GeorgeS Δημοσιεύτηκε October 22, 2009 at 04:25 μμ Δημοσιεύτηκε October 22, 2009 at 04:25 μμ Μήπως γνωρίζει κανείς κάποια απλοποιημένη προσεγγιστική μέθοδο εκτίμησης του βραχυκυκλώματος σε συνήθης ηλεκτρικές εγκαταστάσεις Χ.Τ. χωρίς βαριά επαγωγικά φορτία και μακριά από στρεφόμενες μηχανές ? Δηλαδή μια πρακτική μέθοδο που σου δίνει γρήγορα μια τάξη μεγέθους του αναμενόμενου βραχυκυκλώματος σε διάφορα σημεία του δικτύου μια εγκατάστασης Χ.Τ. (συνήθως με Υ/Σ).
CostasV Δημοσιεύτηκε October 22, 2009 at 04:56 μμ Δημοσιεύτηκε October 22, 2009 at 04:56 μμ Του μέγιστου ρεύματος που μπορεί να εμφανιστεί κατά το χειρότερο βραχυκύκλωμα εννοείς;
ckiriako Δημοσιεύτηκε October 22, 2009 at 06:46 μμ Δημοσιεύτηκε October 22, 2009 at 06:46 μμ Γιώργο όχι.. Δεν έχω και βιβλίο μπροστά μου να δω τον τύπο. Μπορείς να τον γράψεις ή να σηκώσεις/σκανάρεις απο ένα βιβλίο σου?
GeorgeS Δημοσιεύτηκε October 22, 2009 at 06:55 μμ Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε October 22, 2009 at 06:55 μμ Παιδιά, ο πλέον αξιόπιστος τρόπος υπολογισμού είναι κατά IEC 60909 ή VDE 0102 το οποίο έχει υιοθετήσει το IEC. Ο υπολογισμός αυτός όμως είναι σύνθετος και χρονοβόρος γιαυτό ψάχνω καμιά εμπειρική μέθοδο που να δίνει μια τάξη μεγέθους γρήγορα ώστε να έχουμε μια εικόνα της κατάστασης κυρίως σε κτίρια με υποσταθμούς και παραλληλισμένους Μ/Σ όπου το βραχυκύκλωμα σχεδόν διπλασιάζεται.
CostasV Δημοσιεύτηκε October 23, 2009 at 08:20 πμ Δημοσιεύτηκε October 23, 2009 at 08:20 πμ GeorgeS ρίξε μια ματιά στο American's Electrician Handbook Χονδρικά εάν έχεις έναν Μ/Σ π.χ. 100 kVA με δευτερεύον στα 240 V, τότε έχεις μέγιστο ρεύμα λειτουργίας στο δευτερεύον 100.000/240 = 417 A. Eαν η σύνθετη αντίσταση Ζ του Μ/Σ (εκφρασμένη σε %), είναι 5% τότε το ρεύμα βραχυκύκλωσης, τελείως χονδρικά είναι 100%/5%= 20 φορές μεγαλύτερο από το ρεύμα λειτουργίας, δηλαδή 8340 Α.
GeorgeS Δημοσιεύτηκε October 23, 2009 at 06:55 μμ Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε October 23, 2009 at 06:55 μμ Ευχαριστώ Κώστα, αλλά το θέμα μου δυστυχώς δεν είναι στις μπάρες μετά το Μ/Σ. Εκεί υπολογίζεται εύκολα. Συχνά το δίνει και ο κατασκευαστής. Είναι σε πιο απομακρυσμένα σημεία (μπάρες υποπινάκων) όπου κυρίως η σύνθετη αντίσταση του καλωδίου παίζει σημαντικό ρόλο. Να πω την αλήθεια, επειδή ξέρω εξ εμπειρίας ότι ελάχιστοι μηχανικοί ασχολούνται με βραχυκυκλώματα και επιλεκτικότητα, δεν είμαι πολύ αισιόδοξος ότι έχει βρει κανείς κάποιον πρακτικό τρόπο αλλά λέμε ...μπας και.
CostasV Δημοσιεύτηκε October 23, 2009 at 07:08 μμ Δημοσιεύτηκε October 23, 2009 at 07:08 μμ Γιώργο, τώρα σε κατάλαβα. Αρα θα εξαρτάται 1. από τον Μ/Σ, 2. από το Ζ μέχρι τον πίνακα (όπου θα μπει ο διακόπτης ή η σφάλεια), και 3. από το Ζ του κυκλώματος μετά τον πίνακα. Πάντως με την ευκαιρία που μου έδωσες , ξεσκόνισα τις γνώσεις μου ...
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα