.

 

Το θέμα τώρα είναι α) την βγάζεις την προένταση και βάζεις άλλη ή β) επειδή υπάρχει αρκετό κενό μετα την λιθοτριψία μπορώ να περάσω νέα. Ακουλουθήσαμε και τα 2 σενάρια. Για το δεύτερο πήγαμε στην Ουκρανία σε κατασκευαστή τιτανιου και είδαμε ένα νέο κράμα που μπορεί να πάρει διαρροή στα 1900 MPa. Φτιάξαμε πρότυπες προεντάσεις και τις τεστάραμε και όντως δουλευει και μας δίνει διατομή στα 2/3 του χώρου που έχουμε.

 

Πάμε παρακάτω. Επόμενο στάδιο πως βάζουμε την νέα προένταση σε οπή μήκους 12 μέτρων. Ευκολα. Την τραβάμε απο την άλλη ακρη. Το δύσκολο όμως είναι οτι λόγω της ακαμψίας δεν έχω χώρο να την περάσω. Υπολογίσαμε οτι θέλουμε 30 εκ κενό. Πως το κάνουμε (βλέπε δίσκος βλέπε pulsating get abrasion).

 

Τελικά κατέληξα οτι για τα 5 μπέκ έχω 10 ΚΝ και 50 Hz. Τα 10ΚΝ βάλε και τον σεισμό (δεν ειναι τυχηματικός για να παέι με 50% αλλα επειδή θα δουλευει 8 μήνες πας στην καλύτερη με 70%). Το πρόβλημα είναι η κόπωση όμως.

 

Σήμερα έχω ξεκινησει και υπολογίζω high rate hydraulic dumpers with load cell. Ίδωμεν.

 

Προσοχή υπάρχει condition for claims up to 60%.

Edited by Ροδοπουλος
Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 41
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

p*Q*(Vin-Vout)=p*Q*(850-850*cos(60))= 1 ή 1,3 (με την άμμο) * 1.7kgr/sec * (850 m/sec-425m/sec) όπου 60 η γωνία ανάκρουσης

 

Η ταχύτητα ανάκρουσης δεν επηρεάζει τίποτα. Σε ενδιαφέρει η αντίδραση στο μπεκ, κι αυτή εξαρτάται μόνο από την ταχύτητα εξόδου, ή την πίεση εξόδου.

 

Έχεις ακροφύσιο Φ0,8 και, αφού έχεις πίεση 2500bar και ειδικό βάρος 1300kg/m³, η ταχύτητά σου είναι 620m/sec.

Η παροχή είναι 0,311lt/sec ή 0,405kg/sec.

Η ορμή είναι 251Νm και επομένως η αντίδραση του ακροφυσίου είναι 251N.

 

Αν τα ακροφύσια είναι 5, πηγαίνουμε στα 1250Ν.

Edited by AlexisPap
Link to comment
Share on other sites

Σε ευχαριστώ πάρα πολύ για την βοήθεια αλλα επιμένεις να κάνεις το ίδιο λάθος. Η παροχή ακροφυσίου είναι 1,7lt/sec και η ταχύτητα εξόδου είναι 850m/s. Η πίεση των 2500 είναι στην είσοδο του ακροφυσίου και όχι στο μπεκ. Αυτά έχω απο τον κατασκευαστή.

 

αρα

 

1,3 χ 1,7lt/s χ 850m/s= 1878 N.

 

στα 5 έχω 10 τόνους !!!! Καταλαβαίνεις το μπέρδεμα!!!!

Edited by Ροδοπουλος
Link to comment
Share on other sites

Λοιπόν, κάνω τις πράξεις...

Για να ισχύει αυτό που λες V=850m/sec και Q=1,7lt/sec, πρέπει η διάμετρος να είναι 1,6mm και όχι 0,8mm.

 

Τώρα, η ταχύτητα εξαρτάται από την πίεση, και για ρ=1300kg/m³ η αντιστοιχία είναι 2500bar -> 620m/sec. Λυπάμαι, αλλά τάδε έφη ΑΔΕ...

 

Όπως και νά 'χει, με παροχή 1,7 η αντίδραση είναι 1880Ν.

 

Αν υποθέσουμε ότι έχω δίκιο και ότι η ταχύτητα είναι 620m/sec, τότε η αντίδραση είναι 1004Ν.

Edited by AlexisPap
Link to comment
Share on other sites

Αλέξη σου λέω τι μου λεέι ο κατασκευαστής. Πιθανολογώ οτι το ακροφύσιο κάτι κάνει διότι ειναι ενα χαλύβδινο ματσούκι 80 εκ διαμέτρου Φ260. ΟΚ τώρα αρχίζουμε και έχουμε κοινό παρανομαστή. Αρα έχουμε 1880 χ 5 περίπου 10ΚΝ.

 

το θετικό είναι οτι φύγαμε απο τα κιλάκια και πιάσαμε τους τόνους.

 

βάζω και το ματσούκι

 

Η μ...κια ήταν δική μου διότι τώρα διάβασα οτι ...........κοίτα φωτό 2 να δεις. Υπάρχει και ακουστικός παλμός απο πίσω.

 

Ο επίσημος ορισμός είναι cavitating water jet πατέντα της Dynajets Inc.

post-25466-0-97350300-1337349208_thumb.jpg

post-25466-0-20805500-1337349342_thumb.jpg

Edited by Ροδοπουλος
Link to comment
Share on other sites

Με λίγα λόγια η ταχύτητα απο τα 620 πάει στα 850 λόγω του ακουστικού διεγέρτη.

Link to comment
Share on other sites

ναι και πραγματικά λύνει τα χέρια σε πολλά προβλήματα. Εαν δεν είχαμε το θέμα της ανάκρουσης και κόστους θα μπορούσε σε μερικά χρόνια να ήταν αυτό που σήμερα λέμε αδιατάρακτη κοπή. Πάντως για την ιστορία το κόστος ενοικίασης είναι 2800Ε την ημέρα χωρίς το πετρέλαιο του συμπιεστή (18 λίτρα την ώρα).

Link to comment
Share on other sites

Αφού βλέπω οτι υπάρχει επιστημονικό ενδιαφέρον η εταιρεία σήμερα πήρε την απόφαση να στηρίξει το water jet πάνω σε ειδικά έμβολα διπλής ενέργειας υψηλής ταχύτητας (περίπου όπως αυτά που έχουμε στις μηχανές κοπώσεως). Η λογική είναι η εξής. Η ενέργεια απο τους 10 τόνους στα 50 Hz θα μετατρέπετε σε θερμότητα στο λάδι του πιστονιού το οποίο θα ανοίγει μια σερβοβαλβίδα 50 φορές το δευτερόλεπτο και θα τροφοδοτεί με νέο λάδι μικρότερη θερμοκρασίας. Το σύστημα θα το κατασκευάσει η INSTRON και θα περιέχει load cell και πύργο ψύξης του λαδιού. Το stroke length θα είναι 20 εκ. Το καλό είναι οτι απο μελέτη που έκανε η εταιρεία το μέγεθος της αγοράς σε επισκευές dry dock ανα τον κόσμο είναι μερικές δεκάδες δις στα επόμενα 10 χρόνια.

Link to comment
Share on other sites

Προσοχή υπάρχει condition for claims up to 60%.

Αυτά είναι...

 

Θα σου ήμουν υπόχρεος αν όποτε είχες χρόνο ανέβαζες στοιχεία σχετικά με την πρόοδο του εγχειρήματος

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.