Μετάβαση στο περιεχόμενο

Τι γίνεται όταν τα ίδια κυβικά μοιράζονται σε διαφορετικό πλήθος κυλίνδρων;


mred-akias

Recommended Posts

Για την ιστορία του πράγματος, η διάταξη W εμφανίστηκε πριν 105 χρόνια... Διάσιμο παράδειγμα ο κινητήρας Napier Lion που εμφανίστηκε πριν 94 χρόνια...

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 59
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

αντιβαρα, εχουν ΟΛΟΙ οι στροφαλοι, τα οποια αντισταθμιζουν τις δυναμεις που αναπτυσσοντε απο το εργο του καθε κυλινδρου (συμπιεση-εκρηξη-εκτονωση). αν δεν υπηρχαν αντιβαρα, το μοτερ θα δυαλυοταν εις τα εξ ων συνετεθη απο υπερμετρους κραδασμους. σε ορισμενους αγωνιστικους κινητηρες, τα αντιβαρα ειναι εξωτερικα, πχ ενα ξεχωριστο "στροφαλακι" που παιρνει κινηση με καδενα απο τον κυριος στροφαλο. η διαταξη αυτη, δινει την δυνατοτητα να αυξομειωνουν το βαρος του αντιβαρου καθε φορα, διοτι το αντιβαρο, προσθετει αδρανεια, αρα στερει λιγο απο την ευστροφια.

οι μποξερ κινητηρες, πλεονεκτουν στο οτι εχουν πολυ πιο χαμηλο κεντρο βαρους σε σχεση με ενα εν σειρα μοτερ, εχουν καλυτερη "αναπνοη" αρα ειναι λιγο πιο ροπατοι στις μεσαιες στροφες. ισως αυτα να ειναι λιγο "ψιλα γραμματα" σε σχεση με τον απιστευτο ηχο που εχουν σε σχεση παλι με ενα εν σειρα μοτερ. απο την αλλη παλι, απαιτουν καποια εξαρτηματα εις διπλουν, πχ κυλινδροκεφαλες, εκεντροφορους κτλ, πραγμα το οποιο αυξανει το κοστος κατασκευης σε σχεση με ενα εν σειρα μοτερ.

το 6κυλινδρο μοτερ, συνηθως προτιμαται οταν θελουν να δωσουν κυβικα στον κινητηρα, αλλα χωρις να αυξησουν τα κυβικα του κυλινδρου, πραγμα το οποιο αφαιρει λιγο απο την ευστροφια, και κανει λιγο πιο "τραχυα" την λειτουργεια του κινητηρα. αν προσεξεις τα καινουρια 3κυλινδρα μοτερακια σε ορισμενα 1.2 ή 1.0 αυτοκινητα, κανουν εναν ηχο σαν ενα μικρο τρακτερ, αλλα ταυτοχρονα παραγουν και ασυμμετρους κραδασμους πρωτου βαθμου. παρε παραδειγμα ενα V12 κινητηρα, που ειναι τοσο "ισορροπημενος" που αν αφησεις ενα τσιγαρο ορθιο πανω στην κεφαλη του, αυτο δεν θα πεσει, διοτι οι κραδασμοι "αλληλοκαταργουντε" απο μονοι τους. χωρις να ειμαι σιγουρος, αυτο συμβαινει μονο αν η γωνια του "V" ειναι 90 μοιρες. το ιδιο πολιτισμενη λειτουργεια, ισως σε λιιιιγοτερο βαθμο απο εναν V12 εχει και ενας 6κυλινδρος σε σειρα.

προσωπικα, ο ηχος και η ευστροφια ενος 6κυλινδρου μοτερ, θεωρω οτι ειναι ονειρο!!!!

να εισαι καλα, και καλη χρονια!!!!

Εγώ θα διαφωνήσω σε όλα

 

Άλλο το αντίβαρο, και άλλο ο αντικραδασμικός άξονας.

 

Οι αγωνιστικοί κινητήρες δεν έχουν αντικραδασμικούς άξονες (καταναλώνουν ισχύ)

 

Τα εξακύλινδρα ΕΙΝΑΙ ευστροφα και καθόλου τραχιά σε λειτουργία. ο εξακύλινδρος σε σειρά έχει το απόλυτο ζύγισμα όπως και ο V12 που είναι ένωση 2 straight-six.

Link to comment
Share on other sites

Για την ιστορία του πράγματος, η διάταξη W εμφανίστηκε πριν 105 χρόνια... Διάσιμο παράδειγμα ο κινητήρας Napier Lion που εμφανίστηκε πριν 94 χρόνια...

 

Έχω την εντύπωση ότι όσο αναφορά στα αυτοκίνητα ένας κινητήρας W είναι περιττός και αυξάνει το κόστος χωρίς σημαντικά οφέλη .

Link to comment
Share on other sites

Στην ουσία επιλέγεις W διάταξη μόνο όταν έχεις πάρα πολλούς κυλίνδρους (πάνω από 12 όπως σωστά λέει και ο slalom). Κερδίζεις έτσι σε χώρο.

 

Όσο για τα οφέλη. Κυρίως έχει εφαρμογές σε αυτοκίνητα άπιαστα για εμάς. Η bugati που έχει W16 κινητήρα αποδίδει 1001 άλογα στην "απλή" έκδοση και 1200 στην supersport και 400+ km/h τελική ταχύτητα. Στην συγκεκριμένη περίπτωση και για το αποτέλεσμα που ήθελαν να πετύχουν οι μηχανικοί δεν ήταν περιττός ο W κινητήρας.

Σε απλές εφαρμογές (πχ αυτοκίνητα πόλης, μικρομεσαία κλπ) εννοείται πως είναι περιττός ο W ακόμα και ο V.

Link to comment
Share on other sites

Η διάταξη W είναι επί της ουσία αρχαία επινόηση που χρησιμοποιήθηκε σε μια εποχή που δεν υπήρχε εκτεταμένη τεχνογνωσία στο πως να φτιαχτούν αστεροειδείς κινητήρες μεγάλης ισχύος (δύο σειρών - 18 κυλίνδρων). Η διάταξη W επέτρεπε την ψύξη με νερό, την χρήση ελαιοδοχείου (κάρτερ) και την χρήση κοντού στροφαλοφόρου.

Ως διάταξη μη έχουσα να προσφέρει κάτι ουσιαστικό, εκτοπίστηκε πλήρως, στην μεν υγρόψυκτη εκδοχή από τους θυριώδεις V12 τύπου Merlin ή DB 601, στην δε αερόψυκτη από τους αστεροειδής 2 σειρών. Αργότερα, όταν απαιτήθηκε μεγαλύτερη ισχύς η απάντησε δόθηκε με την διάταξη "Η", με κλασσικό παράδειγμα τον Napier Sabre ή τους αστεροειδείς 4 σειρών, λίγο πριν αναλάβουν οι αεριοστρόβιλοι.

 

 

Τα εξακύλινδρα ΕΙΝΑΙ ευστροφα και καθόλου τραχιά σε λειτουργία. ο εξακύλινδρος σε σειρά έχει το απόλυτο ζύγισμα...

 

Το θέμα αυτό δεν έχει να κάνει με τα αντίβαρα, αλλά με τον συγχρονισμό των παλινδρομουσών μαζών. Στους κινητήρες με έναν, δύο και τέσσερις κυλίνδρους, όλα τα έμβολα βρίσκονται ταυτόχρονα στο ΑΝΣ και ΚΝΣ (άρα σε ακινησία) με αποτέλεσμα τεράστιες στρεπτικές ταλαντώσεις (αποκλίσεις από την ομαλή περιστροφή) του στροφαλοφόρου. Εξ αυτών ο τετρακύλινδρος λύνει επιτυχώς τα θέματα των μεταφορικών ταλαντώσεων και της στροφικής ταλάντωσης περί τον εγκάρσιο άξονα. Οι τρεις κίλυνδροι είναι οι λιγότεροι που μπορούν να λύσουν το πρόβλημα της στροφικής ταλάντωσης λόγω αδράνειας, αλλά η επιτυχία δεν είναι μεγάλη καθώς έχουν μεταφορική ταλάντωση και ταλάντωση περί τον εγκάρσιο άξονα.

Η επόμενη λύση για την στροφική ταλάντωση είναι ο πεντακύλινδρος, εξαιρετικά σπάνια επιλογή, καθώς ο υπερέχων εξακύλινδρος βρίσκεται σε απόσταση... ενός κύλινδροι.

Οι έξι κύλινδροι είναι οι λιγότεροι αναγκαίοι για την ικανοποιητική αντιμετώπιση της στρεπτικής ταλάντωσης τόσο λόγω αδράνειας των εμβόλων - διωστήρων όσο και λόγω μεταβολής της παρεχόμενης ροπής (μία έκρηξη κάθε 60°). Συγχρόνως δεν έχουν μεταφορικές ταλαντώσεις και ταλαντώσεις περί τον εγκάρσιο άξονα...

Link to comment
Share on other sites

Δεν μας πείθεις πλέον! :P Εκτός από μπετά και μηχανήματα βάλε μέσα και ηλεκτρολογικά και ένας θεός ξέρει τί άλλο...

Link to comment
Share on other sites

δεν μπορεσα να βρω πια ειναι. νομιζω οτι ειναι η Honda RC11V. ειναι πεντακυλινδρη σε διαταξη V αλλα εχει διαφορετικο κυβισμο στους 2 κυλινδρους!!!! οταν το πρωτοπαρουσιασε νομιζαν οτι εγιναν προσομοιωσεις και τοποθετιθηκαν αντιβαρα για να σοσουν καπως τους κραδασμους.

τελικα, δημοσιευτικε ενα κειμενο 3 σελιδων (χειρογραφο!!!) που ζυγηζε ΤΕΛΕΙΑ τον κυνητηρα απλα και μονο ελενχοντας την φαση του καθε κυλινδρου.

δεν μπορεσα να βρω το δημοσιευμα αλλα θα το ξαναψαξω και θα το αναρτησω.

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.