Μετάβαση στο περιεχόμενο
Ακολουθήστε τη νέα μας σελίδα στο Facebook! ×

Χημικών ή μηχανολόγων μηχανικών;


Thanasis98

Recommended Posts

Γεια σας. Είμαι πρωτοετής φοιτητής στο τμήμα χημικών μηχανικών ΑΠΘ ενώ έχασα την πρώτη μου επιλογή, τους μηχανολόγους για 9 μόρια. Για αυτό το λόγο έχω τη δυνατότητα να αξιοποιήσω το 10% για να πάω στους μηχανολόγους. Ωστόσο, σκέφτομαι παράλληλα να συνεχίσω στη σχολή όπου έχω περάσει και έτσι βρίσκομαι σε τεράστιο δίλημμα. Ξέρω ότι και οι δύο είναι εξίσου αξιόλογες σχολές όμως προσπαθώ να καταλάβω ποια μου ταιριάζει περισσότερο με βάση τα ενδιαφέροντά μου.

 

Η σχολή των μηχανολόγων με είχε προσελκύσει εδώ και περίπου 2 χρόνια λόγω του γεγονότος ότι μου αρέσει πολύ η φυσική, ειδικά η μηχανική που ασχολείται με τις δυνάμεις τις ροπές και την κίνηση. Μελετούσα για αρκετό καιρό τον οδηγό σπουδών της σχολής και σχεδόν όλα τα μαθήματα μου φάνηκαν ενδιαφέροντα. Ωστόσο ποτέ δεν έπιασα κατσαβίδι για να κατασκευάσω κάτι πολύπλοκο ούτε προσπάθησα να επιδιορθώσω το ποδήλατό μου σαν μικρό παιδί και γενικά δεν είχα ιδιαίτερη ενασχόληση με τις μηχανές( δεν ξέρω κατά πόσο αποτελεί αυτό πρόβλημα στην μηχανολογία). Θα ενδιαφερόμουνα όμως για το θεωρητικό κομμάτι της λειτουργίας των μηχανών με βάση την επιστήμη. Επίσης αξίζει να αναφέρω ότι οι σχεδιαστικές μου ικανότητες δεν είναι οι καλύτερες οπότε σαν μηχανολόγος πιθανότατα να ακολουθούσα τον ενεργειακό τομέα.

 

Τώρα, στη σχολή που είμαι τώρα απολαμβάνω τον χρόνο μου, καθώς μαθαίνω πράγματα που αλλιώς δεν θα είχα την ευκαιρία να μάθω, όμως η χημεία δεν είναι από τα αγαπημένα μου(μου αρέσει απλώς όχι τόσο όσο η φυσική και τα μαθηματικά). Έχω ακούσει όμως ότι η χημική μηχανική δεν συσχετίζεται πολύ με τη χημεία. Το πρόβλημα είναι ότι έχω ακούσει για ανεργία σε αυτό το επάγγελμα στην Ελλάδα, λόγω έλλειψης βιομηχανιών για αυτό και αδικείται σε σχέση με τις άλλες ειδικότητες. Σαν χημικός μηχανικός, θα ήθελα να ασχοληθώ με την ενέργεια (εναλλακτικές μορφές, φιλικά στο περιβάλλον καύσιμα κλπ).

 

Λαμβάνοντας υπ`όψη όλα τα παραπάνω θα με συμβουλεύατε να αλλάξω σχολή; Υπάρχει δυνατότητα ενασχόλησης με την ενέργεια ή οι μηχανολόγοι είναι καλύτερη επιλογή για αυτόν τον τομέα; Υπάρχει έστω και μία μικρή πιθανότητα εύρεσης εργασίας στην Ελλάδα για έναν νέο χημικό μηχανικό;Ίσως αν συνδυαστεί το πτυχίο με ένα MBA; Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων για όλες τις απαντήσεις.

Link to comment
Share on other sites

Υπάρχει δυνατότητα ενασχόλησης με την ενέργεια ή οι μηχανολόγοι είναι καλύτερη επιλογή για αυτόν τον τομέα; Υπάρχει έστω και μία μικρή πιθανότητα εύρεσης εργασίας στην Ελλάδα για έναν νέο χημικό μηχανικό;

Καλησπέρα συνάδελφε, επειδή αναφέρεσαι ότι θες να ασχοληθείς με τον τομέα της ενέργειας, όπως είναι τώρα τα πράγματα, οι μηχανολόγοι είναι σε καλύτερη μοίρα λόγω επαγγελματικών δικαιωμάτων. Πλέον αυτού, εσείς έχετε ένα ακόμη κακό με τους χημικούς με τους οποίους μερικά δικαιώματα αλληλοταυτίζονται. Είστε περισσότερο industrial όπου όπως κι εσύ ανέφερες δεν υπάρχει πολύ αντικείμενο εδώ.

Ένα θετικό στοιχείο για τους Χ.Μ. είναι οι μελλοντικές γεωτρήσεις για πετρέλαια-Φ.Α. που φαίνεται να προχωρούν. Από κει και πέρα είναι πολύ ενδιαφέρον αντικείμενο και καλή σταδιοδρομία σε ότι διαλέξεις.

Link to comment
Share on other sites

Ευχαριστώ για την απάντηση. Δηλαδή για τους χημικούς μηχανικούς δεν υπάρχουν καθόλου επιλογές στην ενέργεια, όπως η περιβαλλοντική μηχανική;

Edited by Thanasis98
Link to comment
Share on other sites

Κοίτα σαν χημικός μηχανικός με κλάδο τη περιβαλλοντική μηχανική (ή μηχανικός περιβάλλοντος όπως εγώ) μπορείς να ασχοληθείς με την επεξεργασία αποβλήτων και την ανάκτηση ενέργειας ή άλλων υλικών από αυτά. Σαν χημικός μηχανικός θα ασχοληθείς κυρίως με τα υγρά απόβλητα (όχι στερεά) και τη διαστασιολόγηση - λειτουργία αντιδραστήρων. Να ξέρεις αυτοσκοπός δεν είναι η παραγωγή ενέργειας αλλά η μη ρύπανση του περιβάλλοντος. Βέβαια ο λόγος που είναι ελκυστικές αυτές οι τεχνολογίες και υπάρχουν επενδύσεις είναι το όφελος από τα προϊόντα (είτε είναι ενεργειακά είτε όχι). Τώρα αν ακολουθήσεις το συγκεκριμένο κλάδο υπάρχουν κάποιες μικρές και λίγες επενδύσεις στην Ελλάδα (πέρα από βιολογικούς αλλά εκεί δεν έχει να κάνει τόσο με ενέργεια) αλλά γενικά είμαστε πολύ πίσω στο συγκεκριμένο θέμα. Όπως καταλαβαίνεις απέχουν πολύ οι δύο σχολές που σκέφτεσαι. Προσωπικά και οι δύο είναι πολύ ενδιαφέροντες.

 

Ελπίζω να σε βοήθησα λίγο στις αναζητήσεις σου.

Link to comment
Share on other sites

Ευχαριστώ, πολύ βοηθητικό. Από ότι κατάλαβα η ενασχόληση με την ενέργεια για τους χημικούς μηχανικούς σημαίνει επεξεργασία διαφόρων ουσιών και παραγωγή ενέργειας από αυτές, άρα οτιδήποτε άλλο ανήκει στον τομέα της μηχανολογίας... τα καύσιμα θα μπορούσαν να είναι αντικείμενο των χημικών μηχανικών και η εκπομπή ρυπών;(Για να καταλάβω τα όρια μεταξύ των δύο).

Link to comment
Share on other sites

Για μένα, αφού έχεις μπει στη σχολή, σ αρέσει το αντικείμενο κι έχεις βρει τη σειρά σου συνέχισε. Απλά μη χάσεις χρόνο με τις σπουδές σου κι εάν δεις ότι δεν σε ενδιαφέρει μπορείς να κάνεις κατατακτήριες ή να ένα μεταπτυχιακό σε ειδίκευση που τότε ενδεχομένως να σου ανοίξει άλλους επαγγελματικούς ορίζοντες.

Αντικείμενο υπάρχει (αυτή τη στιγμή οι μηχανολόγοι είναι σε  καλύτερη μοίρα),στο εξωτερικό φυσικά πληρώνεται πολύ καλά, ασχολήσου με διασφάλιση ποιότητας, πιστοποιήσεις, βιομηχανία τροφίμων-φαρμακευτικές και ορυκτό πλούτο. Με τα χρόνια και ψάχνοντας θα βρεις το δρόμο σου γιατί όλα είναι ρευστά.

Από κει και πέρα εάν ήξερα κι εγώ τι θα έκανα τώρα, θα είχα γίνει δάσκαλος..!!! Αφού σ αρέσει μην το σκέφτεσαι. Απήλαυσε τη φοιτητική ζωή και να σαι συνεπής με τις υποχρεώσεις σου.

Link to comment
Share on other sites

Συμφωνώ αρκετά με τον Ρομάνο πάνω κάτω. Πιο εύκολα θα βρεις δουλειά με τέτοιες πιστοποιήσεις. Αν σε ενδιαφέρουν τα ενεργειακά τόσο πολύ και θέλεις να ασχοληθείς οι επιλογές δεν έχουν όριο ως μεταπτυχιακό. Μπορείς να ασχοληθείς με βιοκαύσιμα 1,2 και 3ης γενιάς με μικροβιακές κυψελίδες καυσίμων, αναερόβια χώνευση για παραγωγή υδρογόνου ή μεθανίου κ.ο.κ. ως χημικός μηχανικός. Βέβαια κάποια δεν έχουν αγορά εργασίας ακόμα αλλά μιλάω ερευνητικά. Σίγουρα ακούγονται πολύ ενδιαφέροντα όλα αυτά αλλά μετά παίζουν ρόλο οι προσωπικές επιλογές. Πρόκειται για πράγματα που δεν πρέπει να σε απασχολούν τώρα. Τελείωσε με το καλό τη σχολή που επιθυμείς και όπως είπε ο Ρομάνος "Απόλαυσε τη φοιτητική ζωή και να σαι συνεπής με τις υποχρεώσεις σου."

Link to comment
Share on other sites

Όπως τα είπαν είναι. Η διαφορά των ΧΜ με τους ΜΜ είναι ότι οι ΧΜ ενδιαφέρονται για τη διεργασία π.χ στα βιοκαύσιμα, τι αντιδράσεις γίνονται, τι καταλύτες χρειάζονται, την απόδοση της διεργασίας.

 

Ενας ΜΜ θα επικεντρωνόταν στη μεταφορά μάζας/ενέργειας και στον εξοπλισμό της διεργασίας, από τι υλικό θα αποτελούνταν ένας βιοαντιδραστήρας.

Θα το έβλεπε δηλαδή ως ένας κουτί που κάτι βάζεις και κάτι βγάζεις.

 

Οπως εγώ π.χ. βλέπω ως κουτί έναν αεριοστρόβιλο. Το μόνο που ξέρω είναι την ισχύ του, εξωτερικά χαρακτηριστικά του, χωρίς να ξέρω πως δουλεύει, τι υλικό έχουν οι λεπίδες, η αντοχή στην μηχανική κόπωση κτλ. απλά ότι κάνει τη δουλειά του να παράγει έργο.

 

Στην τελική αυτό που καταλαβαίνω είναι ότι ένας ΜΜ βλέπει αυτό που θα κάνει, τα εξαρτήματα κτλ είναι όλα εκεί, π.χ. ναν φιάξει ένα αγωνιστικό αμάξι F1.

Ο ΧΜ δε βλέπει τπτ. Τον ενδιαφέρει η διεργασία, κάτι να ρέει σε ένα σωλήνα πχ. από ψυγείο μέχρι τα εργοστάσια λιγνιτών της Κοζάνης.

Ο ΧΜ έχει πιο ευρύ πεδίο να ασχοληθεί όπως φάρμακα, τρόφιμα, υλικά, ενέργεια και ελπίζουμε σύντομα και πετρέλαια.

 

Γενικά όταν τελειώσεις με το καλό, η Ελλάδα θα είναι άλλη χώρα προς το καλύτερο. Οπότε μην αγχώνεσαι.

Υπομονή κάνουμε να περάσουν αυτά τα χρόνια.

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.