Μετάβαση στο περιεχόμενο

Υπερδιαστασιολόγιση καλωδίου από το adapt?


chria

Recommended Posts

Καλησπέρα σε όλους/όλες

 

Να κάνω μια ερώτηση. Ένα συνολικό φορτίο 215kW με cosφ 0.8 (δηλαδή αποτελείται από επιμέρους φορτία-κινητήρες) είναι φυσιολογικό το καλώδιο που υπολογίζει το ADAPT δηλαδή 2x(J1VV-R 3G300+150)? Εκτιμώ ότι είναι υπερβολικά υπερδιαστασιολογημένο. Καμια ιδέα που μπορεί να υπάρχει λάθος?

 

 

Ευχαριστώ πολύ

Link to comment
Share on other sites

Συνήθως θεωρούμε έναν συντελεστή ταυτοχρονισμού της εγκατάστασης σε αυτές τις περιπτώσεις καθότι είναι μάλλον απίθανο το σύνολο του φορτίου να είναι στην πλήρη ισχύ την ίδια στιγμή, απογεύγοντας έτσι περιττές υπερδιαστασιολογήσεις και φυσικά υψηλό κόστος.

 

Αλλά αν θεωρήσουμε ότι η ζήτηση είναι όντως 215 kW / 0.8 cosφ τότε προκύπτει ότι το ρεύμα γραμμής (θεωρώντας σχεδόν πλήρη ισοκατανομή) είναι 388Α.

 

Η διατομή των 300mm2 ΔΕΝ συνηθίζεται καθότι είναι πολύ δύσκολο να δουλευτεί από τα συνεργεία. Σχεδόν αδύνατον. Αν θεωρήσουμε θερμοκρασία περιβάλλοντος 30΄C και εγκατάσταση σε σχάρα τότε το καλώδιο που μπορείς να χρησιμοποιήσεις είναι :

 

6x(1x95)+2x(1x50)+2x50G με ικανότητα φόρτισης περί τα 480Α (νορμάλ συνθήκες)

 

ή

 

3x(1x240)+120+120G με ικανότητα φόρτισης όσο και παραπάνω (485Α περίπου).

 

Στη πράξη πιστεύω ότι λόγω ετεροχρονισμού τα πραγματικά ρεύματα θα είναι αρκετά μικρότερα.

Τα παραπάνω για φορτία τυπικά, κινητήρες μέσης ισχύος χωρίς πολύ βαριές εκκινήσεις, κλπ κλπ.

 

Το αποτέλεσμα για το καλώδιο του ADAPT νομίζω πως είναι τραγικό εκτός αν χάνουμε κάτι. Μήπως είναι δηλωμένο ως μεμονωμένο φορτίο κίνησης (π.χ. κινητήρα 215 kW) και προσπαθεί να το διαστασιολογήσει για Ith=1.25xIn ? λέω.. δεν ξέρω, δεν τα χρησιμοποιώ γ γιατί θεωρώ παντελώς αναξιόπιστα αυτά τα λογισμικά.

Link to comment
Share on other sites

Δεν νομίζω ότι χάνουμε κάτι. Απλά μάλλον κάτι έχει λάθος στον προγραμματισμό του, δεν ξέρω. H ασφάλεια που υπολόγισε είναι οκ (500A) δεν καταλαβαίνω γιατί τέτοια υπερδιαστασιολόγιση.

 

Εω πάση περιπτώση να σαι καλά για την απάντησή σου, θα παίξει blanco στα αποτελέσματα, γιατί το ADAPT όπως και να το κάνουμε βγάζει πολύ ωραία μονογραμμικά πινάκων, οπότε απλά θα βάλω το σωστό καλώδιο.

 

Αν πάντως κάποιος μπορει να φανταστεί τι παιζει και βγάζει τόσο μεγάλο καλώδιο θα ήθελα πολύ να το μάθω.

 

 

 

Ευχαριστώ και πάλι συνάδελφε

Link to comment
Share on other sites

Μήπως έχεις δώσει εγκατάσταση στο έδαφος;

 

Επίσης τι άλλες συνθήκες έχεις δώσει για την όδευση των καλωδίων? (σε επαφή, σε απόσταση, μέσα σε σωλήνα?)

Link to comment
Share on other sites

Και ρίξε και μια ματιά στα πεδία της θερμοκρασίας του περιβάλλοντος... μπας και έχει γίνει εκεί το λάθος....

 

Κάποια λογική εξήγηση θα υπάρχει για το λάθος....

Link to comment
Share on other sites

Λοιπόν αγαπητέ

 

Χωρίς να γνωρίζω πως δουλεύει το 4Μ, θα πω το εξής. Δύο είναι τα πιθανά σφάλματα κατά τη γνώμη μου.

 

α. Πρόσεξε πως έχεις ορίσει (αν το ορίζει) το λόγο Ib/Iz (όπου Ib ρεύμα φορτίου, Iz επιτρεπόμενη φόρτιση). Αν για παράδειγμα Ib/Iz =1.3 ή μεγαλύτερο (συνηθίζεται στο ξένο λογισμικό) τότε πράγματι γίνεται υπερδιαστασιολόγηση διότι το "χαζό" λογισμικό τσεκάρει τη διατομή καλωδίου ώστε να ισχύει και ο κανόνας της επιτρεπόμενης φόρτισης. Αυτό μπορεί να συνδυάζεται και με το "β" που ακολουθεί.

 

β. Αν έχεις ορίσει τα 215 kW ως φορτίο κίνησης μεμονωμένο, τότε στην Ελλάδα (το γράφουν πολλά βιβλία) το καλώδιο διαστασιολογείται για ρεύμα Ith = 1.25 x In ήτοι ρεύμα Ith = 1.25x388 = 480 περίπου Α. Δεδομένου και του λόγου Ib/Iz μπορεί να προκύψει τεράστιο καλώδιο.

 

Δεν υπάρχει άλλη "επιστημονική" εξήγηση αν θεωρήσουμε θερμοκρασία νορμάλ 30'C, εγκατάσταση σε σχάρες (όχι έδαφος κλπ) και σχετικά μικρό μήκος καλωδίου που δεν δημιουργεί πτώση τάσης.

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.