Μετάβαση στο περιεχόμενο

Κυκλοφορητής και σπηλαίωση


traxanas

Recommended Posts

και να προσθεσω,οτι αν δεν υπαρχουν αυτα τα φαινομενα,τοτε οι απαερωτες για ποιο λογο χρησιμοποιουνται σε εγκαταστασεις θερμανσης?διακοσμητικη ειναι η ιδιοτητα τους?

ολα αυτα τα λεω εντελως φιλικα,και δεν θα ηθελα να παρεξηγηθει ενδεχομενως αποτομο υφος..

Link to comment
Share on other sites

Φαινόμενο σπηλαίωσης

 

Για να λειτουργήσει ομαλά μια εγκατάσταση κεντρικής θέρμανσης, πρέπει να υπάρχει στο σημείο αναρρόφησης του κυκλοφορητή μια κατάλληλη στατική πίεση.

Όταν το νερό εισέρχεται μέσα στο κέλυφος του κυκλοφορητή, μειώνεται αυτή η στατική πίεση που επικρατεί πριν από το σημείο αναρρόφησης. Αυτό συμβαίνει επειδή αλλάζει η ταχύτητα του νερού στο σημείο αναρρόφησης του κυκλοφορητή.

Αν η πίεση μειωθεί πολύ (αν γίνει μικρότερη από την πίεση ατμοποίησης του νερού και αυτό εξαρτάται από την θερμοκρασία του), τότε δημιουργούνται στο σημείο εισόδου του νερού στην φτερωτή φυσαλίδες ατμού.

Όταν το νερό προχωρά μέσα στην φτερωτή τότε αρχίζει να δημιουργείται μεγαλύτερη πίεση. Οι παραπάνω φυσαλίδες ατμού, περνώντας μέσα από την φτερωτή και επειδή συναντούν μεγαλύτερες πιέσεις συνθλίβονται.

Έτσι έχουμε φθορά του κυκλοφορητή, μείωση της απόδοσης του και επομένως μείωση της απόδοσης της εγκατάστασης.

Το φαινόμενο αυτό το αντιλαμβανόμαστε, από τον θόρυβο που δημιουργείται μέσα στην εγκατάσταση κοντά στον κυκλοφορητή.

Για να αποφύγουμε το φαινόμενο αυτό που ονομάζεται σπηλαίωση, πρέπει στο σημείο αναρρόφησης του κυκλοφορητή, να εξασφαλίζεται κάποια πίεση εισροής, που εξαρτάται από την θερμοκρασία του νερού, από τις στροφές του κυκλοφορητή και από το σημείο λειτουργίας του.

Στους κυκλοφορητές, η τιμή της απαιτούμενης πίεσης εισροής δίνεται σε πίνακες. Για τις αντλίες χρειάζεται να γίνει υπολογισμός.

Σε εγκαταστάσεις με κλειστό δοχείο διαστολής, η στατική πίεση στην αναρρόφηση του κυκλοφορητή είναι η αρχική πίεση του δοχείου διαστολής, συν το ύψος μεταξύ του δοχείου και του κυκλοφορητή.

Το φαινόμενο της σπηλαίωσης, μπορεί να το συναντήσουμε και στα πάνω (τα ψηλότερα) διαμερίσματα μιας πολυκατοικίας.

Στα διαμερίσματα αυτά έχουμε μικρότερη στατική πίεση. Αν στο δίκτυο εγκατάστασης υπάρξει στένωση από κάποιο όργανο ή από συστολή σε μικρότερη διαμέτρου σωλήνα, τότε στο σημείο εκείνο της στένωσης έχουμε πτώση της στατικής πίεσης. Αν αυτή η πίεση γίνει μικρή, τότε δημιουργούνται φυσαλίδες ατμού και ακολουθεί το φαινόμενο της σπηλαίωσης.

Επίσης όταν η στατική πίεση στο σημείο στένωσης γίνει μικρότερη της ατμοσφαιρικής πίεσης, τότε εισέρχεται και αέρας στην εγκατάσταση, με αποτέλεσμα και στις δύο περιπτώσεις να μην ζεσταίνονται τα πάνω θερμαντικά σώματα της πολυκατοικίας.

 

Για την αντιμετώπιση του φαινομένου αυτού και για την λύση του προβλήματος, ανεβάζουμε την πίεση του δικτύου στα επιτρεπτά όρια, ανεβάζουμε την αρχική πίεση του δοχείου διαστολής και μειώνουμε την ταχύτητα της φτερωτής του κυκλοφορητή, αν αυτό δεν επηρεάζει την λειτουργία της εγκατάστασης.

Αν έχουμε ανοικτό δοχείο διαστολής τότε πρέπει να το τοποθετήσουμε σε υψηλότερη θέση.

Link to comment
Share on other sites

Προς traxanas :Δεν ξέρω για τους απαερωτές. Δεν τους έχω δουλέψει.

 

Πάντως για τους αυτόματους πληρωτές (που λέγαμε νομίζω στο άλλο θέμα), μόνο έναν λόγο ύπαρξης βλέπω. Την αδυναμία και ανικανότητα όλων των τεχνικών (ημών των μηχανικών συμπεριλαμβανομένων) να κατασκευάσουμε στεγανές συνδέσεις στο δίκτυο θέρμανσης. Εννοείται ότι τεχνικά και οικονομικά, υπάρχει η δυνατότητα για στεγανά, για 5-10 χρόνια, δίκτυα. Αλλά ποιός κάθεται τώρα να πονοκεφαλιάζει .... βάλε τον αυτόματη πληρωτή (που συνήθως , και σωστά κατά την γνώμη μου, είναι κλειστός) και τελείωσες . Τι στο καλό, εγώ θα βγάλω το φίδι από την τρύπα;

 

 

Για το ύφος της συζήτησης δεν βλέπω κανένα πρόβλημα, όσο κρατάμε το θέμα σε τεχνικό επίπεδο. Εξάλλου είναι γνωστό ότι ...

Οσοι κάνουν τους παντογνώστες, με εκνευρίζουν εμένα που τα ξέρω όλα :smile:

Link to comment
Share on other sites

fraar κατατοπιστικο το site οπως και αυτα που λεει..

 

http://levitostasia.net/viewtopic.php?f=13&t=57

 

Κωστα,εμενα με τρελαινει η ημιμαθεια και η ηλιθιοτητα,(διοτι βλεπω χαρακτηριστικα μου σε αυτους τους ανθρωπους..:D)

 

περα απο την πλακα,στην πραξη δεν νομιζω πως ο Ελληνας θελει να μπει σε τετοια νερα..ενω απορω παντα γιατι καποιος δεν επιλεγει να βαλει το καλυτερο μια και καλη και να τελειωνει,παντα μα παντα η πλειοψηφια θελει κατι υποδυεστερο,απο αυτο που υπαρχει..και απο την στιγμη που μπαινει το κοστος,λογικο ειναι,κανεις δεν μπορει να κατηγορηθει..

 

πολλα πραγματα δεν κανουμε σωστα ως ανθρωποι,γι'αυτο ισως να μην μας αξιζει και να σωθουμε..σωστο ειναι να μετατρεπεις την χημικη ενεργεια του πλανητη,σε θερμοτητα μονο και μονο για το οικονομικο κερδος?πρεπει να αρχισει να ριχνει οξινη βροχη,να νοσησουν ολα τα ζωα με αυτα που τα ταιζουμε,να εχουν ιδια γευση ολα τα λαχανικα και φρουτα,κλπ κλπ κλπ μεχρι να καταλαβουμε οτι ειμαστε ιος στον πλανητη,και οτι πλεον δεν μας αντεχει αλλο..

 

μια φιλοσοφομηχανολογικη προσεγγιση στο θεμα..:D

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

η σπηλαιωση, βασει αυτων που εχω διαβασει εγω τουλαχιστον, εμφανιζεται οταν επικρατει διαφορετικη πιεση στην εισοδο του κυκλοφορητη, απ'οση επικρατει στην εξοδο. αυτο, εφοσον ειναι στην ιδια σωληνα, δεν ξερω κατα ποσο μπορει να γινει.

τωρα, αν ο κυκλοφορητης κανει θορυβο, στις 9 απο τις 10 περιπτωσεις, συμβαινει γιατι υπαρχει αερας στο δικτυο. το νερακι, οταν ζεσταθει, εχει την ταση να απελευθερωνει το μοριο του οξυγονου του, και αυτο γινεται με μορφη φυσαλιδων, οποτε στα πρωτα αναμματα, πρεπει να γινεται συνεχης εξαερωση του δικτυου.

αυτος ειναι και ο λογος που τελικα εχει επικρατησει το ΚΔΔ διοτι το ανοικτο δοχειο, φερνει το νερο της εγκαταστασης σε συνεχη επαφη με τον ατμοσφαιρικο αερα, οποτε εμπλουτιζεται συνεχως με οξυγονο. τα τελευταια χρονια, εχουν εμφανιστει και τα φραγματα οξυγονου στις πλαστικες σωληνες θερμανσης, τα οποια εμποδιζουν τα μορια του οξυγονου να διαπερνουν το τοιχωμα τους, και εν τελει να προκαλουν οξειδωση των μεταλικων μερων μιας εγκαταστασης.

κατα την διαρκεια λειτουργειας μιας θερμανσης, το νερο αυξομειωνει την θερμοκρασια του αρκετες φορες. συνεπως, μια -μικρη- ποσοτητα, εξατμιζεται και διαφευγει στην ατμοσφαιρα μεσω των αυτοματων εξαεριστικων. ο αυτοματος πληρωσης, ειναι ακρως απαραιτητο κομματι της εγκαταστασης, διοτι αναλαμβανει να κρατησει την σταθμη (αρα πιεση) στο δικτυο σταθερη. μην ξεχναμε, πως οταν κανουμε εξαερωση, χρησημοποιουμε την εσωτερικη πιεση του δικτυου, για να πεταξουμε τον αερα εξω, συνηθως μεσω των χειροκινητων εξαεριστικων στα σωματα. οταν γινεται αυτο, ολο και μια μικρη ποσοτητα νερου θα φυγει μαζι με τον αερα, ή εστω μεχρι να κλεισουμε τα εξαεριστικα, οποτε και παλι ο αυτομ.πληρωσης συμπληρωνει νερακι.

οσον αφορα την βαλβιδα ασφαλειας και την θεση της, βασει κανονισμων, πρεπει να ειναι το ΑΜΕΣΩΣ ΕΠΟΜΕΝΟ ΕΞΑΡΤΗΜΑ που θα βιδωθει στον λεβητα κατα την εξοδο του νερου, πριν τον κυκλοφορητη αλλα και προπαντως πριν απο καθε βανα. νομιζω ειναι αυτονοητοι και οι λογοι. αλλος ενας λογος ειναι προφανεστατα και να μην φορτιζεται και απο τον κυκλοφορητη.

θεωρητικα παλι, αερας δεν μπορει να εισελθει στο δικτυο μεσω των εξαεριστικων, γιατι η πιεση που επικρατει μεσα στο δικτυο της θερμανσης ειναι σχεδον παντα μεγαλυτερη απο την ατμοσφαιρικη.

οσον αφορα τις διαρροες, ειθησται, οταν παραδιδουμε μια θερμανση να ειναι τελειωμενη και πληρως δοκιμασμενη. αν εμφανιστει καμια διαρροη κατα την λειτιουργεια της, ειτε λογω κακοτεχνιας ειτε λογω συστολοδιαστολων να σκασει καμια κολληση, αυτη φανταζομαι επιδιορθωνεται επιτοπου. αρα ο αυτοματος πληρωσης δεν ειναι απαραιτητα για να σταθμιζει το νερο που χανεται απο τις διαρροες, οι οποιες ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ να μην υπαρχουν.

φιλικα.....

Link to comment
Share on other sites

η σπηλαιωση, βασει αυτων που εχω διαβασει εγω τουλαχιστον, εμφανιζεται οταν επικρατει διαφορετικη πιεση στην εισοδο του κυκλοφορητη, απ'οση επικρατει στην εξοδο. αυτο, εφοσον ειναι στην ιδια σωληνα, δεν ξερω κατα ποσο μπορει να γινει.

1. Σπηλαίωση

 

 

τωρα, αν ο κυκλοφορητης κανει θορυβο, στις 9 απο τις 10 περιπτωσεις, συμβαινει γιατι υπαρχει αερας στο δικτυο. το νερακι, οταν ζεσταθει, εχει την ταση να απελευθερωνει το μοριο του οξυγονου του, και αυτο γινεται με μορφη φυσαλιδων, οποτε στα πρωτα αναμματα, πρεπει να γινεται συνεχης εξαερωση του δικτυου.

2. Θόρυβος και δημιουργία φυσαλίδων από οξυγόνο

 

 

αυτος ειναι και ο λογος που τελικα εχει επικρατησει το ΚΔΔ διοτι το ανοικτο δοχειο, φερνει το νερο της εγκαταστασης σε συνεχη επαφη με τον ατμοσφαιρικο αερα, οποτε εμπλουτιζεται συνεχως με οξυγονο.

3. Κλειστό ΔΔ, έναντι ανοικτού

 

 

τα τελευταια χρονια, εχουν εμφανιστει και τα φραγματα οξυγονου στις πλαστικες σωληνες θερμανσης, τα οποια εμποδιζουν τα μορια του οξυγονου να διαπερνουν το τοιχωμα τους, και εν τελει να προκαλουν οξειδωση των μεταλικων μερων μιας εγκαταστασης.

4. Σωλήνες με φράγμα οξυγόνου

 

 

κατα την διαρκεια λειτουργειας μιας θερμανσης, το νερο αυξομειωνει την θερμοκρασια του αρκετες φορες. συνεπως, μια -μικρη- ποσοτητα, εξατμιζεται και διαφευγει στην ατμοσφαιρα μεσω των αυτοματων εξαεριστικων.

6. Εξάτμιση μέρους του νερού, διαφυγή μέσω αυτόματων εξαεριστικών

 

 

ο αυτοματος πληρωσης, ειναι ακρως απαραιτητο κομματι της εγκαταστασης, διοτι αναλαμβανει να κρατησει την σταθμη (αρα πιεση) στο δικτυο σταθερη. μην ξεχναμε, πως οταν κανουμε εξαερωση, χρησημοποιουμε την εσωτερικη πιεση του δικτυου, για να πεταξουμε τον αερα εξω, συνηθως μεσω των χειροκινητων εξαεριστικων στα σωματα. οταν γινεται αυτο, ολο και μια μικρη ποσοτητα νερου θα φυγει μαζι με τον αερα, ή εστω μεχρι να κλεισουμε τα εξαεριστικα, οποτε και παλι ο αυτομ.πληρωσης συμπληρωνει νερακι.

7. Αυτόματος πλήρωσης, εξαέρωση κυκλώματος

 

οσον αφορα την βαλβιδα ασφαλειας και την θεση της, βασει κανονισμων, πρεπει να ειναι το ΑΜΕΣΩΣ ΕΠΟΜΕΝΟ ΕΞΑΡΤΗΜΑ που θα βιδωθει στον λεβητα κατα την εξοδο του νερου, πριν τον κυκλοφορητη αλλα και προπαντως πριν απο καθε βανα. νομιζω ειναι αυτονοητοι και οι λογοι. αλλος ενας λογος ειναι προφανεστατα και να μην φορτιζεται και απο τον κυκλοφορητη.

8. Βαλβίδα ασφαλείας

 

θεωρητικα παλι, αερας δεν μπορει να εισελθει στο δικτυο μεσω των εξαεριστικων, γιατι η πιεση που επικρατει μεσα στο δικτυο της θερμανσης ειναι σχεδον παντα μεγαλυτερη απο την ατμοσφαιρικη.

9. Μπορεί να εισέλθει ατμοσφαιρικός αέρας στο δίκτυο θέρμανσης;

 

 

οσον αφορα τις διαρροες, ειθησται, οταν παραδιδουμε μια θερμανση να ειναι τελειωμενη και πληρως δοκιμασμενη. αν εμφανιστει καμια διαρροη κατα την λειτιουργεια της, ειτε λογω κακοτεχνιας ειτε λογω συστολοδιαστολων να σκασει καμια κολληση, αυτη φανταζομαι επιδιορθωνεται επιτοπου. αρα ο αυτοματος πληρωσης δεν ειναι απαραιτητα για να σταθμιζει το νερο που χανεται απο τις διαρροες, οι οποιες ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ να μην υπαρχουν.

φιλικα.....

10. Δοκιμή στεγανότητας, τυχόν βλάβη, αυτόματος πλήρωσης

 

 

Χειμαρώδες το μήνυμά σου. Θίγεις αρκετά θέματα που δυστυχώς κάνουν δύσκολη την λεπτομερή αναφορά στο καθένα, επειδή οι απαντήσεις θα γίνουν...σεντόνια

 

Προσπαθήστε να μένετε εστιασμένοι στο θέμα του τίτλου.

Link to comment
Share on other sites

CostasV διαβασα με απολυτη προσοχη ολα τα παραπανω σχολια, και θεωρησα χρεος μου να πω τις αποψεις μου πανω σε μερικα σημεια στα οποια ισως εχω και'γω μια αποψη.

για οτιδηποτε αλλο, θα χαρω να ακουσω διαφωνιες και σχολια....

φιλικα...

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.