Μετάβαση στο περιεχόμενο

Χαρακτηρισμός ελεύθερου επαγγελματία


jsmith_221

Recommended Posts

Καλησπέρα σε όλους τους συναδέλφους,

 

Η ερώτηση που θέλω να κάνω είναι η ακόλουθη:

Είμαι Χημικός Μηχανικός και έχω κάνει έναρξη στο ΤΣΕΜΔΕ (και ΤΕΕ) εδώ και 3-4 χρόνια. Έχω πληρώσει μέχρι στιγμής όλες τις εισφορές μου στο ταμείο ασφάλισης. Προς το παρόν δεν εργάζομαι ως μισθωτός υπάλληλος σε κάποια εταιρία (είμαι άνεργος). Θέλω να σας ρωτήσω εάν θεωρούμαι ελεύθερος επαγγελματίας (μιας και έχω αυτασφάλιση στο ΤΣΕΜΔΕ) ή αν πρέπει να κάνω έναρξη επιτηδεύματος στην εφορία για να θεωρούμε ελεύθερος επαγγελματίας.

 

Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων.

Link to comment
Share on other sites

Καλησπέρα σε όλους τους συναδέλφους,

 

Η ερώτηση που θέλω να κάνω είναι η ακόλουθη:

Είμαι Χημικός Μηχανικός και έχω κάνει έναρξη στο ΤΣΕΜΔΕ (και ΤΕΕ) εδώ και 3-4 χρόνια. Έχω πληρώσει μέχρι στιγμής όλες τις εισφορές μου στο ταμείο ασφάλισης. Προς το παρόν δεν εργάζομαι ως μισθωτός υπάλληλος σε κάποια εταιρία (είμαι άνεργος). Θέλω να σας ρωτήσω εάν θεωρούμαι ελεύθερος επαγγελματίας (μιας και έχω αυτασφάλιση στο ΤΣΕΜΔΕ) ή αν πρέπει να κάνω έναρξη επιτηδεύματος στην εφορία για να θεωρούμε ελεύθερος επαγγελματίας.

 

Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων.

 

"Ελεύθερος επαγγελματίας", είναι φορολογικός όρος. Δε σε κάνει ελ. επαγγελματία το ότι είσαι μηχανικός εγγεγραμμένος στο ΤΕΕ και το ΤΣΜΕΔΕ. Το ότι (αναγκαστικά) πληρώνεις το ΤΣΜΕΔΕ, βρέξει-χιονίσει, ακόμα και χωρίς "βιβλία", είναι από την άλλη, πανελλαδικό παράδοξο, μοναδικό φαινόμενο. Οποιοσδήποτε άλλος ελ. επαγγελματίας (ακόμα και γιατρός από όσο ξέρω) κλείνοντας τα βιβλία του παύει να υποχρεούται σε πληρωμή ασφαλιστικών εισφορών. Οι μηχανικοί όχι! Και άνεργοι να είναι, και ποτέ να μην ασκήσουν το επάγγελμα, τον νταβατζή τους (συγχώρεστε μου την έκφραση αλλά πρακτικά έτσι είναι), θα τον πληρώνουν μέχρι να τους χωρίσει ...ο θάνατος.

Link to comment
Share on other sites

Ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις.