Jump to content

Ελλιπείς διαστάσεις στα αρχιτεκτονικά και τοπογραφικά


sdim
 Share

Recommended Posts

Τον τελευταίο καιρό πέφτουν στην αντίληψή μου όλο και συχνότερα σχέδια με ελλιπείς διαστάσεις. Ιδιαίτερα με τα ΠΕΑ έχουν δει πολλά τα μάτια μου.

 

Σε αρχιτεκτονικά συχνά λείπει το πάχος των τοίχων, διαστάσεις ανοιγμάτων ή άλλες διαστάσεις που κατά μοναδικό τρόπο δεν προκύπτουν από καμία άλλη διάσταση.

 

Επίσης στα τοπογραφικά δεν φαίνονται αποστάσεις από κάποιο σταθερό σημείο παρά μόνο τα μήκη των πλευρών του πολυγόνου που ορίζουν το οικόπεδο.

 

Η ερώτησή μου είναι πως χειρίζεστε αυτές τις περιστάσεις; Επικοινωνείτε με τον μηχανικό που έκανε τα σχέδια (αν τον βρείτε, ιδιαίτερα αν πρόκειται για παλιά σχέδια), κάνετε νέα αποτύπωση (που θα στεναχωρηθεί ο πελάτης επειδή θα ανέβει το κόστος), υποθέτετε διαστάσεις ή προτείνετε κάποια άλλη λύση;

Link to comment
Share on other sites

@chrisven

 

Αν μπορούσα να βρω άκρη με το κλιμακόμετρο δεν θα το συζητούσα καν.

 

Συχνά τα σχέδια είναι φωτοτυπία της φωτοτυπίας που κάποιος "έξυπνος" έκανε σμίκρυνση στο περίπου καθώς "οριακά δεν χώραγε στο αμέσως μικρότερο μέγεθος χαρτιού".

Ακόμα χειρότερα μου στέλνουν σκαναρισμένες εικόνες από τα σχέδια της πολεοδομίας, εκεί είναι που δεν υπάρχει καμία τυποποιημένη κλίμακα.

Σε άλλες περιπτώσεις ακόμα και σε πρωτότυπα σχέδια, η διάσταση που μετράω με το κλιμακόμετρο δεν ταιριάζει με την αναγραφόμενη διάσταση και κλίμακα.

 

Συνδυάζω τα παραπάνω με το γεγονός ότι σε κάποια σχέδια λείπει ακόμα και η διεύθυνση του βορά και αναρωτιέμαι αν είμαι ο μοναδικός γκαντέμης στον κόσμο που του έχουν τύχει αυτά ή αν υπάρχουν και άλλοι.

 

@faethon11

 

Το "έργο" στις περισσότερες περιπτώσεις είναι Η/Μ μελέτες ή ΠΕΑ.

Δεν παίζει μεγάλο ρόλο η ακριβής διάσταση στα ΠΕΑ αλλά στις Η/Μ μελέτες 5cm μεγαλύτερη ή μικρότερη διάσταση μπορεί να κάνουν μεγάλη διαφορά, ιδιαίτερα αν πρόκειται να περάσουν πολλές στήλες και αγωγοί από συγκεκριμένο χώρο ή στο λεβητοστάσιο που ίσως χρειαστεί στενότερος λέβητας για να τηρούνται οι αποστάσεις από τους τοίχους.

Edited by sdim
Link to comment
Share on other sites

Με μηχανολογικά δεν ασχολούμαι αλλά σε ΠΕΑ κάνω πάντα έλεγχο της κάτοψης αν και τις περισσότερες φορές δεν υπάρχει καν σχέδιο οπότε κάνω μια "αποτύπωση"

Όσον αφορά τον βορρά, σε όσα σχέδια έχω πιάσει στα χέρια μου, ποτέ ο Βορράς δεν ήταν σωστός (είχε διαφορά μέχρι και 30°) εκτός από μία φορά που ήμουν σίγουρος πως ήταν λάθος, γιατί ήταν κάθετος στην κύρια όψη. Αλλά ήταν σωστός τελικά!!!! Βέβαια όλα ήταν σε μελέτες παλιές, με το χέρι.

Link to comment
Share on other sites

Σήμερα μου έτυχε και θυμήθηκα άλλο ένα κλασικό πρόβλημα:

 

Δεν ταιριάζουν οι κολώνες στις κατόψεις. Είναι μεγάλος μπελάς όταν κατεβάζω στήλες. Κρατάω π.χ. σταθερό σημείο 0,0 μια γωνία του φρεατίου του ανελκυστήρα. Το φρεάτιο οπωσδήποτε θα είναι σωστό επειδή θα μπουν οι οδηγοί του ανελκυστήρα και δεν γίνεται να αλλάζει θέση και διαστάσεις ανά όροφο.

 

Φτιάχνω τον ένα όροφο θεωρόντας σωστά τα αρχιτεκτονικά. Πηγαίνω στον πάνω όροφο και βλέπω ότι είχα κάνει λάθος κάποιες στήλες. Τις διορθώνω. Αργότερα επιστρέφω στον κάτω όροφο και παρατηρώ πάλι λάθος στήλες. Ενεργοποιώ ταυτόχρονα τα xref και των δύο ορόφων και παρατηρώ αποκλίσεις στην θέση των κολώνων έως και 30cm. Άλλο πιο πάνω, άλλο πιο δεξιά!! Δεν ξέρω ο στατικός με ποια κάτοψη δούλεψε οπότε δεν ξέρω και εγώ πως να προχωρήσω.

 

Υ.Γ. Δεν έχω σκοπό να θίξω κανέναν συνάδελφο. Δεν ξέρω καν αν τα λάθη τα έκανε ο αρχιτέκτονας ή το παιδί του γραφείου. Απλά σας τα επισημαίνω για να έχετε υπ'όψιν τι προβλήματα μπορεί να δημιουργηθούν μετά.

Link to comment
Share on other sites

Κλασσικό πρόβλημα. Δεν πέρασαν την στατική μελέτη επάνω στην αρχιτεκτονική γιατί πρώτα θεώρησαν τα αρχιτεκτονικά και μετά εκτέλεσαν τα στατικά.........

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.