MrShyEngineer Δημοσιεύτηκε August 28, 2025 at 04:18 μμ Δημοσιεύτηκε August 28, 2025 at 04:18 μμ (edited) On 28/8/2025 at 4:24 ΜΜ, nvel said: δεν μπορεί να λειτουργήσει σε 230V Μπορεί — και μάλιστα κανονικότατα. Γιατί; Οι μονώσεις των τυλιγμάτων έχουν σχεδιαστεί για συγκεκριμένη φασική τάση, δηλαδή 400 V. Στη σύνδεση σε τρίγωνο (Δ) η φασική τάση ισούται με την πολική, επομένως λειτουργεί στα 400 V. Η δυνατότητα αυτή σου επιτρέπει να λειτουργήσεις το ίδιο μοτέρ στα 690 V (τάση γραμμής πάντα πολική) όταν είναι συνδεδεμένο σε αστέρα (Υ), αφού στο Υ τα 690 V δίνουν φασική 690/√3 ≈ 398 V. Αν όμως το μοτέρ το εκκινήσεις σε αστέρα-τρίγωνο (star-delta), θα εκκινήσει αρχικά με φασική τάση 230 V (αστέρας) και μετά θα γίνει μετάγωγή σε φασική = πολική τάση (γραμμής δηλαδή) 400 V (τρίγωνο). Σκέψου το κι αλλιώς η εκκίνηση σε Υ έχει το 1/3 της ροπής, αν λες οτι στην μια έχεις 690 (Υ) και στην άλλη 400 (Δ) απλώς ξεκινάς με την ίδια ροπή. Αν έχω τάση γραμμής (πολική) 690V τότε η φασική μου ειναι 400V. Ορθά, στο Δ όμως το μοτέρ βλέπει την πολική της γραμμής, δηλαδή θα δει 690V ανά τύλιγμα και όχι 400 που μπορεί...Σε αυτές τις συνθήκες το μοτέρ μπορεί να λειτουργήσει ΜΟΝΟ σε Υ... Edited August 28, 2025 at 04:23 μμ by MrShyEngineer
MrShyEngineer Δημοσιεύτηκε August 28, 2025 at 04:20 μμ Δημοσιεύτηκε August 28, 2025 at 04:20 μμ On 28/8/2025 at 4:24 ΜΜ, nvel said: Οι κινητήρες προστατεύονται με διατάξεις ρυθμιζόμενου ρεύματος Οι κινητήρες μπορούν να προστατευτούν με 1000 τρόπους μια εκ των οποίων είναι οι ρυθμιζόμενου ρεύματος...
nvel Δημοσιεύτηκε August 28, 2025 at 05:38 μμ Δημοσιεύτηκε August 28, 2025 at 05:38 μμ (edited) On 28/8/2025 at 4:18 ΜΜ, MrShyEngineer said: Μπορεί — και μάλιστα κανονικότατα. Γιατί; Οι μονώσεις των τυλιγμάτων έχουν σχεδιαστεί για συγκεκριμένη φασική τάση, δηλαδή 400 V. Στη σύνδεση σε τρίγωνο (Δ) η φασική τάση ισούται με την πολική, επομένως λειτουργεί στα 400 V. Η δυνατότητα αυτή σου επιτρέπει να λειτουργήσεις το ίδιο μοτέρ στα 690 V (τάση γραμμής πάντα πολική) όταν είναι συνδεδεμένο σε αστέρα (Υ), αφού στο Υ τα 690 V δίνουν φασική 690/√3 ≈ 398 V. Αν όμως το μοτέρ το εκκινήσεις σε αστέρα-τρίγωνο (star-delta), θα εκκινήσει αρχικά με φασική τάση 230 V (αστέρας) και μετά θα γίνει μετάγωγή σε φασική = πολική τάση (γραμμής δηλαδή) 400 V (τρίγωνο). Σκέψου το κι αλλιώς η εκκίνηση σε Υ έχει το 1/3 της ροπής, αν λες οτι στην μια έχεις 690 (Υ) και στην άλλη 400 (Δ) απλώς ξεκινάς με την ίδια ροπή. Αν έχω τάση γραμμής (πολική) 690V τότε η φασική μου ειναι 400V. Ορθά, στο Δ όμως το μοτέρ βλέπει την πολική της γραμμής, δηλαδή θα δει 690V ανά τύλιγμα και όχι 400 που μπορεί...Σε αυτές τις συνθήκες το μοτέρ μπορεί να λειτουργήσει ΜΟΝΟ σε Υ... δηλαδή υποστηρίζεις ότι επειδή ένας κινητήρας 400/690V μπορεί να εκκινεί συνδεμένος σε αστέρα, μπορεί και να λειτουργεί μόνιμα σε αστέρα με τροφοδοσία από δίκτυο 400V; το έχεις δει κάπου αυτό; ή καλύτερα έχεις δει πoτέ εγκατάσταση κίνησης; αυτό κολλά και στους 999 τρόπους προστασίας κινητήρων με σταθερή ρύθμιση. Edited August 28, 2025 at 05:47 μμ by nvel
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα