Jump to content
  • Revit - Μαθήματα BIM
nbr

“...σχετικά με τη σημασία των ταχυτήτων μετατόπισης στην καθημερινή τοπογραφική πρακτική”.

Recommended Posts

“...σχετικά με τη σημασία των ταχυτήτων μετατόπισης στην καθημερινή τοπογραφική πρακτική”.

 

Διάβασα στο δελτίο 232 του συλλόγου ATM(σελίδες 34-35) ‘ένα  άρθρο ενός καλού συναδέλφου, που το βρίσκω άκρως ενδιαφέρον και συστήνω να το διαβάσουν όσοι ασχολούνται με Τοπογραφία και είναι κάτω από το  Γ. πλάτος φ=35,00 μοιρες. Νομίζω πως αυτό το άρθρο πρέπει (ή καλλίτερα έπρεπε) να "προκαλέσει" μία συζήτηση σε υψηλό επίπεδο προ πάντων από τους φίλους συναδέλφους κρητικούς και όχι μόνο που του αφορά έντονα το θέμα χωρίς αυτό να σημαίνει πως η υπόλοιπη Ελλάδα αδιαφορεί. Αυτό που αναφέρει-εστιάζει το άρθρο είναι ότι τα τελευταία 8 έως 10 χρόνια, στον ελλαδικό χώρο και νοτιότερα  από αυτή τη συγκεκριμένη ζώνη (κάτω από Πελοπόννησο),  έχουμε μία μετακίνηση εδαφών  πολύ μεγάλης έκτασης, που ανέρχεται περί τα 35cm. Εμένα προσωπικά αυτό το νούμερο με τρόμαξε. Αυτό σημαίνει πως τριγωνομετρικά (ή όλα τα σημάδια) που πριν 10-15 χρόνια ήταν σε μία θέση, τώρα μετακινήθηκαν κατά 35(+)cm στην φορά-διεύθυνση που δείχνουν τα βέλη της φωτογραφίας που συνοδεύει το κείμενο. Αυτό το αποτέλεσμα, υποθέτω, πως προκύπτει μόνο από σε μετρήσεις που προέρχονται από όργανα που έχουν σχέση με δορυφορικές μετρήσεις (Satelitengeodaesie, gps, HEPOS κλπ) που σήμερα όμως στην πράξη δεσπόζουν. Να υποθέσω πως στην Κρήτη, για παράδειγμα, τα σημεία ΜΕΤΑΞΥ τους να μην έχουν αυτό το πρόβλημα(??!!) και ότι στις επίγειες τουλάχιστον μετρήσεις το πρόβλημα να είναι ανύπαρκτο. Γι’ αυτό λέω πως  .. όλοι οι επιστήμονες της θεωρίας (πολυτεχνεία νότιας Ελλάδας, φορείς, ΤΕΕ πολ. Σχολή Θεσσαλονίκης, Μετσόβιο κλπ ) να προκαλέσουν μία συζήτηση για το θέμα αυτό, αφού φυσικά καλέσουν και τον συγγραφέα αυτού του κειμένου, ώστε οι φίλοι συνάδελφοι μας, κάτω από απ’ αυτή τη ζώνη που τα βέλη της εικόνας που χρησιμοποιεί ο συγγραφέας στο κείμενό του, αρχίζουν να γίνονται έντονα "μεγάλα". Αν κατάλαβα καλά ορισμένοι φίλοι καθηγητές της Θεσσαλονίκης γνωρίζουν ήδη το θέμα.

 

Εδώ θέλω όμως να ζητήσω συγγνώμην, από τον συγγραφέα του άρθρου, που πήρα αυτή την πρωτοβουλία γ' αυτήν την γνωστοποίηση του κειμένου του. Αφού είναι δημοσιευμένο σε περιοδικό νομίζω πως δικαιολογούμαι!

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

nbr

 

Μόλις το διάβασα από έναν φίλο...Ο συγγραφέας έκανε πολύ καλή δουλεια-ανάλυση ! Πολύ ωραία γραμμένο και χωρίς θεωρίες!!!

 

Μακάρι να γίνει μία συζήτηση!

 

Χλωμό το βλέπω...

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

οπως ανεφερε και ο συνεδελφος του αρθρου, στην Κρητη ειναι οντως εντονο, αλλα μη ξεχναμε οτι σε ολη την Ελλαδα εχουμε αυτο το φαινομενο. Εχουν γινει πολλες ημεριδες περι του θεματος και εχει αναφερθει πολλακις η αναγκη ενος νεου συστηματος που να λαμβανει υποψιν του αυτες τις ταχυτητες 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Ας υποθέσουμε ότι έχουν γίνει, όπως το λες, πολλές ημερίδες περί του θεματος (?) και ότι έχει "αναφερθεί" πολλές φορές  η ανάγκη ενός νεου συστηματος αναφοράς(???? Endeffekt- το αποτέλεσμα ?). Αυτά έγιναν, μάλλον, για εσωτερική κατανάλωση της επιστημονικής κοινότητάς. Ο σύλλογος (πενελλήνιος ντεμέκ)  τι κάνει ? Το ΤΕΕ ?

 

 Εγώ προσωπικά, ίσως και πολλοί συνάδελφοι, θα ήθελα να ξέρω, αν υπάρχει λύση που θα μπορούσε, ακόμη και σήμερα, να προταθεί από κάποιον ερευνητή ή από κάποιο πολυτεχνείο που να λύνει άμεσα το πρόβλημα ?? Όλοι ξέραμε από τα πρώτα χρόνια οτι το σύστημα ΈΓΣΑ87 (με τις πολλές-πολλές προσεγγίσεις του και αυτό φάνηκε από το πρώτο τεύχος που το συνόδευε κατά την γέννησή του. Πολλοί πρέπει να το θυμούνται) δεν ήταν από τα καλλίτερα. Πρέπει όμως να θυμόμαστε πως κάνουμε και συνεχίζουμε, το Κτηματολόγιο που "πατάει" επάνω του. Πολλοί συνάδελφοι επένδυσαν στα GPS και όλοι κάνουν τοπογραφικά πλέον με μεγάλη ευκολία (τώρα μια καλή τηγανιά γίνεται πιο δύσκολα από ένα τοπογραφικό). Ξέρω ότι θα γίνει στην Κρήτη από το "Κτηματολόγιο" μια μάζωξη με θέμα τις χρησικτησίες. Να μια ευκαιρία να βάλουν οι συνάδελφοι εκεί το θέμα στους "ΑΡΜΟΔΙΟΥΣ"(?) (ούτως ή άλλως θα το χρυσοπληρώσουν το σεμινάριο στο... Σάκουλα). 

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 Ας υποθέσουμε ότι έχουν γίνει, όπως το λες, πολλές ημερίδες περί του θεματος (?) και ότι έχει "αναφερθεί" πολλές φορές  η ανάγκη ενός νεου συστηματος αναφοράς(???? Endeffekt- το αποτέλεσμα ?). Αυτά έγιναν, μάλλον, για εσωτερική κατανάλωση της επιστημονικής κοινότητάς. Ο σύλλογος (πενελλήνιος ντεμέκ)  τι κάνει ? Το ΤΕΕ ?

 

 Εγώ προσωπικά, ίσως και πολλοί συνάδελφοι, θα ήθελα να ξέρω, αν υπάρχει λύση που θα μπορούσε, ακόμη και σήμερα, να προταθεί από κάποιον ερευνητή ή από κάποιο πολυτεχνείο που να λύνει άμεσα το πρόβλημα ?? Όλοι ξέραμε από τα πρώτα χρόνια οτι το σύστημα ΈΓΣΑ87 (με τις πολλές-πολλές προσεγγίσεις του και αυτό φάνηκε από το πρώτο τεύχος που το συνόδευε κατά την γέννησή του. Πολλοί πρέπει να το θυμούνται) δεν ήταν από τα καλλίτερα. Πρέπει όμως να θυμόμαστε πως κάνουμε και συνεχίζουμε, το Κτηματολόγιο που "πατάει" επάνω του. Πολλοί συνάδελφοι επένδυσαν στα GPS και όλοι κάνουν τοπογραφικά πλέον με μεγάλη ευκολία (τώρα μια καλή τηγανιά γίνεται πιο δύσκολα από ένα τοπογραφικό). Ξέρω ότι θα γίνει στην Κρήτη από το "Κτηματολόγιο" μια μάζωξη με θέμα τις χρησικτησίες. Να μια ευκαιρία να βάλουν οι συνάδελφοι εκεί το θέμα στους "ΑΡΜΟΔΙΟΥΣ"(?) (ούτως ή άλλως θα το χρυσοπληρώσουν το σεμινάριο στο... Σάκουλα). 

 

 

 

Αγαπηέ συνάδελφε

 

Υπάρχει διδακτορικο που αναφέρεται στην βέλτιστη υλοποίηση ενός συστήματος αναφορας στην Ελλάδα *βραβευθείσα σε διεθνές επίπεδο)...Με τον συγγραφέα του οποίου έχω έρθει σε επαφή και αρθογραφεί τακτικώς...Ο ίδιος δεν το πολύλεει...Άλλοι έπρεπε να μιλήσουν και δεν το έπραξαν (ούτε πρόκειται...).

 

 

Εν πάση περιπτώσει, δεν πιστεύω όπως προείπα, να βρούμε χαϊρι... Δεν θα ασχοληθεί ΚΑΝΕΙΣ...

 

Για ρωτήστε αν γίνεται επισταμένη παρακολούθηση των ταχυτήτων των σταθμών...

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Και διδακτορικα υπαρχουν οντως και οσα θες. Και η παρακολουθηση των ταχυτητων γινεται απο τον αξιοτιμο κ Πικριδα

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Και διδακτορικα υπαρχουν οντως και οσα θες. Και η παρακολουθηση των ταχυτητων γινεται απο τον αξιοτιμο κ Πικριδα

 

 

Αυτά εσείς τα ξέρετε καλύτερα λόγω ειδικότητας...Εγώ απλά έμαθα Τοπογραφία...εξ ανάγκης...

Το ψωμί μου βγάζω αλλά ΔΕΝ είμαι τοπογράφος.

 

 

Παρόαλ αυτά, νιώθω ότι είναι ένας κλάδος που μπορεί να κάνει πολλά αλλά είναι ιδιαίτερα παρατημένος και αφημένος στην τύχη του...

 

O συνάδελφος nbr ως παλια καραβάνα, βγάζει πράγματα αλλά νομίζω ότι δεν θα γίνει τίποτα... Και καλείται τούτο αβελτηρία...

 

 

Προσωπικά περίμενα η ΕΚΧΑ να έχει μία διεύθυνση μόνο για μετασχηματισμούς και γεωαναφορές...Δυστυχώς δεν έχουν κάτι...

 

Λυπάμαι...

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ενας μετασχηματισμος και μια γεωαναφορα δεν επιτυγχανεται με "μια διευθυνση"

οπως θα εχεις καταλαβει, εστω και οπως εμπειρικα ασχοληθηκες με την τοπογραφια.

 

Οπως φανταζομαι εχεις μιλησει με τον διδακτορικο που λες, 

οποτε χρειαζεται την εφαρμογη / "διευθυνση" που ειπες να 

χρησιμοποιειται απο ειδικοτητες που γνωριζουν επ ακριβως τι κανουν,

γιατι ευκολα ενας μη γνωστης μπορει να πεσει σε εντονα σφαλματα

μετασχηματιζοντας on the fly οπως πολλοι συνηθως το κανουν με το 

coords 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Ενας μετασχηματισμος και μια γεωαναφορα δεν επιτυγχανεται με "μια διευθυνση"

οπως θα εχεις καταλαβει, εστω και οπως εμπειρικα ασχοληθηκες με την τοπογραφια.

 

Οπως φανταζομαι εχεις μιλησει με τον διδακτορικο που λες, 

οποτε χρειαζεται την εφαρμογη / "διευθυνση" που ειπες να 

χρησιμοποιειται απο ειδικοτητες που γνωριζουν επ ακριβως τι κανουν,

γιατι ευκολα ενας μη γνωστης μπορει να πεσει σε εντονα σφαλματα

μετασχηματιζοντας on the fly οπως πολλοι συνηθως το κανουν με το 

coords 

 

 

jojo

 

Σε μενα τα λες που έφαγα τρια χρόνια για να εντρυφήσω στην Γεωδαισία;;;

 

Πήρα 2 συγγράμματα για να μελετήσω την Γεωδαισία και τους μετασχηματισμούς.

 

Αυτό που λέω είναι οτι ΔΕΝ υπάρχει μία κεντρική υπηρεσία αντιμετώπισης των προβλημάτων των κλασικών τοπογραφικών εφαρμογών.

 

 

Πιστεύεις ότι θα ασχοληθούν με τις μετακινήσεις σοβαρά;;; όλοι ξέρουμε τί θα κάνουνε και που θα δοθούν οι χρηματοδοτήσεις και για ποιό λόγο...

 

Ο νοών, νοείτω...

Share this post


Link to post
Share on other sites

θα ηταν αρκετα ενδιαφερον να ανεβασεις αυτα τα 2 συγγράμματα για να εχουμε και μεις

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.