Jump to content
Προσθέστε το Michanikos.gr στις πηγές ενημέρωσης σας στο Google News! ×

Recommended Posts

Posted (edited)

Καλησπέρα σε όλους!

θα ήθελα τα φώτα σας. Χρειάζεται να υπολογίσω θεωρητικό πληθυσμό για βρεφονηπιακό σταθμό, με το 71/88, με το άρθρο 12. 

Αναφέρει, 1 άτομο / 11 τμ για κύριους χώρους και 1 άτομο / 22 τμ για βοηθητικούς. Το ερμηνεύω σωστά; Ευχαριστώ για εκ των προτέρων για τη βοήθεια!

Παρακαλώ συμπληρώστε την ειδικότητά σας στο profil σας.

Ευχαριστώ, hkamp

Edited by Pavlos33
έγινε μερική μορφοποίηση κειμένου & μετατροπή κεφαλαίων σε πεζά στο κείμενο τίτλου-Pavlos 33
Posted
On 20/8/2022 at 8:25 ΜΜ, payia said:

Αναφέρει, 1 άτομο / 11 τμ για κύριους χώρους και 1 άτομο / 22 τμ για βοηθητικούς. Το ερμηνεύω σωστά;

Τελείως λάθος.:)

Το 1/11 είναι για Νοσηλευτικές Μονάδες που λειτουργούν εντός του κτιρίου. Οι υπόλοιποι χώροι του κτιρίου (κύριοι) πάνε με την αναλογία 1/22.

Σ.Σ. Οι βοηθητικοί χώροι σε οποιοδήποτε κτίριο δεν έχουν θεωρητικό πληθυσμό.

  • Like 1
Posted
1 ώρα πριν, Konstantinos IB said:

Τελείως λάθος.:)

Το 1/11 είναι για Νοσηλευτικές Μονάδες που λειτουργούν εντός του κτιρίου. Οι υπόλοιποι χώροι του κτιρίου (κύριοι) πάνε με την αναλογία 1/22.

Σ.Σ. Οι βοηθητικοί χώροι σε οποιοδήποτε κτίριο δεν έχουν θεωρητικό πληθυσμό.

Καλημέρα και ευχαριστώ για την απάντηση.

Posted
On 20/8/2022 at 8:25 ΜΜ, payia said:

.....Χρειάζεται να υπολογίσω θεωρητικό πληθυσμό για βρεφονηπιακό σταθμό, με το 71/88, με το άρθρο 12. 

Αναφέρει, 1 άτομο / 11 τμ για κύριους χώρους και 1 άτομο / 22 τμ για βοηθητικούς. Το ερμηνεύω σωστά;

Σωστά τα υπολογίζεις, στη κατηγορία Η1 περιλαμβάνονται τα νοσηλευτικά ιδρύματα και τα ιδρύματα κοινωνικής πρόνοιας (βρεφονηπιακοί σταθμοί)

 Συνεπώς πάνε  1 άτομο / 11 τμ για κύριους χώρους και 1 άτομο / 22 τμ για βοηθητικούς (υπόλοιπους χώρους το ονομάζει το ΠΔ 71/88).

Σε μελέτη που έκανα το 2005 για βρεφονηπιακό σταθμό (ισόγειο χώρος εκπαίδευσης, γραφεία, κουζίνα,κλπ. + υπόγειο βοηθητικοί χώροι), με αυτή την αναλογία θεώρησα το πληθυσμό και  η πυροσβεστική μάλιστα απαίτησε να βάλω αυτόματο σύστημα πυρόσβεσης (springlers) ΙΣ + ΥΠ.

 

Δεν ξέρω γιατί ο παραπάνω συνάδελφος λέει οτι είναι λάθος... εκτός αν το στηρίζει σε εγκύκλιο που μου διαφεύγει.

Posted
38 λεπτά πριν, dib said:

Σωστά τα υπολογίζεις, στη κατηγορία Η1 περιλαμβάνονται τα νοσηλευτικά ιδρύματα και τα ιδρύματα κοινωνικής πρόνοιας (βρεφονηπιακοί σταθμοί)

 Συνεπώς πάνε  1 άτομο / 11 τμ για κύριους χώρους και 1 άτομο / 22 τμ για βοηθητικούς (υπόλοιπους χώρους το ονομάζει το ΠΔ 71/88).

Σε μελέτη που έκανα το 2005 για βρεφονηπιακό σταθμό (ισόγειο χώρος εκπαίδευσης, γραφεία, κουζίνα,κλπ. + υπόγειο βοηθητικοί χώροι), με αυτή την αναλογία θεώρησα το πληθυσμό και  η πυροσβεστική μάλιστα απαίτησε να βάλω αυτόματο σύστημα πυρόσβεσης (springlers) ΙΣ + ΥΠ.

 

Δεν ξέρω γιατί ο παραπάνω συνάδελφος λέει οτι είναι λάθος... εκτός αν το στηρίζει σε εγκύκλιο που μου διαφεύγει.

Ευχαριστώ εκ νέου!

Posted
1 ώρα πριν, dib said:

..... εκτός αν το στηρίζει σε εγκύκλιο που μου διαφεύγει.

Δεν γνωρίζω αν το στηρίζει σε κάποια εγκύκλιο ή μη, αλλά σίγουρα έχει ουσιαστική βάση στην αρχιτεκτονική γνώση κτηριακών αναγκών.

Καθαρά αρχιτεκτονικά βλέποντας το κάθε κτίριο χρειαζόμαστε να έχουμε έναν βασικό υπολογισμό ανάλογα την χρήση την επιφάνεια που θα χρειαστεί ανά άτομο κλπ

Πχ Βρεφονηπιακό σταθμό για Χ άτομα (παιδιά, διδάσκοντες, βοηθητικές ειδικότητες κλπ.)

οπότε με αυτό σαν βάση αρχίζεις να έχεις έναν μπούσουλα τι επιφάνειές ανά χρήση θα χρειαστείς για να κινηθούν και να δράσουν τα άτομα αυτά.

Οι βοηθητικοί χώροι προκύπτουν και αυτοί από πόσα άτομα βασικής χρήσης κάνουν και πόσες επιφάνειες (αποθήκες ή αλλα θα χρειαστούν τα άτομα). Στου Βοηθητικούς χώρους δεν είναι καν επιτρεπτό να εργάζονται ή να βάζουν εκεί σε μόνιμη βάση ανθρώπους. Είναι για να μπαίνουν απλά να παίρνουν ή να βάζουν κάτι και ουσιαστικά να είναι περαστικά άτομα. Για αυτό τα θεωρούμε βοηθητικούς χώρους, δεν έχουν απαίτηση επάρκειας φυσικού φωτισμού και αερισμού.

Οπότε ορθά δεν το μετράει…

Ακόμα κι αν εγκύκλιος ως «τσελεμεντές που περιέχει αρχιτεκτονικούς όρους» θα ήταν αστειότητα αν έχει άλλη συνταγή….

(φυσικά ορθά θέλει πυροπροστασία και η πυροσβεστική σωστά απαίτησε συστήματα πυρόσβεσης. Καμία σχέση όμως πόσα άτομα θα είναι μόνιμα εκεί αλλά με βάση το υλικό αποθήκευσης εκεί κλπ.)

  • Upvote 2
Posted
1 ώρα πριν, dib said:

Δεν ξέρω γιατί ο παραπάνω συνάδελφος λέει οτι είναι λάθος... εκτός αν το στηρίζει σε εγκύκλιο που μου διαφεύγει.

Σε παρόμοια μελέτη (Β/Ν σταθμός - άρθρο 12) το 2015 έχουμε υπολογίσει έτσι τον θεωρητικό πληθυσμό, έχει εγκριθεί η μελέτη και έχει βγει και πιστοποιητικό...

Τα χάπια μου.

Θα το κοιτάξω το βράδυ γιατί τώρα είμαι εκτός. 

4 λεπτά πριν, Didonis said:

Στου Βοηθητικούς χώρους δεν είναι καν επιτρεπτό να εργάζονται ή να βάζουν εκεί σε μόνιμη βάση ανθρώπους.

Σωστό εντελώς. 

Posted
17 λεπτά πριν, Didonis said:

Δεν γνωρίζω αν το στηρίζει σε κάποια εγκύκλιο ή μη, αλλά σίγουρα έχει ουσιαστική βάση στην αρχιτεκτονική γνώση κτηριακών αναγκών.

Καθαρά αρχιτεκτονικά βλέποντας το κάθε κτίριο χρειαζόμαστε να έχουμε έναν βασικό υπολογισμό ανάλογα την χρήση την επιφάνεια που θα χρειαστεί ανά άτομο κλπ

Πχ Βρεφονηπιακό σταθμό για Χ άτομα (παιδιά, διδάσκοντες, βοηθητικές ειδικότητες κλπ.)

οπότε με αυτό σαν βάση αρχίζεις να έχεις έναν μπούσουλα τι επιφάνειές ανά χρήση θα χρειαστείς για να κινηθούν και να δράσουν τα άτομα αυτά.

Οι βοηθητικοί χώροι προκύπτουν και αυτοί από πόσα άτομα βασικής χρήσης κάνουν και πόσες επιφάνειες (αποθήκες ή αλλα θα χρειαστούν τα άτομα). Στου Βοηθητικούς χώρους δεν είναι καν επιτρεπτό να εργάζονται ή να βάζουν εκεί σε μόνιμη βάση ανθρώπους. Είναι για να μπαίνουν απλά να παίρνουν ή να βάζουν κάτι και ουσιαστικά να είναι περαστικά άτομα. Για αυτό τα θεωρούμε βοηθητικούς χώρους, δεν έχουν απαίτηση επάρκειας φυσικού φωτισμού και αερισμού.

Οπότε ορθά δεν το μετράει…

Ακόμα κι αν εγκύκλιος ως «τσελεμεντές που περιέχει αρχιτεκτονικούς όρους» θα ήταν αστειότητα αν έχει άλλη συνταγή….

(φυσικά ορθά θέλει πυροπροστασία και η πυροσβεστική σωστά απαίτησε συστήματα πυρόσβεσης. Καμία σχέση όμως πόσα άτομα θα είναι μόνιμα εκεί αλλά με βάση το υλικό αποθήκευσης εκεί κλπ.)

    

      ...χώρος αποθήκης, αντλιοστάσιο, αποθήκη τροφίμων, χώρος πλυντηρίου, χώρος ακαθάρτων & είδη καθαριότητας ... Didonis

πως θα τους χαρακτήριζες ?

Εγω τους ονομάζω βοηθητικούς χώρους, που μπορούν ανα πάσα στιγμή για Χ χρονικό διάστημα (λιγότερο απο 2-3 ώρες, αφού ο κτηριοδομικός κανονισμός δίνει τον ορισμό του χώρου κύριας χρήσης για περισσότερες ώρες απο αυτές), να βρίσκονται άτομα μέσα εκεί και να εκτελούν κάποια εργασία.

Και το μπάνιο και WC, βοηθητικοί χώροι θεωρούνται, αλλά απαιτούν ελάχιστο φωτισμό και αερισμό (φυσικό ή μηχανικό), για κτήρια μετά το '85 (?  δεν θυμάμαι) σύμφωνα με υγειονομικές διατάξεις... αλλά μην το αναλύσουμε γιατί ξεφεύγουμε απο το τίτλο του θέματος!

Posted (edited)
10 λεπτά πριν, dib said:

 

Και το μπάνιο και WC, βοηθητικοί χώροι θεωρούνται, αλλά απαιτούν ελάχιστο φωτισμό και αερισμό 

με βάση τον κτιριοδομικό κανονισμό δεν είναι απαιτητό φυσικός φωτισμός αερισμός.

Ούτε με τον ΓΟΚ 85 ήταν για αυτά απαιτητός.

 

Για τα προηγούμενα μάλλον δεν έγινε αντιληπτό τι έγραψα. Ίσως φταίει η δική μου υπερβολικά επιγραμματική περιγραφή.

Edited by Didonis
Posted (edited)

Οικ. Άδεια 1994. Υπολογισμοί Π.Π. με βάση το άρθρο 12 του 71/88. Ενημέρωση φακέλου 2013 για κάποιες εσωτερικές αλλαγές (διαρρύθμιση χώρων) και αρχιτεκτονικές αλλαγές (κουφώματα) που συνεπάγονταν αλλαγή Μελέτης Παθητικής Πυροπροστασίας και Ενεργητικής. Χρήση ίδια. Έκδοση Πιστοποιητικού Ε.Π. το 1014. Εμείς λάβαμε το φάκελο από το αρχιτεκτονικό γραφείο έτοιμο με υπολογισμούς θεωρητικού πληθυσμού, εξόδων κλπ.

Υπολογισμός θεωρητικού πληθυσμού χώρου κοιτώνων με βάση την αρχιτεκτονική διαρρύθμιση 2 άτομα ανά κοιτώνα. 

Υπολογισμός άλλων κύριων χώρων (χώροι παιγνιδιών, χώρος φαγητού κλπ) 1/22 

Σημείωση: Το ΠΔ 77/88 δεν κάνει αναφορά που-θε-νά σε βοηθητικούς χώρους σε κανέναν άρθρο του και καμία παράγραφο, ενίοτε δε χρησιμοποιεί για υπολογισμό θεωρητικού πληθυσμού ακόμη και το μικτό εμβαδό. Άρα ως βοηθητικούς χώρους ξεχνάμε τα WC και τις κουζίνες και μπορούμε να εννοήσουμε ως τέτοιους μόνο αυτούς που είναι ορισμένοι με την στενή πολεοδομική έννοια δηλαδή ως παρακολουθήματα της κύριας χρήσης (Αποθήκες, Πάρκινγκ, Λεβητοστάσια κλπ), οι οποίοι δεν έχουν θεωρητικό πληθυσμό.    Συνεπώς έχει δίκιο ο Διδώνης.

Edited by Konstantinos IB

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.