Μετάβαση στο περιεχόμενο
Engineer

Σε διαβούλευση το σχέδιο για το Μητροπολιτικό Πάρκο Πρασίνου στο Ελληνικό

Recommended Posts

Σε δημόσια διαβούλευση τέθηκε το Σχέδιο Γενικής Οργάνωσης Μητροπολιτικού Πάρκου Πρασίνου και Αναψυχής στο Ελληνικό.

Πρόκειται για τμήμα του συνολικού σχεδίου ανάπτυξης του πρώην αεροδρομίου στο Ελληνικό, με στόχο να δημιουργηθεί το μεγαλύτερο πάρκο στην Ελλάδα, και ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη, με συνολική έκταση άνω των 2.000 στρεμμάτων.

Σύμφωνα με την τεχνική έκθεση που συνοδεύει το σχεδιασμό για το Μητροπολιτικό Πάρκο Πρασίνου και Αναψυχής, το πάρκο «εντάσσεται στη χωρική ενότητα του πρώην Αεροδρομίου και είναι συνολικής έκτασης 2.000.569 τ.μ. Αναπτύσσεται κεντροβαρικά εντός της ενότητας του Μητροπολιτικού Πόλου Ελληνικού - Αγ. Κοσμά, οριοθετείται περιμετρικά από τις ζώνες πολεοδόμησης και ανάπτυξης και σε συγκεκριμένα σημεία του εφάπτεται με περιοχές των όμορων Δήμων. Μέσω του δικτύου κοινοχρήστων χώρων των ζωνών πολεοδόμησης της ανάπτυξης ενοποιείται λειτουργικά με τον υφιστάμενο αστικό ιστό της ευρύτερης περιοχής, αλλά και με την χωρική ενότητα του Παράκτιου Μετώπου. Η θέση του, το μέγεθός του αλλά και ο υφιστάμενος χαρακτήρας του, καταδεικνύουν την σημασία του για το σχεδιασμό της ανάπτυξης. Πρόκειται για μία μεγάλη έκταση ιδιαίτερων δυνατοτήτων μετασχηματισμού της σε έναν αξιόλογο και επιτυχημένο προορισμό».

Το νέο Μητροπολιτικό Πάρκο «αποτελεί αναμφισβήτητα τη σημαντικότερη παρέμβαση του εγκεκριμένου Σχεδίου Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης. Διαθέτοντας έκταση περίπου 2.000 στρεμμάτων, είναι το μεγαλύτερο πάρκο του μητροπολιτικού συγκροτήματος της Αθήνας και ένα από τα μεγαλύτερα αστικά πάρκα σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

greek-600-x-413.jpg

Ο σχεδιασμός του προδιαγράφει έναν ανοικτό χώρο, εύκολα προσβάσιμο από κατοίκους, επισκέπτες και τουρίστες, που χαρακτηρίζεται από υψηλής αισθητικής αρχιτεκτονική τοπίου, υψηλής ποιότητας λειτουργίες και διαμορφώσεις, υψηλές περιβαλλοντικές προδιαγραφές, με διασφαλισμένη την καλή συντήρηση και λειτουργία του. Η εύκολη και άμεση πρόσβαση σε αυτό από τις περιοχές των όμορων Δήμων, η οποία διευκολύνεται από το σχεδιασμό, αναμένεται να έχει σημαντικά θετικά αποτελέσματα, τόσο σε ότι αφορά την ποιότητα ζωής, όσο και σε ότι αφορά τις τιμές της γης και των ακινήτων, στην ευρύτερη περιοχή μελέτης».

Ο σχεδιασμός του Πάρκου, σύμφωνα με τους μελετητές, «αποτελεί μία μεγάλη ευκαιρία αλλά και μία ισχυρή πρόκληση, καθώς σχεδιάζουμε το μεγαλύτερο Πάρκο της Ελλάδας, της Μεσογείου και από τα μεγαλύτερα της Ευρώπης. Στόχος είναι να επιτύχει τόσο το Μητροπολιτικό Πάρκο όσο και το σύνολο της ανάπτυξης στο οποίο εντάσσεται.

Η επιτυχία του σχεδιασμού θα κριθεί από το έργο που επιτελεί σε πολλαπλά επίπεδα, κοινωνικά, περιβαλλοντικά, πολεοδομικά, οικονομικά, και από την ανθεκτικότητα και προσαρμοστικότητα μέσα στον χρόνο με ισχυρό αντίπαλο δέος την κλιματική αλλαγή».

Το πάρκο «χωρίζεται σε διαφορετικές περιοχές με κριτήρια χρήσεων, κτιριακών ή υπαίθριων, και βεβαίως τοπίου. Κάθε μία από αυτές έχει το δικό της μοναδικό χαρακτήρα τοπίου, ενώ η μετάβαση από τη μία στην άλλη θα γίνεται ήπια και ομαλά. Στο σύνολό τους θα συνεισφέρουν στη δημιουργία μίας εξαιρετικά δυνατής Ελληνικής ταυτότητας του τοπίου του Πάρκου. Οι δραστηριότητες που θα φιλοξενούν είναι πολιτιστικές, αθλητικές, εκπαιδευτικές, αγροτικές και αναψυχής, ενώ παράλληλα θα φιλοξενεί και πρότυπες αστικές δομές».

Ως προς τη δομή του, «οργανώνεται από τον ελικοειδή δρόμο που το διασχίζει εγκάρσια και τρεις βασικούς άξονες κίνησης πεζών. Οι δύο από αυτούς είναι μικρού πλάτους ζώνες των υφιστάμενων διαδρόμων που επαναχρησιμοποιούνται. Ο τρίτος είναι μία νέα «ραχοκοκαλιά» του Πάρκου που συνδέει τη λεωφόρο Βουλιαγμένης και τους υφιστάμενους σταθμούς Μετρό στα ανατολικά με την παραλία, περνώντας και μέσα από την νέα οικιστική περιοχή στα δυτικά. Αυτοί οι τρεις άξονες συναντιούνται δημιουργώντας ένα τρίγωνο, στο οποίο διατηρείται ως μνήμη του χώρου το υφιστάμενο σύμβολο των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004. Αυτό αποτελεί πια το συνεκτικό κόμβο, την καρδιά του Πάρκου. Από περιβαλλοντικής άποψης, ιθαγενείς φυτοκοινωνίες και ιστορικής σημασίας τοπία θα παραμείνουν το επίκεντρο αυτού του πάρκου. Το ενδιαφέρον νέο ανάγλυφο του Πάρκου προκύπτει από την περιβαλλοντική επιταγή της ισορροπίας των εκσκαφών και των επιχώσεων».

Ο δήμαρχος Ελληνικού Αργυρούπολης Γιάννης Κωσταντάτος υποστηρίζει, σε ανάρτησή του στο Facebook, πως η κεντρική είσοδο τους πάρκου θα είναι στο σταθμό μετρό της Αργυρούπολης. Οπως τονίζει, η επικύρωση του σχεδίου για το Μητροπολιτικό Πάρκο θα γίνει από τον δήμο Ελληνικού Αργυρούπολης στις 4 Σεπτεμβρίου. Προσθέτει πως «το εντυπωσιακό σχέδιο που δόθηκε στην δημοσιότητα, για την δημιουργία Μητροπολιτικού Πάρκου στο δήμο μας, στα πλαίσια της επένδυσης στο πρώην Αεροδρόμιο του Ελληνικού, έρχεται να επιβεβαιώσει για ακόμη μία φορά, τις διαχρονικές θέσεις της διοίκησης μας αναφορικά με την “επένδυση του Ελληνικού”.

» Το σχέδιο του νέου πάρκου στο πρώην Αεροδρόμιο του Ελληνικού διαψεύδει τους λαϊκιστές που διέδιδαν, πότε, ότι ολόκληρη η περιοχή του αεροδρομίου θα τσιμεντοποιηθεί και πότε ότι το “μικρό” πάρκο που θα δημιουργηθεί θα είναι ιδιωτικό και προσβάσιμο μόνο από τους “πλούσιους” κατοίκους της περιοχής. Για ακόμη μία φορά όμως διαψεύστηκαν. Το νέο Μητροπολιτικό Πάρκο έκτασης 2.000 στρεμμάτων περίπου, (από τα μεγαλύτερα αστικά πάρκα στην Ευρώπη) που θα δημιουργηθεί στο πρώην Αεροδρόμιο του Ελληνικού όπως φαίνεται στην πρόταση, θα είναι προσβάσιμο, ανοιχτό και δημόσιο σε όλους, θα χαρακτηρίζεται από υψηλής αισθητικής αρχιτεκτονική τοπίου, θα περιέχει πολιτιστικές, αθλητικές, και εκπαιδευτικές δραστηριότητες, ενώ θα γίνει σημείο αναφοράς για ολόκληρη την Ευρώπη. Το κυριότερο βρίσκεται στα διοικητικά όρια του Δήμου μας στο μεγαλύτερο μέρος του ενώ η κεντρική του Είσοδος θα είναι στο ύψος του Μετρό Αργυρούπολης.

» Οι θετικές αυτές εξελίξεις είναι μόνο η αρχή από αυτά που θα ακολουθήσουν, αφού σύντομα θα δοθεί στην δημοσιότητα και το σχέδιο πολεοδόμησης της επέκτασης της πόλης μας μέσα στο πρώην Αεροδρόμιο του Ελληνικού, όπου και εκεί θα επιβεβαιωθούμε αναφορικά με τις διεκδικήσεις και τα αιτήματα που είχαμε καταθέσει σχετικά σε όλους τους αρμόδιους φορείς».

Δείτε εδώ αναλυτικά τα σχέδια του Μητροπολιτικού Πάρκου Ελληνικού


View full είδηση

Μοιράσου αυτή την δημοσίευση


Link to post
Share on other sites

60% οικοδομικά τετράγωνα και το υπόλοιπο 50-50......

Μοιράσου αυτή την δημοσίευση


Link to post
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Παρόμοιο Περιεχόμενο

    • Από Engineer
      Σημαντικές αλλαγές επί τα βελτίω στη νομοθεσία η οποία αφορά τα επιχειρηματικά πάρκα επιφέρουν διατάξεις που κατατέθηκαν στη Βουλή από τον υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης Στέργιο Πιτσιόρλα. Εκτιμάται πως θα υπάρξουν άμεσες ωφέλειες στο επιχειρηματικό περιβάλλον, σε όλη την επικράτεια, καθόσον εναρμονίζονται όλες οι διατάξεις κινήτρων και πλεονεκτημάτων των βιομηχανικών επιχειρήσεων εντός πάρκων και επεκτείνονται και για τις επιχειρήσεις της εφοδιαστικής.
      Ανοίγει, ταυτόχρονα, η διαδικασία για τον καθορισμό πλαισίου κοινών κανόνων και κατευθύνσεων όσον αφορά τη δομή και τα περιεχόμενα των κανονισμών λειτουργίας για το σύνολο των υποδοχέων της ελληνικής επικράτειας, τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματα των εγκατεστημένων επιχειρήσεων και τη διοικητική αποτελεσματικότητα των φορέων διαχείρισης σε συνδυασμό με τον ανταποδοτικό χαρακτήρα των επενδύσεων των Ε.Π.
      Κρίσιμο ρόλο αποκτούν τα Επιμελητήρια, καθώς απελευθερώνονται να αναπτύξουν πρωτοβουλίες και να επενδύσουν διαθέσιμους πόρους σε φορείς υλοποίησης επιχειρηματικών πάρκων. Την πλήρη ικανοποίησή του εξέφρασε ο πρόεδρος της ΚΕΕ και του ΕΒΕΑ, Κωνσταντίνος Μίχαλος, υπογραμμίζοντας ότι ξεκινά μια νέα εποχή. Ειδικότερα, με το υπό ψήφιση νομοσχέδιο:   Γίνεται αποδεκτό το αίτημα της ΚΕΕ για καθεστώς «αυτοδιαχείρισης» εντός των πάρκων από τους φορείς των εγκατεστημένων επιχειρήσεων, εφόσον το αποφασίσουν, με αποτέλεσμα να αναμένεται δραστική μείωση των δημοτικών τελών και απόδοση σημαντικού τέλους «φιλοξενίας» στους ΟΤΑ των περιοχών των πάρκων και για όλες τις μορφές των πάρκων, συμπεριλαμβανομένων και των άτυπων βιομηχανικών συγκεντρώσεων. Αποσαφηνίζεται πλήρως η διαδικασία συγκέντρωσης του μετοχικού κεφαλαίου από τους φορείς υλοποίησης των επιχειρηματικών πάρκων και συνεπεία αυτού, εκτός από τη γενικότερη ωφέλεια που προκύπτει, απελευθερώνεται πλήρως και αναμένεται να αδειοδοτηθεί το Πάρκο Ασπροπύργου. Παρέχεται η δυνατότητα έγκρισης επένδυσης επιχειρηματικού πάρκου σε φορείς υπό σύσταση, χωρίς να είναι απαραίτητο να έχουν λάβει τα θεσμικά χαρακτηριστικά της Α.Ε. Με τον τρόπο αυτό λαμβάνεται υπόψη η οικονομική κατάσταση της χώρας, καθώς μειώνεται το κόστος ωρίμανσης και το επενδυτικό ρίσκο για την έγκριση επενδύσεων πάρκων, απλοποιείται η διοικητική διαδικασία και απελευθερώνονται «παγιδευμένες» επενδύσεις. Δημιουργούνται σημαντικά κίνητρα για την ανάπτυξη κοινόχρηστων χώρων στάθμευσης εντός των επιχειρηματικών πάρκων και ταυτόχρονα μειώνονται σημαντικά οι υποχρεώσεις των επιχειρήσεων εντός αυτών, όσον αφορά τη διάθεση και δημιουργία ιδιωτικών χώρων στάθμευσης.   Η εφοδιαστική Την ίδια ώρα, οι επιχειρήσεις εφοδιαστικής εντός πάρκων: 1. Δεν υποχρεούνται στη διαδικασία προκαταρκτικής και περιβαλλοντικής εκτίμησης και αξιολόγησης, ούτε στην έκδοση άδειας εγκατάστασης.
      2. Απαλλάσσονται από την καταβολή φόρου εισοδήματος για την υπεραξία ακινήτων και εγκαταστάσεων λόγω μετεγκατάστασης.
      3. Συνυπολογίζονται για τον χαρακτηρισμό μιας άτυπης συγκέντρωσης, ως περιοχής χρήζουσας περιβαλλοντικής και λειτουργικής εξυγίανσης, με σκοπό τη μετατροπή της σε Επιχειρηματικά Πάρκα Εξυγίανσης.
      4. Δημιουργούνται οι κατάλληλες θεσμικές προϋποθέσεις αναψηλάφησης και επανεξέτασης διατάξεων των κανονισμών λειτουργίας των πάρκων, με δικαίωμα της πολιτείας να αποφασίζει, αντικειμενικά και αιτιολογημένα, επ’ αυτών.
      Λύση για Οινόφυτα
      Με το νομοσχέδιο του ΥΠΟΙΑΝ δημιουργείται ειδικό θεσμικό πλαίσιο κινήτρων και πλεονεκτημάτων και αίρονται σημαντικές γραφειοκρατικές και διοικητικές δυσχέρειες, διευκολύνοντας με καταλυτικό τρόπο την πολεοδομική οργάνωση της βιομηχανικής περιοχής των Οινοφύτων. Με τον τρόπο αυτό, το μεγάλο περιβαλλοντικό πρόβλημα του Ασωπού και η ασφυξία των εγκατεστημένων επιχειρήσεων, σε συνδυασμό με την χωροταξική και αδειοδοτική τους αβεβαιότητα, μπαίνουν σε τροχιά επίλυσης. Τονίζεται πως η υλοποίηση του Επιχειρηματικού Πάρκου Εξυγίανσης Οινοφύτων πρέπει να αποτελέσει την αρχή για την πολεοδομική οργάνωση των 55 άτυπων βιομηχανικών συγκεντρώσεων στην ελληνική επικράτεια.

      View full είδηση
    • Από Engineer
      Σημαντικές αλλαγές επί τα βελτίω στη νομοθεσία η οποία αφορά τα επιχειρηματικά πάρκα επιφέρουν διατάξεις που κατατέθηκαν στη Βουλή από τον υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης Στέργιο Πιτσιόρλα. Εκτιμάται πως θα υπάρξουν άμεσες ωφέλειες στο επιχειρηματικό περιβάλλον, σε όλη την επικράτεια, καθόσον εναρμονίζονται όλες οι διατάξεις κινήτρων και πλεονεκτημάτων των βιομηχανικών επιχειρήσεων εντός πάρκων και επεκτείνονται και για τις επιχειρήσεις της εφοδιαστικής.
      Ανοίγει, ταυτόχρονα, η διαδικασία για τον καθορισμό πλαισίου κοινών κανόνων και κατευθύνσεων όσον αφορά τη δομή και τα περιεχόμενα των κανονισμών λειτουργίας για το σύνολο των υποδοχέων της ελληνικής επικράτειας, τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματα των εγκατεστημένων επιχειρήσεων και τη διοικητική αποτελεσματικότητα των φορέων διαχείρισης σε συνδυασμό με τον ανταποδοτικό χαρακτήρα των επενδύσεων των Ε.Π.
      Κρίσιμο ρόλο αποκτούν τα Επιμελητήρια, καθώς απελευθερώνονται να αναπτύξουν πρωτοβουλίες και να επενδύσουν διαθέσιμους πόρους σε φορείς υλοποίησης επιχειρηματικών πάρκων. Την πλήρη ικανοποίησή του εξέφρασε ο πρόεδρος της ΚΕΕ και του ΕΒΕΑ, Κωνσταντίνος Μίχαλος, υπογραμμίζοντας ότι ξεκινά μια νέα εποχή. Ειδικότερα, με το υπό ψήφιση νομοσχέδιο:   Γίνεται αποδεκτό το αίτημα της ΚΕΕ για καθεστώς «αυτοδιαχείρισης» εντός των πάρκων από τους φορείς των εγκατεστημένων επιχειρήσεων, εφόσον το αποφασίσουν, με αποτέλεσμα να αναμένεται δραστική μείωση των δημοτικών τελών και απόδοση σημαντικού τέλους «φιλοξενίας» στους ΟΤΑ των περιοχών των πάρκων και για όλες τις μορφές των πάρκων, συμπεριλαμβανομένων και των άτυπων βιομηχανικών συγκεντρώσεων. Αποσαφηνίζεται πλήρως η διαδικασία συγκέντρωσης του μετοχικού κεφαλαίου από τους φορείς υλοποίησης των επιχειρηματικών πάρκων και συνεπεία αυτού, εκτός από τη γενικότερη ωφέλεια που προκύπτει, απελευθερώνεται πλήρως και αναμένεται να αδειοδοτηθεί το Πάρκο Ασπροπύργου. Παρέχεται η δυνατότητα έγκρισης επένδυσης επιχειρηματικού πάρκου σε φορείς υπό σύσταση, χωρίς να είναι απαραίτητο να έχουν λάβει τα θεσμικά χαρακτηριστικά της Α.Ε. Με τον τρόπο αυτό λαμβάνεται υπόψη η οικονομική κατάσταση της χώρας, καθώς μειώνεται το κόστος ωρίμανσης και το επενδυτικό ρίσκο για την έγκριση επενδύσεων πάρκων, απλοποιείται η διοικητική διαδικασία και απελευθερώνονται «παγιδευμένες» επενδύσεις. Δημιουργούνται σημαντικά κίνητρα για την ανάπτυξη κοινόχρηστων χώρων στάθμευσης εντός των επιχειρηματικών πάρκων και ταυτόχρονα μειώνονται σημαντικά οι υποχρεώσεις των επιχειρήσεων εντός αυτών, όσον αφορά τη διάθεση και δημιουργία ιδιωτικών χώρων στάθμευσης.   Η εφοδιαστική Την ίδια ώρα, οι επιχειρήσεις εφοδιαστικής εντός πάρκων: 1. Δεν υποχρεούνται στη διαδικασία προκαταρκτικής και περιβαλλοντικής εκτίμησης και αξιολόγησης, ούτε στην έκδοση άδειας εγκατάστασης.
      2. Απαλλάσσονται από την καταβολή φόρου εισοδήματος για την υπεραξία ακινήτων και εγκαταστάσεων λόγω μετεγκατάστασης.
      3. Συνυπολογίζονται για τον χαρακτηρισμό μιας άτυπης συγκέντρωσης, ως περιοχής χρήζουσας περιβαλλοντικής και λειτουργικής εξυγίανσης, με σκοπό τη μετατροπή της σε Επιχειρηματικά Πάρκα Εξυγίανσης.
      4. Δημιουργούνται οι κατάλληλες θεσμικές προϋποθέσεις αναψηλάφησης και επανεξέτασης διατάξεων των κανονισμών λειτουργίας των πάρκων, με δικαίωμα της πολιτείας να αποφασίζει, αντικειμενικά και αιτιολογημένα, επ’ αυτών.
      Λύση για Οινόφυτα
      Με το νομοσχέδιο του ΥΠΟΙΑΝ δημιουργείται ειδικό θεσμικό πλαίσιο κινήτρων και πλεονεκτημάτων και αίρονται σημαντικές γραφειοκρατικές και διοικητικές δυσχέρειες, διευκολύνοντας με καταλυτικό τρόπο την πολεοδομική οργάνωση της βιομηχανικής περιοχής των Οινοφύτων. Με τον τρόπο αυτό, το μεγάλο περιβαλλοντικό πρόβλημα του Ασωπού και η ασφυξία των εγκατεστημένων επιχειρήσεων, σε συνδυασμό με την χωροταξική και αδειοδοτική τους αβεβαιότητα, μπαίνουν σε τροχιά επίλυσης. Τονίζεται πως η υλοποίηση του Επιχειρηματικού Πάρκου Εξυγίανσης Οινοφύτων πρέπει να αποτελέσει την αρχή για την πολεοδομική οργάνωση των 55 άτυπων βιομηχανικών συγκεντρώσεων στην ελληνική επικράτεια.
    • Από Engineer
      Για συνδέσεις φ/β μέχρι 500 κιλοβάτ οι οποίες θα γίνουν από 1/1/2020 θα ισχύει η νέα μεθοδολογία υπολογισμού της ταρίφας, σύμφωνα με όσα περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή. Για τα φ/β πάρκα έως 500 κιλοβάτ που θα συνδεθούν έως 31/12/2019 ισχύει η σημερινή μεθοδολογία.
      Νωρίτερα, το energypress έγραφε:
      Ικανοποιητική "ταρίφα", πάνω από εκείνην που έδινε η παλιά μεθοδολογία, προκύπτει από τη νέα ρύθμιση για τα φωτοβολταϊκά μέχρι 500 KW που περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο του ΥΠΕΝ που κατατίθεται σήμερα στη Βουλή. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς η Τιμή Αναφοράς με τη νέα ρύθμιση φτάνει τα 73,18 ευρώ ανά Μεγαβατώρα έναντι των 66,42 ευρώ ανά Μεγαβατώρα που "έδινε" η προηγούμενη μεθοδολογία (1,1 επί την μέση ΟΤΣ της προηγούμενης χρονιάς).
      Ταυτόχρονα όμως, για να μην μπορούν να εκμεταλλευτούν τη δυνατότητα της αυξημένης ταρίφας οι μεγάλοι επενδυτές με τη μέθοδο της κατάτμησης και καταστρατήγησης της υποχρέωσης συμμετοχής σε διαγωνιστικές διαδικασίες, το νομοσχέδιο έχει νέο ισχυρό "κόφτη".
      Συγκεκριμένα, προβλέπεται ότι κάθε φυσικό ή νομικό πρόσωπο, άμεσα ή έμμεσα, μπορεί να κατέχει έως δύο έργα που δικαιούνται να συνάπτουν συμβάσεις ενίσχυσης εκτός διαγωνισμών, ενώ οι Ενεργειακές Κοινότητες του ν. 4513/2018 (Α’ 9) μπορούν να κατέχουν αντίστοιχα έργα συνολικής εγκατεστημένης ισχύος έως 18 MW.
      Όπως προαναφέρθηκε, στο νομοσχέδιο ορίζεται ως Τιμή Αναφοράς για φωτοβολταϊκά κάτω από 500 KW η μεσοσταθμική Τιμή Αναφοράς που προέκυψε κατά τις ανταγωνιστικές διαδικασίες υποβολής προσφορών που αφορούν στην ίδια τεχνολογία του προηγούμενου έτους προσαυξημένη κατά 5%. Αυτό, αν ισχύσει άμεσα, για τα έργα που θα συνδεθούν εντός του 2019 δίνει τιμή στα 73,18 ευρώ ανά Μεγαβατώρα. Για τα έργα που θα συνδεθούν εντός του 2020 η τιμή θα διαμορφωθεί με βάση τους διαγωνισμούς που θα γίνουν μέσα στο 2019.
      Για φωτοβολταϊκά μέχρι 1 MW που ανήκουν σε ενεργειακές κοινότητες, ορίζεται ως Τιμή Αναφοράς η μεσοσταθμική Τιμή Αναφοράς που προέκυψε κατά τις ανταγωνιστικές διαδικασίες υποβολής προσφορών που αφορούν στην εν λόγω κατηγορία φ/β σταθμών ή, αν δεν έχει διενεργηθεί διαγωνισμός στην κατηγορία, στην ίδια τεχνολογία του προηγούμενου έτους, προσαυξημένη κατά 10%.
      Διαβάστε εδώ τα πλήρη κείμενα του νομοσχεδίου όπως κατατέθηκαν στη Βουλή: https://www.hellenicparliament.gr/Nomothetiko-Ergo/Anazitisi-Nomothetikou-Ergou?law_id=5a4126ae-0f47-4cd1-a7eb-aa03018829b9

      View full είδηση
    • Από Engineer
      Για συνδέσεις φ/β μέχρι 500 κιλοβάτ οι οποίες θα γίνουν από 1/1/2020 θα ισχύει η νέα μεθοδολογία υπολογισμού της ταρίφας, σύμφωνα με όσα περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή. Για τα φ/β πάρκα έως 500 κιλοβάτ που θα συνδεθούν έως 31/12/2019 ισχύει η σημερινή μεθοδολογία.
      Νωρίτερα, το energypress έγραφε:
      Ικανοποιητική "ταρίφα", πάνω από εκείνην που έδινε η παλιά μεθοδολογία, προκύπτει από τη νέα ρύθμιση για τα φωτοβολταϊκά μέχρι 500 KW που περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο του ΥΠΕΝ που κατατίθεται σήμερα στη Βουλή. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς η Τιμή Αναφοράς με τη νέα ρύθμιση φτάνει τα 73,18 ευρώ ανά Μεγαβατώρα έναντι των 66,42 ευρώ ανά Μεγαβατώρα που "έδινε" η προηγούμενη μεθοδολογία (1,1 επί την μέση ΟΤΣ της προηγούμενης χρονιάς).
      Ταυτόχρονα όμως, για να μην μπορούν να εκμεταλλευτούν τη δυνατότητα της αυξημένης ταρίφας οι μεγάλοι επενδυτές με τη μέθοδο της κατάτμησης και καταστρατήγησης της υποχρέωσης συμμετοχής σε διαγωνιστικές διαδικασίες, το νομοσχέδιο έχει νέο ισχυρό "κόφτη".
      Συγκεκριμένα, προβλέπεται ότι κάθε φυσικό ή νομικό πρόσωπο, άμεσα ή έμμεσα, μπορεί να κατέχει έως δύο έργα που δικαιούνται να συνάπτουν συμβάσεις ενίσχυσης εκτός διαγωνισμών, ενώ οι Ενεργειακές Κοινότητες του ν. 4513/2018 (Α’ 9) μπορούν να κατέχουν αντίστοιχα έργα συνολικής εγκατεστημένης ισχύος έως 18 MW.
      Όπως προαναφέρθηκε, στο νομοσχέδιο ορίζεται ως Τιμή Αναφοράς για φωτοβολταϊκά κάτω από 500 KW η μεσοσταθμική Τιμή Αναφοράς που προέκυψε κατά τις ανταγωνιστικές διαδικασίες υποβολής προσφορών που αφορούν στην ίδια τεχνολογία του προηγούμενου έτους προσαυξημένη κατά 5%. Αυτό, αν ισχύσει άμεσα, για τα έργα που θα συνδεθούν εντός του 2019 δίνει τιμή στα 73,18 ευρώ ανά Μεγαβατώρα. Για τα έργα που θα συνδεθούν εντός του 2020 η τιμή θα διαμορφωθεί με βάση τους διαγωνισμούς που θα γίνουν μέσα στο 2019.
      Για φωτοβολταϊκά μέχρι 1 MW που ανήκουν σε ενεργειακές κοινότητες, ορίζεται ως Τιμή Αναφοράς η μεσοσταθμική Τιμή Αναφοράς που προέκυψε κατά τις ανταγωνιστικές διαδικασίες υποβολής προσφορών που αφορούν στην εν λόγω κατηγορία φ/β σταθμών ή, αν δεν έχει διενεργηθεί διαγωνισμός στην κατηγορία, στην ίδια τεχνολογία του προηγούμενου έτους, προσαυξημένη κατά 10%.
      Διαβάστε εδώ τα πλήρη κείμενα του νομοσχεδίου όπως κατατέθηκαν στη Βουλή: https://www.hellenicparliament.gr/Nomothetiko-Ergo/Anazitisi-Nomothetikou-Ergou?law_id=5a4126ae-0f47-4cd1-a7eb-aa03018829b9
    • Από Engineer
      Δόθηκε σήμερα στην δημοσιότητα η προκήρυξη της σύμβασης παραχώρησης για την άδεια λειτουργίας καζίνο, ευρέος φάσματος δραστηριοτήτων, στον μητροπολιτικό πόλο Ελληνικού-Αγίου Κοσμά, στο πλαίσιο διεθνούς πλειοδοτικού διαγωνισμού "γκρεμίζοντας" ουσιαστικά έναν από τους τελευταίους τοίχους που είχαν σταθεί εμπόδιο στην μεγάλη επένδυση της Lamda Development. Το Integrated Resort Casino-IRC, όπως προσδιορίζεται η πρώτη επένδυση εντός του Ελληνικού, θα περιλαμβάνει εκτός από το καζίνο, ξενοδοχείο, συνεδριακό κέντρο, χώρο για μεγάλες πολιτιστικές εκδηλώσεις κλπ. Σε αυτό θα διατεθούν 200 στρέμματα από τα 6.200 συνολικά και η αξία της επένδυσης μπορεί να ξεπεράσει τα 500 εκατ. ευρώ.

      Με την άδεια αυτή, θα παρασχεθεί δικαίωμα αποκλειστικότητας στην Περιφέρεια Αττικής, πλην της χωρικής υποενότητας στην οποία βρίσκεται και λειτουργεί το «Ελληνικό Καζίνο Πάρνηθας Α.Ε.» ή πλην της χωρικής υποενότητας στην οποία αυτό θα μεταφερθεί.

      Η διάρκεια της σύμβασης παραχώρησης ορίστηκε σε 360 μήνες (30 χρόνια), ενώ η προθεσμία υποβολής αιτήσεων συμμετοχής ή παραλαβής προσφορών διαρκεί έως τις 22 Απριλίου 2019. 

      Για τη διαδικασία σύναψής της, οι διαγωνιζόμενοι:

      Εφόσον είναι νομικά πρόσωπα που δεν είναι εταιρείες επιχειρηματικών συμμετοχών, απαιτείται:

          α) να διαθέτουν μέσο όρο ετησίων ιδίων κεφαλαίων, των 3 τελευταίων ελεγμένων οικονομικών χρήσεων, τουλάχιστον 200 εκατ. ευρώ
          β) να διαθέτουν μέσο όρο ετησίων εσόδων, των τριών τελευταίων ελεγμένων οικονομικών χρήσεων, τουλάχιστον 400 εκατ. ευρώ
          γ) να έχουν τηρήσει την «αρχή της συνεχιζόμενης δραστηριότητας» («going concern»), σύμφωνα με την έκθεση του ορκωτού ελεγκτή, για την τελευταία ελεγμένη οικονομική χρήση και
          δ) να έχουν τη δυνατότητα να χρηματοδοτήσουν, με ιδία ή και δανειακά κεφάλαια, την καταβολή του αρχικού τιμήματος και την ανάπτυξη των έργων της Α΄ φάσης ανάπτυξης του έργου, κατά ποσοστό 100%.

      Εφόσον είναι νομικά πρόσωπα που αποτελούν εταιρείες επιχειρηματικών συμμετοχών, απαιτείται:

          α) να διαθέτουν μέσο όρο κεφαλαίων υπό διαχείριση («assets under management»), των τριών τελευταίων ελεγμένων οικονομικών χρήσεων, τουλάχιστον 400 εκατ. ευρώ
          β) να έχουν τηρήσει την «αρχή της συνεχιζόμενης δραστηριότητας» («going concern»), σύμφωνα με την έκθεση του ορκωτού ελεγκτή, για την τελευταία ελεγμένη οικονομική χρήση και
          γ) να έχουν τη δυνατότητα να χρηματοδοτήσουν, με ιδία ή και δανειακά κεφάλαια, την καταβολή του αρχικού τιμήματος και την ανάπτυξη των έργων της Α΄ φάσης ανάπτυξης του έργου, κατά ποσοστό 100 %.

      Εφόσον είναι φυσικά πρόσωπα, απαιτείται:

          α) να διαθέτουν κυριότητα και κατοχή διαθέσιμων, ρευστοποιήσιμων και ελεύθερων από βάρη περιουσιακών στοιχείων (καθαρή αξία ιδίων κεφαλαίων), συνολικής αγοραίας αξίας τουλάχιστον 200 εκατ. ευρώ. Για τους σκοπούς υπολογισμού της καθαρής αξίας των ιδίων κεφαλαίων ενός προσώπου, λαμβάνονται υπόψη οι καταθέσεις μετρητών σε πιστωτικό ίδρυμα, καθώς και τα ρευστοποιήσιμα και μεταβιβάσιμα αξιόγραφα. Τα σχετικά πιστοποιητικά πρέπει να έχουν εκδοθεί, μέσα σε περίοδο των τελευταίων 30 ημερών από την ημερομηνία υποβολής προσφορών
          β) να έχουν τη δυνατότητα να χρηματοδοτήσουν, με ίδια ή και δανειακά κεφάλαια, την καταβολή του αρχικού τιμήματος και την ανάπτυξη των έργων της Α΄ φάσης ανάπτυξης του έργου, κατά ποσοστό 100 %.

      Εφόσον είναι ενώσεις προσώπων, απαιτείται:

          α) να διαθέτουν σταθμισμένο, κατ’ αναλογία (pro rata), με το σχετικό μερίδιο (συμμετοχή) κάθε μέλους, μέσο όρο ετησίων ιδίων κεφαλαίων, των τριών τελευταίων ελεγμένων οικονομικών χρήσεων, τουλάχιστον 200 εκατ. ευρώ. Για τα μέλη της ένωσης προσώπων που είναι εταιρείες επιχειρηματικών συμμετοχών, ως ιδία κεφάλαια νοούνται τα κεφάλαια υπό διαχείριση («assets under management») και για τα μέλη της ένωσης προσώπων που είναι φυσικά πρόσωπα, ως ενοποιημένα ιδία κεφάλαια νοούνται τα ποσά που αντιστοιχούν στην καθαρή αξία ιδίων κεφαλαίων, όπως αυτή παρουσιάζεται στα σχετικά πιστοποιητικά
          β) να διαθέτουν σταθμισμένο, κατ’ αναλογία (pro rata), με το σχετικό μερίδιο (συμμετοχή) κάθε μέλους, μέσο όρο ετησίων εσόδων των τριών τελευταίων ελεγμένων οικονομικών χρήσεων, τουλάχιστον 400 εκατ. ευρώ. Στην περίπτωση που στην ένωση προσώπων συμμετέχουν εταιρείες επιχειρηματικών συμμετοχών ή/και φυσικά πρόσωπα, λαμβάνεται υπόψη μόνον ο σταθμισμένος μέσος όρος των ετησίων εσόδων των νομικών προσώπων μελών της ένωσης προσώπων, που δεν είναι εταιρείες επιχειρηματικών συμμετοχών
          γ) όλα τα μέλη της ένωσης, που είναι νομικά πρόσωπα, να πληρούν το κριτήριο, σχετικά με την «αρχή της συνεχιζόμενης δραστηριότητας» («going concern»)
          δ) να έχουν τη δυνατότητα να χρηματοδοτήσουν, με ιδία ή και δανειακά κεφάλαια, την καταβολή του αρχικού τιμήματος και την ανάπτυξη των έργων της Α΄ φάσης ανάπτυξης του έργου, κατά ποσοστό 100 %.

      Τεχνική και επαγγελματική ικανότητα

      Η ίδια διακήρυξη ορίζει ότι απαιτούνται κατάλογος και σύντομη περιγραφή των κριτηρίων επιλογής, ένδειξη σχετικά με τις πληροφορίες και τεκμηρίωση:

      Όσον αφορά στην τεχνική και επαγγελματική ικανότητα, για τη διαδικασία σύναψης της σύμβασης οι διαγωνιζόμενοι απαιτείται να διαθέτουν εμπειρία στην ανάπτυξη και λειτουργία:

          α) τουλάχιστον ενός καζίνο, με τουλάχιστον 100 τραπέζια και τουλάχιστον 500 παιγνιομηχανές
          β) τουλάχιστον ενός ξενοδοχείου [5] αστέρων, με τουλάχιστον 875 κλίνες
          γ) τουλάχιστον ενός συνεδριακού και εκθεσιακού κέντρου, συνολικής έκτασης τουλάχιστον 7.500 τ.μ. ή ενός χώρου συνάθροισης κοινού, για αθλητικές ή και πολιτιστικές εκδηλώσεις, χωρητικότητας τουλάχιστον 2.000 θέσεων.

      Κάθε ένα από τα παραπάνω θα πρέπει να ήταν σε συνεχή λειτουργία για τουλάχιστον δύο έτη μέσα στην τελευταία πενταετία, πριν την ημερομηνία υποβολής προσφορών, ήτοι στις 22.4.2019. 
      Σε περίπτωση ένωσης προσώπων, ο κοινός εκπρόσωπος οφείλει να διατηρήσει το ποσοστό του στη μετοχική σύνθεση της Ε.ΚΑΖ., για τουλάχιστον οκτώ έτη από την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης.

      Προς προκαταρκτική απόδειξη ότι οι διαγωνιζόμενοι πληρούν τα κριτήρια τεχνικής και επαγγελματικής ικανότητας, προσκομίζουν, κατά την υποβολή της προσφοράς τους, ως δικαιολογητικά συμμετοχής:

          α) το προβλεπόμενο, σύμφωνα με το επισυναπτόμενο στη διακήρυξη, ερωτηματολόγιο ποιοτικής επιλογής
          β) έγγραφα, που να πιστοποιούν τη λειτουργία των εν λόγω έργων, όπως πιστοποιητικά αδειοδοτικών αρχών, συμβάσεις κλπ
          γ) τον σχετικό με την τεχνική και επαγγελματική ικανότητα πίνακα, συμπληρωμένο σύμφωνα με το υπόδειγμα του Παραρτήματος V της διακήρυξης.

      View full είδηση
×

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.