Μετάβαση στο περιεχόμενο

Τι γίνεται όταν τα ίδια κυβικά μοιράζονται σε διαφορετικό πλήθος κυλίνδρων;


mred-akias

Recommended Posts

Συνάδελφοι, μια απορία:

 

Σε τι εξυπηρετούν οι ΜΕΚ με λίγους κυλίνδρους και σε τι οι ΜΕΚ με πολλούς? Τι κερδίζουμε και τι χάνουμε σε κάθε περίπτωση? Πχ γτ μόνο στα ακριβά αυτοκίνητα βλέπουμε δωδεκακύλινδρες μηχανές με πιο συνηθησμένες τις εξακύλινδρες και οκτακύλινδρες. Αντίστοιχα έχω διαβάσει για μοτοσυκλέτες με μονοκύλινδρη (:shock:) μηχανή!

 

Πόσο μεγάλη διαφορά επιδόσεων έχουμε (αν έχουμε, και γιατί) όταν συγκρίνουμε λχ μια ΜΕΚ V12 3lt με μια αντίστοιχη V8 3lt που κατά τα άλλα είναι όμοιες? Τι γίνεται όταν τα κυβικά μοιράζονται σε περισότερους κυλίνδρους?

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 59
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Σκέφτομαι πιθανών μεγαλύτερη καταπόνηση στις ΜΕΚ με λιγότερους κυλίνδρους, σκέφτομαι πιθανών περισσότερη ροπή από πολλά έμβολα, μια πολυκύλινδρη ΜΕΚ θα είναι βαρύτερη που σημαίνει μεγαλύτερο φορτίο που όμως σκέφτομαι ότι μπορεί να είναι αμελητέο, σκέφτομαι ότι δεν είμαι μηχανολόγος, σκέφτομαι ότι είμαι εν δυνάμει μηχανικός που μόλις τώρα πιάνει τα σοβαρά τεχνικής φύσεως μαθήματα, σκέφτομαι ότι ό,τι γνωρίζω για μηχανές το ξέρω στην ουσία μέσω τεχνικής θερμοδυναμικής, δεν σκέφτομαι όμως τι ακριβώς κερδίζει κάποιος με σιγουριά (για αυτό και ρωτάω) από μια πολυκίλυνδρη ΜΕΚ σε σύγκριση με μια ΜΕΚ ίδιου κυβισμού αλλά λιγότερων κυλίνδρων.:lol:

 

Δηλάδή (μιας και με έβαλε στο τρυπάκι ο shelby να γράψω τις σκέψεις μου) πέρα από μια πιο ομαλή,συνεχή απόδοση, χωρίς κενούς χρόνους και με λιγότερες δονήσεις/παλμούς (χμ δεν γνωρίζω την σχετική ορολογία ελπίζω όμως να καταλάβατε τι προσπαθώ να περιγράψω) να μεταδίδονται στην μηχανή και μια αύξηση στην ροπή και στην ισχύ δεν σκέφτομαι κάποιο άλλο σοβαρό θετικό. Από την άλλη η αύξηση βάρους δεν θα είναι δραματική? Θα το σκεφτώ όμως περισσότερο σήμερα και θα κάνω edit πιο μετά.

Link to comment
Share on other sites

Σου το λέω μέσα στην παρένθεση. Θα σου το θέσω αλλιώς σε τι δεν πρέπει να καταπονείται ο στροφαλοφόρος άξονας.

Link to comment
Share on other sites

Σκέφτομαι πιθανών μεγαλύτερη καταπόνηση στις ΜΕΚ με λιγότερους κυλίνδρους, σκέφτομαι πιθανών περισσότερη ροπή από πολλά έμβολα, μια πολυκύλινδρη ΜΕΚ θα είναι βαρύτερη που σημαίνει μεγαλύτερο φορτίο που όμως σκέφτομαι ότι μπορεί να είναι αμελητέο, σκέφτομαι ότι δεν είμαι μηχανολόγος, σκέφτομαι ότι είμαι εν δυνάμει μηχανικός που μόλις τώρα πιάνει τα σοβαρά τεχνικής φύσεως μαθήματα, σκέφτομαι ότι ό,τι γνωρίζω για μηχανές το ξέρω στην ουσία μέσω τεχνικής θερμοδυναμικής, δεν σκέφτομαι όμως τι ακριβώς κερδίζει κάποιος με σιγουριά (για αυτό και ρωτάω) από μια πολυκίλυνδρη ΜΕΚ σε σύγκριση με μια ΜΕΚ ίδιου κυβισμού αλλά λιγότερων κυλίνδρων.:lol:

 

Δηλάδή (μιας και με έβαλε στο τρυπάκι ο shelby να γράψω τις σκέψεις μου) πέρα από μια πιο ομαλή,συνεχή απόδοση, χωρίς κενούς χρόνους και με λιγότερες δονήσεις/παλμούς (χμ δεν γνωρίζω την σχετική ορολογία ελπίζω όμως να καταλάβατε τι προσπαθώ να περιγράψω) να μεταδίδονται στην μηχανή και μια αύξηση στην ροπή και στην ισχύ δεν σκέφτομαι κάποιο άλλο σοβαρό θετικό. Από την άλλη η αύξηση βάρους δεν θα είναι δραματική? Θα το σκεφτώ όμως περισσότερο σήμερα και θα κάνω edit πιο μετά.

 

Φίλε μου καλή σου μέρα,

 

Η αύξηση της ιπποδύναμης σε μια ΜΕΚ επιτυγχάνεται κυρίως με δύο τρόπους:

 

1. Είτε με αύξηση του αριθμού των κυλίνδρων πράγμα το οποίο συνεπάγεται με αύξησh της ποσότητας καυσίμου μίγματος στο θάλαμο καύσης.

 

2. Είτε με αύξηση της ποσότητας μίγματος στο θάλαμο καύσης. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με πολλούς τρόπους όπως με υπερτροφοδότηση, αύξηση αριθμού βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής επί της κεφαλής κλπ.

 

Άρα εστιάζουμε σε δυο βασικούς άξονες, κυβισμός και ποσότητα μίγματος.

 

 

Από εκεί και πέρα μπορείς να παίξεις με κάποια άλλα στοιχεία (κοινώς πατέντες) αλλά μπαίνεις σε περιπέτειες..

 

Ίσως φαίνονται λίγο απλοικά όλα αυτά αλλά αλλά κρύβονται τα μυστικά των μηχανικών που εξελλίσουν τις ΜΕΚ.

 

Για οτιδήποτε άλλο θες περαιτέρω ανάλυση στη διάθεση σου.

 

Φιλικά,

 

Κώστας

Link to comment
Share on other sites

Shelby το κατάλαβα και το ανέφερα. Απλά δεν είνα μόνο το θέμα της ζυγοστάθμισης. Έχει να κάνει (από ότι έχω καταλάβει) με την αύξηση ροπής και ισχύος, πιο ομαλή απόδοση της εν λόγω ισχύος (αν και εκεί παίζουν μπάλα τα αντίβαρα στον στροφαλοφόρο) αλλά και με την ζυγοστάθμιση. Το αρνητικό είναι η αύξηση βάρους αλλά από ότι κατάλαβα μέσω αναζήτησής μου στο νετ αυτό δεν αποτελεί μεγάλο πρόβλημα.

 

daedal ευχαριστώ, το έπιασα και είμαι οκ. Στην ουσία δεν έπεσα πολύ έξω απλά το είχα περισσότερο διαισθητικά.

Link to comment
Share on other sites

Όταν αναφέρομαι στο θέμα της ζυγοστάθμισης εννοώ την αλληλοεξουδετέρωση των δυνάμεων. Η ουσία του πράγματος είναι η αλληλοεξουδετέρωση των δυνάμεων.Γι' αυτό η τετράχρονη τετρακύλινδρη ΜΕΚ τείνει να ανατραπεί όταν είναι σε λειτουργία. Γι' αυτό στο μονοκύλινδρο θα αλλάζεις συνέχεια το ρουλεμάν γιατί δεν μπορείς να την εξουδετερώσεις την δύναμη. Όλα τα άλλα που αναφέρεις είναι σωστά.

Link to comment
Share on other sites

Shelby έχω την εντύπωση ότι δεν λέω κάτι διαφορετικό. Καλού-κακού όμως θα σου γράψω πως το αντιλαμβάνομαι εγώ το θέμα ζυγοστάθμιση να μου πεις αν κάνω κάπου λάθος.

 

Κατά την κίνηση του εμβόλου αναπτύσεται δύναμη λχ κατά την ανάφλεξη του μίγματος με το έμβολο στο ΑΝΣ. Η φορά της δύναμης αυτής θα είναι προς τον στροφαλοφόρο. Η ιδέα της ζυγοστάθμισης και λχ της διάταξης V είναι η αλληλοεξουδετέρωση (όσο γίνεται) αυτών των δυνάμεων, σωστά? Προφανώς λοιπόν (και δεχόμενος ότι ισχύουν τα προηγούμενα) τότε πολλά έμβολα αλληλοεξουδετερώνονται μεταξύ τους ευκολότερα καθώς θα μοιράζεται η δύναμη σε αυτά, σε σύγκριση λχ με μονοκύλινδρη μεκ που όπως αναφέρεις δεν μπορείς να εξουδετερώσεις την δύναμη που δημιουργείται. Το θέμα ζυγοστάθμιση λοιπόν έχει να κάνει όπως το αντιλαμβάνομαι εγώ (και ελπίζω να είμαι σωστός) με την διάταξη των κυλίνδρων και αντίβαρα στον στροφαλοφόρο. Όμως αυτό απαιτεί έναν εύλογο αριθμό κυλίνρων και η λογική από πίσω θα είναι αποτελεσματικότερη όταν θα έχουμε περισσότερους κυλίνδρους. Όλα αυτά θεωρώντας ότι τα κυβικά παραμένουν ίδια στις μεκ που εξετάζουμε.

 

Άρα το έχω κατανοήσει σωστά ή έχω μπλέξει τα μπούτια μου και δεν το ξέρω?:P

Link to comment
Share on other sites

Και τελος, αν συγκρίνουμε έναν τετρακύλινδρο κινητήρα με έναν εξακύλινδρο σε σειρά, θα δουμε, εξ όψεως και ακοής μόνο ότι ο 6κύλινδρος λειτουργεί ομαλότερα (λιγότεροι κραδασμοί) σχετικά με το 4κύλινδρο.Ώς συμπέρασμα μπορούμε να πούμε ότι όσους περισσότερους κυλίνδρους έχουμε σε έναν κινητήρα τόσο ομαλότερη λειτουργία επιτυγχάνουμε.

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.