Μετάβαση στο περιεχόμενο

Pilotis (< 30 τ.μ.) & Σ.Δ.


Recommended Posts

3 διαμερίσματα στον όροφο?

 

Χμ, όχι. Με 3 διαμερίσματα δεν θα υπήρχε ανάγκη για πολλούς κοινόχρηστους και κατά συνέπεια ούτε μεγάλους διαδρόμους - άρα από το τελευταίο σκαλοπάτι του κλιμακοστασίου, η απόσταση ως την πόρτα του διαμερίσματος θα είναι ελάχιστη.

 

Με περισσότερα μικρά διαμερίσματα όμως, των 40-50τμ, ας πούμε 8-10 ανά όροφο, οι απόστάσεις των διαδρόμων ξεκινούν να γίνονται κουραστικές και το ενδεχόμενο δεύτερου κλιμακοστασίου θα ήταν μια βελτίωση της ποιότητας ζωής.

Link to comment
Share on other sites

ι) Ο ελεύθερος ημιυπαίθριος χώρος που δημιουργείται όταν το κτίριο κατασκευάζεται σε υποστηλώματα (PILOTIS), εφόσον έχει: 1) επιφάνεια τουλάχιστον ίση με το 50% της επιφανείας που καταλαμβάνει το κτίριο, 2) στάθμη δαπέδου 0,50μ. πάνω ή κάτω (± 0,50μ.) από την οριστική στάθμη του περιβάλλοντος εδάφους σε κάθε σημείο του, και 3) ελεύθερο ύψος τουλάχιστον το προβλεπόμενο για χώρο κύριας χρήσης και έως 3,00 μ. ή και μεγαλύτερο αν το μεγαλύτερο των 3 μέτρων κατασκευαστεί ύστερα από έγκριση της Ε.Π.Α.Ε. Στην περίπτωση αυτή δεν προσμετρούνται επίσης χώροι κλιμακοστασίων, ανελκυστήρων και εισόδων που βρίσκονται στο χώρο αυτόν, επιφανείας έως το 5% της επιφάνειας που καλύπτει το κτίριο. Εαν η προκύπτουσα επιφάνεια είναι μικρότερη των 30μ2, τότε η επιφάνεια αυτή δύναται να φθάνει τα 30μ2, για κάθε συγκρότημα κλιμακοστασίου.

 

Η τελευταία πρόταση τι λέει πιο λιανά;

Ότι αν έχω και δεύτερη είσοδο, αφαιρείται και αυτή εφόσον πληρεί το όριο των 30τμ;

 

δεν προσμετράται στη δόμηση η pilotis δηλ ο ελέυθερος ΗΧ χώρος σε υποστηλώματα εφόσον ισχύουν τα 1)2)3)

 

επιπλέον δεν προσμετρώνται τα κλιμακοστάσια εφόσον

Επιφάνεια κλιμακοστασίων <5% της Επιφάνειας της κάλυψης του κτιρίου

 

εάν 5% της Επιφάνειας της κάλυψης του κτιρίου < 30τμ

άρα Επιφάνεια κλιμακοστασίων < 30τμ

 

τότε μπορούμε να έχουμε έως 30τμ για κάθε κλιμακοστάσιο

δηλ κάθε κλιμακοστάσιο έως 30τμ το καθένα δε μετρά στη δόμηση

Link to comment
Share on other sites

δεν προσμετράται στη δόμηση η pilotis δηλ ο ελέυθερος ΗΧ χώρος σε υποστηλώματα εφόσον ισχύουν τα 1)2)3)

 

επιπλέον δεν προσμετρώνται τα κλιμακοστάσια εφόσον

Επιφάνεια κλιμακοστασίων <5% της Επιφάνειας της κάλυψης του κτιρίου

 

εάν 5% της Επιφάνειας της κάλυψης του κτιρίου < 30τμ

άρα Επιφάνεια κλιμακοστασίων < 30τμ

 

τότε μπορούμε να έχουμε έως 30τμ για κάθε κλιμακοστάσιο

δηλ κάθε κλιμακοστάσιο έως 30τμ το καθένα δε μετρά στη δόμηση

 

Όταν λέμε "επιφάνεια κλιμακοστασίου" εννοούμε όλον τον κλειστό χώρο του ισογείου Pilotis';

Σκάλες, φρεάτιο & διάδρομοι;

Link to comment
Share on other sites

να ρωτησω εγω παρεμφερες.

 

εχω επιτρεπομενη καλυψη 500μ

 

ισογειο με καλυψη 240μ μαζι με τα κλιμακοστασια

 

και τα υπολοιπα μενουν ως ελευθεροι ημιυπαιθριοι χωροι. Απο πανω οι οροφοι εχουν καλυψη 500μ.

 

Μονο που δεν ειναι ενας ενιαιος χωρος ως συνηθως αλλα ενα κομματι μπροστα, ενα πισω και ενα πλαγιως. Δηλαδη υφιστανται 3 μικροτερες pilotis χωρις μαλιστα και προσβαση απο το ενα στο αλλο.

 

Γνωριζει κανεις λογο για να μην θεωρηθει pilotis αλλα να μου τα μετρησουν σαν η.χ ?

Link to comment
Share on other sites

Ευχαριστώ, αλλά εκεί ακριβώς το πάω.

 

Η πρόταση "Εαν η προκύπτουσα επιφάνεια είναι μικρότερη των 30μ2, τότε η επιφάνεια αυτή δύναται να φθάνει τα 30μ2, για κάθε συγκρότημα κλιμακοστασίου." δεν κάνει αναφορά σε αυτό ή λάθος ερμηνεύω;

 

Το "κάθε συγκρότημα κλιμακοστασίου" δεν υποννοεί την περίπτωση ύπαρξης δεύτερου κλιμακοστασίου; Προσπαθώ να καταλάβω αν για κάθε κλιμακοστάσιο pilotis' τα 30τμ ισχύουν ανά "τεμάχιο" και όχι συνολικά.

 

Astaroth,

 

αν και η αρχική σκέψη μου είναι η λέξη κουτί που προανάφερες, σε ειδοποιώ ότι αν έχεις δύο κτίρια δύο pilotis μπορείς να κάνεις έως δύο κλιμακοστάσια 30 μέτρα (max) έκαστο. (αναφέρω ότι ένα ανα κατασκευή να μη παρεξηγηθούμε γιατί μπλέξαμε με το νόμο δύο κλιμακοστάσια σήμερα ανά πολυκατοικία).

Αν και βλέπω τη σκέψη σου ΑΣΥΛΗΠΤΗ και την παρατηριτικότητα σου ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΉ ομολογώ ότι το δύο κλιμακοστάσια ανά πολυκατοικία δεν με είχε απασχολήσει.

Σου γνωστοποιώ πάντως ότι όταν έχουμε τόσο μεγάλα κτίρια που να απαιτούνται δύο κλιμακοστάσια ανά την κατασκευή ώστε να μην έχουμε πολλούς κοινόχρηστους χώρους συχνά έχουμε αρμό διαστολής , οπότε έχουμε δύο κτίρια και επιτρέπονται δύο κλιμακοστάσια [30 τμ (max) έκαστο].

Αν και την παρατήρηση της myri ούτες πολυγνωρίζω ούτε κατάλαβα πολύ καλά τι λέει εδώ που τα λέμε. ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ άν έχεις δύο ανά κατασκευή θα πρέπει να είναι συνολικού εμβαδού 30 τμ και τα δύο, επίσης ο ελεγκτής της πολεοδομίας δεν γνωρίζεις αν θα το πάρει έτσι και επειδή είναι πιθανόν επειδή ο νόμος δεν το αναφέρει ρητά και μπορεί να παρερμηνευτεί θα πρέπει αν έχεις κάποια σχετική περίπτωση * να ρωτήσεις τον προϊστάμενο της οικείας πολεοδομίας ώστε να είσαι καλυμένος ή εναλακτικά να αναζητήσεις σχετικές εγκυκλίους που να έχουν απαντήσει το ερώτημα.

Και πάλι συγχαρητήρια και μπράβο για την παρατηριτικότητα σου.

 

*Στην περίπτωση αυτή θα πρέπει πρώτα να αναζητήσεις πολιτικό μηχανικό διότι αν το κτίριο σου απαιτεί αρμό που μπορεί να το κρίνει. Η περίπτωση σου λύνει τα χέρια.

Link to comment
Share on other sites

...συχνά έχουμε αρμό διαστολής , οπότε έχουμε δύο κτίρια και επιτρέπονται δύο κλιμακοστάσια...

 

Έχεις εντοπίσει κάπου στη νομοθεσία τη δυνατότητα να χρησιμοποιηθεί ο αρμός διαστολής για το νομικό διαχωρισμό κτηρίων? Μιλάμε βέβαια για το ίδιο οικόπεδο χωρίς οριζόντιες ιδιοκτησίες. Γιατί είναι δεδομένο ότι σε μεγάλα κτήρια (π.χ. δημόσια) ο γενικός όγκος ''σπάει'' σε τμήματα για στατικούς λόγους χωρίς να αναιρείται το ενιαίον του κτηρίου. Διότι ή έτσι θα δουλεύει ή αλλιώς - δεν υπάρχει πουθενά επίσημη διττή ερμηνεία στο ΓΟΚ (νομίζω κιόλας γιατί σε τέτοιο ΓΟΚ...πολλά μπορείς να βρεις).

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.